بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان از نگاه سایت فیگار

به بهانه فیلم Nope, ساخته جردن پیل به سراغ برخی از بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان از نگاه سایت فیگار رفته‌ایم تا با هم به تحلیل آنها بپردازیم.

در تاریخ سینما فیلم‌های بسیار زیبای زیادی در مورد هجوم بیگانگان و فضایی‌ها ساخته شده است که شمار آن‌ها از دستمان در رفته است. اما برخی از آنها در تاریخ ماندگار شده‌اند و هنوز که هنوز است مخاطبان را به سمت خود جذب می‌کنند. در این مقاله قرار است برخی از بهترین فیلم ها درباره فضایی ها را با هم مرور کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان از نگاه سایت فیگار

همان همیشگی !

در این قسمت فهرست عناوین بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. Signs (2002)
  2. Under the Skin (2013)
  3. Independence Day (1996)
  4. 10 Cloverfield Lane (2016)
  5. Contact (1997)
  6. Arrival (2016)
  7. District 9 (2009)
  8. Men in Black (1997)
  9. Close Encounters Of The Third Kind (1977)
  10. Alien (1979)
بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان
بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان

طرفداران فیلم Nope می‌توانند به تماشای فیلم های بپردازند. همه فیلم‌های زیر به طور مشابه به زندگی فرازمینی می‌پردازند و بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان از نگاه سایت فیگار محسوب می‌شوند.

Signs (2002)

بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان
بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان

فیلم نشانه‌ها، یک فیلم آخرالزمانی است؛ ماجرای یک کشیش که پس از مرگ همسرش، ایمان خود را از دست داده و هجوم بیگانه‌ها به مزرعه‌اش باعث می‌شود تا او ایمانش را بازیابد.

فیلم نشانه‌ها، ماجرای تقابل ادیان و تمدن‌ها را به نحوی سمبولیک مطرح می‌کند. ام. نایت شیامالان، کارگردان این فیلم، در سال 1970 در هندوستان به دنیا آمد و در فیلادلفیا بزرگ شد و با فیلم حس ششم (1999) با بازی بروس ویلیس، مشهور گشت.

ولی فیلم‌های بعدی او هیچگاه به مقبولیت حس ششم در نزد منتقدان و مردم، نرسیدند.گراهام هیز (مل گیبسون) همسرش را در تصادف اتومبیل از دست داده و با پسر دوازده ساله‌اش مورگان (که مبتلا به آسم است) و دختر پنج ساله‌اش بو (Bo) در مزرعۀ بزرگی در ایالت پنسیلوانیا زندگی می‌کند.

مریل (خوآکین فینیکس) برادر مجرد گراهام که زمانی بازیگر بیس‌بال بوده نیز در این خانه ساکن است. در سکانس اول، آنها یک خرابکاری را در مزرعۀ ذرت خود می‌یابند. موجودات ناشناخته شکل عجیبی به مزرعه او داده‌اند که فقط از نمای هوایی می‌توان آن را واضحاً دید.

Under the Skin (2013)

بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان
بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان

قصه‌ی فیلم درباره‌ی موجودی ماورایی است که در قالب زنی زیبارو، مردها را اغوا کرده و سپس آنها را به محیطی سراسر تاریک و غیرزمینی کشانده و در نهایت در مایعی جیوه‌مانند رها می‌کند.

این خط داستانی آغازی است بر کاوش در حقیقت واقعی انسانیت. جستجو درباره‌ی نیمه‌ی روشن و شر انسان‌ها. عمیق‌شدن در رابطه‌های امروز ما با یکدیگر.

پرد‌ه‌برداری از چهره‌ی ترسناک انسان‌ها و البته نمایش روح لطیف این نژاد پیچیده. «زیر پوست» با نمایی یادآور «2001: یک ادیسه‌ی فضایی» کوبریک، با احساسی سرشار از ناآرامی و وحشت و ناشناختگی، در حالی که موسیقی رعب‌آمیز میکا لوی گوش‌هایتان را چنگ می‌زد، شروع می‌شود.

در نهایت این تشویشِ تصویری به حلقه‌های تودرتویی می‌انجامد. انگار که سیاه‌چاله‌ای در فضا در حال شکل‌گیری است یا دروازه‌ای به دنیای دیگر باز شده. فیلم هیچ توضیحی نمی‌دهد. فقط می گذارد در این تصاویر فرو رویم.

Independence Day (1996)

بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان
بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان

« روز استقلال » در سال 1996 اثری پرجنب و جوش و جذاب در بخش جلوه های ویژه بود که نقش بسزایی در معرفی ویل اسمیت به عنوان ستاره به سینما داشت.

فیلم مذکور که توسط رولند امریش ساخته شده بود، از داستانی پر ایراد برخوردار بود که با اتکا به جلوه های ویژه چشم نوازش که منجر به دریافت اسکار نیز گردید، توانست دل هواداران سینما را بدست آورد و الهام بخش ساخت آثار متعدد ژانر « مصیبت » در سینما گردد.

داستان فیلم 20 سال پس از اینکه فضایی ها به زمین حمله کردند اما با شکست مواجه شدند رخ می دهد. اینبار آنها سرسخت تر از همیشه بار دیگر هوس حمله به سیاره زمین کرده اند و با قوایی به مراتب بزرگتر و مجهزتر خط و نشانی سخت برای این کره خاکی ترسیم کرده اند.

بر روی زمین، دولت ایالات متحده که اینبار رئیس جمهور آن یک زن به نام لنفورد ( سلا وارد ) می باشد، دستور مقابله با این تهدید را صادر می کند اما بزودی مشخص می شود که اینبار ظاهرا قرار نیست زور زمینی ها به این موجودات بی اعصاب برسد.

10 Cloverfield Lane (2016)

بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان
بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان

داستان فیلم از این قرار است که میشل ( مری الیزابت وینستید ) زن جوانی است که پس از مشاجره با نامزدش،به جاده می زند و در حال رانندگی دچار یک تصادف وحشتناک می شود.

میشل زمانی که به هوش می آید متوجه می شود که در یک زیرزمین حضور دارد و مردی به نام هاوارد ( جان گودمن ) او را در این مکان حبس کرده است. هاوارد به میشل می گوید که او در اینجا زندانی نیست و تنها به دلیل اینکه بیرون از منزل حمله ای رخ داده و هیچکس قادر به تنفس و زنده ماندن نیست، او را به این مکان آورده تا جانش را نجات دهد. اما میشل به هاوارد اعتماد ندارد.

Contact (1997)

بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان
بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان

تماس فیلمی علمی-تخیلی و فلسفی محصول 1997 ایالات متحده به کارگردانی رابرت زمکیس و برگرفته از رمانی با همین نام اثر کارل ساگان است. نقش اصلی فیلم راجودی فاستر بازی کرده، دکتر الینور (الی) آرووی، ستاره‌شناسی که روی طرح ستی مشغول به کار است.

 طرح ستی یک پروژهٔ علمی واقعی با هدف یافتن هوش فرازمینی است که در سال ۱۹۸۴ با حضور بیش از ۱۰۰ دانشمند بوجود آمد. الی نشانه‌هایی قوی از وجود هوش فرازمینی می‌یابد و او را برای برقراری نخستین تماس انسان با موجودات هوشمند فرازمینی برمی‌گزینند.

تماس احتمالا ادراکات شما از جهان هستی را تغییر خواهد داد. این فیلم نه تنها نقش انسان را در جهان پیرامونش توصیف میکند بلکه نشان می دهد که جلوه های ویژه قادر به چه کارهایی هستند اگر در خدمت داستان قرار گیرند.

Arrival (2016)

بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان
بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان

این فیلم یکی از بهترین فیلم های تخیلی در مورد بیگانگان است. لوییس در حین مواجهه با هفت پاها کمی از قوانین خط زمانی را زیر پا گذاشته بود. به گفته خود هفت پاها استعداد لوییس باعث می‌شود او بتواند بر خلاف بقیه حتی بدون دستگاه مترجم گفته‌های آنان را فهم کند.

نوع نوشتن هفت‌پاها یه صورت دایره‌ای است. اول به یاد خالکوبی اوروبروس که نمادی از جاودانگی و بی نهایت بودن است می افتیم. سپس با بررسی خود دایره باز هم به بینهایت بودن می رسیم.

اگر تعداد اضلاع یک چند ضلعی را به بی نهایت میل دهیم، درجه زاویه بین اضلاع بی معنی می شود. یعنی به دایره می رسیم. پس چه با خود دایره طرف باشیم چه با اوروبروس منظور همان بی نهایت بودن یا جاودان بودن است.

از زمان‌های بسیار دور و قدیم، عدد هفت از میان اعداد از تقدم خاصی برخوردار بوده. این عدد مورد عنایت اقوام مختلف جهان و بویژه اقوام شرقی قرار گرفته و نماد و نشانه‌ای از یک نظم کامل و یک دوره کامل است. حتی گفته می‌شود که این عدد به کمال روح و ماده اشاره دارد.

District 9 (2009)

بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان
بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان

داستان فیلم در مورد سفینه ی فضایی که سال ها قبل در اسمان یوهانسبرگ قرار گرفته بود و انسانها توانسته اند به ان راه پیدا کنند و با موجودات ای که در حال نابودی بودند مواجه می شوند و ان ها را در منطقه ای به نام منطقه ی 9 اسکان می دهند و حالا بعد از گذشتن  چندین سال به علت اعتراض ها قصد دارند ان هار ا به مکان دیگری انتقال بدهند.

سازمانی که مسئول این کار هست(ام.ان یو.) شخصی را مسئول این کار میکند که از بیگانگان برای تخیله ی خانه ها یشان امضا بگیرد ولی او در حین ماموریت دچار یک بیماری ژنتیکی می شود و کم کم بدنش به بدن بیگانگان تغییر شکل پیدا میکند.

از طرفی بیگانگان سلاح هایی دارند که فقط میتوانند خودشان استفاده کنند برای همین او که یک دست اش کاملا تغییر کرده را به ازمایشگاهی می برند تا ببیند می تواند سلاح بیگانگان استفاده کند.

او موفق به فرار می شود و به منطقه ی 9 میگریزد! جایی که فکر میکند یکی از بیگانگان می تواند به او کمک کند از طرفی سازمان ام.ان یو. به دنبال او است.

Men in Black (1997)

بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان
بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان

«جیمز ادواردز» (اسمیت)، پلیس نیویورکی، سر و شکلی ورزشکارانه و رفتاری بی توجه و سبک سرانه نسبت به اجرای قانون دارد. یک شب، پس از تعقیب بزه کار مرموزی که یک موجود ماورای زمینی از آب در می آید، «کی» (جونز)، یکی از مأموران کهنه کار سازمانی دولتی که سال هاست مخفیانه رفت و آمد موجودات فضایی را زیر نظر دارد، او را به هم کاری دعوت می کند.

Close Encounters Of The Third Kind (1977)

بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان
بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان

بیگانه‌هایی به زمین سفر کردند و پس از دیده شدن توسط انسان‌ها و اثر گذاشتن روی زندگی آن‌ها، قصد اصلی‌ خود از این اقامت را نشان دادند؛ ارتباط برقرار کردن.

سکانسی در اوایل فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» وجود دارد که ناتوانی انسان‌هایی متعلق به ملیت‌های گوناگون در صحبت کردن با یکدیگر را به تصویر می‌کشد.

سکانسی که سبب می‌شود مخاطب بفهمد اسپیلبرگ سفر فضایی‌ها به کره‌ی خاکی را در حقیقت به‌عنوان استعاره‌ای از ناتوانی ما آدم‌ها در شناخت و درک یکدیگر به کار برده است.

Alien (1979)

بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان
بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان

فیلم اصلی The Alien (بیگانه) ساخت 1979 و به کارگردانی ریدلی اسکات، عناصر زیادی را از فیلم‌ها و همچنین داستان‌های پیش از خود وام گرفته  و مدیون کل تاریخ فیلم‌های علمی تخیلی است.

ظاهرا نوسترومو پیامی نامفهوم از سیاره‌ای در نزدیکی‌شان دریافت کرده است و آنها قصد دارند تا آن را بررسی کنند. در همین حین موسیقی پس‌زمینه به‌طرز بی‌وقفه‌ای شنیده می‌شود و باعث خلق و تداوم اتمسفر خفقان‌آور فیلم می‌شود.

فضاپیما به آرامی و بدون مشکل به سوی سیار‌ه‌ی ناشناخته حرکت می‌کند، اما به محض لمس آن با سطح سیاره، با تکان‌های شدیدی روبه‌رو می‌شود و آژیرها به صدا در می‌آیند. بیگانه یکی از بهترین فیلم های حمله بیگانگان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های شبیه NOPE درباره بیگانگان از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *