طرفداران Game of Thrones با هوش مصنوعی کتاب‌های نغمه یخ و آتش را کامل کردند [+جزئیات]

اخیرا خبری تحت عنوان طرفداران Game of Thrones با هوش مصنوعی کتاب‌های نغمه یخ و آتش را کامل کردند منتشر شد که مورد توجه کاربران قرار گرفت.

هواداران جرج آر.آر. مارتین و بازی تاج‌وتخت Game of Thrones با استفاده از هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی ChatGPT مجموعه کتاب‌های نغمه یخ و آتش A Song of Ice And Fire را تکمیل کردند.

طرفداران Game of Thrones با هوش مصنوعی کتاب‌های نغمه یخ و آتش را کامل کردند

بازی Game of Thrones

خوانندگان مارتین نزدیک به دوازده سال است که چشم به راه نشر آخرین جلدهای این مجموعه‌‌اند. یکی از حامیانی که به سیم آخر زده از چت‌جی‌پی‌تی خواهش کرده تا رمان بادهای زمستانی The Winds of Winter را بنویسد.

لیام سووین که یک توسعه‌دهنده مستقل است بادهای زمستانی و آخرین رمان این مجموعه یعنی رؤیای بهار A Dream of Spring را با هوش مصنوعی ابداع کرده است.

بیشتر بخوانید:

ساخت پایان شاد برای سریال بازی تاج و تخت

تفاوت سریال The Last of Us با Game of Thrones

با هیاهوهای فصل هشتم بازی تاج‌وتخت شبکه اچ‌بی‌او به قلم دن وایس و دیوید بنیاف این رمان‌های مصنوعی شاید حکم التیام بخشی برای یک زخم قدیمی را برای هواداران داشته باشد. طول رمان‌های ساخنه شده با دیگر جلدهای این مجموعه قابل‌ قیاس است.

سووین به آی‌جی‌ان می‌گوید با استفاده از چند دستور طرح کلی فصل اول رمان را آفریده و این عمل را تا دسترسی به 45 فصل مرور کرده است. او همچنین این طرح‌ها را به چت‌جی‌پی‌تی خورانده تا جزئیات بیشتری تولید کند و به فصول جامعی برسد.

طرفداران Game of Thrones با هوش مصنوعی کتاب‌های نغمه یخ و آتش را کامل کردند
مجموعه رمان نغمه یخ و آتش

بازی Game of Thrones

و گفته از قابلیت هوش مصنوعی در حفظ پیوستگی شخصیت‌ها متحیر شده است. به عنوان مثال، هوش مصنوعی شخصیت ایلایریو را در یکی از صحنه‌های انتهایی پس فرستادند درست وقتی که تنها در یکی از پاراگراف‌های اولیه از او نام برده بوده است.

سووین از گره‌های داستانی دوست داشتنی که چت‌جی‌پی‌تی پدید آورده از جمله خیانت جان کانینگتون به دنریس نیز شگفت‌زده شده است.

طرفداران Game of Thrones با هوش مصنوعی کتاب‌های نغمه یخ و آتش را کامل کردند
بازی Game of Thrones

در این صورت چت‌جی‌پی‌تی گویا نمی‌تواند مثل مارتین مخاطب را با مرگ‌های غیرمنتظره غافلگیر کنند و رمان‌های خلق شده با هوش مصنوعی بی‌بهره از این ویژگی بوده‌اند.

مارتین 74 ساله تابستان سال گذشته گفته بود اتمام نغمه یخ و آتش با فصل پایانی بازی تاج‌وتخت متمایز خواهد بود: سؤال دیگری که بسیار دریافت می‌کنم، به‌ خصوص بعد از تمام شدن بازی تاج‌وتخت در اچ‌بی‌او، این است که آیا نغمه یخ و آتش به همان صورت تمام می‌شود یا نه.

داستان‌های من با نوشته شدنشان تکامل پیدا می‌کنند و عوض می‌شوند.در حالت عادی می‌دانم که از چه راهی می‌روم، بدون تردید مقصدهای پایانی، بخش‌های مهم، سال‌هاست که آن‌ها را در ذهن دارم در مورد «نغمه یخ و آتش» دهه‌هاست که این اتفاق می‌افتد.

مجموعه رمان نغمه یخ و آتش

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص این خبر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *