ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night ؛ حضور سازمان TVA در داستان؟

گرگینه در شب تلاش مارول برای ورود به عرصه‌های جدید نظیر آثار ترسناک است. اما همچنان ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night بخشی از آن را تشکیل می‌دهند.

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره گرگینه در شب به عنوان اولین ویژه برنامه مارول منتشر شد. مایکل جیاکینو،‌ آهنگساز فیلم مشهور وظیفه کارگردانی این ویژه برنامه را برعهده داشته و همانند فیلم دکتر استرنج در جهان‌های موازی جنون و یا سریال مون نایت، جهان ماورایی، تاریک و حتی خشن را در مارول به نمایش می‌گذارد.

ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night

حضور سازمان TVA در داستان؟

شما می‌توانید فهرست ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night
ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night

این ویژه برنامه سه شخصیت مهم گرگینه در شب، السا بلاداستون و البته من ثینگ را به دنیای سینمایی مارول معرفی کرده و همزمان راه را برای دیگر شخصیت‌های ماورایی باز می‌کند. در ابتدا شاید موارد زیادی به چشم نخورد، اما با عمیق‌ شدن در جزئیات، ایستراگ ها و اشارت فیلم گرگینه در شب خود را نمایان می‌کنند. پس تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به بررسی مهم‌ترین ایستراگ ها و اشارت فیلم گرگینه در شب بپردازیم.

اولین ویژه برنامه

ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night
لوگوی متفاوت مارول استودیوز برای گرگینه در شب

اولین مورد از ایستراگ های گرگینه در شب لوگوی آغازین مارول است. پیش از تیتراژ همیشگی، ما شاهد تصویری هستیم که با عنوان بخش ویژه مارول استودیوز معرفی می‌شود. این می‌تواند بدان معنا باشد که گرگینه در شب تنها آغازی برای ویژه برنامه‌های مارول است که در آینده شاهد تعداد بیشتری از آن‌ها خواهیم بود.

لازم به ذکر است که بزودی مارول ویژه برنامه کریسمس خود که در رابطه با نگهبانان کهکشان است را عرضه خواهد کرد. حال باید ببیینیم که دیگر چه زمان‌هایی می‌توانند سالانه ویژه‌ برنامه‌هایی را به خود اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید:

مایکل جیاکینو

ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night
ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night

مایکل جیاکینو آهنگساز شناخته شده این روزها در هالیوود است. با این حال، او برای اولین بار در این برنامه کارگردانی یک فیلم بلند را انجام داد. اگرچه که برخی در رابطه با کارگردانی او شک داشتند،‌اما جیاکینو ثابت کرد که از پس این کار بر می‌آید.

اما چیزی که کار مایکل جیاکینو را ویژه‌تر می‌کند، مسئولیت دوگانه او است. او در این فیلم به صورت مشترک وظیفه کارگردانی و آهنگسازی را برعهده گرفته است. این باعث شده بود که موسیقی‌هایش حتی بیش از پیش مناسب هر سکانس بوده و سطح کاری او بالاتر نیز برود.

بیشتر بخوانید:

تد

ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night
ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night

درحالی که جک راسل یا گرگینه در شب و السا بلاداستون قهرمانان اصلی این فیلم بودند، اما به سختی می‌توانیم شخصیت من ثینگ را از یاد ببریم. طراحی او بسیار بی عیب و نقص بود و احتمالاً می‌تواند فراتر از این ویژه برنامه، سریال اختصاصی خودش را در دیزنی پلاس داشته باشد.

از ابتدای فیلم، در زیرنویس‌های رسمی از من ثینگ با عنوان هیولا نام برده می‌شود. اما پس از اینکه نام او معرفی می‌شود، او به عنوان تد شناخته می‌شود. نام واقعی و کامل من ثینگ نیز تد سالیس است که کری جونز به ایفای نقش او پرداخته است.

اولیسس بلاداستون

ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night
زامبی اولیسس بلاد استون در گرگینه در شب

خیلی زود اول فیلم گرگینه در شب متوجه می‌شویم که شکارچیان بزرگ هیولا، قصد دارند تا بر سر میراث اولیسس بلاداستون بزرگ رقابت کنند. اما قصد داریم تا در ایستراگ های فیلم گرگینه در شب به بررسی پیشینه حقیقی او در کمیک‌ها بپردازیم.

اگرچه که اولیسس بلاداستون اولین کسی نیست که سنگ بلاداستون را پیدا کرد، اما مهم‌ترین صاحب آن است. او یک غارنشین بود که بلاداستون او را نامیرا کرد و تا همین امروز نیز زنده بود. اگرچه که اطلاعات دقیقی از مرگش در دنیای سینمایی مارول در دسترس نیست، اما به نظر می‌رسد که او در شب ماه کامل کشته شده بود. آیا ممکن است که او نیز توسط یک گرگینه کشته شده باشد؟

هیولا ها

ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night
ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night

اولیسس به عنوان بزرگترین شکارچی هیولای تاریخ، موجودات عجیب و غریب بسیاری را شکار کرده است. ما شاهد بسیاری از آن‌ها بر دیوارها بودیم. در ابتدا سر یک خون آشام دیده می‌شود که بیشتر شبیه به نسخه شیطانی‌تر موربیوس است. همچنبن بک مبنوتور، یک سیرن، و دو موجود شبیه به مانفیبیا و چرنوبوگ سیاه نیز در این دیوار دیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

گور قصاب خدایان؟

ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night
تصویر گور قصاب خدایان حکاکی شده در فیلم گرگینه در شب، و تصویر لحظه کشته شدن گور توسط ثور در کمیک‌های مارول

یکی از چیزهایی که احتمالاً طرفداران اصلاً انتظار آن را نداشتند، اشاره به گور از فیلم ثور: عشق و رعد در گرگینه شبانه بود. با این وجود، یکی از نقاشی‌های روی دیوار، مستقیماً یکی از لحظات گور قصاب خدایان را در کمیک‌ها به تصویر می‌کند. این لحظه‌ای بود که ثور درنهایت گور را به قتل رساند؛ اگرچه که در فیلم، تصویر ثور با شخص دیگری عوض شده است.

این تصویر احتمالاً چیزی بیش از یکی از ایستراگ های فیلم گرگینه شبانه نیست اما این سوال را به وجود می‌آورد که واقعاً چرا این تصویر وجود دارد؟ این باشد مربوط به شخصی غیر از گور از نژاد او بود که به نحوی وارد زمین می‌‌شد. اگرچه که گور در دنیای سینمایی مارول شاخک‌های پیچیده‌اش را نداشت اما در این تصویر، او دقیقاً مطابق ظاهر کمیک بوکی‌اش حضور دارد.

بیشتر بخوانید:

صاحب مقبره‌ها

ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night
ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night

یکی از مواردی که دنیای سینمایی مارول همیشه در ایستراگ‌های خود می‌گنجاند، استفاده از نام افراد مهم در آثارش است. در این فیلم نیز سکانسی وجود دارد که جک و السا در بین چندین مقبره گیر کرده‌اند و نامی که به هر مقبره اختصاص داده می‌شود، مربوط به اشخاصی است که به گرگینه در شب ارتباط دارند.

برای مثال، به خالق گرگینه در شب و من ثینگ، به ترتیب گری کانوی و مایک پلوگ، یک تابوت با عنوان کانوی پلوگ اختصاص یافته است. همچنین نام برخی از عوامل سازنده ویژه برنامه گرگینه در شب نیز در این تابوت‌ها دیده می‌شود.

جایی بر فراز رنگین کمان

ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night
دروتی درحال خواندن جایی بر فراز رنگین کمان در جادوگر شهر از

گرگینه در شب فیلمی کاملاً سیاه و سفید است. می‌توان اینطور برداشت کرد که از سیاه و سفید برای ادای احترامی به سینمای کلاسیک هالیوود استفاده کرد اما سکانس پایانی که رنگ از بلاد استون در دستان السا خارج می‌شود، بسیار معنا دار است. می‌توان اینطور تفسیر کرد که خانواده السا تمام دنیا را با دو رنگ سیاه و سفید، خوب یا بد می‌دیدند. اما او اکنون می‌تواند تمامی رنگ‌های جهان را مشاهده کند.

همچنین این سکانس به شدت یادآور “جایی بر فراز رنگین کمان” است؛ لحظه‌ای از جادوگر شهر اوز که رنگ قهوه‌ای به رنگ‌های تکنیکال مدرن تبدیل می‌شود. همچنین بلاداستون به فیلم ثور: عشق و رعد و قلمرو تاریکی که سلاح‌ها همچنان در آن رنگ خود را حفظ کرده بودند نیز شباهت دارد. از سوی دیگر، می‌توانیم رنگ قرمز بلاد استون را به جادوی اسکارلت ویچ تشبیه کنیم.

بیشتر بخوانید:

سازمان TVA؟

ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night
مامورین سازمان کنترل تناقضات زمانی درحال مبارزه با گرگینه در شب

کسانی که تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night ما را خوانده‌اند، می‌دانند که ما منتظر حضور مامورین سازمان TVA یا کنترل تناقضات زمانی در این سریال بودیم. این همان سازمانی است که در سریال کاملاً با آن‌ها آشنا شده بودیم.

در نسخه نهایی فیلم نیز شاهد سربازانی هستیم که با ظاهری کاملاً مشابه افراد TVA، و حتی سلاح‌های شبیه به آن‌ها به بلاداستون خدمت می‌کردند. اما هیچ ارتباطی میان آن‌ها و TVA شکل نگرفت که کمی برای مخاطبان سوال انگیز است.

هرچند که نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم آن‌ها از اعضای TVA بودند، اما بدون شک یکی از ایستراگ های فیلم گرگینه شبانه هستند که می‌توانند تئوری‌هایی را در ذهن ما شکل دهند. برای مثال، ممکن است که گرگینه در شب در جهان اصلی دنیای سینمایی مارول نباشد و در فیلم انتقام جویان: جنگ‌های پنهان با آن ادغام شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night

آیا سازمان TVA در گرگینه در شب حضور دارند؟

یکی از ایستراگ های گرگینه در شب مربوط به حضور افرادی مشابه با مامورین TVA بود اما نمی‌توانیم با اطمینان از هویت آن‌ها مطمئن باشیم.

چرا فیلم گرگینه در شب سیاه و سفید است؟

استفاده از تم سیاه و سفید، یکی دیگر از ایستراگ های فیلم گرگینه در شب است که به القای حال و هوای فیلم‌های ترسناک کلاسیک آمریکایی کمک می‌کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *