عبارت های مهم Street Fighter 6 که باید بدانید ؛ واژه های مهم در بازی Street Fighter 6

عبارت های مهم Street Fighter 6 در تجربه بازی شما تاثیر زیادی دارد. در ادامه همراه ما بمانید تا به واژه های مهم در بازی Street Fighter 6 بپردازیم.

Street Fighter 6 دوران جدیدی را برای سری Street Fighter با بزرگترین بازی‌های دور و دراز خود رقم می‌زند. کپکام با تولید یکی از غنی‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای تا کنون، بسیاری از انتقادات مربوط به وضعیت راه‌اندازی Street Fighter V را به جان خرید. یکی از بزرگترین نقاط فروش SF6، ویژگی‌های دسترسی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد بدون توجه به تجربه بازی‌های مبارزه‌ای خود، کامبوهای هیجان‌انگیز را ایجاد کنند.

عبارت های مهم Street Fighter 6

واژه های مهم در بازی Street Fighter 6

شما می‌توانید فهرست عبارت های مهم Street Fighter 6 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

عبارت های مهم Street Fighter 6
عبارت های مهم Street Fighter 6

حتی با طرح کنترل مدرن، هنوز یک منحنی یادگیری بزرگ برای بازیکنان جدید وجود خواهد داشت. همانطور که آن بازیکنان جدید خود را در جامعه Street Fighter ادغام می کنند، ممکن است با اصطلاحات بازی مبارزه ای مواجه شوند که گیج کننده است. خوشبختانه، واژه نامه بازی مبارزه ای توسط Infil حاوی بیشتر این کلمات در یک دایره المعارف درخشان است.

جامعه بازی‌های مبارزه‌ای تعدادی اصطلاح تخصصی دارد که می‌تواند در هنگام شروع SF6 برای اولین بار بدانید که آیا هدف رسیدن به پایان تور جهانی یا صعود به جدول امتیازات آنلاین است، بسیار مفید است. در ادامه نوشتار واژه شناسی بازی Street Fighter 6 همراه بمانید تا به عبارت های مهم بازی مبارز خیابانی 6 بپردازیم.

Frame Data

عبارت های مهم Street Fighter 6
عبارت های مهم Street Fighter 6

فریم در بازی استراتژی فایتینگ اهمیت زیادی دارد. برای یک بازی که 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شود، هر فریم 1/60 ثانیه طول می‌کشد. یادگیری نحوه خواندن و اعمال داده‌های فریم برای بازی پیشرفته حیاتی است. SF6 این را به صورت قابل هضم در حالت تمرین با فریم متر ارائه می‌دهد.

نه تنها این، بازیکنان مجبور نخواهند بود مانند بازی Tekken 7 از داده‌های فریم پول بپردازند. به طور کلی، یک انیمیشن حمله از سه مرحله می‌گذرد: راه اندازی، فعال و بازیابی، که فعال مرحله‌ای است که در آن حمله مورد حمله قرار می‌گیرد یا مسدود می‌شود. حریفی که بلاک می‌کند، پس از جذب ضربه، فریم‌های ریکاوری نیز دارد، یک «بلاک حیرت‌انگیز» و نمی‌تواند تا زمانی که آن انیمیشن تمام شود حرکت کند.

Frame Advantage

عبارت های مهم Street Fighter 6
عبارت های مهم Street Fighter 6

حرکات سریع در اکثر بازی‌های مبارزه‌ای مفید هستند اما اغلب آسیب کمتری دارند. این یک بازی ریسک و پاداش ایجاد می‌کند که در آن بازیکن باید قضاوت کند که آیا بهتر است حمله را آغاز کند یا منتظر یک لحظه بهتر باشد. به طور معمول، اگر دو بازیکن به طور همزمان یک پانچ را به بیرون پرتاب کنند، مشت سریعتر غالب خواهد شد.

اما اگر یکی از آن بازیکنان به جای پرتاب مشت بلاک کند، مهاجم در ضرر خواهد بود. اگر حرکت بازیکن مهاجم به اندازه کافی سریع باشد، یا “به علاوه/ایمن در بلوک”، آنها می‌توانند حمله دیگری را در حالی که بازیکن مسدود کننده هنوز در یک بلوک بیهوش است برای افزایش فشار، منهدم کنند. اگر خیلی آهسته یا “منهای/ناامن در بلوک” باشد، بازیکن مسدود کننده نوبت دارد تا حمله خود را به بازیکن مهاجم آسیب پذیر انجام دهد.

Footsies

عبارت های مهم Street Fighter 6
عبارت های مهم Street Fighter 6

مطالعات نشان می‌دهد که بازیکنان طرفدار بازی‌های مبارزه‌ای بیشتر وقت خود را صرف تماشای فضای بین شخصیت‌ها می‌کنند تا خود مبارزان. Footsies آن بازی مرغ است که در آن بازیکنان سعی می‌کنند آن فضا را به بهترین شکل کنترل کنند. هیچ‌یک از بازیکنان در موقعیتی سودمند شروع نمی‌کنند و در حالی که “پوک” را بیرون می‌زنند، به هم نزدیک‌تر یا بیشتر از هم فاصله می‌گیرند.

پوک‌ها مشت و لگد هستند که در حالت ایده آل با جعبه‌های پهن هستند که بازیابی ایمن و سریع دارند. این می‌تواند به حریف ضربه بزند و از تجاوز آنها به آن فضا جلوگیری کند یا آنها را مجبور به انجام کاری خطرناک کند. شخصیت‌هایی با پوک‌های خوب اغلب برای بازی در هر بازی مبارزه‌ای بسیار ناامیدکننده هستند.

Hit Confirms

عبارت های مهم Street Fighter 6
عبارت های مهم Street Fighter 6

هنگامی که یک مشت یا لگد به هم متصل می‌شود، یک بازیکن خوب بازی مبارزه‌ای سعی می‌کند فوراً یک کمبو را دنبال کند. مشت‌ها و لگدهای خاصی را می‌توان به یک حرکت خاص برای یک کمبو مرتبط کرد. شناسایی یک ضربه قبل از اینکه آن ضربه را به یک ترکیب ترکیبی وارد کنید، یک “تایید ضربه” یا Hit Confirm است.

هنگامی که یک ضربه به بیرون پرتاب می‌شود، بازیکن باید تصمیم بگیرد که آیا با یک ترکیب ترکیبی ادامه دهد یا نه. هنگامی که بازیکن مهاجم می‌تواند تأیید کند که ضربه فرود آمده است، آنها می‌توانند با یک ترکیب ترکیبی برای خسارت عظیم دنبال کنند. اگر اعتصاب مسدود شده است، بهتر است متوقف شده و دوباره تلاش کنید. این امر مستلزم ایجاد یک زمان واکنش سریع در حالت تمرین با تنظیم یک ساختگی آموزشی برای مسدود کردن تصادفی است.

Cancel

عبارت های مهم Street Fighter 6
عبارت های مهم Street Fighter 6

در بسیاری از موارد، فریم‌های بازیابی یک انیمیشن حمله را می‌توان لغو کرد. این اصل یک ترکیب است و در ابتدا یک باگ در Street Fighter II بود. یک مثال خوب از لغو، تایید ضربه است. فریم‌های بازیابی ضربه اولیه توسط فریم‌های راه‌اندازی حرکت ویژه بعدی نفی می‌شوند.

این کار با وارد کردن حرکت ویژه به محض اتصال ضربه انجام می‌شود. با این حال، نمی‌توان همه چیز را در فیلم دیگری لغو کرد، بنابراین ارزش آن را دارد که راهنماهای شخصیت را آزمایش و بررسی کنید تا ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی مفید نیست.

Anti-Air

عبارت های مهم Street Fighter 6
عبارت های مهم Street Fighter 6

رتبه‌های پایین‌تر در یک بازی Street Fighter می‌تواند غیرقابل پیش بینی باشد. بازیکن حریف از حرکت باز نمی‌ایستد. آنها همه جا می‌پرند و برخورد با آنها می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد زیرا زمان بیشتری صرف واکنش می‌شود تا اجرا. نکته کلیدی این است که یاد بگیرید چگونه ضد هوا شوید.

ضد هوا به حرکاتی گفته می‌شود که بازیکن حریف را از هوا خارج می‌کند زیرا آنها نمی‌توانند با یک بلاک از خود دفاع کنند. این می‌تواند یک حرکت خاص باشد یا می‌تواند چیزی به سادگی یک مشت سنگین خمیده باشد. یادگیری حرکات ضد هوایی می‌تواند به کنترل سرعت و جریان مبارزه کمک کند و در صورتی که حریف هرگز خود را تطبیق ندهد، می‌تواند به پیروزی‌های آسانی منجر شود.

Dragon Punch (“DP”)

عبارت های مهم Street Fighter 6
عبارت های مهم Street Fighter 6

پانچ اژدها یا “DP” به یک حرکت آپرکات جهشی شکست ناپذیر مانند شوریوکن ریو و کن اشاره دارد. این نوع حرکات اغلب در موقعیت‌های ضد هوا یا بلافاصله پس از کوبیدن به زمین استفاده می‌شود. تعداد زیاد حرکات DP می‌تواند یک حریف بی تجربه را ناامید کند، اما اگر آن DP مسدود شود، فوق العاده ناامن است.

“حرکت DP” یک حرکت ویژه است که با همان ورودی حرکتی Shoryuken فعال می‌شود، که به عنوان “حرکت Z” (به جلو، پایین، پایین / جلو + پانچ) به تصویر کشیده می‌شود. راه دیگری برای نگاه کردن به آن این است که اگر هادوکن “یک چهارم دایره به جلو + پانچ” باشد، یک شوریوکن به سمت جلو راه می‌رود تا اجرای هادوکن.

Mixups

عبارت های مهم Street Fighter 6
عبارت های مهم بازی مبارز خیابانی 6

اختلاط زمانی است که یک بازیکن چندین رویکرد تهاجمی از یک نقطه شروع دارد. این می‌تواند چیز ساده‌ای باشد، مانند ضربات بالا و پایین، یا ترکیبی پیچیده‌تر. یک کاراکتر می‌تواند ترکیبی داشته باشد که در آن می‌تواند طرف‌ها را در وسط عوض کند یا می‌تواند از سمت شروع ادامه دهد.

فقط بازیکن هجومی می‌داند که در آینده چه خواهد کرد. بازیکنی که در دفاع قرار می‌گیرد در دانستن اینکه آیا بازیکن مهاجم طرف خود را عوض می‌کند یا خیر، مشکل خواهد داشت، بنابراین آنها باید سریع حدس بزنند. این یکی از راه‌های ساختن چیزی است که «پشته ذهنی» نامیده می‌شود که در آن بازیکن حریف روی چیزهای زیادی به طور هم‌زمان تمرکز می‌کند، که می‌تواند منجر به مشکلات اجرا شود، حتی وقتی صحبت از مانورهای ساده می‌شود.

Meatys

عبارت های مهم Street Fighter 6
واژه شناسی بازی Street Fighter 6

وقتی حریف ناک داون می‌شود، آنها چندین گزینه برای بلند شدن دارند. آنها می‌توانند یک خیز سریع، یک بک رول یا یک DP انجام دهند. بازیکن ایستاده نیز انتخاب‌هایی دارد و یکی از آنها “گوشتی” است. وقتی بازیکنی از یک ناک دان برمی‌گردد، برای یک پنجره کوتاه آسیب‌ناپذیر است.

هدف این است که بازیکن سرنگون شده در لحظه ای که دوباره آسیب پذیر می‌شود، ضربه بزند. این باعث می‌شود که حریف سرنگون شده نتواند امتیاز را دوباره به دست آورد. بنابراین بازیکن سرنگون شده باید یا بلاک کند یا یک حرکت شکست ناپذیر انجام دهد تا ضربه نخورد.

Okizeme (“Oki”)

عبارت های مهم Street Fighter 6
واژه های مهم در بازی Street Fighter 6

میتی ها نمونه ای از Okizeme یا “oki” هستند. اوکی‌ها گزینه‌های تهاجمی زیادی هستند که یک بازیکن مهاجم می‌تواند در حالی که حریف در حال بلند شدن است انجام دهد. اگر بازیکن حریف مکرراً از DP بیدارکننده استفاده کند، بازیکن مهاجم می‌تواند به سادگی یک بلوک برای تنبیه حریف تهاجمی خود آماده کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار عبارت های مهم Street Fighter 6 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “عبارت های مهم Street Fighter 6 که باید بدانید ؛ واژه های مهم در بازی Street Fighter 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *