مصاحبه اختصاصی فیگار با پیموده + [بیوگرافی peymoode]

در این نوشتار با بیوگرافی پیموده یکی از با استعدادترین افرادی که در حوزه‌ی موسیقی در ایران فعالیت دارند، همراه ما و فیگار بمانید.

پیموده متولد فرودین سال ۱۳۶۴ در تهران است. او از دوران کودکی علاقه‌ی بسیار زیادی به هنر نقاشی داشته که به مدت ۵ سال خدمت اساتید بزرگی همچون مصطفی سروریان و مهدی عسگری نقاشی سیاه قلم و رنگ روغن را آموخت و به دلیل علاقه‌ای که به نواختن موسیقی داشت در سن ۹ سالگی زیر نظر استاد سعید جعفری یکی از نوازنده‌های بنام پیانو و کیبورد اصول مقدماتی و پایه موسیقی و نواختن کیبورد را آموخت.

بیوگرافی پیموده

زندگی‌نامه پیموده

بیوگرافی سید حمید پیموده
بیوگرافی پیموده

وی در ۱۴ سالگی خود به تدریس خصوصی کیبورد مشغول که در سن ۱۷ سالگی با استاد علی جافری آشنا شد و در نتیجه تصمیم به جمع‌آوری یک آلبوم موسیقی پرداخت که به نام «درد پاییز » با ۸ قطعه ارائه شد.

دوران پر فراز و نشیب هنری او باعث شد چند سال از مارکت موسیقی دور بماند و در سن ۲۰ سالگی در تالار تربیت معلم حکیم فردوسی چند شب کنسرت اجرا کرد و در نهایت قبل از خدمت سربازی اقدام به ساخت چند تک آهنگ با تنظیم سیاوش یوسفی کرد که در آن ترک‌ها می‌توان به موزیک خط موازی و رنگ هوس اشاره کرد که مخاطبان زیادی را با خود همراه کرد و با کارگردانی حامد توحیدی فر در کشور ترکیه ویدئوهای این ترک‌ها را ساخت و در چندشبکه‌ی جهانی پخش شد و در سال ۲۰۱۲ با امیر ارشیا تصمیم به ساخت چند قطعه گرفت که با استقبال خوبی مواجه شد.

ترک‌هایی به نام:

  • التماس
  • نرو اصن
  • فاصله
  • روبروم بشین
  • لحظات معکوس
  • بزن به جاده ها
  • دوباره

در قطعاتی از نوازندگان و اساتید مطرحی همچون فیروز ویسانلو، بهنام حکیم بهره گرفت اجرای کنسرتی در سالن نژاد فلاح داشت و در شبکه‌ی ۵ صدا و سیما در برنامه‌ی ساعت ۲۵ هم قطعه‌ی التماس روی آنتن زنده معرفی شد و اجرا کرد.

بیوگرافی سید حمید پیموده
بیوگرافی پیموده

درهمان سال قطعه‌ای به نام برگرد را بصورت تک آهنگ از خود منتشر کرد و در سال ۸۸ با حضور در جشنواره موسیقی پاپ درخشید در این سال‌ها بیشتر به مطالعه و شخصیت‌پردازی روی آثار هنری خود روی آورد. در نتیجه بعد از چندسال دوری از مارکت موسیقی اقدام به دریافت مجوز خود کرد. در این چندسال تک آهنگ‌هایی با نام‌های زیر را ارائه داد:

  • نگاه تو
  • حال خوبیه
  • دیوونه
  • شب

در آخرین موزیک پخش شده او با نام هنری peymoode که برگرفته از فامیلی‌اش بود می‌توان به تک آهنگ من به جات با تنظیم وحیدناصر ترابی و کارگردانی مهدی فلک بلند اشاره کرد.

مصاحبه اختصاصی سایت فیگار با پیموده

بیوگرافی سید حمید پیموده
بیوگرافی پیموده

 

  • با توجه به اینکه شروع کار هنری شما ابتدا در دوران کودکی با نقاشی بوده و سپس به موسیقی رو آوردید؛ به نظر شما نقش والدین در رشد، پرورش و توجه به استعداد فرزندان ‌خود چقدر اهمیت دارد؟

به عقیده‌ی من هنر یک حس ذاتی است که در دوران کودکی خانواده مسئولیت کشف استعداد و پرورش آن را به عهده دارد. هر کودکی در وجود خود دارای استعدادهای پنهان و عیانی است که احتیاج به رشد و پرورش و از همه مهمتر نیاز به حمایت والدین دارد و در هرزمینه‌ای والدین می‌توانند این بستر را برای کودکان خود فراهم سازند.

متاسفانه برخی از والدین به صورت سلیقه‌ای بدون بهره گرفتن از مراکز مرتبط و متخصص و عدم علم و آگاهی در کشف استعداد فرزندان خود نقش دارند که در نهایت باعث عدم رشد استعداد و نمو کودکان خود به صورت سهوا می‌شوند.

  • دلیل انتخاب نام هنری peymoode چیست؟

خوب جواب این سوال با توجه به نام بنده که پیموده می‌باشد واضح است و تمام کارهای من تا چند سال گذشته در شبکه‌های اجتماعی به نام حمید پیموده بوده که این نام برگرفته از فامیلی من است و با توجه به فراز و نشیب‌هایی که بنده در دوران هنری خود در این مسیر و عرصه داشتم که بی‌ربط به فامیلی بنده نبوده از فامیلی خود بهره گرفتم.

  • آینده‌ی موسیقی خود را چگونه می‌بینید؟

آینده‌ی موسیقی من هم مانند هنرمندان عزیز دیگر بسته به تلاش و حمایت مخاطبین هر هنرمندی دارد و می‌دونیم که متاسفانه با وجود عدم حمایت از برخی هنرمندان در کشور مواجه هستیم که متاسفانه پای دلالان موسیقی را به این عرصه باز کرده و مارکت موسیقی را همین هنربندها به نفع خود و با هزینه‌های غیر معمول با در دست گرفتن فضای سوشیال‌ مدیا تغییر می‌دهند و این موضوع باعث کمتر شنیده و دیده شدن آثار هنرمندانی می‌شود که تن به خیلی از خواسته‌های هنربندها نمی‌دهند.

اما با شخصیت‌پردازی روی کارها، تنها سعی من است در ارائه‌ی کاری استاندارد و در خور گوش و دیده‌ی مخاطبینم… در آخر اینکه همه‌ی ما با امید زنده هستیم و مطمئن از نتیجه‌ی کاری که سال‌ها بابت آن تلاش و هزینه کردیم.

  • نظر شما در مورد هنرمندهای نو ظهور در عرصه‌ی موسیقی چیست؟

فکر می‌کنم جواب این سوأل را خیلی مختصر و مفید در پاسخ سوال قبلی دادم. من از هنرمندان نو ظهور استقبال می‌کنم و از برخی هنربندهایی که باعث پس رفت در این زمینه هستند خیر… فکر می‌کنم با نگاهی به مارکت موسیقی این روزها به راحتی می‌توان این موضوع مهم را درک کرد.

  • خواننده‌ی مورد علاقه‌ی شما کیست؟

هنرمندان بسیاری در این زمینه هستند که می‌توانم به استاد همایون شجریان، علی زند وکیلی، سیروان خسروی اشاره کنم. قطعا در کشوری با این تمدن و فرهنگ هنری نمی‌توانم نام یک شخص را ببرم.

از شما همراهان عزیز سپاسگزاریم که تا انتهای این نوشتار که درباره پیموده بود، همراه ما ماندید. لطفا نظرات خود را در رابطه با موسیقی و کارهای پیموده برای ما کامنت کنید.


3 thoughts on “مصاحبه اختصاصی فیگار با پیموده + [بیوگرافی peymoode]

  1. سلام
    قطعا سوال های بیشتر‌ی می شد در زمینه ی موسیقی از هنرمند ، حمید پیموده پرسید و جواب های کاملی گرفت تا مخاطبان ، مطلع از احوال موسیقی امروز کشور باشند ولی با این حال ممنون از شما و سایت خوبتون برای تهیه این مصاحبه 🌹

  2. قطعا سوال های بیشتر‌ی می شد در زمینه ی موسیقی از هنرمند ، حمید پیموده پرسید و جواب های کاملی گرفت تا مخاطبان ، مطلع از احوال موسیقی امروز کشور باشند ولی با این حال ممنون از شما و سایت خوبتون برای تهیه این مصاحبه 🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *