معرفی سریال افسانه بروس لی (The Legend of Bruce Lee) ؛ داستان، بازیگران و نقد

در معرفی سریال افسانه بروس لی به جدیدترین اثری که شبکه تماشا پخش می‌کند می‌پردازیم و بیوگرافی بازیگران این سریال را خواهیم گفت.

سریال افسانه بروس لی ، یک مجموعه تلویزیونی بیوگرافی چینی محسوب می‌شود که بر اساس داستان زندگی رزمی‌کار و بازیگر، «بروس لی»، در سال 2008 ساخته شد. هدف این مجموعه 50 قسمتی، ترویج فرهنگ چینی در کنار المپیک تابستانی 2008 پکن بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


دوره تولید سریال The Legend of Bruce Lee نه ماه طول کشید و فیلمبرداری آن در چین، هنگ کنگ، ماکائو، ایالات متحده، ایتالیا و تایلند و با بودجه 50 میلیون یوان (7.3 میلیون دلار آمریکا) انجام شد.

معرفی سریال افسانه بروس لی

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی سریال افسانه بروس لی
معرفی سریال افسانه بروس لی

دختر «بروس لی»، «شانون لی»، به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این سریال حضور دارد. افسانه بروس لی از زمان اولین نمایش خود در سال 2008، شاهد افزایش بیننده بوده است. بر اساس نظرسنجی CSM که در اکتبر 2008 انجام شد، 30 قسمت اول این مجموعه، رتبه‌بندی بینندگان بالای 10.35% را دریافت کرد. اپیزود پایانی به رتبه بیننده 14.87 درصدی دست یافت و رکورد بالاترین تعداد بیننده برای فیلم بیوگرافی در هنگ‌کنگ را در سال 2003 شکست.

افسانه بروس لی توسط بیش از 400 میلیون بیننده در چین تماشا شده که آن را به پربیننده‌ترین سریال درام تلویزیونی چینی در تمام دوران‌ها تا سال 2017 تبدیل می‌کند.

داستان سریال افسانه بروس لی

معرفی سریال افسانه بروس لی

داستان سریال افسانه بروس لی درباره زندگی ورزشی و هنری «بروس لی» است. او استاد هنرهای رزمی، فیلسوف، بازیگر، کارگردان و خالق سبک جیت کان دو بود و این سریال، از زمان تحصیل در مدرسه تا زمان درگذشت او را به تصویر می‌کشد.

تریلر سریال The Legend of Bruce Lee

بازیگران سریال افسانه بروس لی

معرفی سریال افسانه بروس لی
معرفی سریال افسانه بروس لی

 

از بازیگران سریال افسانه بروس لی ، می‌توان به «وانگ لویونگ»، «دنی چان»، «میشل لنگ»، «تد ای دوران»، «تریسی آن وولف»، «یو چنگهویی»، «هازن مک اینتایر»، «ناتالیا دزیوبلو» اشاره کرد. همچنین، رزمی‌کارانی همچون «مارک داکاسکو»، «ری پارک»، «گری دنیلز»، «ارنست میلر» و «مایکل جی وایت» نیز در این سریال حضور دارند که نقش‌های رزمی‌کاران برجسته در طول زندگی و حرفه «بروس لی» را بازی می‌کنند.

وانگ لویونگ در نقش شائو روهای

معرفی سریال افسانه بروس لی

«وانگ لویونگ»، یک هنرپیشه چینی است که در فیلم‌های آمریکایی نیز ظاهر می‌شود. او اولین‌بار در فیلم Dragon: The Bruce Lee Story در نقش Ip Man ظاهر شد. او در فیلم The Legend of Bruce Lee در نقش «شائو روهای»، استاد «هونگ گا» و اولین کسی که «بروس لی» (با بازی دنی چان) را آموزش داد، حضور داشت. شخصیت او «شائو روهای» تا حدی بر اساس «جیمز ییم لی» ساخته شده است.

میشل لانگ در نقش لیندا لی

معرفی سریال افسانه بروس لی
معرفی سریال افسانه بروس لی

«میشل لانگ»، فارغ‌التحصیل برنامه بازیگری دانشگاه نورث وسترن، یک بازیگر با استعداد و یک تهیه‌کننده فوق‌العاده باهوش است که در فیلم‌های بلندی مانند Fatman با بازی «مل گیبسون»، «والتون گوگینز» و «ماریان ژان باپتیست» نقش‌آفرینی کرد.

تریسی آن وولف در نقش جولیا

«تریسی آن ولف» (متولد 27 دسامبر 1960)، یک هنرپیشه و مدل آمریکایی است که برای بازی در نقش «ریان مورتاگ» در هر چهار فیلم از سری سلاح مرگبار شناخته می‌شود. پیش از بازیگری، «ولف» یک مدل بود. در سال 1987 در فیلم سلاح مرگبار، «ولف» نقش «ریان مورتاگ»، دختر شخصیت اصلی، «دنی گلاور» را بازی کرد. او دوباره در نقش «ریان مورتاگ» در سال 1989 در سلاح مرگبار 2 دیده شد و بعداً این نقش را در اسلحه مرگبار 3 (1992) و سلاح مرگبار 4 (1998) ایفا کرد.

یو چنگهویی در نقش یه وون

معرفی سریال افسانه بروس لی

«یو چنگ‌هویی» که گاهی با نام «یو سینگ وای» نیز شناخته می‌شود، بازیگر، کارگردان اکشن و هنرمند رزمی چینی بود. او از 11 سالگی شروع به تمرین هنرهای رزمی کرد و در استفاده از «جیان» (شمشیر چینی) تخصص داشت.

در 20 سالگی در مسابقات ووشو که در چینگدائو برگزار شد، عنوان قهرمانی را به دست آورد. او بعداً به تیم ووشو شاندونگ پیوست و در مسابقات ووشوی دیگری در رده زوجیان (شمشیر مست) قهرمان شد.

نقدها و نمرات سریال افسانه بروس لی

معرفی سریال افسانه بروس لی

نمرات سریال افسانه بروس لی در وب‌سایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes، نمره 57 درصد از 100 نقد است. در سایت IMDb نیز این سریال میانگین امتیاز 6/8/10 را دریافت کرد.

اجماع طرفداران درباره این سریال نوشتند:

این سریال در مورد رزمی‌کار افسانه‌ای، «بروس لی» بسیار خوب است. عالی نیست؛ اما بازیگر نقش اول یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شد.

جمع‌بندی

 

معرفی سریال افسانه بروس لی

سریال افسانه بروس لی یکی از بهترین سریال‌های چینی بیوگرافی‌محور درباره این ورزشکار بزرگ است که برای اولین‌بار در سال 1392 از شبکه دو سیما پخش شد. در حال حاضر، این سریال هر شب ساعت 21:00 روی شبکه تماشا پخش می‌شود. همچنین، تکرار قسمت‌های آن در ساعات 03:00، 09:00 و 15:00 روز بعد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *