ده سوال که در فصل دوم سریال خاندان اژدها باید به آن‌ها پاسخ داده شود

با شعله‌ور شدن رقص اژدهایان، فصل دوم سریال خاندان اژدها با وظیفه‌ی دشواری مانند رسیدگی به رازهای حل‌نشده‌ای که از پایان‌بندی انفجاری فصل اول باقی مانده است، روبرو می‌شوند.

فصل اول سریال House of the dragon با روایت داستانی که طی دو دهه گسترده شده، با وسواس، صحنه را برای رویارویی ملکه «رینیرا تارگارین» و بهترین رقیبش بر سر تاج و تخت، ملکه «آلیسنت های‌تاور»، آماده کرد.

خاندان اژدها با فاصله گرفتن از داستان کتاب آتش و خون نوشته‌ی «جورج آر. آر. مارتین»، روایت‌های تاریخی این فرنچایز را بازسازی کرده و باعث شده تا دانش قبلی طرفداران تا حدودی غیرقابل اعتماد به نظر برسد. اکنون، با سرپیچی ناخواسته‌ی «رینیرا» و مرگ غم‌انگیز پسرش «لوسریس» که منجر به ناآرامی‌های داخلی شده، فصل دوم را برای نبردی با ابعاد حماسی، آماده کرده است.

توجه: ادامه این متن، حاوی مقدار زیادی اسپویل از کتاب‌های آتش و خون و فصل دوم خاندان اژدهایان است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


علاوه بر این رازها، فصل 2 سریال خاندان اژدها همچنین باید به کاوش و توسعه‌ی شخصیت‌ها ادامه دهد. ما در این فصل، شاهد رویارویی «رینیرا» و «آلیسنت» با واقعیت‌های جدید و دردناک حکومت به عنوان ملکه، دست و پنجه نرم می‌کنند. فرزندان آن‌ها نیز به سنین نوجوانی و جوانی می‌رسند و نقش‌های بزرگ‌تری را در این درگیری بر عهده می‌گیرند.

با توجه به اینکه تاریخ فصل دوم سریال خاندان اژدها مشخص شده است، 10 سوال که باید در فصل دوم به آن‌ها پاسخ داده را بررسی خواهیم کرد.

ده سوال که در فصل دوم خاندان اژدها باید به آن‌ها پاسخ داده شود

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

فصل دوم سریال خاندان اژدها
فصل دوم سریال خاندان اژدها

با پاسخ به این سوالات و پیشبرد داستان، سریال خاندان اژدها فصل دوم را جذاب‌تر از فصل نخست پیش خواهد برد. این فصل، تجربه‌ای حماسی و پر از فراز و نشیب را برای طرفداران به ارمغان می‌آورد. فصل دوم house of dragon نه تنها به رازهای گذشته می‌پردازد، بلکه زمینه‌ی نبردی را فراهم می‌کند که سرنوشت وستروس را برای نسل‌های آینده تعیین خواهد کرد.

آیا ایموند، لوسریس را عمداً کشت؟

فصل دوم سریال خاندان اژدها

در تضاد بین روایت‌های موجود در کتاب و سریال، این سوال همچنان باقی‌ست که آیا «اِیموند»، به عمد «لوسیریس» را کشت یا این اتفاق یک حادثه‌ی غم‌انگیز بود؟ در کتاب آتش و خون اثر «جورج آر. آر. مارتین»، نیت شوم «اِیموند» کاملاً آشکار است؛ اما خاندان اژدها روایت متفاوتی را ارائه می‌کند که در آن، پریشانی «اِیموند» نشان‌دهنده‌ی عواقبی ناخواسته محسوب می‌شود.

این انحراف از منبع اصلی، امکان دارد به دلیل انسانی جلوه دادنِ شخصیت «اِیموند» باشد؛ اما همچنین سوالات جالبی را مطرح می‌کند. آیا او با بازگشت، وانمود می‌کند که مرگ برادرزاده‌اش کاملاً عمدی بوده است؟ پیامدهای اعمال او و اینکه آیا انگیزه‌های واقعی خود را برای خانواده‌اش فاش کند یا نه، به احتمال زیاد، فصل دوم خاندان اژدها قسمت اول را شکل خواهد داد.

آیا اژدهایان می‌توانند کنترل خود را از دست بدهند؟

فصل دوم سریال خاندان اژدها
فصل دوم سریال خاندان اژدها

با وجود خشم آتشین اژدها، اغلب یک سوال مهم برای طرفداران مطرح می‌شود و آن هم این است که آیا کسی بر این موجودات مهیب فرمانروایی می‌کند؟ اگر درگیری «لوسیریس» و «ایموند» در قسمت پایانی فصل اول نشانه‌ای باشد، شخصیت‌های خاندان اژدها مشکل آشکاری در کنترل این جانوران افسانه‌ای دارند.

در واقع، ناامیدی «لوسیریس» از «اراکس»، زمانی که این موجود از فرمان او سرپیچی می‌کند، به رویارویی مرگبارشان با «ایموند» و «ویگار» منجر می‌شود و ماهیت غیرقابل پیش‌بینی این جانوران بالدار را برجسته می‌کند که امکان دارد در سریال house of the dragon فصل 2 نیز این اتفاق را ببینیم.

در حالی که مشکل «لوسیریس» را می‌توان به جوانی و بی‌تجربگی او نسبت داد، فقدان کنترل ظاهری «ایموند» بر «ویگار»، باید روشن شود. با توجه به اینکه او یکی از برجسته‌ترین جنگجویان وستروس است، مشکل او نشان‌دهنده‌ی مسئله‌ای عمیق‌تر می‌شود. شاید همانطور که شاه «ویسریس» در اوایل فصل اول خاندان اژدها گفت:

این ایده که ما اژدها را کنترل می‌کنیم، یک توهم است.

ایگون چه پادشاهی خواهد بود؟

فصل دوم سریال خاندان اژدها

در فصل دوم سریال خاندان اژدها ، «ایگون تارگرین»، به عنوان فرمانروایی بی‌میل که با فشار شرایط به قدرت رسیده است، با آزمون رهبری دشواری روبرو می‌شود. علی‌رغم مشروعیت ظاهری، بی‌کفایتی او حتی برای خودش و اعضای خانواده‌اش نیز یک راز نیست. با پیشرفت سریال، باید دید که آیا او می‌تواند بر کمبودهای خود غلبه کند و ویژگی‌های یک پادشاه شایسته را به خود بگیرد یا خیر.

کتاب آتش و خون، پاسخ این سوال را منفی می‌دهد. بی‌احتیاطی‌های «ایگون» منجر به از کار افتادن او می‌شود و «ایموند» مجبور می‌شود عنوان محافظ قلمرو را به عهده بگیرد، اما میزان سوءمدیریت «ایگون» و عواقبی که این تصمیمات به همراه خواهد داشت، در خاندان اژدها هنوز مشخص نیست و این امر باعث ایجاد گمانه‌زنی‌هایی در مورد این می‌شود که آیا او به شکلی باورنکردنی شکست خواهد خورد یا خیر.

کدام خاندان با همدیگر متحد خواهند شد؟

فصل دوم سریال خاندان اژدها
فصل دوم سریال خاندان اژدها

با بالا گرفتن مبارزه برای قدرت در «وستروس»، فصل 2 سریال خاندان اژدها قرار است وفاداری خاندان‌های کلیدی را آشکار کند. «سبزها» به رهبری خاندان «های‌تاور»، با ازدواج‌های استراتژیک و اتحادها، ائتلاف خود را تقویت کرده‌اند. خاندان‌های باراتئون، لنیستر، های‌تاور و استرانگ، به عنوان متحد، زیر پرچم آن‌ها ایستاده‌اند.

برعکس، «تیم سیاه» به رهبری «رینیرا»، با وظیفه طاقت‌فرسای جلب حمایت از خاندان‌های آرین، فری، تارلی، گریجوی و استارک مواجه است. در سریال خاندان اژدها فصل دوم نشان خواهد داد که آیا تلاش‌های دیپلماتیک «رینیرا» موفق خواهد بود یا خیر. با تغییر اتحادها و آزمایش وفاداری‌ها، چشم‌انداز سیاسی وستروس در معرض نابودی قرار دارد.

پایان بازی لرد استرانگ چیست؟

فصل دوم سریال خاندان اژدها

لرد «لاریس استرانگ» در میان انبوهی از شخصیت‌های فریب‌کار که وستروس را پر کرده‌اند، به عنوان حضوری شوم با اهداف مرموز در خاندان اژدها ظاهر شده است. تحرکات ماکیاولیستی او، از جمله قتل برادر و پدرش، نمونه‌ای از تلاش بی‌امان او برای کسب قدرت به‌شمار می‌رود.

علاوه بر این، به عنوان رازدار ملکه «آلیسنت» و لرد اعتراف‌گیرنده‌ی کینگز لندینگ، انگیزه‌های «لاریس» علامت سؤال است. در حالی که تمرکز آزاردهنده‌ی «لاریس» روی پاهای «آلیسنت» امکان دارد به تاریک‌ترین خواسته‌های او اشاره کند، جاه‌طلبی‌های نهایی او به طرز آزاردهنده‌ای نامشخص باقی می‌ماند.

بر خلاف بازی‌های آشکار قدرت توسط «پتیل بیلیش»، «لاریس» به طور ظریفی پیش می‌رود و در عین حال که پیش‌برد اهداف خود را دارد، به عنوان یک خبرچین نیز فعالیت می‌کند. وسعت دسیسه‌های او و عمق جاه‌طلبی‌هایش در انتظار فاش شدن در فصل دوم هستند.

آیا رینیرا و دیمون متحد خواهند ماند؟

فصل دوم سریال خاندان اژدها
فصل دوم سریال خاندان اژدها

هم‌زمان با نزدیک شدن جنگ داخلی، اتحاد «رینیرا» و «دیمون» با آزمایشی حساس روبرو می‌شود. با وجود همبستگی ظاهری، نارضایتی در زیر سطح جریان دارد. تمایل «دیمون» به درگیری، نسبت با «رینیرا» در تضاد است و اختلافات آن‌ها همچنان افزایش می‌یابد؛ زیرا «دیمون» بدون رضایت او اهداف خود را دنبال می‌کند. اگرچه هر دو، همسر و شوهر (و همچنین عمو و برادرزاده) برای رفاه پادشاهی تلاش می‌کنند؛ اما رویکردهای متضاد آن‌ها اتحادشان را تهدید به شکستن می‌کند.

غم ناشی از مرگ «لوسیریس»، به طور موقت پیوند آن‌ها را تقویت کرده، اما توانایی آن‌ها در غلبه بر ناهماهنگی تعیین می‌کند که آیا در نبرد پیش رو با سبزها موفق خواهند شد یا خیر.

آیا شکاف بین آلیسنت و پدرش عمیق خواهد شد؟

فصل دوم سریال خاندان اژدها

با نزدیک شدن سایه شوم جنگ به وستروس، رابطه تیره و تار «آلیسنت» و پدرش، «آتو»، یکی از رشته‌های داستانی جذاب است که در فصل دوم خاندان اژدها، ارزش تماشای آن را بیشتر می‌کند. این دو نفر سریال را با جذابیتی عمیق نسبت به یکدیگر آغاز کردند؛ اما با گذشت زمان و با درک «آلیسنت» از اینکه او تنها مهره در بازی‌های سیاسی «آتو» بوده، این رابطه رو به زوال رفت.

رویارویی «آلیسنت» و «آتو» در قسمت نهم فصل اول، عمق اختلاف آن‌ها را آشکار کرد. جایی که «آلیسنت» سرانجام با پدرش در مورد استفاده او به عنوان مهره در بازی قدرت، به مقابله برخواست، ما این اختلاف را دیدیم.

متأسفانه این پویایی در پایان فصل اول رها شد. حال که فصل دوم house of dragon نزدیک است، باید دید آیا درگیری قریب الوقوع باعث تشدید شکاف آن‌ها می‌شود یا آن‌ها با همدیگر آشتی می‌کنند.

آیا رینیرا به یک حاکم دیوانه تبدیل می‌شود؟

فصل دوم سریال خاندان اژدها
فصل دوم سریال خاندان اژدها

با تلاقی غم و خیانت، جنون بر سلطنت «رینیرا» سایه افکنده است. از دست دادن حق مسلم او بر تاج و تخت تا مرگ دلخراش پسرانش، تاب‌آوری این شخصیت را به لبه پرتگاه رساند و او را به جنون کشاند. این اتفاق، بازتاب‌دهنده کوره راهی است که «دنریس» در مسیر رسیدن به تاج و تخت در سریال Game of Thrones با آن روبرو شد.

شباهت‌های «رینیرا» با «دنریس» فراتر از این یک مورد است. با پیشروی فصل دوم، سوال اصلی و حیاتی این است که آیا «رینیرا» تسلیم سایه‌های جنون خواهد شد یا با سرنوشت به مبارزه برخواهد خاست و میراثی متفاوت را رقم خواهد زد؟

چه کسی سوار بر ورمیتور خواهد شد؟

فصل دوم سریال خاندان اژدها

با نزدیک شدن به نبرد خونین رقص اژدهایان، این سوال که چه کسی برای گروه سیاه سوار بر «ورمیتور» (بزرگ‌ترین اژدهای سریال) خواهد شد، باید پاسخ داده شود. هوش استراتژیک «دیمون» نیاز به تقویت نیروهایشان با اژدهایان کارآزموده در نبرد را شناسایی کرد. «ورمیتور»، اژدهایی نیرومند است که زمانی توسط «جاهریس تارگارین» سوار می‌شد.

با توجه به پیوند «دیمون» و «کاراکسس»، تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کسی «ورمیتور» را رام خواهد کرد، همچنان نامشخص است. به غیر از آن، اژدهایان سوارکار نداشته دیگری از جمله «سی اسموک»، «بال نقره‌ای» و سه اژدهای وحشی دیگر، منتظر سوارکاران خود هستند. همانطور که سریال خاندان اژدها فصل دوم پیش می‌رود، هر کسی که «ورمیتور» را رام کند، در موقعیتی قرار خواهد گرفت که نقش تعیین‌کننده‌ای در این درگیری دارد.

آیا رینیرا و آلیسنت آشتی خواهند کرد؟

فصل دوم سریال خاندان اژدها
فصل دوم سریال خاندان اژدها

با تبدیل شدن بهترین دوستان سابق به دشمنان سرسخت، آشتی بین «رینیرا» و «آلیسنت»، یکی از اتفاقاتی است که می‌توانیم با آن روبرو شویم. با وجود خصومت‌های اخیرشان، جرقه‌هایی از تفاهم به طور خلاصه در قسمت هشتم ظاهر شد؛ اما مرگ ناگهانی «ویسریس»، می‌تواند آن را درهم بشکند. پس از آن، اقدامات «آلیسنت» که تحت تأثیر وظیفه نسبت به پسرش «ایگان» انجام شد، شکاف بین آن‌ها را عمیق‌تر کرد.

در حالی که دخالت «آلیسنت»، نقشه شوم پدرش علیه «رینیرا» و فرزندانش را خنثی کرد، اما زخم‌های خیانت ممکن است برای ملکه سیاه، بیش از حد عمیق باشد تا بتواند او را ببخشد. با تشدید خصومت آن‌ها با از دست دادن غم‌انگیز «لوسریس»، به نظر می‌رسد احتمال اتحاد مجدد این دو نفر بسیار کم باشد، اما با پیشروی فصل دوم خاندان اژدها، پویایی بین این ملکه‌های قدرتمند امکان دارد چرخش‌های غیرمنتظره‌ای را نشان دهد.

سوالات متداول

زمان پخش فصل 2 سریال خاندان اژدها در چه تاریخی است؟

فصل دوم این سریال در تاریخ 28 خرداد ماه 1403 منتشر می‌شود.

تعداد قسمت‌های فصل دوم House of the Dragon چقدر است؟

این فصل، مانند قصل اول 10 قسمت دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب ده سوال که در فصل دوم سریال خاندان اژدها باید به آن‌ها پاسخ داده شود چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *