بهترین سریال های جنایی معمایی و رازآلود تاریخ جهان + مینی سریال‌ها

فهرستی از بهترین سریال های جنایی معمایی و مینی سریال های رازآلود در سال 2023 و تاریخ جهان در این نوشتار برای علاقه‌مندان این ژانر تهیه شده است.

اگر از علاقه مندان به موشکافی پرونده‌های جنایی، قتل، کارآگاه بازی و … هستید، قطعا از تماشای سریال معمایی و رازآلود لذت خواهید برد. کارگردان‌های بهترین سریال های معمایی جنایی 2023 و تاریخ جهان، با ایجاد گره داستانی، هیجان سریال را در طی قسمت‌های آن افزایش می‌دهند.

فهرستی از جدیدترین سریال های جنایی در این نوشتار برای شما تهیه شده است. بهترین سریال‌های جنایی کره ای که در واقع داستانشان در رابطه با پرونده‌های جنایی است، طرفداران بسیاری دارند. از جمله بهترین سریال های رازآلود کره ای که مورد پسند شما هستند، کدام سریال‌ها هستند؟ در کنار بهترین سریال های معمایی کره ای می‌توانید به مقاله بهترین فیلم‌های معمایی کره ای نیز مراجعه نمایید.

سریال معمایی و رازآلود جزء یکی از ژانر‌های محبوب سریال‌بازها می‌باشد، به طوری که مخاطب هر لحظه از سریال معمایی جنایی به دنبال رمز گشایی از اتفاقات مختلفی است که در طول قسمت‌ها رخ می‌دهد. از ابتدای فعالیت کارگردانان در بخش صنعت سریال، مجموعه‌هایی با محتوای جنایی در بین طرفداران موج می‌زد.

آمریکا، اسپانیا و کره را می‌توان جزء پیشگامان در حیطه سریال معمایی جنایی دانست؛ در زمانی که آمریکا دچار مشکلات اقتصادی شده بود، به طبع مشکلات اجتماعی و قتل‌ها و جنایات مختلفی در این کشور رخ داد، همین امر سبب شد که نویسندگان داستان‌ها و سناریوهای جنجالی برای سریال های معمایی هیجان انگیز جنایی بنویسند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌های جنایی معمایی کاراگاهی تاریخ سینما + 2023

بهترین سریال های جنایی

بهترین سریال های معمایی جدید
بهترین سریال های معمایی جدید

در طول تمامی این سال‌ها که تماشای سریال در بین تفریحات مردم جای بیشتری خوش کرده، می‌توان به وضوح دید که هر کارگردانی جسارت ساخت سریال رازآلود و معمایی را ندارد. اما معدود کارهایی هستند که همچنان هم در لیست بهترین سریالهای معمایی و رازآلود قرار می‌گیرند.

سریال‌هایی مثل سرقت پول و … از این دست هستند. در بین تمامی بهترین و جدیدترین سریال های معمایی جنایی ، مخاطب در جستجوی شخصیت اصلی که معمولا در قالب پلیس، کارآگاه، روزنامه نگار و یا حتی وکیل است، می‌باشد. مجموعه‌های جنایی اکثرا براساس واقعیت ساخته شده‌اند و یا اقتباسی از داستان‌های جنایی تبهکاران و یا مافیا هستند.

بهترین سریالهای معمایی و رازآلود در تاریخ جهان کم نیستند، کارگردان‌های حرفه‌ای با خلق داستان و شخصیت‌های رازآلود، معضلی اجتماعی و یا حتی روانشناسی را بیان می‌کنند. با نگاه به بهترین سریال های رازآلود جنایی متوجه می‌شوید که می‌توان نمایشی جدی، کلاسیک، پلیسی، اکشن و حتی طنز را در قالب داستانی جنایی برای مخاطب به نمایش گذاشت. در ادامه به معرفی بهترین سریال های معمایی جدید در سال 2023 و تمام دوران پرداخته شده است. بیشتر بخوانید:  

بهترین سریال های جنایی 2023

Death in the Dorms

بهترین سریال های جنایی 2023
بهترین سریال های جنایی 2023

سریال معمایی ۲۰۲۳ Death in the Dorms داستان واقعی شش دانشجوی کالج را دنبال می‌کند که زندگی آن‌ها به یک قتل غم‌انگیز ختم شد. در این مینی سریال شش قسمتی، فیلیپ چارلی دانیل، مورچه هندرسون و اولیویا کوهن به ایفای نقش پرداخته‌اند. ایده این است که داستان‌هایی را بررسی کنیم که در آن دانشجویان دانشگاه به قتل رسیده‌اند – و حدس می‌زنم به نوعی نتیجه‌گیری در مورد خطراتی که جوانان با آن روبه‌رو هستند می‌رسند.

Stolen Youth: Inside the Cult at Sarah Lawrence

بهترین سریال های جنایی 2023
بهترین سریال های جنایی 2023

گروهی از دانشجویان کالج سارا لارنس تحت تأثیر پدر یکی از دوستانشان به نام لری ری قرار می‌گیرند. سریال این فرقه را از مبدأ آن تا عواقب پس از آن که هنوز در حال آشکار شدن است دنبال می‌کند. 9 فوریه اولین قسمت این مینی سریال سه قسمتی که از بهترین سریال های رازآلود 2023 است، منتشر می‌شود.

Web of Death

بهترین سریال های جنایی 2023
جدیدترین سریال های جنایی

سریال معمایی ۲۰۲۳ وب مرگ: سگ‌های خونی آنلاین از اثر انگشت، پایگاه داده‌های DNA و قدرت فوق العاده رسانه‌های اجتماعی برای حل وحشتناک‌ترین، مرموزترین و عجیب‌ترین قتل‌ها استفاده می‌کنند. این مینی سریال متشکل از شش قسمت است.

هر قسمت حاوی داستانی درباره جنایتی است که با کمک کاراگاه های آماتور حل شد. مردم عادی برای کمک به حل معماهای جنایی از اینترنت و آزمایش DNA استفاده می‌کنند. برای مثال در یک مورد یک سر در یک سطل سیمان سخت پیدا شد.

محبوب ترین سریال های جنایی

The Tourist

The Tourist
جدیدترین سریال های معمایی

توریست، مجموعه ای تولید اچ بی او مکس و بی بی سی است. داستان این مینی سریال درباره مردیست که در حین رانندگی در جاده توسط کامیونی از مسیر منحرف می شود. او درحالیکه مجروح است، در بیمارستان به هوش می آید، بدون آنکه هویت خود را به یاد آورد. جستجوی پاسخی برای پرسش هایش، او را راهی بیابان های وسیع و بی آب و علف می کند.

سکانس آغازین اپیزود یک، یک مینی درام مستقل درباره راننده‌ای است که در یک ایستگاه خدماتی فرسوده میان راه توقف می‌کند تا از امکانات استفاده کند، اما همین شخص ناشناس سپس در آینه دید عقب خود متوجه می‌شود که توسط یک کامیون مشکوک و بدخواه تعقیب می‌شود.

این تعقیب موش و گربه مانندِ پر از تعلیق، با عظمت و کاملا سینمایی فیلمبرداری شده است؛ زیرا یک کامیون 18 چرخ هیولایی با یک هاچ‌بک کوچک که قربانی است به مبارزه می‌پردازد و مسیرهای گرد و غبار عظیمی را در حالی که وسایل نقلیه از جاده خارج می‌شوند و به سمت بیابان منحرف می‌شوند، به نمایش می‌گذارد. بدیهی است که این صحنه یادآور فیلم «دوئل» ساخته استیون اسپیلبرگ است، اما اجرای این سکانس نمایانگر اوج همکاری دوربین، تدوین و کارگردانی است.

The Rook

بهترین سریال های رازآلود
بهترین سریال های جنایی

روک ، نام سریالی مهیج و فانتزی می‌باشد که توسط کاری اسکاگلند ساخته شده است. در خلاصه داستان این سریال آمده است ، در شهر لندن مایفانوی توماس دارای نیروها و توانایی‌های خارق‌العاده‌ای است. همچنان که او با کنترل توانایی‌های خود دست و پنجه نرم می‌کند ، توسط دشمنان ماوراءالطبیعه و سایه مانند تعقیب می‌شود. ناگهان ، او در حالی به هوش می‌آید که توسط جسدهای زیادی احاطه شده و دچار فراموشی کامل شده است.

حال ، او باید برای آشکار کردن گذشته‌اش و رسیدن به سرنخ‌های دیگر تلاش کند و … میفانی زن جوانی است که دارای نیروها و توانایی های خارق العاده ای است. همچنانکه او با کنترل توانایی های خود دست و پنجه نرم می کند، توسط دشمنان ماوراءالطبیعه تعقیب می شود. او در حالی به هوش می آید که توسط جسد های زیادی احاطه شده و دچار فراموشی کامل شده است ، اکنون باید برای آشکار کردن گذشته اش، پیدا کردن خائنانی که حافظه و خاطرات او را دزدیده اند و همچنین حفظ موقعیت خود به عنوان رئیس یک سرویس فوق محرمانه بریتانیایی که در حوضه فراطبیعی تحقیق می کند، مبارزه کند.

Severance

Severance
بهترین سریال های جنایی

جداسازی یا تفکیک سازی مجموعه تلویزیونی آمریکایی در سبک علمی-تخیلی و دلهره‌آور روان‌شناختی ساختهٔ دن اریکسن و به کارگردانی بن استیلر و ایفه مک‌آردل است. شاید در سال‌های  آتی این سریال یکی از بهترین سریال های جهان به شمار رود. سریال جداسازی با فصل اول خود ثابت کرد که یکی از مبتکرانه‌ترین، خیره‌کننده‌ترین و کامل‌ترین آثار جدید سریالی‌ست.

این اثر از نظر خصوصیات ژانری هم یکی از بهترین روایت‌های علمی-تخیلی محسوب می‌شود. سریال Severance حجم زیادی از ایده‌های تکراری اما خوب را کنار می‌گذارد تا به شکلی اصیل و با ایده‌ای نو، به یک روایت عالی تبدیل شود.

شاید مواجه شدن با ایده اصلی داستان از همان ابتدا به مطالعه‌ی نظریاتی غیرقابل باور شبیه باشد، اما این اثر با فیلمنامه‌ی قوی خود توانسته به حالتی طبیعی و هیجان‌انگیز برسد؛ یعنی در کل اگر به داستان‌های علمی-تخیلی علاقه‌ ندارید، نگران تراشه‌ای که در مغز کارمندان لومن گذاشته شده نباشید. این سریال نهایتا استعاره‌ای‌ست از ذات مجهول زندگی؛ پس به تعبیری، داستان واقعی‌تر از آن چیزی‌ست که نیاز دارید!

Pam & Tommy

بهترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین سریال های جنایی

ازدواج پرآشوب و زندگی واقعی پاملا اندرسون و تامی لی اساس ساخت پم و تامی است. این سریال با بازی لیلی جیمز و سباستین استن، رابطه این زوج را قبل، حین و پس از انتشار غیرمجاز نوار جنسی آنها شرح می‌دهد. لیلی جیمز و سباستین استن برای اجرای خود مورد تحسین قابل‌توجهی قرار گرفتند. در واقع، آنها پاملا اندرسون و تامی لی شدند. جیمز، استن و روگن نامزدی امی را به دست آوردند.

Under The Banner Of Heaven

بهترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین سریال های جنایی

اندرو گارفیلد کمی پس از دومین نامزدی اسکار خود برای تیک تیک . . . بوم! حال  نقش کارآگاه جب پیر را در سریال Under the Banner of Heaven بر عهده گرفته است. این سریال داستان شخصی را دنبال می‌کند که ایمان او با تحقیق در مورد قتل یک مادر جوان و نوزادش و روابط احتمالی آن‌ها با کلیسای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان آزمایش می‌شود.

Under the Banner of Heaven نقدهای مثبتی دریافت کرد و بسیاری از عملکرد گارفیلد تمجید کردند. این بازیگر که به خاطر ظرافت و تطبیق پذیری‌اش مشهور است، سطحی از احساسات را به تصویر می‌کشد که روایت سریال را ارتقا می‌بخشد. با این حال، طبق گزارش آتلانتیک، این سریال به دلیل آنچه که بسیاری آن را تصویری مغرضانه از مورمونیسم می‌دانستند، انتقادات قابل توجهی را به خود جلب کرد.

A Very British Scandal

بهترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین سریال های جنایی

کلر فوی به پل بتانی در فیلم A Very British Scandal آمازون می‌پیوندد. این سریال ازدواج پر دردسر مارگارت و ایان کمپبل، دوشس و دوک آرگیل را با تاکید ویژه بر طلاق جنجالی آنها به نمایش می‌گذارد. همانطور که از عنوان آن پیداست، یک رسوایی شدید بریتانیایی به رویدادی می‌پردازد که ممکن است تعداد کمی از مردم غربی آن را به خاطر آورند یا حتی آن را تشخیص دهند.

با این حال، درام گیرا اعتیادآور و جذاب است. بتانی و فوی. این دو بازیگر بازی قدرتمندی را ارائه می‌کنند و بدجنسی این زوج را با شرارت‌های ظریف به تصویر می‌کشند به گونه‌ای که هرگز احساسات واقعی را نادیده نمی‌گیرند.

The Dropout

بهترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین سریال های جنایی

در سریال The Dropout از Hulu، آماندا سایفرید در نقش الیزابت هولمز، کارآفرین رسوا شده ایفای نقش می‌کند. این نمایش تاریخچه ظهور و سقوط شرکت او، ترانوس را نشان می‌دهد، و داستان از زمان شروع کار شرکت آغاز می‌شود و با انحلالی باورنکردنی پایان می‌یابد.

آماندا سایفرید برای اولین بار برای بازی خود در این سریال نامزد امی شد. اجرای زیبای او مورد تحسین قرار گرفت و بسیاری آن را بهترین دوران حرفه‌ای‌اش می‌دانند. خود سریال نیز نظرات مثبتی را به خود جلب کرد. The Dropout با موفقیت تصویر روشنی از سقوط هولمز جاه‌طلبی‌های او را به تصویر می‌کشد.

The Girl From Plainville

بهترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین سریال های جنایی

Hulu با The Girl from Plainville تسلط خود را بر ژانر جنایی ثابت کرد. این سریال با بازی ال فانینگ، بر روی زندگی میشل کارتر، مشارکت او در مرگ دوست پسرش کنراد روی و محکومیت بعدی او به قتلی غیرعمد تمرکز دارد. ال فانینگ برای بازی در این نقش  نامزد جایزه امی شد. او با بازی در سریال The Girl from Plainville جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین و درخشان‌ترین استعدادهای هالیوود تثبیت کرد. این سریال از هیجان‌انگیزترین داستان‌های جنایی واقعی است.

The Staircase

بهترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین سریال های جنایی

کالین فرث، برنده جایزه اسکار، به تونی کولت، نامزد جایزه اسکار، در سریال پلکان شبکه HBO Max پیوست. این سریال بر اساس مستندی جنایی واقعی به همین نام که در سال 2004 منتشر شد ساخته شده است.

هر سریالی با بازی فرث و کولت باید فوراً تماشا شود و پلکان نیز از این قاعده مستثنی نیست. این سریال که با بازی‌های زیبای بازیگران کهنه‌کار برجسته شده است، تصویری جذاب از پرونده ارائه می‌کند و تماشای ادامه آن را اعتیادآور می‌کند. منتقدان اجراهای فرث و کولت را ستایش کردند. هر دو بازیگر برای کارشان نامزدی امی دریافت کردند.

Black Bird

بهترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین سریال های جنایی

در پرنده سیاه اپل تی وی پلاس، تارون اگرتون نقش جیمی، یک دلال جذاب مواد مخدر را بازی می‌کند که با انتقال به زندانی با امنیت بالا در ازای کاهش مجازات موافقت می‌کند. در آنجا، او باید از قاتلی با بازی پل والتر هاوزر اعتراف بگیرد.

هر دوی این بازیگران بهترین نقش‌های دوران حرفه‌ای خود را به دست آورده‌اند. این سریال تصویری بی بند و بار از زندان را به تصویر می‌کشد و داستانی جذاب را ارائه می‌دهد که بینندگان را بر صندلی خود نگه می‌دارد. پرنده سیاه تحسینی جهانی را از سوی منتقدان خود به دست آورد، و خود را به عنوان بهترین سریال جنایی واقعی سال 2022 که تا به حال بررسی شده است، تثبیت کرده است.

محبوب ترین سریال های معمایی

Blindspot

بهترین سریال های رازآلود
بهترین سریال های معمایی جنایی

نقطه کور یک مجموعه تلویزیونی جنایی آمریکایی است که توسط مارتین گرو ساخته شده‌است. بازیگران اصلی این مجموعه جیمی الکساندر و سالیوان استیپلتون می‌باشند. ساخت این مجموعه در ۱ مه ۲۰۱۵ توسط ان‌بی‌سی آغاز شد و اولین بار در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵ به نمایش گذاشته شد. ان‌بی‌سی در نوامبر ۲۰۱۵ شروع به کار روی دومین فصل این مجموعه کرد.

سریال نقطه کور با بازی های جذاب و داستانی رازآلود تا به الان بسیار موفق عمل کرده و مخاطبان زیادی را با خود همراه کرده است. از همه این موارد گذشته بازی زیبای سالیوان استپتون بسیار به چشم می آید چرا که او به بازی های خودش همیشه چاشنی کمدی و طنز را اضافه می کند که در اکثر مواقع نیز مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد و در این سریال نیز به تنهایی بار بخش زیادی از محبوبیت سریال را به دوش می کشد و بازیگری بسیار توانایی است. فصل پنجم این سریال درحال ساخت است و فصل چهارم آن نیز درحال پخش می باشد.

The Flight Attendant

The Flight Attendant
بهترین سریال های معمایی جنایی و رازآلود

خدمه پرواز  یک سریال آمریکایی کمدی-درام برگرفته از رمانی با همین نام اثر کریس بوهجالیان می‌باشد. کیلی کوئوکو و میخیل هایسمان از بازیگران این سریال می‌باشند. این سریال از ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰ در شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش شد. فصل دوم این سریال برای بهار ۲۰۲۲ تمدید شده است. سریال در واقع سعی دارد تا رمز و راز قتل و اینکه چه کسی یا چه کسی در پشت آن قرار دارد را حل کند ، و به آنچه شخصی را به شخصیتی غیرمسئول و همیشه مست تبدیل کرده است ، و چرا بعد از هر اشتباه پرداخته است. او سعی می کند از آن فرار کند تا اینکه با عواقب آن روبرو شود.

در نگاه اول ، معما و رمز و راز اصلی ممکن است راز قتل الکس سوکولف باشد ، اما راز گذشته کسی در واقع نکته کلیدی داستان است و باعث می شود شخصیت یک شخص به شخصیت پیچیده تر و بهتری در طول داستان تبدیل شود و بیننده را به ارمغان بیاورد با او بیشتر.

در واقع، The Flight Attendant سعی کرده است نه تنها یک کمدی یا جنایی به داستان اصلی و داستان های درون داستان اضافه کند ، بلکه جنبه های دیگری نیز به داستان اضافه کند، که باعث می‌شود ما فقط یک داستان تکراری را مشاهده نکنیم ، و سری به یک کار جدیدتر جذاب تر شوید اگرچه ممکن است تعداد اپیزودها یا حتی زمان آنها کمی طولانی باشد و فراز و نشیب های زیادی را در طول داستان ایجاد کند ، اما داستان های فرعی باعث شده است که این مجموعه کمدی کمی از حالت خطی و تک بعدی خارج شود.

Homecoming

Homecoming
بهترین سریال های جنایی معمایی

هوم کامینگ یا بازگشت به خانه  یک سریال اینترنتی در ژانر تریلر روان‌شناختی و محصول سال ۲۰۱۸ ایالات متحده آمریکا است. فیلم‌نامه این سریال توسط ایلای هورویتز و مایکا بلومبرگ بر اساس پادکستی به همین نام، ساخته خودشان به رشته تحریر درآمده است و سم اسماعیل نیز وظیفه کارگردانی سریال را برعهده داشته‌است.

«هوم‌کامینگ» بدل به سریالی شد که به ندرت می‌شد نام آن را در رده‌های بالای فهرستِ بهترین‌های آخر سالِ منتقدان پیدا نکرد. یکی از دلایلش این است که «هم‌کامینگ» باتوجه‌به اپیزودهای ۳۰ دقیقه‌ای‌اش که معمولا در رزرو کمدی‌ها است، سریالِ بسیار بسیار متفاوتی با آنچه از ساختارِ سریال‌های باپرستیژِ اچ‌بی‌اُگونه‌ی تلویزیون به آن عادت کرده‌ایم دارد و همین موجب شد تا در موقعیتِ منحصربه‌فردی در مقایسه با آثار دور و اطرافش قرار بگیرد.

ولی دلیل دیگرش که به همان اندازه مهم است و شاید دلیلِ اول، وجودش را به آن مدیون است، به کارگردانِ پُرطرفدار و کاردرستش مربوط می‌شود؛ کارگردانی تمام اپیزودهای «هوم‌کامینگ» برعهده‌ی سم اسماعیل، خالقِ «مستر ربات» بوده است. کسانی که «مستر ربات»، یکی از پدیده‌های تلویزیونِ چند سال اخیر را تماشا کرده باشند می‌دانند که قرار گرفتنِ واژه‌های «سم اسماعیل» و «کارگردانی» درکنار یکدیگر به چه نتیجه‌ی بمبی که تبدیل نمی‌شود.

Open Your Eyes

بهترین سریال های رازآلود
بهترین سریال های جنایی رازآلود

سریال Open Your Eyes محصول کشور لهستان و در ژانر درام ، راز آلود می‌باشد و به کارگردانی در سال 2021 ساخته شده است. در سریال چشم هایت را باز کن بازیگرانی چون Czeslaw Skwarek، Dawid Kartaszewicz، Gabriel Sousa، Ignacy Liss، Karol Bernacki، Krzysztof Rojewski، Lukasz Nowicki، Marcin Czarnik، Maria Wawreniuk، Marta Nieradkiewicz و… به ایفای نقش پرداخته اند.

در سریال چشم هایت را باز کن پس از آنکه جولیا خانواده اش را از دست می دهد، در یک مرکز درمانی تخصصی بیماری فراموشی بستری می شود. اما زمانیکه شروع به دیدن خواب هایی عجیب می کند که بیش از حد واقعی به نظر می رسند، با خود فکر می کند محلی که در آن بستریست آیا همانجاییست که تصورش را می کرده یا نه.

بهترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت

Unbelievable

بهترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت
  • نام فارسی: مینی سریال جنایی باورنکردنی
  • IMDB: امتیاز ۸.۴
  • محصول سال: ۲۰۲۰-۲۰۱۹
  • ژانر: جنایی و اکشن
  • کارگردان:‌ سوسانا گرانت
  • ستارگان: کایتلین دور، تونی کالت، مریت وور
  • محصول کشور: آمریکا
  • تعداد قسمت: یک فصل، هشت قسمت

سریال “باورنکردنی” که یکی از جدیدترین سریال های نتفلیکس جنایی محسوب می‌شود، در رابطه با تجاوز به زنی به نام ماری است. این سریال بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. ماری به خاطر این حمله وحشتناکی که به او شده است، شکایت می‌کند.

اما پرونده به عنوان اتهام دروغین رد می‌شود. یک کارآگاه مأمور می‌شود تا به این پرونده رسیدگی کند. ماری برای اینکه عدالت جای خود را بیابد، به مبارزه خود ادامه می‌دهد. سریال Unbelievable، در لیست بهترین مینی سریال‌های Netflix قرار دارد. تماشای این سریال هیجانی با موضوع قابل تامل پیشنهاد می‌شود.

Inventing Anna

محبوب ترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت

شوندا رایمز با فیلم Inventing Anna از نتفلیکس، موفقیت دیگری را به مجموعه موفقیت‌های خود اضافه کرد. این مینی‌سریال با بازی جولیا گارنر که برنده دو جایزه امی شد، داستان آنا سوروکین روسی را دنبال می‌کند که اعضای برجسته جامعه عالی نیویورک را وادار می کند تا باور کنند او یک وارث آلمانی به نام آنا دلوی است. Inventing Anna نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد.

بسیاری فکر می‌کردند که این سریال بیش از حد اغراق‌آمیز است، داستان واقعی‌اش آن را هیجان انگیزتر کرده و گاهی هم آن را به یک شوخی کوچک تقلیل می‌دهد. با این حال، عملکرد گارنر تقریباً مورد تحسین مخاطب جهانی قرار گرفت. در واقع، هنرپیشه هیجان را بالا برد، و از آنچه که می‌توانست به راحتی یک شخصیت کارتونی باشد پیشی گرفت و در جهان احساسات واقعی قدم گذاشت. تلاش های او منجر به نامزدی امی برای او شد، اگرچه شانس او برای برنده شدن بسیار اندک است.

WeCrashed

محبوب ترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت

جارد لتو و آن هاتاوی، برندگان جایزه اسکار، در نقش‌های آدام و ربکا نویمان در یک سریال تلویزیونی از اپل تی‌وی به نام WeCrashed به ایفای نقش پرداختند. این سریال بر روی این زوج و نقش آنها در ظهور و سقوط WeWork تمرکز می‌کند.

WeCrashed نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد. عملکرد لتو و طرح کلی سریال، به خاطر عدم دقت تاریخی، از سوی مخاطب واکنشی منتقادانه به همراه داشت. با این حال، عملکرد هاتاوی سلاح مخفی WeCrashed است. این بازیگر یکی از بهترین بازی‌های خود را ارائه می‌کند، و شخصیت ربکا را بدون پنهانکاری یا فرار از آسیب‌پذیری‌هایش کاملاً به تصویر می‌کشد.

Candy

بهترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین سریال های جنایی بر اساس واقعیت

Hulu’s Candy داستان واقعی کندی مونتگومری، یک زن خانه دار ساکن حومه شهر را روایت می‌کند که متهم به قتل همسایه خود، بتی گور، با تبر است. این حادثه پس از آن اتفاق افتاد که مونتگومری با همسر گور، آلن رابطه نامشروع داشت. جسیکا بیل نقش کندی و ملانی لینسکی در نقش گور بازی می‌کنند که هر دوی آنها نامزد دریافت جایزه امی شده‌اند.

Candy یکی از بهترین سریال‌های جنایی واقعی زن محور است. بازی بیل نظرات مثبتی را برانگیخت و برداشت مستدل این بازیگر از مونتگومری واقعی مورد تحسین قرار گرفت. لینسکی که در حال حاضر به لطف موفقیت Yellowjackets یک سال مهم را پشت سر گذاشته بود، برای اجرای خود در این سریال نیز نظرات مثبتی دریافت کرد، اگرچه همه قبول دارند که این سریال فرصتی برای درخشش بیل است.

بهترین سریال های جنایی نتفلیکس

Bloodline

بهترین فیلم ها و سریال های کارآگاهی
بهترین سریال های معمایی و رازآلود
  • کارگردانان : تاد کسلر، گلن کسلر
  • بازیگران : کایل چندلر، بن مندلسون، لیندا کاردلینی
  • سال انتشار : 2017-2015
  • امتیاز : 7.9

 داستان سریال خط خون که از بهترین سریال های جنایی نتفلیکس است درباره‌ خانواده ریبرن می‌باشد که چند دهه است صاحب یکی از هتل‌های فلوریدا هستند و با قدرت و نفوذی که دارند به عنوان یکی از ارکان این جزیره فرمانروایی می‌کنند.

این سریال سفری لذت‌بخش از داستان‌های خانوادگی، و هیجانی وصف‌نشدنی از شهر فلوریدا است. هر هکتار از زمین خانواده‌ی ریبرن، حس درد را تداعی، و زندگی را تلخ بیان می‌کند. این مجموعه، که از شبکه‌ نتفلیکس پخش می‌شود، توانسته نمرات خوبی را از منتقدین دریافت کند. روند سریال در فصل اول، بسیار هیجان‌انگیز و وصف‌ناشدنی بوده‌اند، اما به تدریج، و در فصل دوم و سوم، این سریال با کمبود بودجه مواجه شد، و شکست خورد.

Breaking Bad

جدیدترین سریال های جنایی
بهترین سریال های جنایی نتفلیکس
  • نام فارسی: بریکینگ بد
  • IMDB: امتیاز ۹.۵
  • محصول سال: ۲۰۱۳-۲۰۰۸
  • ژانر: درام، جنایی و اکشن
  • کارگردان:‌ وینس گیلیگان
  • ستارگان: برایان کرانستون، آنا گان، آرون پال
  • محصول کشور: آمریکا
  • تعداد قسمت: ۵ فصل، ۶۲ قسمت

Breaking Bad که یکی از سریال‌هایی است که همه باید ببینند، سریالی است که شما را در مدت کوتاهی به موضوع و بازیگران خود وابسته می‌کند. بریکینگ بد یکی از بهترین نمونه‌ها، برای کسانی است که به دنبال بهترین سریال جنایی در Netflix هستند. در این سریال، داستان یک معلم شیمی سابق، که متوجه شد سرطان دارد نشان داده می‌شود.

این معلم پس از این قضیه تجارت مواد مخدر را آغاز می‌کند. در طول سریال شاهد اتفاق‌هایی که بعد از آن رخ می‌دهد هستیم. این سریال در زمان پخش خود شانزده جایزه امی و دو جایزه گلدن گلوب را از آن خود کرد. سریال بریکینگ بد از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ نمایش داده شده و در سطح جهانی محبوبیت کسب نموده است. این سریال از سایت IMDB امتیاز ۹.۵ را کسب کرده است. تماشای این سریال در ژانر درام، جنایی و اکشن می‌تواند هیجان و سرگرمی بسیاری برای شما به همراه داشته باشد.

Narcos

جدیدترین سریال های جنایی
بهترین سریال های جنایی نتفلیکس
  • نام فارسی: نارکس
  • IMDB: امتیاز ۸.۸
  • محصول سال: ۲۰۱۸-۲۰۱۵
  • ژانر: جنایی و اکشن
  • کارگردان:‌ ژوزه پادیلا
  • ستارگان: واگنر مورا، بوید هالبروک، پدرو پاسکال
  • محصول کشور: آمریکا، کلمبیا
  • زبان اصلی: انگلیسی و اسپانیایی
  • تعداد قسمت: سه فصل، هجده قسمت

سریال Narcos زندگی پابلو اسکوبار، پادشاه مواد مخدر کلمبیا، یکی از بدنام‌ترین جنایتکاران جهان را روایت می‌کند. این سریال را می‌توانید از بین سریال های جنایی در شبکه اینترنتی نتفلیکس انتخاب کنید. اگر کسی به شما می‌گفت: “زندگی شخصی که این همه جنایت و قتل مرتکب شده است، در یک سریال تلویزیونی پرداخته می‌شود و شما عاشق این مرد خواهید شد …” حتما به این حرف می‌خندیدید. اما این اتفاق نمی‌افتد.

سازندگان نارکس، یک سریالی ساخته‌اند که نمی‌توانید عاشق پابلو اسکوبار نشوید. هر لحظه برای اینکه بدنام‌ترین جنایتکار دنیا دستگیر نشود و همیشه به طریقی از دردسر نجات پیدا کند، دعا خواهید کرد. Narcos همچین سریال خارق‌العاده‌ای است. این سریال در سه فصل، در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ پخش شده و امتیاز ۸.۸ را از سایت IMDB‌کسب نموده است.

Peaky Blinders

جدیدترین سریال های جنایی
بهترین سریال های جنایی نتفلیکس
  • نام فارسی: پیکی بلایندرز
  • IMDB: امتیاز ۸.۷
  • محصول سال: ۲۰۱۳
  • ژانر: جنایی و اکشن
  • کارگردان:‌ انتونی بیرن، اتو باتهرست، تام هارپر، کلم مک‌کارتی
  • ستارگان: کیلین مورفی، هلن مک‌کروری، پاول اندرسن، آنابل والیس
  • محصول کشور: انگلیس
  • تعداد قسمت: ۵ فصل، ۳۰ قسمت

یکی از بهترین سریال های جنایی که در بنیه شبکه اینترنتی نتفلیکس جای می‌گیرد، سریال Peaky Blinders است. این سریال اولین بار در سال ۲۰۱۴ با تماشاگران ملاقات کرد. موضوع سریال درباره باندها و سازمان‌های جنایتکاری است که بعد از جنگ جهانی اول در انگلستان تشکیل شده‌اند.

Peaky Blinders نام یک باند جنایتکار است که در سریال، داستان فعالیت این گروه و زندگی اعضای آن نشان داده می‌شود. می‌توان حدس زد که کاراکترهای تامی، آرتور و جان در بین شخصیت‌های مورد علاقه شما جایی پیدا خواهند کرد. پیکی بلایندرز که از سال ۲۰۱۳ شروع به پخش کرده، ۳۰ قسمت در ۵ فصل از آن منتشر شده است. این سریال محبوبیت بسیاری در بین مخاطبین و طرفدارانش دارد و امتیاز ۸.۷ را از سایت IMDB دریافت کرده است.

Top Boy

بهترین سریال جنایی
بهترین سریال های جنایی نتفلیکس
  • نام فارسی: پسر برتر
  • IMDB: امتیاز ۸.۴
  • محصول سال: ۲۰۱۱
  • ژانر: جنایی و اکشن
  • کارگردان:‌ رونان بنت
  • ستارگان: اشلی والترز، کین رابینسون، شون رمولوس
  • محصول کشور: انگلیس
  • تعداد قسمت: سه فصل، هجده قسمت

سریال پسر برتر، دنیای مواد مخدر و جنایت را در خیابان‌های لندن انگلستان به تصویر می‌کشد. در مجموعه‌ای با بازی اشلی والترز و کین رابینسون، شاهد تلاش جوانان بزهکار برای زنده ماندن خواهیم بود. سریال Top Boy، که به خصوص قسمت‌های اول آن بسیار هیجان‌انگیز است، یکی از بهترین سریال های جنایی Netflix است.

La Casa De Papel

بهترین سریال نتفلیکس جنایی
بهترین سریال های جنایی نتفلیکس
  • نام فارسی: خانه کاغذی
  • IMDB: امتیاز ۸.۳
  • محصول سال: ۲۰۱۷
  • ژانر: جنایی و اکشن
  • کارگردان:‌ آلکس پینا
  • ستارگان: آلوارو مورته، اورسولا کوربیرو، ایتسیار ایتانیو، پدرو آلنسو
  • محصول کشور: اسپانیا
  • تعداد قسمت: ۴ فصل، ۳۸ قسمت

سریال La Casa De Papel در سال‌های اخیر، یکی از پربیننده‌ترین سریال‌ها در سطح جهان بوده است. این سریال اسپانیایی داستان چند دزدی برنامه شده و حرفه‌ای را توسط یک گروه متخصص به صورت شاعرانه نمایش می‌دهد. با تماشای این سریال همراه دزدها شده و از شکست آن‌ها ناراحت می‌شوید.

شخصی با نام مستعار پروفسور، یک تیم جدید و بسیار باهوش برای سرقتی که سال‌ها برنامه‌ریزی‌اش را کرده است، ایجاد می‌کند. اعضای این تیم خلافکاران تحت تعقیب هستند که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و از مهارت بالایی برخوردار هستند.

وظیفه این تیم سرقت، گرفتن ضرابخانه اسپانیایی و ماندن در آن به مدت چند روز است. در این مدت معین باید در ضرابخانه بمانند و تا می‌توانند اسکناس چاپ کنند. اسامی اعضای تیم‌ به صورت رمزگذاری شده است. آن‌ها نام پایتخت‌ کشور‌های شناخته شده را به عنوان اسم خود انتخاب می‌کنند. شکی نیست که سریال خانه کاغذی، یکی از موفق‌ترین و بهترین مجموعه‌های اسپانیایی در ژانر جنایی و سرقت در سال‌های اخیر است.

Vis a Vis

بهترین سریال نتفلیکس جنایی
بهترین سریال های جنایی نتفلیکس
  • نام فارسی: رو در رو
  • IMDB: امتیاز ۸.۲
  • محصول سال: ۲۰۲۰-۲۰۱۵
  • ژانر: جنایی و اکشن
  • کارگردان:‌ ساندرا گالگو
  • ستارگان: آلبا فلورس، ماریا ایزابل دیاز لاگو، مارتا آلدو
  • محصول کشور: اسپانیا
  • تعداد قسمت: دو فصل، ۴۸ قسمت

ماکارنا فریریو، شخصیت اصلی سریال، عاشق رئیس خود می‌شود. از سوی دیگر، رئیس او، ماکارنا را فریب می‌دهد و باعث می‌شود که او به زندان برود. بر سر ماکارنای بی گناه و پاک اتفاقات جالب و خطرناکی رخ می‌دهد. ماکارنا فریریو که ادعا می‌کند فریب خورده است، قصد دارد با تبرئه از زندان خارج شود. Vis a Vis یکی از بهترین سریال های جنایی نتفلیکس در سال‌های اخیر محسوب می‌شود که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ در حال پخش بوده است. این سریال امتیاز ۸.۲ را از سایت IMDB دریافت کرده است.

Criminal: UK

بهترین سریال های نتفلیکس جنایی
بهترین سریال های رازآلود 2019
  • نام فارسی: جنایی: انگلستان
  • IMDB: امتیاز ۷.۶
  • محصول سال: ۲۰۱۹
  • ژانر: درام، جنایی و هیجانی
  • کارگردان:‌ کترین کلی، لی اینگلبی، راچندا ساندال
  • ستارگان: جیم فیلد اسمیت، جورج کای
  • محصول کشور: انگلیس
  • تعداد قسمت:‌ دو فصل، هفت قسمت

سریال Criminal: UK مجموعه‌ای است که بین کارآگاهان و مظنون‌ها می‌گذرد. داستان این سریال که در اتاق بازجویی اتفاق می‌افتد، بازرسان لندنی را نشان می‌دهد که با مظنون‌های خود درگیر بازی موش و گربه می‌شوند، تا پاسخ‌هایی را که برای حل پرونده نیاز دارند بیابند. هر قسمت این سریال مستقل است و داستان یک پلیس، مظنون و یک کارآگاه را نمایش می‌دهد.

Dogs of Berlin

بهترین سریال های نتفلیکس جنایی
بهترین سریال های جنایی نتفلیکس
  • نام فارسی: سگ های برلین
  • IMDB: امتیاز ۷.۵
  • محصول سال: ۲۰۱۸
  • ژانر: جنایی و اکشن
  • کارگردان:‌ کریستیان آلوارت
  • ستارگان: فلیکس کرامر، فخری یاردیم، سامی عبدل فتاح
  • محصول کشور: آلمان
  • تعداد قسمت: یک فصل، ده قسمت

Dogs Of Berlin که یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی در جهان است، دومین سریال آلمانی Netflix است. بازی بین آلمان و ترکیه در Marzahn برگزار خواهد شد. قبل از این بازی، بازیکن ملی پوش آلمانی که اصالتا ترک است به قتل می‌رسد. داستان این سریال در رابطه با روشن شدن این قتل، قبل از برگزاری بازی آلمان و ترکیه است. برای تحقیق در مورد این قتل، یک شهروند آلمانی و یک آلمانی با اصالت ترک، انتخاب شده‌اند.

Smoking

جدیدترین سریال های نتفلیکس جنایی
بهترین سریال های جنایی نتفلیکس
  • IMDB: امتیاز ۷.۴
  • محصول سال: ۲۰۱۸
  • ژانر: جنایی و هیجانی
  • کارگردان:‌ آلیان رسنایس
  • ستارگان: رین فوروکاوا، ریو ایشی‌باشی، نبوآکی کانه‌کو
  • محصول کشور: ژاپن
  • تعداد قسمت: یک فصل، دوازده قسمت

Smoking یکی از سریال‌های نادر ژاپنی در Netflix، برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. در این مجموعه، گروهی از قاتلان که به دنبال عدالت بیشتر هستند، پوست انسان‌هایی که در هدف آن‌ها قرار دارند را می‌کنند، و پوست‌های خالکوبی شده را به عنوان اثبات برآورده شدن قرارداد ارائه می‌دهند. Smoking یکی از بهترین سریال های جنایی نتفلیکس است که پر از صحنه‌های خشن است.

Room 2806: The Accusation

جدیدترین سریال های نتفلیکس جنایی
بهترین سریال های جنایی نتفلیکس
  • نام فارسی: اتاق ۲۸۰۶: اتهام
  • IMDB: امتیاز ۷.۱
  • محصول سال: ۲۰۲۰
  • ژانر: مستند جنایی
  • کارگردان:‌ جلیل لسپرت
  • ستارگان: نفساتو دیاللو، رافائللو باکی، الیزابت گویجو
  • محصول کشور: فرانسه
  • تعداد قسمت: یک فصل، چهار قسمت

این سریال زندگی دومینیک اشتراوس کان، سیاستمدار فرانسوی را روایت می‌کند. دومینیک اشتراوس کان یک سیاستمدار در اوج فعالیت خود بود. ناگهان در سال ۲۰۱۱ یک پرونده تجاوز جنسی علیه او تشکیل شد. سریال Room 2806: The Accusation در رابطه با مسائل قبل و بعد این اتهام است. سریال اتهام در سال ۲۰۲۰ تولید شده است و امتیاز ۷.۱ را از سایت IMDB دریافت نموده است. این مستند جنایی یکی از محبوب‌ترین و بهترین سریال های جنایی نتفلیکس می‌تواند باشد. این سریال توسط کشور فرانسه در چهار قسمت تولید و پخش شده است.

Jeffrey Epstein: Filthy Rich

جدیدترین سریال های نتفلیکس جنایی
بهترین سریال های جنایی نتفلیکس
  • نام فارسی: جفری اپستین: ثروتمند کثیف
  • IMDB: امتیاز ۷.۱
  • محصول سال: ۲۰۲۰
  • ژانر: مستند جنایی
  • کارگردان:‌ لیزا بریانت
  • ستارگان: مایکل ریتر، انی فارمر، شاونا ریورا
  • محصول کشور: آمریکا
  • تعداد قسمت: یک فصل، چهار قسمت

جفری اپستین یکی از ثروتمندترین افراد ایالات متحده است. او به همراه دوستان ثروتمند خود، به آزار و اذیت جنسی می‌پردازند. نکته بدتر این است که آن‌ها پدوفیل و کودک آزار هستند. اپستین که مدام متهم می‌شود، با استفاده از قدرت خود، از همه اتهامات تبرئه می‌شود.

بهترین سریال های معمایی ایرانی

Blue Whale

بهترین فیلم ها و سریال های کارآگاهی
بهترین سریال های رازآلود ایرانی
  • کارگردان : فریدون جیرانی
  • بازیگران : ساعد سهیلی، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش
  • سال انتشار : 2019-2019
  • امتیاز : 6.1

خلاصه داستان سریال رازآلود و معمایی نهنگ آبی: آرمین دانشجوی تیزهوش کامپیوتر توان برقراری ارتباط با آدم‌ها را ندارد و بیشتر وقت خود را با سایت کتابخوانی‌اش که خودش ساخته می‌گذارند. پدرش مبتلا به بیماری ام‌اس شده و در آستانه‌ی جدایی از مادرش است.

او در سایت کتابخوانی با ژاله دختری که فهرست کتاب‌های مورد علاقه‌اش بسیار شبیه به آرمین است آشنا می‌شود. ژاله او را که مشکل مالی دارد برای کار به شرکت ساختمانی‌ای معرفی می‌کند که خودش در آن‌جا به عنوان گرافیست کار می‌کند. آرمین با ورودش به آنجا وارد ماجراهایی عجیب و تازه می‌شود. بهترین سریال کارآگاهی ایرانی از اکشن خوبی برخوردار می‌باشد و دارای داستانی تقریبا مدرن و جدید در صنعت سریال آشفته‌ ایران است.

سریال نهنگ آبی که از بهترین سریال های رازآلود 2019 است از تأثیر مدیا و فضای مجازی می‌گوید و روایتی دراماتیک را در کنار خودش گنجانده، که باعث می‌شود نمرات خوبی را دریافت کند.

بهترین سریال های معمایی هندی

Sacred Games

بهترین سریال های جنایی هندی
بهترین سریال های جنایی هندی

از بهترین سریال های جنایی هندی که از نتفلیکس منتشر شد، سریال بازی های مقدس است. بازی‌های مقدس یک سریال تلویزیونی جنایی نئو نوآر هندی است که بر اساس رمانی به همین نام اثر ویکرام چاندرا در سال 2006 ساخته شده است. اولین سریال اصلی نتفلیکس هند، توسط Vikramaditya Motwane و Anurag Kashyap تهیه و کارگردانی شد. این رمان توسط وارون گروور، اسمیتا سینگ و واسانت ناث اقتباس شده است.

Dahaad 2023

بهترین سریال های رازآلود هندی
بهترین سریال های رازآلود هندی

Dahaad یک سریال وب جنایی و هیجان انگیز هندی زبان است که توسط ریما کاگتی و زویا اختر ساخته شده است. ریما کاگتی و روچیکا اوبروی کارگردان سریال هشت قسمتی هستند و سوناکشی سینها، گلشن دوایاه، سوهوم شاه و ویجی وارما در آن بازی کرده‌اند.

در مانداوا، روستایی کوچک در ایالت راجستان، بازرس فرعی آنجلی بهاتی (سوناکشی سینها) با موردی برخورد می‌کند که در آن بیست و هفت زن در سراسر ایالت بدون هیچ ردی ناپدید شده‌اند. یک قاتل زنجیره‌ای، زنانی را که به دنبال ازدواج بودند شکار می‌کرد. این سریال یکی از بهترین سریال های رازآلود هندی است.

بهترین سریال های جاسوسی تاریخ جهان

Da Vinci’s Demons

بهترین سریال های جاسوسی آمریکایی
بهترین سریال های جاسوسی آمریکایی

پلیدی ها یا شیاطین داوینچی (به انگلیسی: Da Vinci’s Demons) یک سریال آمریکایی با ژانر درام، ماجراجویی و فانتزی-تاریخی است که به سرگذشت افسانه‌ای از اوایل زندگانی لئوناردو داوینچی می‌پردازد. ایدهٔ اصلی این سریال مربوط به دیوید اس. گویر و بازیگر نقش اصلی آن یعنی تام رایلی بود.

این نمایش لئوناردو داوینچی را در زمانی که او گرفتار تدابیر سیاسی میان خانواده‌های مدیچی و پاتزی و روابط متضادشان با کلیسای کاتولیک شد دنبال می‌کند. این رویدادها همزمان با تلاش لئوناردو دا وینچی برای یافتن «نسک برگان» هنگامی‌که او درگیر فرقه‌ای شناخته‌شده بانام پسران میتراس شد رخ می‌دهند. شیاطین داوینچی از بهترین سریال های جاسوسی آمریکایی است.

The Spy

بهترین سریال های جنایی و جاسوسی
بهترین سریال های جنایی و جاسوسی

جاسوس  یک مینی‌سریال انگلیسی زبان محصول کشور فرانسه است که توسط جدعون راف، کارگردان و نویسنده اسرائیلی ساخته شده است و درباره زندگی جاسوس برجسته موساد، الی کوهن در سوریه است. نقش وی را ساشا بارون کوهن بازی می‌کند. این مینی‌سریال ۶ قسمتی در ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی در نتفلیکس پخش شد و اتفاقات آن براساس رویدادهای واقعی است که از کتاب جاسوسی که اهل اسرائیل بود (به فرانسوی: L’espion qui venait d’Israël) نوشته آوری دان و یشایاهو بن پورات الهام گرفته شده‌است.

بهترین سریال های قاتل سریالی واقعی و تخیلی

Mindhunter

بهترین فیلم ها و سریال های قاتل های زنجیره ای
سریال درباره ی قاتل زنجیره ای

اگر می‌خواهید یک سریال درباره ی قاتل زنجیره ای انتخاب کنید، شکارچی ذهن را معرفی می‌کنیم. شکارچی ذهن نام مجموعه تلویزیونی جنایی ساخته جو پنهال است که در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۷ در نتفلیکس منتشر شد. داستان سریال بر اساس کتابی با همین نام که در خصوص مؤسسان اصلی واحد تحقیقات علمی رفتاری اف.بی. آی در دنیای واقعی هستند که توسط جان ادوارد داگلاس که در سال ۱۹۹۶ نوشته شده ساخته شده‌است.

داستان سریال در خصوص دو مأمور سازمان اف‌بی‌آی به نام‌های هولدن فورد(جاناتان گروف) و بیل تنچ (هولت مک‌کالانی) با همکاری روانشناس وندی کار (آنا تورو) است. آن‌ها در گفتگو با قاتلان سریالی به دنبال فهمیدن طرز فکر آنان به امید کشف دلیل اصلی جنایات توسط آنان هستند. شکارچی ذهن یکی از آثار فاخرِ نتفلیکس پیش از تجاری شدن آن است. این سریال به شکلِ جدی و سیستماتیکی به قاتلین سریالی می‌پردازد. این سریال به پیدا کردن قاتل نمی‌پردازد و مانند فیلم زودیاک ملال‌آور نیست. این سریال به چرایی و چگونگی شکل‌گیری یک ذهنِ قاتل و یا ذهنِ یک قاتل می‌پردازد.

تمپوی بی‌نظیرِ سکانس‌هایی که در آن‌ها، فورد و تنچ به گفتگو با قاتلین سریالی می‌پردازند، شما را تا به انتها می‌کشاند. بازی فوق‌العاده بازیگرانی که در نقش قاتلین سریالی واقعی ایفای نقش می‌کنند مثال‌زدنی است. اف بی آیِ داستان سریال شکارچی ذهن هنوز در سایه ی تفکرات تقدس‌گرایانه و پاک‌دستی جی ادگار هوور (رییس سرشناس اف بی آی که در دوران ریاست چند دهه‌ای خود بر این سازمان به آن اعتبار و احترام بالایی بخشید) زندگی می‌کند که در آن ماموران این سازمان با لباس‌هایی شبیه حسابداران آراسته و شیک به بررسی پرونده‌های جنایی پرداخته و از به زبان آوردن سخنان رکیک به شدت ابا دارند.

True Detective

بهترین فیلم ها و سریال های کارآگاهی
بهترین سریال های قاتل زنجیره ای
  • کارگردان : تی.بورن بارنت
  • بازیگران : متیو مک‌کانهی، وودی هرلسون، کالین فارل
  • سال انتشار : -2014
  • امتیاز : 8.4

خلاصه داستان : این سریال در چند خط زمانی اتفاق می‌افتد، و بر روی تحقیقات دو پلیس برای یافتن قاتلی سریالی که دست به‌ جنایت‌هایی زده‌اند. این سریال، درست در زمانی که تیتراژ آغازینش شروع، و آهنگ فوق‌العاده‌ای که جاده‌ و کوه‌های بی‌انتها، در دو شخصیت جای گذاشته شده، این اثر را به عنوان یکی از بهترین سریال های قاتل زنجیره ای تبدیل می‌کند. اگر به فیلم‌های تاریک، و عمیق علاقه دارید، این اثر می‌تواند بهترین سریالی باشد که شما شاهدش خواهید بود.

طنز سیاهی که به همراه هنرنمایی متیو مک‌کانهی تلفیق شده، عنصر تاریکی فیلم را عمیق‌تر کرده است. قدرت دیالوگ‌پردازی این فیلم بسیار غنی می‌باشد. تا جایی که به بازیگران مربوط می‌شود، صرفاً بازی خوب می‌توانیم ببینیم، اما قدرت فیلم‌سازی کارگردان به قدری قوی می‌باشد که می‌تواند با بزرگ‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های جهان برابری کند.

بهترین سریال های پلیسی

ساختمان 85

بهترین سریال های پلیسی
بهترین سریال های پلیسی ایرانی
  • کارگردان : مهدی فخیم زاده
  • بازیگران : مهدی فخیم زاده، رویا نونهالی، محمود پاک نیت
  • سال انتشار : 2008
  • امتیاز : 4.6

خلاصه داستان : با برخورد ماشین یکی از اهالی ساختمان ۸۵ با دیوار پارکینگ، بقایای مربوط به یک جنازه لابه‌لای دیوار یافت می‌شود. از آنجا که تعداد قابل توجهی از ساکنین ساختمان، به کار خلاف مشغولند، با باز شدن پای پلیس برای حل پرونده قتل، آن‌ها نیز درگیر ماجراهایی می‌شوند. ساختمان 85، از معدود آثار طلایی صدا و سیمای ایران است که توسط مهدی فخیم زاده، و در ژانر معمایی و جنایی ساخته شده. این اثر مهدی فخیم زاده، پیش از پخش قرار بود به نام قتل در ساختمان 85 شناخته بشود

بهترین سریال های کارآگاهی دنیا

Ozark

بهترین فیلم ها و سریال های کارآگاهی
سریال کاراگاهی جنایی معمایی
  • کارگردان : بیل دوبوک
  • بازیگران : جیسون بیتمن، جولیا گارنر، لاورا لینی
  • سال انتشار : 2022-2017
  • امتیاز : 8.5

خلاصه داستان : سریال کاراگاهی جنایی معمایی اوزارک داستان یک برنامه‌ریز مالی به نام مارتی را دنبال می‌کند. مارتی پس از برهم خوردن برنامه پول‌شویی یک کارتل مکزیکی، به سرعت خانواده‌اش را از حومه شیکاگو به محلی برای تفریحات تابستانی در اوزارکس میزوری منتقل می‌کند تا بدهی‌اش را به رئیس کارتل بپردازد. اوزارک، یکی از موفق‌ترین سریال‌های جنایی نتفلیکس است، که داستان خانواده‌ای را نشان می‌دهد که درگیر پول‌شویی‌های کارتل می‌شوند.

یکی از مهیج‌ترین سریال‌های ساخته شده در ژانر درام، جنایی و کارآگاهی که دارای پیچ‌و‌خم‌هایی داستانی زیادی است. این سریال، اکشنی تیره، و بسیار واقع‌گرایانه دارد، که شباهتش را به سریال افسار گسیخته بیشتر می‌کند.

Mindhunter

بهترین فیلم ها و سریال های کارآگاهی
سریال رازآلود و معمایی
  • کارگردانان : جوئی پنهال، دیوید فینچر
  • بازیگران : هالت مک‌کالانی، جاناتان گراف، آنا تروف
  • سال انتشار : 2022-2017
  • امتیاز : 8.6

خلاصه داستان : داستان سریال در خصوص دو مامور سازمان اف‌بی‌آی، به نام‌های هولدن فورد، بیل تنچ است که با همکاری روانشناس وندی کار، به حل پرونده‌های مختلف می‌پردازند. آن‌ها در گفتگو با قاتلان سریالی به دنبال فهمیدن طرز فکر آنان به امید کشف دلیل اصلی جنایات توسط آنان هستند. این سریال بدون شک، یکی از بهترین سریال های معمایی و رازآلود است که توسط دیوید فینچر، و به همکاری جوئی پنهال ساخته شده.

این مجموعه‌ی تلویزیونی، مملو از جنایات‌های سازمان یافته، افکار پریشان مجرمان، تجاوز به کودکان، روانشناسی جنایی، و اتفاقات گیج‌کننده است، و در هر قسمت، به روایات‌هایی که از قتل‌های پایان یافته نشده‌ی اف‌بی‌آی وجود دارد، می‌پردازد. داستان در برخی از نقاط سریال کُند پیش می‌رود، اما مدام در حال ساختن شخصیت‌های اصلی و حتی کارکتر‌های مهمان می‌باشد. سریال شکارچی ذهن بدون شک، یکی از بهترین سریال‌هایی است که درباره‌ی سازمان FBI ساخته شده است.

بهترین سریال های درام جنایی

Bones

بهترین سریال های درام جنایی از نگاه فیگار
بهترین سریال های درام جنایی

انسان شناس پزشکی قانونی دکتر Temperance “Bones” Brennan و مامور ویژه FBI سیلی بوث  به دنبال تحقیق و حل یک قتل هستند. Bones کمدی را با درام ترکیب می‌کند و باعث می‌شود گاهی اوقات تنش بسیار کمتری وجود داشته باشد. طرفداران سریال دوست دارند رابطه دو شخصیت اصلی را در حین رشد و تکامل سریال تماشا کنند.

شخصیت‌های سریال طیف گسترده‌ای از مخاطبان را عاشق خود و عاشق سریال کردند. Bones به مدت 12 فصل ادامه داشت و در حال حاضر در Hulu و Amazon Prime پخش می‌شود. اگر می‌خواهید بفهمید چه چیزی این سریال را فوق العاده می‌کند تنها و تنها باید آن را تماشا کنید.

Columbo

بهترین سریال های درام جنایی از نگاه فیگار
بهترین سریال های رازآلود جنایی

Columbo یک سریال فوق‌العاده، خلاقانه و گیرا است، که قسمت‌های آن اغلب 2 ساعت طول می‌کشد و اساساً قتل را در ابتدای قسمت نشان می‌دهد تا مخاطب از قبل بداند چه کسی آن را انجام داده است. سپس بینندگان اپیزود به دنبال ستوان کلمبو (پیتر فالک) در تلاش برای حل این پرونده پیش می‌روند. Columbo در سال 1968 و به مدت 10 فصل پخش شد.

جادوی سریال در خود شخصیت کلمبو نهفته است، زیرا رفتار غیرقابل پیشبینی او به او اجازه می دهد تا مظنونان را غافلگیر کند و اسرار واقعی آنها را کشف کند. این سریال انقلابی بود که به یک کلاسیک جاودانه برای طرفداران تلویزیون جنایی تبدیل شد و گنجاندن آن در این لیست ثابت می کند که همچنان مخاطبان هر نسلی را تحت تاثیر قرار می دهد.

NCIS

بهترین سریال های درام جنایی از نگاه فیگار
بهترین سریال های رازآلود جنایی

NCIS یکی دیگر از سریال‌های تلویزیونی جنایی است که در طول نسل‌ها طرفداران وفادار پیدا کرده است. سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی (NCIS) بر حل طیف وسیعی از جنایات نیروی دریایی تمرکز دارد. تهیه کنندگان NCIS پس از انتشار این سریال، با تولید اسپین آف های محبوب NCIS: New Orleans و NCIS: Los Angeles به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

NCIS به مدت 21 فصل بر تلویزیون تسلط داشت و مخاطبانش را با داستان هایی مجذوب کرد که قبلاً هرگز در تلویزیون دیده نشده بودند. شخصیت‌های NCIS، ابی اسکیوتو، متخصص پزشکی قانونی، و رهبر تیم، گیبس، تماشاگران را به خود جذب کردند و قلب طرفداران را با کاریزمای خود تسخیر کردند. NCIS در حال حاضر در نتفلیکس در حال پخش است و به این شبکه کمک می‌کند تا تأثیری باورنکردنی بر روی مخاطبان جدید بگذارد.

Breaking Bad

بهترین سریال های درام جنایی از نگاه فیگار
بهترین سریال های درام جنایی

Breaking Bad به عنوان یکی از بهترین سریال‌هایی که تا به حال ساخته شده است مورد ستایش قرار می‌گیرد، بنابراین منطقی است که در این لیست قرار گیرد. مخاطبان سریال از همان ابتدا درگیر داستان زیبای آن می‌شوند. معلم شیمی دبیرستان، والتر وایت، کم کم به یک سلطان مواد مخدر قدرتمند و بی رحم تبدیل می‌شود. این سریال به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد و شهرت برایان کرانستون و آرون پل را به اوج خود رساند.

نه تنها جلوه های بصری و فیلمبرداری آن خیره کننده بود، بلکه بخاطر شخصیت‌ها و داستان جذاب بریکینگ بد بود که طرفداران نمی توانستند از دیدن آن سیر شوند. جسی پینکمن با بازی آرون پل، و والتر وایت با بازی برایان کرانستون، ترکیب خوبی روی صحنه بود و توانست به یکی از جذاب ترین زوج‌های سریالی تبدیل شود. احساسات خام و تعلیقی که Breaking Bad به ارمغان آورد در آن زمان با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نبود و نحوه ساخت برنامه‌های تلویزیونی اپیزودیک را کاملاً تغییر داد.

Law & Order

بهترین سریال های درام جنایی از نگاه فیگار
بهترین سریال های جنایی 2022

قانون و نظم اولین سریال در نوع خود بود، که پا را فراتر از حل جرم و کشاندن مجرم به دادگاه و اثبات گناهکار بودن آنها گذاشت. این سریال که در سال 1990 برای اولین بار پخش شد، به مدت 20 فصل طول کشید و موفقیت آن باعث ایجاد اسپین آف های مختلفی از آن شد، از جمله افسانه قانون و نظم: واحد قربانیان ویژه. مجموعه قانون و نظم ده ها سال است که با داستان های احساسی و جذاب خود طرفداران را سرگرم کرده است.

فرمول منحصر به فرد سریال، فرمولی است که مخاطبان را تا انتها مجذوب خود نگه می‌دارد و به آن اجازه می‌دهد تا یک کلاسیک ارزشمند را تماشا کنند. پس از 12 سال از لغو آن، این سریال برای بیست و یکمین فصل خود در فوریه 2022 به تلویزیون بازگشت و باعث خوشحالی طرفداران وفادارش شد. فصل جدید آن در دسته بهترین سریال های جنایی 2022 قرار گرفت.

The Mentalist

بهترین سریال های درام جنایی از نگاه فیگار
بهترین سریال های جنایی درام

The Mentalist برداشتی منحصر به فرد از یک برنامه تلویزیونی جنایی کلاسیک است، داستان این فیلم یک “روانی” و شیاد، پاتریک جین (سایمون بیکر) را دنبال می کند که با اداره تحقیقات کالیفرنیا (CBI) مشورت می‌کند. او از مهارت‌های مشاهده ای استثنایی خود برای کمک به حل جرایم استفاده می‌کند. شخصیت پارتیک جین برای بینندگان جذاب بود زیرا او به دنبال یک قاتل زنجیره‌ای بود که همسر و دخترش را به قتل رسانده بود.

برای بسیاری از طرفداران، این سریال به دلیل ماهیت اپیزودیک و چگونگی تکامل آن در طول چند فصل مختلف هیجان انگیز است. The Mentalist برای طرفداران درام‌های جنایی به سریالی محبوب تبدیل شده است که حتما باید تماشایش کنند و بازی سایمون بیکر باعث می شود که آنها در هر قسمت از آن لذت ببرند.

Law & Order: Special Victims Unit

بهترین سریال های درام جنایی از نگاه فیگار
بهترین سریال های جنایی درام

قانون و نظم: SVU طولانی ترین برنامه تلویزیونی جنایی است که هنوز هم پخش می‌شود. داستان این سریال در نیویورک، تحقیقات واحد قربانیان ویژه  علیه جنایات جنسی را دنبال می‌کند که عاملان را به عدالت می‌کشانند. علیرغم طولانی بودنش، این نمایش در مورد آنچه در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد، همچنان تازه و به روز است.

قانون و نظم: واحد قربانیان ویژه تعدادی از دوست داشتنی‌ترین و جذاب‌ترین شخصیت‌ها را برای حضور در تلویزیون به مخاطبان معرفی کرد. اولیویا بنسون (Mariska Hargitay) از همان ابتدا قلب طرفداران را تسخیر کرد و الگوی قدرتمندی برای زنان بی‌شماری بود که با تماشای او بزرگ شده‌اند.

Criminal Minds

بهترین سریال های درام جنایی از نگاه فیگار
بهترین سریال های جنایی درام

ذهن های مجرم داستان‌های واحد تحلیل رفتار اف‌بی‌آی را دنبال می‌کند که در سراسر کشور سفر می‌کنند تا برخی از وحشتناک‌ترین پرونده‌های قاتلان زنجیره‌ای را حل کنند. Criminal Minds به مدت 15 فصل تولید شد که فصل آخر آن در سال 2020 پخش شد، و باعث ناراحتی طرفداران خود شد. اما از آنجایی که سریال بسیار محبوب بود، یک سال بعد اعلام شد که این سریال دوباره باز خواهد گشت.

Sherlock

بهترین سریال های درام جنایی از نگاه فیگار
بهترین سریال های جنایی درام

شخصیت شرلوک هلمز چندین دهه است که توسط بازیگران مختلف در پروژه‌های مختلف اجرا شده است، اما هیچ‌کدام نمی‌توانند با بازی درخشان بندیکت کامبربچ در سریال شرلوک بی‌بی‌سی مقایسه شوند. اقتباس مدرن کامبربچ از این شخصیت کلاسیک برای مخاطبان جذاب بود، زیرا سریال شرلوک را دوباره به عنوان یک “جامعه‌شناس با عملکرد بالا” تصویر می‌کرد که هنوز هم می‌توانست دوست‌داشتنی باشد.

این سریال به دلیل کیفیت بالای بازیگری و نویسندگی آن مورد تحسین منتقدان و طرفداران قرار گرفته است. این سریال که در تلویزیون بریتانیا پخش شد، به سرعت محبوبیت یافت و در آمریکا نیز بسیار محبوب شد. این سریال تنها 4 فصل به طول انجامید، اما جایگاه آن در این لیست نشان می‌دهد که چقدر بر طرفداران در همه جا تأثیرگذار بوده است.

Hellbound

بهترین سریال های درام جنایی از نگاه فیگار
بهترین سریال های جنایی درام

Hellbound سریال نسبتا جدیدی است که در سال 2021 در نتفلیکس پخش شد. این سریال توسط کارگردان Train to Busan، ساخته شد و زندگی افرادی را دنبال می‌کند که در مقطعی از زندگی خود مرتکب گناه شده‌اند و توسط موجوداتی عجیب به جهنم کشیده می‌شوند. Hellbound بسیار مورد استقبال قرار گرفت و بلافاصله مورد علاقه مخاطبان در سراسر جهان شد.

این سریال به دلیل داستان خارق‌العاده و عناصر ماوراء طبیعی آن، بسیار متفاوت از سایر آثار موجود در این فهرست است. با این حال، هنوز هم برخی از شباهت‌های این فهرست را دارد، زیرا داستان کارآگاهی را دنبال می‌کند که به دنبال حل معما و اجرای عدالت برای کسانی است که گناه می‌کنند. این سریال محبوب بر بسیاری از بینندگان تأثیر گذاشته است و شایعه شده است که توسط نتفلیکس برای فصل دوم نیز تمدید می‌شود.

بهترین مینی سریال جنایی بر اساس واقعیت

The Woman In The House Across… (2022)

بهترین مینی سریال جنایی
بهترین سریال های جنایی
  • ژانر کمدی سیاه، طنز، دلهره‌آور و معمایی
  • سازنده ریچل رامراس و هیو دیویدسون و لری دورف
  • کارگردان مایکل لمان
  • بازیگران کریستن بل، مایکل ایلی، تام رایلی، مری هالند، کمرون بریتون و سامسارا یت
  • موسیقی از نامی ملومد

زنی دلشکسته به نام آنا (کریستن بل) مطمئن نیست که آیا شاهد یک قتل بوده یا خیر. او الکل را با داروهای تجویز شده توسط درمانگرش مخلوط می‌کند، توهمات مکرر دارد و از ترس فلج کننده از باران «امبروفوبیا» رنج می‌برد. آنا توسط اعضای جامعه خود، از جمله همسایگان جدیدش طرد می‌شود و پلیس به آن برچسب «دیوانه» می‌زند. صرف نظر از اینکه آیا قتلی را دیده یا نه، آنا این کار را به عهده می‌گیرد تا حقیقت را بیابد.

یکی از محبوب‌ترین و بهترین مینی سریال های معمایی که بین طرفداران این ژانر سر و صدای خوبی بپا کرد همین سریال است. کریستن بل نقش اصلی را در این سریال ایفا می‌کند که حقیقتا بسیار دقیق و موشکافانه از فیزیک و بیان خود در به تصویر کشیدن شخصیت اصلی این مینی سریال دلهره آور استفاده می‌کند. غم و اندوه و ناتوانی آنا در رهایی از افسردگی به بهترین شکلش فضاسازی شده است، اما باید این نکته را در نظر بگیرید که این سریال دارای نوعی کمدی غریب اما آشنا است که در لابلای سرکوب کردن‌های هر کدام از ما انسان‌ها در روزمرگینگی‌هایمان حضور پر رنگ دارد.

Stay Close (2021)

بهترین سریال های کوتاه معمایی
بهترین سریال های جنایی

مینی سریال نزدیک بمان از نتفلیکس یک تریلر معمایی پر از چالش است. ساختار روایی این سریال نگاهی دارد به زندگی مگان پیرس که ازدواج می‌کند، و وقتی گذشته‌اش شروع به نوستالژی شدن می‌کند، دنیای کنونی‌اش زیر و رو می‌شود.

این سریال از آن دسته از سریال‌هایی است که شما را با بزرگترین پیچش‌های داستانی مواجه می‌کند. کار بزرگی که تیم تولید این فیلم کرده‌اند این است که معما را تا آخرین اپیزود همانند یک بختک روی ذهن شما می‌اندازند. حقیقتا از لحاظ فیلم‌نامه یکی از شاهکارهای تاریخ سینما می‌باشد.

Nine Perfect Strangers (2021)

بهترین سریال های کوتاه معمایی
بهترین سریال های جنایی
  • ژانر درام، معمایی و دلهره‌آور
  • سازنده دیوید ای کلی و جان هنری باترورث بر پایهٔ نه غریبه کامل اثر لیان موریارتی
  • کارگردان جاناتان لوین
  • بازیگران، نیکول کیدمن، ملیسا مک‌کارتی، مایکل شنون، لوک ایوانز و سامارا ویوینگ
  • آهنگساز مارکو بلترامی

سریال Hulu Nine Perfect Strangers یک نمایش پیچیده است که بینندگان را وادار می‌کند تا همه چیز را حدس بزنند. وقتی نه شهرنشین افسرده و پر از مشکلات روانشناختی به یک استراحتگاه سلامتی و تندرستی می‌روند، مدیر تفرجگاه، ماشا را می‌بینند که نقشه‌های مرموزی برای آنها دارد. آنها در طول ساختار روایی این مینی سریال رازآلود باید برای زنده ماندن و رهایی از آن جهنمی که دچارش شده‌اند تلاش کنند.

از روانشناختی ترین و بهترین مینی سریال های معمایی که باید ببینید، سریال 9 غریبه کامل است که قطعا پشیمان نخواهید شد. این سریال به بررسی انگ‌های اجتماعی پیرامون سلامت روان و مسائلی می‌پردازد که اغلب پنهان هستند. این موضوع و رمز و راز دلخراشی که در دل سریال وجود دارد، می‌تواند مخاطب را با هر صحنه به تاملی ژرف وادارد که در عصر تکنولوژی بسیار مهم و جدی به نظر می‌رسد.

Clickbait (2021)

بهترین سریال های کوتاه معمایی
بهترین سریال های کوتاه جنایی

Clickbait یک مینی سریال معمایی با پایانی غم‌انگیز است. قطعا این سریال یکی از جدی‌ترین و برترین مینی سریال های معمایی نتفلیکس است که باید ببینید. این سریال درباره مردی با نام نیک بروئر است که ماجرای آدم ربایی او به صورت آنلاین با پایانی شوم پخش می‌شود. با تمام شدن زمان او، برخی رازهای پیچیده و تاریک فاش می شود. این سریال مورد استقبال برخی از منتقدان قرار نگرفت.

با این حال، طرح آزاردهنده آن، مسئله‌ای است که بسیاری از بینندگان از آن لذت بردند و از آن استقبال کردند. این سریال به مثابه یک بازی فکری است که تنها با اجرای آدریان گرنیر و بازیگرانش می‌توانست نهایت تاثیرگذاری را بگذارد. در طول ساختار روایی مینی سریال Clickbait وحشت در حال افزایش است، زیرا تعداد کلیک بر روی ویدئوی ویروسی طور به طور مداوم در حال افزایش است و تنش در راستای مرگ و زندگی شکل و فرم خشونت باری را به خود می‌گیرد.

چالش‌های بی پایان و ریتم بسیار زیاد در این سریال هیجان را دو چندان می‌کند: زمان استراحت ذهنی برای شما کم است، هشت قسمت تقریباً با سرعت از روی روان شما با گام‌های بلند اما کوبنده عبور می‌کنند. در عین حال، clickbait نیز بسیار سطحی است، نه موضوعات مورد بحث را عمیق می‌کند و نه جنایت شکل گرفته را. دومی فقط وسیله‌ای برای رسیدن به هدف است، همانطور که فیلمنامه نیاز دارد رفتار کنید، نه به دلایل روانی.

The Stranger (2021)

بهترین مینی سریال های رازآلود
بهترین مینی سریال های جنایی
  • ژانر معمایی و مهیج
  • سازنده هارلن کوبن بر پایهٔ غریبه اثر هارلن کوبن
  • نویسنده دنی براکل‌هرست
  • کارگردان دنیل اوهارا و هانا کویین
  • بازیگران ریچارد آرمیتاژ، شیوون فینران، جنیفر ساندرز و شاون دولی

غریبه‌ای مرموز رازی را با مردی در میان می‌گذارد که تاثیری وحشتناک روی زندگی به ظاهر عالی او دارد. این غریبه، زنی بیست و چندساله، با یک کلاه لبه دار است که با پیشرفت سریال، رازهای بیشتری را با خود دارد. این راز، بر همسر آن مرد اثر می گذارد و او گم می‌شود این سریال حالتی را ایجاد می‌کند که در عین خشونت شما هیچ چیز از خشونت را نمی‌فهمید. جذاب‌ترین جنبه همین نکته است که با بیانیه‌های دراماتیک الکی بزرگ و طولانی همراه نیست. هیچ قتل یا آدم‌ربایی وحشتناکی وجود ندارد. شما در طول ساختار روایی فقط با مردم عادی طرف هستید که زندگی معمول خود را با اسرار… تقریباً معمولی می‌گذرانند.

البته جنایات انجام شده عجیب و غریب هستند و راز فاش شده می‌تواند شوکه‌ی خاصی را در شما ایجاد کند. اما «غریبه» یک تریلر معمایی عادی نیست. راز با پیشرفت سریال تقریباً از بین می‌رود و شما را تشنه چیزهای بیشتر می‌کند. ما قطعاً می‌دانیم که مسائلی بیشتر از آنچه به چشم می‌آید در لابلای روابط بین شخصیت‌های موجود در سریال وجود دارد.

Station Eleven (2021-2022)

بهترین مینی سریال های رازآلود
بهترین سریال های کوتاه جنایی

Station Eleven یک مینی سریال معمایی دیستوپایی است که در سال 2021 در HBO Max با 10 قسمت پخش شد. این سریال 20 سال پس از یک بیماری همه گیر آنفولانزا که منجر به فروپاشی تمدن شد و تنها چند بازمانده باقی ماند، شروع می‌شود. در این رمان نویسنده، خطوط گوناگون روایت داستان به دوران پیش و پس از آنفلوآنزایی بشدت مسری می‌پردازد. داستان در جمهوری جورجیا می‌گذرد.

بیماری همچون یک بمب نوترونی بر روی کره زمین منفجر شد و جان ۹۹ درصد مردم جهان را می‌گیرد. آغاز همه‌گیری شبی است که بازیگری هنگام بازی در نقش شاه لیر، روی صحنه دچار حمله قلبی می‌شود. همسر او نویسنده کتاب‌های علمی-تخیلی فکاهی است که داستان‌هایش در آینده در سیاره‌ای به نام ایستگاه یازده رخ می‌دهد. گروهی از بازیگران و نوازندگان در سراسر مجمع‌الجزایر شهرهای کوچک به اجرای نمایش‌های شاه لیر و رؤیای شب نیمه تابستان در مراکز خرید متروک می‌پردازند. ایستگاه یازده پرده‌دری حکایت‌های کنتربری نوشته جفری چاسر در سده ۱۴ میلادی را به یاد می‌آورد؛ اثری که از اولین نمونه‌های داستان تو در تو به‌شمار می‌آید و پس‌زمینه‌اش شیوع مرگ سیاه است.

از بهترین مینی سریال های معمایی که قطعا باید صدر فهرست مینی سریال های شما برای دیدن قرار بگیرد همین سریال است. مندل در رمان خود پرسش‌های مهمی را پیش می‌کشد؛ کدام فرد و چه معیاری ماهیت هنر را تعیین می‌کند؟ آیا فرهنگ سلبریتی واجد اهمیت است؟ چگونه می‌توانیم خود و جهان را بازسازی کنیم؟ هنر و فرهنگ چه تغییراتی خواهند کرد؟ این سریال به داستان هر یک از شخصیت‌های مهم می‌پردازد و اطمینان می‌دهد که مخاطب انگیزه‌های پشت اعمال و فرآیندهای فکری هر شخصیت را درک می‌کند. Station Eleven در حال حاضر امتیاز Rotten Tomatoes 98 درصد را دارد و تنها تایید می‌کند که سریالی تفکر برانگیز را برای دیدن انتخاب خواهید کرد.

Defending Jacob (2020)

بهترین مینی سریال جنایی
بهترین مینی سریال های جنایی
  • ژانر جنایی درام
  • سازنده مارک بامبک بر پایهٔ دفاع از جیکوب اثر ویلیام لاندی
  • نویسنده مارک بامبک
  • کارگردان مورتن تیلدام
  • بازیگران کریس ایوانز، میشل داکری، جیدن لیبرهر، چری جونز و پابلو شرایبر
  • کشور سازنده آمریکا

اندی باربر (با بازی کریس ایوانز) دستیار قابل‌احترام بازپرس بخش قضایی شهر نیوتن در ایالت ماساچوست است؛ شهری که به واسطه کشته شدن پسر نوجوانی در راه بازگشت از مدرسه‌اش به لرزه می‌افتد. زمانی که اندی، پرونده را بلافاصله پس از وقوع حادثه به‌دست می‌گیرد، همه‌چیز به‌سرعت تغییر می‌کند و پسرش، جیکوب (با بازی جیدن مارتل) به اتهام قتل بازداشت می‌شود.

در ادامه، والدین جیکوب به دنبال شواهدی دال بر بی‌گناهی او می‌گردند که نه‌تنها آن‌ها را در دادگاه ارائه کنند بلکه دل خودشان هم از بی‌گناهی پسرشان قرص شود. بااین‌حال در گیرودار پیداکردن این شواهد، درحالیکه اندی بر باورهایش نسبت به پسرش استوار است، همسرش لاری (با بازی میشل داکری) نسبت به جیکوب به شک می‌افتد. دفاع از یعقوب یک درام شخصیت محور است که خانواده‌ای از طبقه متوسط ​​بالا خود را درگیر یک پرونده قتل می‌بینند. «دفاع از جیکوب» در هشت اپیزود خود در رابطه با بی‌گناهی یا گناه‌کار بودن به عقب و جلو می‌رود و مخاطب را در حدس زدن و تنش مرتبط با آن غوطه‌ور می‌کند. 

پالت رنگی که سریال دارد، به سمت رنگ آبی تیره، تقریباً خاکستری، این احساس دردناک عدم اطمینان را ایجاد می‌کند. این مینی سریال به طور کلی نقدهای مطلوبی دریافت کرده است و یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های اصلی Apple TV+ است. کریس ایوانز که در نقش اندی باربر بازی می‌کند، در به تصویر کشیدن مردی که بین محافظت از خانواده و انجام کارش گیر کرده است، کار شگفت‌انگیزی انجام می‌دهد. افشاگری‌های فراوان این مینی سریال بینندگان را درگیر خود نگه می‌دارد.

Sharp Objects (2018)

بهترین مینی سریال جنایی
بهترین مینی سریال جنایی بر اساس واقعیت
  • ژانر تریلر روان‌شناختی، درام، معمایی و گوتیک جنوبی
  • سازنده مارتی نوکسون بر پایهٔ چیزهای تیز اثر گیلین فلین
  • کارگردان ژان-مارک ولی
  • بازیگران ایمی آدامز، پاتریشا کلارکسون، کریس مسینا، الیزا اسکانلن، مت کریون، هنری چرنی و تیلر جان اسمیت
  • آهنگ آغاز «رقص و انجلا» از فرانتس واکسمن

در جریان داستان ما با دو بخش مجهول مواجه می‌شویم که یافتن قاتل بچه‌ها در اولویت دوم قرار می‌گیرد. در واقع ما با تماشای فلاش بک‌هایی که در سریال دربارهٔ پریکر زده می‌شود، متوجه می‌شویم که چه اتفاقی برای او رخ داده و آیا او اصلاً شرایط آن را دارد که بتواند به شرایط آرمانی اش بازگردد یا خیر. وی در طول داستان بارها خود را از مشکلات و خاطراتی که داشته رها می‌کند تا بتواند کارش را انجام دهد و ماموریتش را به سرانجام برساند.

یکی از بهترین مینی سریال های معمایی که باید ببینید همین سریال است. سریال sharp object تیز و خطرناک همچون نامش، روح شما را زخمی خواهد کرد و در پایان با نگاهی مجدد به نام سریال و بررسی حال خود، شکاف و زخمی را در سرتاسر ذهن خود حس خواهید کرد. تمامی عناصر لازم برای یک‌مجموعه دیدنی مانند موسیقی متن شنیدنی، تدوین عالی، شخصیت پردازی خوب، بازی‌های تماشایی بازیگران و از همه مهمتر داستانی میخکوب کننده همه در این سریال گنجانده شده است اما اگر روحیه حساس و ضعیفی دارید از تماشای Sharp Object منصرف شوید.

Mare Of Easttown (2021)

بهترین مینی سریال معمایی
بهترین سریال های جنایی
  • ژانر جنایی
  • سازنده برد اینگلسبی
  • نویسنده برد اینگلسبی
  • کارگردان کریگ زوبل
  • بازیگران کیت وینسلت، جولیان نیکلسون، جین اسمارت، انگوری رایس، دیوید دنمان، نیل هاف و گای پیرس
  • موسیقی از لله مارکیتلی
  • کشور سازنده ایالات متحده

اگرچه ابعاد مختلف سریال Mare Of Easttown با دقت و حرفه‌ای‌گری تمام تنظیم و چیده شده‌اند؛ نمی‌توان نقش وینسلت را در موفقیت آن انکار کرد. کیت وینسلت به تنهایی، با ایفای نقش اول سریال و به پیش بردن کل داستان، یک بار دیگر نشان می‌دهد که چیزی بیش از یک بازیگر زبده با چند تا تندیس اسکار است. مشکلی که در بسیاری از مینی سریال‌های رمزآلود دیده می‌شود چرا که وقت تنگ است و کارگردان در کمتر از ده اپیزود باید داستان را جمع کند.

هر چند ممکن است گاهی این مزیت اندکی دست و پا گیر شود چرا که رویکردی که کارگردان و نویسنده‌ در قبال فیلنامه اتخاذ کرده‌اند از بابت در هم تنیدگی و رابطه پیچیده شخصیت‌ها با هم بیشتر یادآور دنیاهای فانتزی مانند هری پاتر یا گیم آف ترونز است تا یک سریال تلویزیونی مدرن. بله ممکن است دنبال کردن این آدم‌ها و پردازش این اطلاعات با هم برای بیننده کمی دشوار باشد ولی حداقل قطع به یقین می‌توان گفت سریال Mare Of Easttown از آن دسته از سریال‌هایی نیست که اگر ناغافل اپیزود پنجمش را تماشا کنید کلیات داستان و ماجراهای پیش آمده برایتان فاش شود.

The Haunting Of Hill House (2018)

بهترین مینی سریال معمایی
بهترین سریال های جنایی
  • ژانر فراطبیعی، ترسناک و درام
  • سازنده مایک فلنگن بر پایهٔ تسخیر عمارت جهنمی اثر شرلی جکسن
  • کارگردان مایک فلنگن
  • بازیگران میخیل هایسمان، کارلا گوجینو، هنری توماس، الیزابت ریسر و الیور جکسون-کوهن
  • موسیقی از برادران نیوتون

تابستان سال ۱۹۹۲، زن و شوهر جوانی به نام هیو و اولویا کرین به همراه پنج بچه خود (شامل سه دختر و دو پسر)؛ یعنی استیون، شرلی، تئودورا، لوک و الینور (نل) به‌طور موقت به خانه‌ای بسیار قدیمی و بزرگی می‌روند که پیش‌تر خانوادهٔ دیگری به نام هیل در آن سکونت می‌کردند. هیو قصد دارد با تعمیر کردن خانه که برای مدت زیادی خالی از سکنه بوده؛ آن را بفروشد تا بتواند پول خوبی بدست آورد اما به مرور رخدادهایی غیرقابل پیش‌بینی در خانه به وقوع می‌پیوندد که سرنوشت خانواده را برای همیشه عوض می‌کند.

این سریال اقتباسی مدرن از کتاب ترسناک کلاسیک به همین نام نوشتهٔ شرلی جکسن است. تسخیرشدگی خانه هیل از محصولات اصلی نت‌فلیکس است و توسط همین شرکت ساخته و توزیع شده‌است. داستان سریال، روایتی غیرخطی دارد و حوادث پیش آمده برای خانوادهٔ کرین را به تصویر می‌کشد که به خاطر اتفاقاتی، مجبور می‌شوند تا دوباره با ترس‌های قدیمی خود مواجه شوند. سریال در حالت کنونی نیاز به عُنصر ترس دارد و این ترس را از گذشته قرض می‌گیرد. خب این نکته، خسته کنندگی و مقدمی چینی طولانی را به صورت کامل از بین می‌برد، مثلا ما در دیگر فیلم یا سریال‌ها می‌بینیم، ۳۰ دقیقه‌ی اول یا حتی بیشتر باید منتظر بمانیم تا همه‌چی محیا شود و تازه استارت زده شود.

اما در تسخیرشدگی خانه‌ی هیل شما در حین مقدمه چینی به گذشته برده می‌شوید و آنجا هم که گفتنی نیست چقدر پتانسیل بالایی دارد. هرچه بدبختی می‌بینید از آنجا آمده و شاهد ماجرای جدیدی خواهیم بود. ما همان عامل ترس در نظر می‌گیریمش؛ حال وقتی دوباره به زمان کنونی برمی‌گردیم، در مقدمه، این عامل، همراه ماست و حتی بیشتر و تاثیرگزارتر هم شده است، چرا که اگر شخصیتی در کودکی ترسی داشته وای به حال وضعیت الانش و ‌این ترس را بسیار بهتر درک خواهید کرد.

بهترین سریال های جنایی ترکی

Behzat Ç

بهترین سریال های جنایی نتفلیکس
بهترین سریال های جنایی ترکی
  • نام فارسی: سریال ترکی بهزاد چ
  • IMDB: امتیاز ۸.۷
  • محصول سال: ۲۰۱۹-۲۰۱۰
  • ژانر: درام، هیجانی، جنایی و اکشن
  • کارگردان:‌ سردار آکار
  • ستارگان: اردال بشیکچی‌اوغلو، اینانچ کنوکچو، اگه آیدان
  • محصول کشور: ترکیه
  • تعداد قسمت: ۴ فصل، ۱۰۵ قسمت

عدم وجود نام سریال Behzat Ç در بین لیست سریال های ترکی جنایی نتفلیکس، ممکن نیست. این سریال داستان یک فرمانده پلیس آنکارا را روایت می‌کند، که از قوانین پیروی نمی‌کند و ماهیتی تاریک دارد. بهزاد، که در قسمت جنایی فعالیت دارد، با فساد در سازمان نیز مقابله می‌کند. حتی اگر کارهای بهزاد، که با فسادهای سازمانی هم مقابله می‌کند، فراتر از حد معمول باشد، یک مرد جالب است که کارش را درست انجام نمی‌دهد. این سریال ترکی در چهار فصل و ۱۰۵ قسمت، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ نمایش داده شده است.

Fatma

بهترین سریال های نتفلیکس جنایی
بهترین سریال های جنایی ترکی
  • نام فارسی: سریال ترکی فاطمه
  • IMDB: امتیاز ۷.۷
  • محصول سال: ۲۰۲۱
  • ژانر: درام، جنایی و هیجانی
  • کارگردان:‌ اوزگور انورمه، اوزر فیضی‌اوغلو
  • ستارگان: بورجو بیریجیک، مهمت ییلمازآک، هازال تورسان
  • محصول کشور: ترکیه
  • تعداد قسمت:‌ یک فصل، شش قسمت

فاطمه از بهترین سریال های جنایی ترکی محسوب می‌شود، که توسط شبکه اینترنتی نتفلیکس منتشر شده است. این سریال که در سال ۲۰۲۱ با مخاطب خود ملافات نمود،‌ توجه بسیاری دریافت کرد. سریال جنایی فاطمه در رابطه با کاراکتر فاطمه است که به دنبال شوهر خود، ظفر می‌گردد. هدف فاطمه، گرفتن انتقام پسرش می‌باشد، که به تازگی بر اثر تصادف فوت کرده است.

در اثنای پیدا کردن شوهرش، یک نفر را ناخواسته می‌کشد. خبر این جنایت به گوش افزاد مختلف، که مشغول کارهای خلاف هستند می‌رسد. آن‌ها به دنبال فاطمه می‌افتند تا با آن‌ها همکاری کند. بعد از این قضیه فاطمه برای زنده ماندن، مجبور به کشتن آدم‌ها می‌شود، و این برای او به حالت یک شغل در می‌آید. او که تاکنون در خانه‌های دیگران تمیزکاری می‌کرد، بعد از همه این اتفاقات، زندگی‌اش را به عنوان یک زن تمیزکننده (کنایه از کشتن انسان‌های بد) ادامه می‌دهد. تماشای این سریال ترکی در ژانر جنایی و درام، پیشنهاد می‌شود. این سریال با دریافت امتیاز ۷.۷ از سایت IMDB در لیست بهترین سریال های جنایی نتفلیکس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های جنایی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

از جمله بهترین سریال های جنایی قرن 21 ؟

سریال هانیبال محصول 2013 و سریال ترکی شخصیت محصول 2018 از جمله بهترین فیلم های جنایی قرن 21 می‌باشد.


2 thoughts on “بهترین سریال های جنایی معمایی و رازآلود تاریخ جهان + مینی سریال‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *