سریال بازی Horizon: Zero Down در دست ساخت است

اخباری از منابعی موثق به گوش می‌رسد که خبر از تصمیم سونی و نتفلیکس برای ساخت سریالی اقتباسی از بازی Horizon می‌دهند.

بازی هورایزن (Horizon) یک بازی جهان‌باز و فوق العاده است. این بازی به‌صورت انحصاری برای کنسول‌های PS4 و PS5 سونی منتشر شده است. تاکنون دو نسخه از این بازی منتشر شده است؛ Horizon: Zero Down و نسخه دوم آن Horizon: Forbidden West!

استودیوی بازی‌سازی Guerrilla Games، در اولین تجربه خود در ساخت یک بازی جهان‌باز، عنوان Horizon: Zero Down را خلق کرد که با استقبال فوق‌العاده‌ای از سوی بازیکنان در سرتاسر جهان مواجه شد.

معرفی کوتاه بازی Horizon

سریالی اقتباسی از بازی Horizon, سریال بازی Horizon
سریالی اقتباسی از بازی Horizon, سریال بازی Horizon

اولین نسخه از بازی Horizon با نام Horizon: Zero Dawn در سال 2017 از طریق Sony Interactive برای کنسول محبوب ps4 عرضه شد. در همین سال، این بازی نامزد دریافت جوایز بسیاری شد. در مراسم Game Awards سال 2017، این بازی در بخش‌های مختلفی مثل بهترین بازی سال، بهترین کارگردانی بازی و همچنین بهترین روایت داستانی، نامزد دریافت جایزه شد.

نسخه دوم این بازی در سال جاری و در ماه فوریه (بهمن ماه 1400) با نام Horizon: Forbidden West برای کنسول‌های PS4 و PS5 عرضه شد. در همین مدت، این بازی توانست فروش بالایی را کسب کند. این بازی در کنار بازی God of War: Ragnarok، تبدیل به دو عنوان انحصاری پرفروش برای کنسول‌های سونی شدند.

داستان بازی هورایزن در دوره پسا آخرالزمانی و در منطقه جغرافیایی ایالات متحده رخ می‌دهد. در این زمان، ربات‌های کوچک و بزرگی به نام Machines در ابعاد و اشکال مختلف وجود دارند و آزادانه در بازی زندگی می‌کنند.

کاراکتر قابل بازی در سری بازی‌های Horizon، زنی به نام Aloy است. آلوی یک شکارچی ربات بسیار باهوش و چابک است که در کار خود، مهارت بالایی دارد که از قبیله خود طرد شده. او به دنبال کشف رازهایی از گذشته است و می‌خواهد بداند که چه اتفاقی در گذشته رخ داده است.

ساخت سریال اقتباسی بر اساس بازی Horizon: Zero Sown

سریالی اقتباسی از بازی Horizon, سریال بازی Horizon
سریالی اقتباسی از بازی Horizon, سریال بازی Horizon

بازی Horizon: Forbidden West توانست در سرتاسر جهان، طرفداران زیادی پیدا کند. همین علاقه زیاد بازیکنان به این عنوان، باعث شد سونی به فکر ساختن یک سریال اقتباسی از این بازی بیفتد. او شرکتی را برای همکاری انتخاب کرد که توقع همه افراد از سریال را بالا برد. نتفلیکس!

نام این سریال، احتمالا Aloy and the Machines خواهد بود و اولین پخش آن در نتفلیکس خواهد بود. سایت Deadline براساس گفته‌های منابع موثق، این موضوع را که سریال فوق توسط شرکت بزرگ نتفلیکس ساخته می‌شود را تایید می‌کند. Deadline می‌گوید که سریال Aloy and the Machines در مراحل ابتدایی ساخت و پیش تولید قرار دارد.

با توجه به سریال‌هایی که Netflix درحال ساخت آنها است، درصورتی که بودجه مورد نیاز سریال Aloy and the Machines توسط نتفلیکس پرداخت شود، شاهد استفاده از CGI برای جلوه‌های مختلف بصری این سریال خواهیم بود.

البته Aloy and the Machines تنها سریال مبتنی بر بازی‌های انحصاری Sony نیست و سریالی بر اساس بازی God of War: Ragnarok نیز در برنامه‌های آینده سونی قرار دارد. این سریال در سرویس Amazon Prime پخش خواهد شد.

از نظر من، سریال God of War دارای یکی از هیجان انگیزترین داستان‌هایی است که با اساطیر نورس (Norse) در ارتباط است. البته این درصورتی است که شاهد استفاده از داستان خود بازی یا مرتبط با داستان اصلی بازی در فیلمنامه سریال باشیم. (کنایه به سریال Halo)

جمع‌بندی

ساخت سریال‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی پرطرفدار، در صورتی می‌توانند دل هواداران را بدست بیاورند که کیفیتی درخور خود بازی داشته باشند. به نظر می‌رسد سونی برنامه پر و پیمانی برای ساخت سریال‌های بازی‌های خود در سال‌های پیشرو دارد.

طبق اطلاعات موجود، در سال 2023 و احتمالا نیمه دوم سال جاری، باید شاهد انتشار سریال‌هایی بر اساس برخی از بازی‌های ویدیویی مثل Gran Turismo، Ghost of Tsushima، Twisted Metal و گل سرسبد آنها، سریال The Last of Us خواهیم بود.

در خارج از قلمروی بازی‌های سونی نیز سریال‌هایی بر اساس بازی‌های پرطرفدار و محبوبی مثل Fallout، West World و همچنین سریال Mass Effect و بر اساس شایعاتی، سریال بازی Bioshock در دست ساخت هستند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار سریالی اقتباسی از بازی Horizon سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

منبع: Deadline


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *