مستند همه زیبایی و خونریزی برنده شیر طلایی جشنواره ونیز 2022

شیر طلایی جشنواره ونیز 2022 به مستند همه زیبایی و خونریزی به کاگردانی لورا پویترس اهدا شد. این مستند به بررسی حرفه نن گلدین و سقوط خانوادهٔ سکلر می‌پردازد.

همه زیبایی و خون‌ریزی (انگلیسی: All the Beauty and the Bloodshed) یک فیلم مستند محصول ۲۰۲۲ است که به بررسی حرفه نن گلدین و سقوط خانوادهٔ سکلر می‌پردازد. این فیلم توسط لورا پویترس کارگردانی شده‌است. پوتراس گفت:

هنر و بینش نَن سال‌ها الهام‌بخش کار من بوده و دیگر نسل‌های فیلم‌ساز را تحت تأثیر قرار داده‌است.

مستند همه زیبایی و خونریزی

برنده شیر طلایی جشنواره ونیز 2022

مستند همه زیبایی و خونریزی برنده شیر طلایی جشنواره ونیز 2022
مستند همه زیبایی و خونریزی

این فیلم در ۳ سپتامبر ۲۰۲۲ در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز نمایش داده‌شد و برنده شیر طلایی آن جشنواره شد. مستند تمام زیبایی و خونریزی همچنین در جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۲ حضور دارد، که در آنجا فیلمِ محوریِ آن جشنواره خواهد بود و پوستر رسمی توسط گلدین طراحی خواهد شد.

توزیع‌کننده فیلم، نئون، گفت که اکران در سینما همزمان با نمایش گذشته‌نگر از کار گلدین در موزه هنر مدرن است که قرار است در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۲ افتتاح شود.

جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۲ با برپایی مراسم اختتامیه و معرفی برندگان این دوره در سالا گرانده، پس از ۱۰ روز به پایان خود رسید.شیر طلایی بهترین فیلم به «همه زیبایی و خونریزی» ساخته لورا پوتراس از آمریکا رسید.

طرح داستان

مستند همه زیبایی و خونریزی برنده شیر طلایی جشنواره ونیز 2022
لورا پویترس

این فیلم به بررسیِ زندگی و حرفهٔ عکاس و کنشگر نن گلدین و تلاش‌های او برای مسئول‌دانستن صنایع داروسازی پوردو متعلق به خانواده سکلر برای اپیدمی مواد افیونی می‌پردازد.

گلدین، عکاس مشهوری که آثارش اغلب خرده‌فرهنگ‌های ال‌جی‌بی‌تی و بحران اچ‌آی‌وی/ایدز را مستند می‌کرد، در سال ۲۰۱۷ پس از اعتیاد خودش به اکسی‌کدون، گروه حمایتی «پین» (P.A.I.N؛ مخففِ «Prescription Addiction Intervention Now») را تأسیس کرد.

«P.A.I.N» به‌طور خاص موزه‌ها و سایر مؤسسات هنری را هدف قرار می‌دهد تا جامعهٔ هنری را در رابطه با همکاری خود با خانواده سَکلر و حمایت مالی آن از هنری که به خوبی تبلیغ می‌شود، مسئول بداند.

اخبار مرتبط:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *