بهترین بازی های واقعیت مجازی ؛ وارد دنیای بازی شوید

ده تا از بهترین بازی های واقعیت مجازی (VR games) و جدید‌ترین‌ها در پلتفرم‌های مختلف که شما را با وارد کردن به دنیا‌های متفاوت غافلگیر خواهند کرد.

بهترین بازی‌های واقعیت مجازی شما را غافلگیر، مجذوب یا حتی به روش‌های مختلف می‌ترسانند. مهم‌تر از همه، بهترین نمونه‌های بازی‌های واقعیت مجازی در غوطه‌وری موفق هستند و شما را در یک چشم به هم زدن به دنیاهای مختلف می‌برند.

فرقی نمی‌کند کدام پلتفرم را انتخاب می‌کنید، مجموعه‌ای گسترده از تجربیات واقعیت مجازی برای کشف وجود دارد. پلی استیشن VR 2، متا کوئست 3 و اپل ویژن پرو در اواخر با مزایا و معایب خاص خود در این زمینه پیشتاز بوده‌اند.

در همین حال، رایانه شخصی VR از لیست بلندبالایی از هدست‌های سازگار، از جمله Valve Index و HTC Vive Pro 2 پشتیبانی می‌کند، در حالی که PlayStation VR 2 در سال 2024 به این جمع می‌پیوندد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، می‌توانید به بخش اخبار بازی یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


مجموعه انتخابی بهترین بازی های واقعیت مجازی ما برای همه، با هر پلتفرم و ژانری، چیزی برای ارائه دارد. انتخاب‌های ما با 10 تا از بهترین بازی‌های ترسناک موجود تلاقی می‌کند، جایی که یک فرنچایز آشنا را تشخیص خواهید داد.

در حالی که برخی از بازی‌های انحصاری VR در لیست وجود دارند، برخی از عناوین به عنوان نسخه‌های به اصطلاح تخت ساخته شده‌اند، با چند انتخاب شناخته شده که بخشی از لیست بهترین بازی های واقعیت مجازی ps5 و بهترین بازی‌های رایانه شخصی ما هستند.

با ظهور بازی‌های جدید واقعیت مجازی مانند Batman: Arkham Shadow، Zombie Army VR و Metro Awakening، اکنون بهترین زمان برای شروع تمرین VR و لذت بردن از تعدادی تجربیات به روشی است که نمی‌توان آن را فقط با تلویزیون و کنترلر تقلید کرد.

بهترین بازی های واقعیت مجازی

در ادامه لیست بهترین بازی های واقعیت مجازی را مشاهده خواهید کرد:

بهترین بازی های واقعیت مجازی

اگر می‌خواهید سفر در دنیاهای مختلف را تجربه کنیدT در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با شناخت بهترین بازی های واقعیت مجازی وارد این دنیای هیجان انگیز شوید. البته این لیست فقط ده تا از بهترین بازی های واقعیت مجازی را پوشش می‌دهد در حالی که تعداد اینگونه بازی‌ها خیلی بیشتر از اینهاست.

مردگان متحرک: قدیسان و گناهکاران (The Walking Dead: Saints & Sinners)

بهترین بازی های واقعیت مجازی
بهترین بازی های واقعیت مجازی برای اندروید
  • پلتفرم: هدست‌های متا کوئست، پلی‌استیشن VR، پلی‌استیشن VR 2، هدست‌های VR کامپیوتر
  • سال انتشار: 2020
  •  شرکت سازنده: اسکای‌باوند

شاید تعجب کنید، اما یکی از بهترین عناوین زامبی محور، یک بازی VR است و از بهترین بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر محسوب می‌شود. مردگان متحرک: قدیسان و گناهکاران یک عنوان شبیه‌سازی عمیق و خشن است که در آن برای بقا در آخرالزمان در نیواورلئانِز تخیلی، نیاز به جمع‌آوری ضایعات، ساخت سلاح و تهیه‌ی آذوقه در حالی که به زخم‌ها و گرسنگی خود رسیدگی می‌کنید، دارید.

تنش و حس موفقیت به ندرت در بازی‌های VR به اندازه‌ی Saints & Sinners باهم ترکیب شده‌اند. کمک به مردم محلی با ماموریت‌های اصلی و فرعی در حالی که با احتیاط به ساعت مچی خود نگاه می‌کنید تا قبل از فرا رسیدن شب فرار خود را برنامه‌ریزی کنید، تجربه‌ای هیجان‌انگیز است که به ندرت در جای دیگری، تکرار می‌شود.

اگر متا کوئست 3 یا پلی‌استیشن VR 2 دارید، استودیوی اسکای‌باوند به‌روزرسانی‌های ویژه‌ی هر پلتفرم را منتشر کرده است که شامل جلوه‌های بصری بهتر و برخی ویژگی‌های بهبود کیفیت زندگی بازی می‌شود.

نیمه عمر: الیکس (Half-Life: Alyx)

بهترین بازی های واقعیت مجازی

  • پلتفرم: هدست‌های واقعیت مجازی کامپیوتر
  • سال انتشار: 2020
  • شرکت سازنده: ولو (Valve)

وقتی صحبت از یک بازی جدید Half-Life می‌شود، برآورده کردن انتظارات کار ساده‌ای نیست، اما به طرز عجیبی، Half-Life: Alyx فراتر از آن‌ها عمل می‌کند. این یک برداشت متفاوت از  این دنیای محبوب است که موفق می‌شود از VR به شکلی برجسته استفاده کند.

شما در نقش Alyx Vance و با دستکش‌های گرانشی بازی می‌کنید و در این بازی دعوت می‌شوید تا کاملاً خود را در دنیای اطراف غرق کنید و از محیط و خلاقیت خود برای حل معماها و موقعیت‌های خطرناک استفاده کنید.

اگر هدست مخصوص کامپیوتر رومیزی ندارید، متا کوئست 3 می‌تواند از طریق اتصال سیمی یا به صورت بی‌سیم، به لطف به‌روزرسانی اخیر برای تجربه‌ی منحصربه‌فرد ساخته‌ی شرکت «ولو» قابل استفاده باشد. در مجموع، Alyx تجربه‌ای است که نمی‌خواهید آن را از دست بدهید و این عنوان یکی از بهترین بازی های عینک واقعیت مجازی به شمار می‌آید.

رزیدنت ایول: روستا (Resident Evil Village)

بهترین بازی های واقعیت مجازی
بازی های واقعیت مجازی برای موبایل
  • پلتفرم: پلی‌استیشن VR 2
  • سال انتشار: 2021
  •  شرکت سازنده: کپکام

رزیدنت ایول ویلیج با تکیه بر بستر جدیدی که رزیدنت ایول 7 بنا نهاده بود، خروج بزرگی از حس و حال کلاسیک این فرنچایز محسوب می‌شود. با این حال، این خروج به طرز فوق‌العاده‌ای جواب می‌دهد. یک‌بار دیگر کنترل شخصیت «ایتن وینترز»  را به دست می‌گیرید و به خانه‌ای پر از موجودات کابوس‌وار، از خون‌آشام‌ها تا عروسک‌های نفرین‌شده، فرستاده می‌شوید.

تجربه‌ی بازی رزیدنت ایول ویلیج در VR، تنش را به اوج می‌رساند و کل ماجرا را در نوری تازه به تصویر می‌کشد. نسخه‌ی VR رزیدنت ایول 7 و ریمیک رزیدنت ایول 4 به تنهایی ارزش امتحان کردن دارند، اما ویلیج بهترین بازی واقعیت مجازی است. این عنوان بهترین استفاده را از امکانات خود می‌کند، در هدست عالی به نظر می‌رسد و باعث می‌شود بازدید شما از خانه‌ی Beneviento را هرگز فراموش نکنید.

خون آشام: بالماسکه-عدالت (Vampire: The Masquerade – Justice)

بهترین بازی های واقعیت مجازی

  • پلتفرم: هدست‌های متا کوئست، پلی‌استیشن VR 2، هدست‌های VR کامپیوتر
  • سال انتشار: 2023
  • شرکت سازنده: فست ترَوِل گِیمز

Vampire: The Masquerade – Justice از بهترین بازی های واقعیت مجازی ps4 که در درجه‌ی اول بر تجربه‌ی مخفی‌کاری تمرکز دارد، شما را در لباس‌های گوتیک یک خون‌آشام قرار می‌دهد که باید به دنیای زیرزمینی جنایتکاران نفوذ کنید، خون انسان‌ها را بمکید و از انواع توانایی‌های ماوراءالطبیعه بهره ببرید.

برخی از مهارت‌ها کاملاً یادآور بازی Dishonored هستند، مانند معادلی برای برق (Blink) که به شما امکان می‌دهد به مکان‌های مرتفع برسید یا به سرعت از دید خارج شوید.

در کنار هدف اصلی، ماموریت‌های جانبی‌ای برای انجام دادن و مسیر ارتقای نسبتاً گسترده‌ای با چندین توانایی برای باز کردن وجود دارد. نکته تعجب آور این است که برای مکیدن خون کسی باید به صورت فیزیکی گردن او را بگیرید و فشار دهید. این جزئیات است که Vampire: The Masquerade – Justice را به یکی از بهترین بازی های عینک واقعیت مجازی تبدیل می‌کند.

وات د بت (?What The Bat)

بهترین بازی های واقعیت مجازی

  • پلتفرم: هدست‌های متا کوئست، پلی‌استیشن VR 2، هدست‌های واقعیت مجازی کامپیوتر
  • سال انتشار: 2022
  • شرکت سازنده: تری‌باند

برخی از بازی‌های VR می‌خواهند داستان‌های بیش از حد جدی و پیچیده ارائه دهند. برای آن نوع بازی‌ها هم قطعا زمان و جایگاهی وجود دارد، اما گاهی اوقات، شما فقط یک کمی کمدی از داستان می‌خواهید. What the Bat یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر برای چنین مواقعی ایده‌آل است.

فرضیه‌ی بازی ساده است، به دلایلی شما به جای دست، چوب بیسبال دارید. شما مسئول انجام مجموعه‌ای از مینی‌گیم‌های فیزیکی هستید که شامل هر چیزی از تعمیر تلویزیون تا سرخ کردن تخم‌مرغ با نتایج هیجان‌انگیز می‌شود. این بازی نگاهی تازه به شوخی‌ها است که شاید خارج از VR با What the Golf تجربه کرده‌اید.

گرن توریسمو 7 ( Gran Turismo 7)

بهترین بازی های واقعیت مجازی
بهترین بازی واقعیت مجازی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن VR 2
  • سال انتشار: 2022
  • شرکت سازنده: پلی‌فونی دیجیتال

یکی از خاص‌ترین تجربیات VR که نیازمند هر دو کنسول پلی‌استیشن 5 و هدست پلی‌استیشن VR 2 است، اتفاقا یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی ps5 به شمار می‌رود. اگر از ظرافت و دقتی که بازی کردن Gran Turismo 7 می‌طلبد لذت می‌برید، خوش‌شانس هستید، چون تجربه‌ی مسابقات با هدست، همه چیز را بهتر می‌کند.

اینکه از کنترلر DualShock یا یک فرمان مسابقه استفاده کنید، استفاده از پلی‌استیشن VR 2 باعث افزایش حس غوطه‌وری در مسابقات شده و شما را در مرکز و قلب ماجرا قرار می‌دهد. تماشای غروب خورشید از پنجره در حین مسابقه، هر باختی در جایگاه دوم را برایتان قابل تحمل‌تر می‌کند.

کوزمونیس های (Cosmonious High)

بهترین بازی های واقعیت مجازی

  • پلتفرم: هدست‌های متا کوئست، پلی‌استیشن VR 2، هدست‌های واقعیت مجازی کامپیوتر
  • سال انتشار: 2022
  • شرکت سازنده: اوولچمی لبز (Owlchemy Labs)

اگر از بازی‌هایی مانند Job Simulator و Vacation Simulator لذت برده‌اید، جدیدترین اثر استودیوی «اوولچمی لبز»، تجربه‌ای جذاب و متفاوت و از بهترین بازی های واقعیت مجازی ps4 است که همچنان قلب آثار قبلی آن‌ها را حفظ می‌کند.

شما به عنوان دانش‌آموز یک دبیرستان فضایی ثبت‌نام می‌کنید و از قدرت‌های خود برای کشف منشأ خرابی‌هایی که در راهروها و کلاس‌های درس اتفاق می‌افتد، استفاده خواهید کرد.

بخش‌های مختلفی در اطراف مدرسه وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها قدرت‌های خود را آزمایش کنید، در حالی که می‌توانید از آپشن حرکت با هم‌کلاسی‌هایتان نیز بهره ببرید. تمام این‌ها با یک سبک هنری پر جنب و جوش همراه شده است که آن را به یک ماجراجویی شاداب تبدیل می‌کند و ارزش امتحان کردن را دارد.

جنگ ستارگان: اسکادرانز (Star Wars: Squadrons)

بهترین بازی های واقعیت مجازی
بهترین بازی های واقعیت مجازی برای اندروید
  • پلتفرم: پلی‌استیشن VR، هدست‌های واقعیت مجازی کامپیوتر
  • سال انتشار: 2020
  • شرکت سازنده: موتیو استودیو

هدایت جنگنده‌ی TIE در VR یک تجربه بسیار هیجان‌انگیز است و Star Wars: Squadrons یکی از بهترین بازی واقعیت مجازی جهان به شما اجازه می‌دهد فراتر از آن عمل کنید. نبردهای هوایی در حالی که هدست را بر سر دارید، به همان اندازه‌ای که انتظار دارید هیجان‌انگیز است و به شما امکان می‌دهد در فضا با ده‌ها کشتی دیگر از نزدیک روبرو شوید.

نسخه‌ی VR همچنین شامل ردیابی سر می‌شود که اگر پاهای VR محکمی نداشته باشید، ممکن است کمی برای تجزیه و تحلیل آن با مشکل مواجه شوید. به محض اینکه به آن عادت کنید، تعجب خواهید کرد که چرا Star Wars: Squadrons با توجه به احساسات برجسته‌ای که به محض ورود به کشتی‌تان ارائه می‌کند، روی PSVR 2 یا هدست‌های متا کوئست بعدی در دسترس نیست.

واکابوت مینی گلف (Walkabout Mini Golf)

بهترین بازی های واقعیت مجازی

  • پلتفرم: هدست‌های متا کوئست، پلی‌استیشن VR 2، هدست‌های واقعیت مجازی کامپیوتر
  • سال انتشار: 2021
  • شرکت سازنده: مایتی کوکونات (Mighty Coconut)

Walkabout Mini Golf که ابتدا برای رایانه‌های شخصی وی‌آر عرضه شد و سپس به هدست‌های پلی‌استیشن VR 2 و متا کوئست منتقل گردید، دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که از نامش پیداست؛ یک بازی مینی‌گلف آرام و راحت در وی‌آر است که در آن می‌توانید در ده‌ها زمین مختلف به رقابت بپردازید.

فیزیک نقش مهمی در این تجربه ایفا می‌کند، اما امکان بازی چندنفره نیز به جذابیت آن می‌افزاید. اگر به دنبال آرامش یا شروع یک روتین جمعه شب جدید با دوستان هستید، می‌توانید با Walkabout Mini Golf یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی ps4 را تجربه کنید.

ماوراء طبیعه (Supernatural)

بهترین بازی های واقعیت مجازی
بهترین بازی های واقعیت مجازی برای موبایل
  • پلتفرم: هدست‌های متا کوئست
  • سال انتشار: 2020
  • شرکت سازنده: Within Unlimited

اگر ایده رفتن به باشگاه برایتان جذاب نیست، اما همچنان می‌خواهید در خانه کمی ورزش کنید، Supernatural یک تجربه‌‌ی بسیار متمرکز بر تناسب اندام است (حتی متمرکز تر نسبت به دیگر بازی‌های پرفشار هوازی). گیم‌پلی آن شباهت زیادی به بازی‌هایی مانند Beat Saber دارد، به ویژه در استفاده از موسیقی دارای مجوز.

در حالی که مشت به هوا می‌زنید و برای جاخالی دادن از موانع تلاش می‌کنید، Supernatural از مکان‌های واقعی به عنوان پس‌زمینه استفاده می‌کند. مربیانی وجود دارند که در طول تمرینات با صدای راوی شما را راهنمایی می‌کنند، همچنین راهنمایی‌هایی برای مدیتیشن و کشش نیز در نظر گرفته شده است و اینهاست که آنرا به بهترین بازی واقعیت مجازی جهان تبدیل کرد.

بر خلاف سایر بازی‌های برتر لیست ما، Supernatural نیاز به اشتراک ماهانه‌ی 9.99 دلار دارد، اگرچه یک دوره‌ی آزمایشی 14 روزه در دسترس شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید در هر زمانی آن را لغو کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بهترین بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر چیست؟  کدام یک از این بازی های از نظر شما بهترین بازی واقعیت مجازی است؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *