مقایسه بازی فری فایر و کالاف دیوتی موبایل

فری فایر و کالاف دیوتی دو بازی پرطرفدار هستند که همهٔ افراد در گروه‌های سنی مختلف را به خود جذب کرده‌اند.

سبک و نحوهٔ انجام این دو بازی تا حدودی شبیه به هم است، اما از نظر گرافیک و بسیاری ویژگی‌های دیگر بسیار متفاوت هستند. گیمر‌های حرفه‌ای زیادی این دو بازی را در گروه غول‌های گیم موبایل قرار می‌دهند، ازهمین‌رو این دو بازی در دنیای گیمینگ به‌شدت با هم رقابت می‌کنند.

مقایسه بازی فری فایر و کالاف دیوتی موبایل

این موضوع باعث شده‌است خیلی از افراد با این سؤال مواجه شوند که فری فایر بهتر است یا کالاف دیوتی؟ برای یافتن پاسخ این سؤال، لازم است با ویژگی‌های هردو بازی آشنا شده و سپس به مقایسهٔ آن‌ها بپردازید، ازهمین‌رو ما در این مطلب به مقایسهٔ بازی فری فایر و کالاف دیوتی موبایل خواهیم پرداخت؛ همراه ما باشید!

معرفی Garena Free Fire

گارنا فری فایر و یا به‌عنوانی خیلی ساده‌تر Free Fire، یک بازی اکشن بوده که توسط سوم شخص پیش می‌رود و شما را به دنبال یک ماجراجویی بزرگ می‌کشاند. این بازی در مفاهیم زیرین، شبهات زیادی به بازی پابجی گوشی دارد. بازیکنان در این برنامه، با استفاده از چتر‌های نجات به داخل یک جزیرهٔ دورافتاده ‌می‌روند و هر مرحله از بازی ۵۰ بازیکن خواهد داشت.

بازیکن‌ها به محض ورود به جزیره، مشغول کشتن و غارت یکدیگر شده و درنهایت، کسی که در آخر بازی می‌ماند پیروز نهایی بازی است. یقیناً گرافیک بازی Free Fire به اندازهٔ پابجی قوی و بی‌نظر نیست، اما این بازی نیز انیمیشن‌های روان داشته و گاهی احساس می‌کنید که در یک بازی کارتونی هستید.

هر دست بازی در Garena Free Fire فقط ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید، ازهمین‌رو اگر به بازی‌های اکشن با تایم کم و تنوع بالا علاقه دارید، این بازی گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید.

برای خرید جم فری فایر با قیمت ارزان و شارژ سریع میتوانید اینجا کلیک کنید.

معرفی  Call Of Duty Mobile

این بازی با عنوان CoD Mobile نیز شناخته شده‌است و یکی محبوب‌ترین ویدیو گیم‌های تاریخ است. بازی Call Of Duty Mobile صورت مدوام و سالانه از سوی شرکت سازنده آپدیت و اکتیوژن می‌شود. شما به عنوان شخص اول در این بازی فعالیت می‌کنید. نسخه‌های اولیهٔ این بازی بر روی جنگ جهانی اول تمرکز داشته و نسخه‌های دیگر وارد جنگ ویتنام نیز می‌شود.

این بازی یکی از موفق‌ترین بازی‌ها در سراسر دنیا به حساب آمده و توانسته است باعنوان پرفروش‌ترین گیم شوتر اول شخص، نام خود را کتاب گینس به ثبت برساند. کاربران دیوایس‌های اندروید و iOS می‌توانند به‌راحتی این اپلیکیشن را بر روی روی تلفن همراه خود نصب کنند. نسخه‌های کامپیوتری و کنسولی Call Of Duty Mobile، دارای گرافیکی واقع‌گرایانه و گیم پلی بسیار رقابتی است.

مقایسه بازی فری فایر و کالاف دیوتی موبایل و بررسی تفاوت‌های آن‌ها

Free Fire یکی از برترین و بهترین گیم‌های ژانر بتل رویال است و کالاف دیوتی نسخهٔ موبایل نیز یکی مشهور‌ترین بازی‌های موبایلی بوده که پاسخ اکتیویژن به تمام طرفداران خود در عرصه باز‌های موبایل می‌دهد. می‌دانید که در چند ساله گذشته، این گیم‌ها طرفداران زیادی داشته‌اند و ما می‌خواهیم در این بخش، به مقایسهٔ بازی فری فایر و کالاف دیوتی موبایل بپردازیم.

گیم پلی (Game Play)

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان این دو گیم، از نظر مفهومی است. Call Of Duty Mobile قابلیت دریافت امتیاز و تجهیزات متفاوتی دیگری را دارد. اما در بازی Free Fire، به شخصیت‌ها و یا بازیکن‌ها، ویژگی و توانایی خای خاصی را داده‌اند. تفاوت دیگر گیم پلی این دو بازی، در تعداد بازیکن هایست که به گیمر داده می‌شود. Call Of Duty در یک مرحله ۱۰۰ بازیکن را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما همان‌طور که گفتیم در بازی Free Fire تنها ۵۰ بازیکن در یک مرحله حاضر هستند.

اگر بخواهیم سرعت این دو بازی را با هم مقایسه کنیم، کار کمی دشوار می‌شود. Free Fire بازی‌های بسیار سریع و اکشن دارد. Call Of Duty هم دارای گیم پلی اکشن و پویایی است، اما در این بازی، تایم مسابقات کمی طولانی‌تر می‌شود، به همین دلیل سرعت پایین‌تری نسبت به بازی Free Fire خواهد داشت.

حالت­‌های بازی (Game Mode)

Free Fire بیشتر حالت‌­های رتبه‌بندی‌شده، کلاسیک، Clash Squad و  Kill Secured داشته و به همین خاطر بیشترین تمرکز خود را بر روی بتل رویال گذاشته است. از طرفی دیگر، Call Of Duty نیز حالت­‌های مختلفی از بازی را دارد. این حالت­‌ها شامل  Sniper Only، Gun Game، Domination و… می‌­شود. انواع این حالت­‌ها باعث می­‌شوند تا شما به‌عنوان یک گیمر، چالش‌­ها و درگیری­‌های زیادی را تجریه کنید. شما این ویژگی و حالت را با تنوع پایین­تری در بازی Free Fire مشاهده می­‌کنید.

اسلحه­‌ها (Werpons)

یکی دیگر از فاکتور‌های مهم در مقایسه فری فایر و کالاف دیوتی موبایل، بررسی اسحله‌های آن‌هاست. Call Of Duty برتری فاحشی نسبت به Free Fire در این مورد نشان می‌دهد. بازی Call Of Duty  طیف وسیعی از اسلحه را برای هدف‌های مشخص دارد. در Free Fire نیز شاهد اسلحه‌هایی مشابه به کالاف هستیم، با این تفاوت که صدا‌های آن‌ها کیفیت نسبتاً پایینی دارند و همین موضوع باعث کاهش کیفیت بازی خواهد شد.

در بازی کالاف دیوتی موبایل باید براساس مهارت‌های خود، یک اسحله را انتخاب کنید و این یعنی استفادهٔ غیرحرفه‌ای و نامناسب در Call Of Duty جایی ندارد. برای مثال شما باید از اسلحه‌های تک‌تیرانداز در نبرد‌ها و جنگ‌هایی دوادور و از SMG در مبارزهٔ رودررو استفاده کنید. در حالی‌که این ویژگی‌ها هیچ جایگاهی در بازی Free Fire ندارند و هر گیمری می‌تواند با هر اسلحه‌ای که می‌خواهد، بازی کند و این انتخاب به مهارت گیمر مربوط نمی‌شود.

گرافیک (Graphics)

یقیناً بازی‌هایی که گرافیک بالایی دارند و تصاویر آن‌ها واقعی‌تر هستند، جذابیت بالایی داشته و درنتیجه نظر افراد بیشتری را به خود جلب می‌کنند. بازی Free Fire از گرافیک مناسب برخوردار است، اما گرافیک کانونی آن، شاید تا حدود زیادی برای گیمر‌ها آزاردهنده باشد. اما Call Of Duty بهترین گرافیک را در دنیای بازی و گیم دارد. اگر از این گیم در دستگاه‌های ایکس باکس، کامپیوتر و یا پلی استیشن استفاده کنید، متوجهٔ گرافیک فوق‌حرفه‌ای و فوق‌العادهٔ آن خواهید شد. کیفیت بالا در جزئیات سلاح‌ها، نقشه‌ها و چهره‌ها هر گیمری را شگفت‌زده می‌کند.

نقشه (Maps)

فاکتور دیگر در مقایسه‌ٔ بازی فری فایر و کالاف دیوتی موبایل، در نقشه‌های این دو بازی است. در بازی Call Of Duty Mobile، شما تنها دو نقشه Alcatraz و Isolated را در اختیار دارید، در حالی‌که بازی Free Fire شامل ده‌ها نقشه می‌شود.

جمع‌بندی

مقایسهٔ بازی فری فایر و کالاف دیوتی موبایل و تشخیص این‌که کدام یک از این بازی‌ها بهتر است، اصلاً کار ساده‌ای نبوده و هر دوی آن‌ها طرفداران زیادی دارند. تشخیص بهتر بودن بازی فری فایر و کلاف دیوتی موبایل به سلیقهٔ گیمر برمی‌­گردد.

ما در این مطلب اصلی‌ترین تفاوت‌های آن‌ها را برای شما نام برده و این دو بازی را به درستی با یکدیگر مقایسه کردیم. شما درنهایت با توجه با علایق و سلیقه خود، می‌توانید یکی از آن‌ها انتخاب کنید.

 

پایان رپورتاژ آگهی

مقایسه فری فایر و کالاف دیوتی موبایل


One thought on “مقایسه بازی فری فایر و کالاف دیوتی موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *