ابوالقاسم حسینجانی شاعر معروف ایرانی درگذشت [+عکس]

 ابوالقاسم حسینجانی شاعر ، نویسنده ، مترجم و خالق شعر “کربلا منتظر ماست بیا تا برویم ” در سن ۷۳، سالگی چشم از جهان فروبست.

 ابوالقاسم حسینجانی شاعر

از او کتاب‌های متعددی چون «حسین(ع) احیاگر آدم» منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

غلامرضا سلیمانی شاعر و ترانه‌سرا درگذشت [+عکس و علت فوت]

 ابوالقاسم حسینجانی شاعر

زنده‌یاد حسینجانی در 12 شهریور 1328 در بندرانزلی دیده به جهان گشود. فعالیت در مطبوعات را از سال 1340 با فروش روزنامه آغاز کرد.

 ابوالقاسم حسینجانی شاعر
درگذشت ابوالقاسم حسینجانی

درگذشت ابوالقاسم حسینجانی

“ابوالقاسم حسینجانی میاندهی ” در سال ۱۳۲۸ در بندر انزلی متولد شد. این شاعر که سرودن را از 12 سالگی آغاز کرد دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق از دانشکده فنی دانشگاه تبریز بود.

وی با اتمام مقطع دبیرستان در رشته ریاضی و اخذ دیپلم در سال ۱۳۴۷ موفق به ورود به دانشگاه شد. باوجود علاقه شخصی وی به تحصیل در رشته پزشکی که برگرفته از مطالعات مفصلش در ارتباط با ابوعلی سینا بود اما در نهایت وی در دانشکده فنی دانشگاه تبریز تحصیلات را تا مقطع فوق لیسانس ادامه داد.

در ادامه میتوانید عکس ابوالقاسم حسینجانی شاعر را مشاهده کنید:

 ابوالقاسم حسینجانی شاعر
عکس ابوالقاسم حسینجانی شاعر

از آثار این شاعر فقید می توان به بی‌مرگ، مثل صنوبر، مقدمه‌ای بر شیطان، اگر شهادت نبود، حسین احیاگر آدم، در اقلیم خویشتن،چفیه‌های چاک چاک، سمت صمیمانه حیات، فراسوی خیال خاکیان، عشق کبریت نیست که بی‌خطرش را بسازند اشاره کرد .اما معروفترین و شناخته شده ترین شعر او ” کربلا منتظر ما است بیا تا برویم ” است .

مراسم تشییع این شاعر و ادیب گیلانی شنبه ساعت ۱۴ از میدان امام خمینی (ره) بندرانزلی به سمت قطعه هنرمندان این شهر برگزار می شود .


اخبار بیشتر:

ابوالقاسم حسینجانی درگذشت


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *