بهترین مینی سریال های HBO ؛ از نگاه سایت فیگار

این بار میخواهیم بهترین مینی سریال های HBO را بررسی کنیم، از داستان‌های اقتباسی و جنایی گرفته تا درام‌های روانشناختی و جنگی.

در این مقاله می‌خواهیم به لیستی از بهترین مینی سریال‌های شبکه‌ی اچ بی او بپردازیم، بی شک در این لیست ممکن است نام برخی از سریال‌های مطرح این شبکه‌ی پر بیننده دیده نشود و یا عناوین نام برده شده سریال های محبوب و مورد علاقه‌ی شما را شامل نشوند.

بهترین مینی سریال های HBO

از نگاه سایت فیگار

در این قسمت فهرست عناوین بهترین مینی سریال های HBO از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

بهترین مینی سریال های HBO
بهترین مینی سریال های HBO

لازم به توضیح است که در این مقاله تلاش شده تا ده سریال برتر و پر بیننده به انتخاب منتقدین و بر اساس امتیاز مطرح شوند و به ناچار از بین سریال هایی که تا کنون ساخته شده تعدادی را به بررسی مینشینیم.

Band Of Brothers (2001)

بهترین مینی سریال های HBO
بهترین مینی سریال های HBO

در ابتدای این لیست نام مینی‌سریال قدیمی و پر‌ستاره‌ی band of brothers دیده می‌شود. این مینی سریال محصول سال ۲۰۰۱ است و توسط تام هنکس و استیون اسپیلبرگ ساخته شد و توانست جوایز بسیاری را از آن خود کند. این مینی سریال درام – جنگی از جنگ جهانی دوم برای شما می‌گوید.

پیش از این در فیلم نجات سرباز رایان شاهد همکاری تام هنکس و اسپیلبرگ بوده‌ایم که نتیجه شاهکاری دیدنی از آب درآمد. این بار هم شاهد یکی از بهترین مینی‌سریال‌های تاریخ هستیم که در ده قسمت شما را شگفت‌زده می‌کند.

در این مینی‌ سریال جنگی بازیگران بسیاری حضور دارند که اکنون هر‌کدام از آنها را به عنوان ستارگان هالیوود می‌شناسیم. از جمله‌‌ی معروفترین آن‌ها می‌توان ‌Tom Hardy و Michael Fassbender را نام برد.

 Chernobyl (2019)

بهترین مینی سریال های HBO
بهترین مینی سریال های HBO

در جایگاه دوم این لیست شگفت‌انگیز سریال خوش‌ساخت چرنوبیل قرار دارد. مینی سریالی که به واقعه‌ی هولناک چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ می‌پردازد. مینی سریال پنج قسمتی چرنوبیل با تصاویر و سکانش های طبیعی پرده از فاجعه‌ای برداشته که جان انسان‌های زیادی را گرفت.

این مینی‌سریال که جز پرمخاطب‌ترین مینی‌سریال‌های شبکه HBO به شمار می‌رود صحنه‌هایی دلخراش از حادثه‌ی رادیواکتیو چرنوبیل را به نمایش می‌گذارد که تا سالها انسان‌های بسیاری از عواقب آن رنج برده‌اند.

 Mare Of Easttown (2008)

بهترین مینی سریال های HBO
بهترین مینی سریال های HBO

داستان زنی است که در کنار تلاش برای مدیریت زندگی و فرزندانش، با یک چالش شغلی روبرو می‌شود. او که کارآگاهی محبوب در شهری کوچک است، روزی با پرونده‌ای عجیب روبرو میشود.

قتل دختری که امنیت شهر و اعتبار کارآگاه محبوب داستان را با خطر جدی روبرو کرده‌است هر روز با حواشی جدیدی همراه می‌شود. میر که به تازگی از همسر خود جدا شده و زمام اداره‌ی امور خانه و‌ فرزندان خود را از دست داده است، باید پرده از راز این قتل بردارد.

قتلی که پس از گم‌شدن دختر یکی از اهالی شهر سر و صدای زیادی به پا کرده و مظنونین زیادی را به خود می‌بیند.

 John Adams (2008)

بهترین مینی سریال های HBO
بهترین مینی سریال های HBO

جان آدامز مینی سریالی هفت قسمتی از شبکه‌‌ی HBO است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. این مینی سریال روایتگر زندگی سیاسی دومین رئیس جمهور ایالات متحده است.

سریال محبوب جان آدامز نظر منتقدین بسیاری را به خود جلب کرد و جوایز متعددی را دریافت نمود که از جمله‌ی آن به سیزده جایزه‌ از مجموع ۲۳ نامزدی و ثبت رکورد جدیدی در دریافت جوایز امی می‌توان اشاره کرد.

The Pacific (2010)

بهترین مینی سریال های HBO
بهترین مینی سریال های HBO

داستان از رشادت‌های افسران نیروی دریایی آمریکا در جنگ جهانی دوم می‌گوید. این مینی سریال محصول ۲۰۱۰ کشور امریکاست که در ده قسمت تولید شده است. خشونت زیاد موجود در سریال و صحنه‌های دلخراش آن باعث شده تا تماشای آن چندان برای کودکان مناسب نباشد.

The Night Of (2016)

بهترین مینی سریال های HBO
بهترین مینی سریال های HBO

مینی سریالی که از آن خواهیم گفت در هشت اپیزود تولید شده است. از بازیگران این سریال نام پیمان معادی بازیگر خوش‌نام سینمای ایران در این بین آشناتر به نظر می‌آید. داستان به سرنوشت جوانی پاکستانی میپردازد که پس از شبی کابوس‌وار به جرم قتل دستگیر می‌شود و پس از کش و قوس های بسیار و تلاش خانواده‌اش ناچار به زندان می‌افتد.

داستان سیستم قضایی ‌آمریکا را مورد نقد قرار داده و از فضای فاسد حاکم بر زندان‌ها انتقاد کرده است. شب حادثه در ایجاد فضایی دلهره‌آور موفق بوده ‌و از داستانی یکپارچه بهره برده‌ است.

The White Lotus (2021)

بهترین مینی سریال های HBO
بهترین مینی سریال های HBO, بهترین مینی سریال HBO

داستان روایتگر سفر عده ای مسافر پولدار به استراحتگاه نیلوفر سفید است. با داستان که همراه می‌شویم در این مدت شخصیت‌ها خود وقعیشان را نمایان می‌کنند و رفته رفته رفته به هدف داستان پی‌ می‌بریم.

نویسنده در صدد آن بوده تا با معرفی هر شخصیت یک تابو را به چالش بکشد. چیزهایی که امروزه در جامعه اجازه‌ی نقد به آنها داده نمی‌شود، در طول داستان و به زبانی طنز مورد انتقاد شدید کارگردان قرار گرفته‌اند. البته ناگفته نماند که در این مسیر کارگردان زیرکی خاصی را به کار گرفته است تا در عین انتقاد از این تابو‌ها پذیرش مخاطب را در کنار خود داشته باشد.

این مینی سریال کمدی درام زیبا با واکنش‌های مثبتی که از سوی مخاطبان و منتقدین دریافت کرد، سازندگان آن را مجاب ساخت تا برای فصل دوم آن را تمدید کنند. فصل اول این سریال در هفت قسمت منتشر شد و گفته می‌شود که در فصل دوم شاهد هفت قسمت زیبای دیگر خواهیم بود.

Sharp Objects (2018)

بهترین مینی سریال های HBO
بهترین مینی سریال های HBO

این مینی سریال هشت قسمتی، با بازی زیبای امی آدامز و داستان خیره کننده شما را با واقعیتی تلخ از جامعه روبرو می‌کند. برای دانستن واقعیت بهتر است بهتر است به تماشای ایندسریال زیبا بنشینید و در اینجا به این نکته بسنده میکنیم که کاراکتر کمیل نمادی از انسان‌های آسیب دیده‌ای است که نه تنها از طرف جامعه‌ی خویش درک نشدند، بلکه بارها جامعه آنها را به قضاوت نشسته و در ازای ریز ریز اعمالشان حکم صادر کرده است بی خبر از آنکه چه بسا در بسیاری از رفتارها و اعمال این گونه انسان‌ها رد پایی از جامعه و بی‌مهری و بی‌‌مسئولیتی آن دیده می‌شود.

کمیل نویسنده‌ای است که بر‌خلاف میلش و با دستور سردبیر خود پا به شهری می‌گذارد که سال‌ها در آن زیسته است و این ورود منجر به یادآوری خاطرات گذشته و شرایط دشوار حاکم بر خانواده و جامعه‌ی کودکی او می‌شود.

رفته رفته حقایق عجیب و ترسناکی از این شهر آشکار می‌شود که رابطه‌ای پیچیده با آنچه در کودکی کمیل اتفاق افتاده دارد. و اما شوک واقعی در قسمت پایانی سریال بیننده را میخکوب می‌کند. این داستان با پایان‌بندی جذاب خود بسیار شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

Landscapers (2021)

بهترین مینی سریال های HBO
بهترین مینی سریال های HBO, برترین مینی سریال اچ بی او

این مینی سریال کمدی – درامی جنایی است که بر اساس یکسری قتل‌های واقعی در اواخر دهه هشتاد میلادی در شهر ناتینگهام شایر انگلستان ساخته شده است. داستان زندگی آرام زوجی جوان را روایت می‌کند که پس از سال‌ها با واقعیتی هولناک روبرو می‌شوند، جنایتی که از گذشته سر بیرون آورده و نقش آن‌ها را در آن آشکار می‌شود. با کشف جسد پدر و مادر سوزان در حیاط پشتی، کریستوفر و سوزان زیر ذره‌بین پلیس قرار می‌گیرند و تحقیقات در رابطه با حقایق پنهان ماجرا آغاز می‌شود. مینی سریال landscaper در چهار قسمت تهیه شده است و محصول سال ۲۰۰۱ شبکه اچ بی او می‌باشد.

Generation Kill (2008)

بهترین مینی سریال های HBO
بهترین مینی سریال های HBO, بهترین مینی سریالهای اچ بی او

مینی سریالی مستند گونه‌ای که حقایق تلخی از جنگ را به شما نشان می‌دهد. شما با سریالی خوش‌ساخت روبرو خواهید شد که به پوچی جنگ می‌پردازد. سریال نسل کشی از آنچه که در جنگ رخ می‌دهد و هدف و پوچی آن با شما سخن می‌گوید.

این سریال به جان‌هایی که برای هدفی پوچ گرفته می‌شود و خون‌هایی که در این مسیر ریخته می‌شود و همه و همه را مورد نقد قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین مینی سریال های HBO سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *