بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند از نگاه سایت فیگار

سریال های محبوب زیادی وجود دارند که به فلاش‌بک‌ها به عنوان ابزاری روایی تکیه می‌کنند. اکنون بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند را مرور می‌کنیم.

گاهی خط زمانی سریال آن‌طور که فکر می‌کنیم پیش نمی‌رود. در برخی از سریال‌ها شما ابتدا نتیجه وقایع را مشاهده می‌کنید و سپس از خود ماجرا آگاه می‌شوید. کارگردان با استفاده از سکانس‌هایی که به زمان گذشته رجوع می‌کنند شما را از اتفاقات پیش آمده آگاه می‌سازد. این گونه روایت‌های داستانی که بر فلاش بک‌ها تکیه دارند از جذابیت ویژه‌ای در نزد مخاطب برخوردار است. ما امروز می‌خواهیم شما را با بهترین فلش بک ها در سریال ها آشنا سازیم.

بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند

چه گذشته است؟

در این قسمت فهرست عناوین بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. Orange Is The New Black (2013-2019)
  2. This Is Us (2016-2022)
  3. Scandal (2012-2018)
  4. How I Met Your Mother (2005-2014)
  5. Arrow (2012-2020)
  6. Person Of Interest (2011-2016)
  7. Lost (2004-2010)

بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند

بسیاری از سریال‌ها از تاکتیک فلاش بک برای کمک به پیشبرد داستان استفاده می کنند. برخی از بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند از قرار زیر هستند.

Orange Is The New Black (2013-2019)

بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند
بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند

نارنجی مد جدید است اقتباسی است آزاد از کتابِ یک سال زندگی من در زندان زنان (My Year in a Women’s Prison)؛ سرگذشت واقعیِ پایپر کرمان زنی بلوند و جذاب که حضورش در زندان را به تلاشی برای خودشناسی تبدیل می‌کند.

تفاوت اصلیِ کتاب با سریال این است که سریال به سرعت از مادهٔ خام اولیه‌ای که کتاب در اختیارش قرار داده فراتر می‌رود و اشارات موجود در داستان را به خطوط داستانیِ سریال تبدیل می‌کند.

با تک‌تک آدم‌های درون داستان همراه می‌شود و به شخصیت آن‌ها پر و بال می‌دهد. بدین ترتیب ماجراهای سریال هفت فصل به طول می‌انجامد و در این بین با زنانی پیچیده و در عین حال عامی آشنا می‌شویم که هر کدام به اندازهٔ پایپر جذاب و دوست داشتنی هستند.

ماجرا از جایی شروع می‌شود که پایپر چپمن (با بازیِ تیلور شیلینگ) متوجه می‌شود برای کاری که بیش از ده سال پیش انجام داده مجرم شناخته شده و حالا باید پانزده ماه را در زندان لیچفیلد در ایالت نیویورک سپری کند.

پایپر دیگر آدم ده سال پیش نیست. نسبت به دختر خیره‌سری که در ۲۲ سالگی همه گونه زندگی را تجربه کرده، تغییر زیادی داشته. او یک دختر در آستانهٔ ازدواج در خانواده‌ای مرفه است و به زندان رفتنش می‌تواند کل زندگی‌اش را به نابودی بکشاند.

در ابتدا همه چیز شبیه به سریال آز (oz) است: آدمی نازک نارنجی در راه زندان. اما نارنجی … خیلی سریع مسیرش را با فلاش‌بک‌های روایی پایان‌ناپذیرش از آن جدا می‌کند. با ورود پایپر به زندان در ابتدا با خودمان فکر می‌کنیم مگر زندان زنان چقدر می‌تواند ترسناک باشد؟

اما خیلی زود می‌فهمیم که مرد یا زن فرقی ندارد. زندان‌ها ترسناک‌ترین مکان‌های روی زمین‌اند. مملو از انسان‌هایی به آخر خط رسیده که نه چیزی برای از دست دادن دارند و نه به این راحتی‌ها از چیزی می‌ترسند.

This Is Us (2016-2022)

بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند
بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند

داستان سریال بر روی گروهی از افراد متمرکز است که تاریخ تولدشان یکی می باشد و به صورت تصادفی زندگیشان در راه های مختلف به هم گره می خورد.

جک و ربکا زوج جوانی هستند که در پترزبورگ منتظر به دنیا آمدن سه‌قلویشان می باشند. کوین بازیگر موفق و خوشتیپ تلویزیون می باشد که از زندگی مجردی خسته شده است.

رندال نیز تاجری است که در کودکی پدرش او را در یک ایستگاه آتش نشانی رها کرده بود و اکنون دارای یک همسر و دو دختر است.

Scandal (2012-2018)

بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند
بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند

سریال اسکندل / Scandal (رسوایی) در اپیزود 8 فصل پنجم خود به موضوع توافق هسته‌ای با ایران و عدم صداقت ایرانی‌ها در فرایند توافق می‌پردازد. در سر تا سر این اپیزود، تصاویر، گریم‌ها و بازیگری نشان از عدم صداقت ایرانی‌ها و راستگویی، وطن‌پرستی و زیرکی آمریکایی‌ها دارد.

این سریال که پخش آن از شبکه ABC آمریکا از سال 2012 شروع گردیده، توسط Shonda Rhimes ساخته شده و اکنون فصل پنجم آن درحال پخش است.
این سریال با همزمانی مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 با ایران، اپیزود 8 فصل جدید خود را به همین موضوع اختصاص داده بود تا دست‌مایه‌ای برای ادامه سیاست‌های ضدایرانی آمریکا داشته باشد.

در این سریال ضدایرانی برای کاستن از تنش‌های احتمالی در آینده، نام جمهوری اسلامی ایران را به جمهوری بندار! تغییر نام داده است. در این قسمت از سریال سعی شده برتری قدرت آمریکا نسبت به ایران نمایش داده شود که چگونه آمریکایی‌ها با هوشمندی به جمهوری اسلامی ضربه می‌زنند تا به ایرانی‌ها درس عبرتی داده باشند.

How I Met Your Mother (2005-2014)

بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند
بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند

سریال How I Met Your Mother دوستانه است! کمدی عاشقانه ای یا همان رمانتیک، که بیننده از دیدن آن لذت می برد! به جز هر از گاهی اوقات ناخوش! در کل وقتی پس از دیده شدن این سریال به آن فکر می کنید!

احساس لذت خواهید کرد! در بعضی اوقات نمی خواهید تمام شود و دوست دارید به همیشگی بودن سریال دامن بزنید! در اواسط این مجموعه به کل فراموش می کنید که میخواستید ببینید شخص مورد نظر! که قرار است مادر بچه های تد باشد چه کسی است! به کل درگیر روابط میان این پنج نفر می شوید!

Arrow (2012-2020)

بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند
بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند

یکی از بهترین سریال های جهان است که بین سال های 2012 تا 2020 پخش شده و بینندگانی را جذب خود می کند که طرفدار ژانر اکشن و ماجراجویی هستند.

داستان مربوط به جوان بیلیونری می باشد با نام الیور کویین که به مدت 5 سال در یک جزیره گیر می افتد. پس از بازگشت او به شهرش تصمیم می گیرد که اتفاقاتی که در جزیره برایش اتفاق افتاده را پنهان کند. او در نهایت با توجه به حوادثی که پشت سر گذاشته تصمیم می گیرد یک شورشی گردد و در شهر خود عدالت را به ارمغان آورد.

کماندار از همان ابتدا فضا سازی درون شهری و شخصیت پارتیزان خود را همچون شوالیه تاریکی پایه ریزی کرده بود و جهان دارک نایت را همچون ستاره قطبی خود می دید ولی از فصل سوم به بعد با روی کار امدن کاراکتر هایی همچون فلش ، چشمه لازاروس،کنستانتین،سوپرگرل،سفرد در زمان،بیگانگان و … سریال از فضای واقع گرایانه اش بسیار فاصله گرفت.

سریال کم ذکم تبدیل به یک سریال فانتزی متوسط شد و هیج وقت به اوج خود بازنگشت و فصل به فصل پسرفت کرد ولی در فصل پایانی سازندگان این سریال توانستند به صورت حماسی پرونده این سریال فوق العاده محبوب را ببندند.

Person Of Interest (2011-2016)

بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند
بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند

Person of Interest سریالی درام و جنایی محصول شبکه CBS است که شامل ۱۰۳ قسمت در ۵ فصل می‌باشد. این سریال در بین سال‌های 2011 تا 2016 منتشر شد و توانست نظرات مثبتی را بین منتقدین و مردم جلب کند.

داستان سریال مظنون داستان یک هکر نخبه و میلیاردر به نام “هارولد فینچ” است که پس از حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر هوش مصنوعیی را برای دولت آمریکا ساخته که با زیرنظر گرفتن تمامی حرکات مردم می‌تواند قبل از وقوع یک حادثه تروریستی یا قتل آن را پیش بینی کند و در سریال با نام ماشین شناخته می‌شود.

ماشین علاوه بر هشدارهای مرتبط به حوادث تروریستی یک سری شماره و هشدار نیز به عنوان شماره‌های نامرتبط را نیز شناسایی می‌کند که در واقع خطر یا اتفاقات بعدی را پیش‌بینی می‌کند که به عموم مردم مربوط است و مرتبط به امور ملی و دولت نمی‌شود.

بنابراین دولت هیچ دخالتی در آنها نمی‌کند و نسبت به آنها بی‌تفاوت است. دغدغه اصلی هارولد همین شماره‌های نامرتبط است و وجدان و انسان دوستی به او اجازه نمی‌دهد نسبت به این شماره‌ها بی‌تفاوت باشد به همین دلیل به سراغ جان ریس می‌رود.

Lost (2004-2010)

بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند
بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند

جموعه تلویزیونی لاست از آن سریال‌های پر رمز و رازی‌ست که المان‌هایی از پدیده‌های علمی تخیلی و فراواقعی را می‌توانیم در آن پیدا کنیم. این پدیده‌ها عموما شامل مواردی مانند همزمانی (Synchronicity)، آشناپنداری یا دژا-وو (Déjà vu)، اختلالات زمانی و پارادوکس‌های داستانی می‌شوند.

در خلاصه سریال لاست باید بگوییم که با اینکه فصل اول آن بیشتر روی نجات یافتگان پرواز اوشیانیک 815 تمرکز داشت و به سادگی نشان می‌داد که این افراد برای بقای خود در این جزیره استوایی با چه مشکلاتی باید دست و پنجه نرم کنند، اما این مجموعه در فصل‌های بعدی‌اش رفته رفته پیچیده‌تر شد؛

چراکه حالا مسائلی مانند تاریخچه جزیره، ویژگی‌های الکترومغناطیسی آن و همینطور گذشته‌های عجیب و پیچیده خود نجات‌یافتگان به داستان سریال لاست اضافه شده بودند. این سریال از بهترین سریال های با فلش بک محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال هایی که در فلاش بک روایت می‌شوند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *