بیوگرافی هیئت داوران جشنواره فیلم برلین 2023 !

هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین، از 16 تا 26 فوریه 2023 برگزار می‌شود که در ادامه مطلب، به بیوگرافی هیئت داوران جشنواره فیلم برلین 2023 خواهیم پرداخت.

هفتاد و سومین جشنواره بین المللی فیلم برلین یا همان برلیناله، از 16 تا 26 فوریه 2023 برگزار می‌شود. پس از گذشت دو سال به دلیل همه‌گیری COVID19، هفتاد و سومین دوره به صورت حضوری برگزار می‌شود که در بین داوران این دوره، نام گلشیفته فراهانی نیز می‌درخشد.

بیشتر بخوانید:

تصاویری از مراسم گشایش جشنواره بین المللی فیلم برلین 2023

تاریخ برگزاری جشنواره فیلم برلین 2023 !

زندگینامه داوران جشنواره بین المللی برلین 2023

در ادامه می‌توانید تصویر داروان جشنواره برلین 2023 را ببینید:

بیوگرافی هیئت داوران جشنواره فیلم برلین 2023
زندگینامه داوران جشنواره بین المللی برلین 2023

19 فیلم برای خرس طلایی و نقره‌ای رقابت می‌کنند که 18 فیلم برای اولین بار در جهان به نمایش درآمده است. محصولاتی از 19 کشور، از جمله آثار شش زن، به نمایش درآمده‌اند.

کریستن استوارت

بیوگرافی هیئت داوران جشنواره فیلم برلین 2023
کریستن استوارت

کریستن جیمز استوارت متولد 9 آپریل 1990 در لس آنجلس، کالیفرنیا بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی است. او تنها آمریکایی تا به امروز است که برنده جایزه فیلم سزار شده است که معادل فرانسوی اسکار در نظر گرفته می‌شود.

کریستن جیمز استوارت در دره سن فرناندو لس آنجلس با برادر بزرگترش کامرون و دو برادر خوانده‌اش تیلور و دانا بزرگ شد. پدر و مادرش هر دو در صنعت فیلم کار می‌کنند. پدرش جان استوارت به عنوان تهیه کننده تلویزیون و مدیر صحنه و مادرش کوئینزلند جولز مان استوارت به عنوان ناظر فیلمنامه.

استوارت به همین دلیل است که کریستن زمان زیادی را صرف دکورهای فیلم می‌کند. او تا فارغ التحصیلی از دبیرستان به مدرسه دولتی رفت. پس از آن به دلیل برنامه نامنظم فیلمبرداری و افزایش شهرت، مجبور شد تا دبیرستانش صبر کند در سال 2009 در کلاس‌های خصوصی فارغ التحصیل شد.

گلشیفته فراهانی

بیوگرافی هیئت داوران جشنواره فیلم برلین 2023
گلشیفته فراهانی

گلدشیفته فراهانی، متولد ۱۹ تیر ۱۳۶۲ در تهران بازیگر ایرانی است. او از سال 2009 در فرانسه زندگی می‌کند و جوایز سینمایی متعددی از جمله سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تهران را از آن خود کرده است.

گلشیفته فراهانی دختر بهزاد فراهانی بازیگر و کارگردان تئاتر و خواهر شقایق فراهانی بازیگر است. او از پنج سالگی شروع به نواختن پیانو و یادگیری موسیقی کرد. در دوازده سالگی به مدرسه موسیقی در تهران رفت و در ۱۴ سالگی در فیلم درخت گلابی انگلیسی درخت گلابی ساخته داریوش مهرجویی نقش اول را بازی کرد و برای آن برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شد.

در دهه 2000 او در چندین فیلم برنده جایزه بازی کرد. او برای فیلم بوتیک جایزه بهترین بازیگر زن را در بیست و ششمین جشنواره سه قاره در نانت دریافت کرد. او چندین بار در فیلم‌های کارگردانان سرشناس ایرانی از جمله فیلم جنجالی سنتوری داریوش مهرجویی، میم مثل مادر انگلیسی رسول ملاقلی پور، بازی کرد.

والاسکا گریشبک

بیوگرافی هیئت داوران جشنواره فیلم برلین 2023
والاسکا گریشبک

Valeska Grisebach متولد 4 ژانویه 1968 در برمن یک کارگردان آلمانی است که او را به مکتب برلین و فیلم جدید اتریش نسبت می‌دهند. والسکا گریسباخ یا گریشبک، ابتدا آلمانی و فلسفه را در برلین، مونیخ و وین خواند و قبل از شروع تحصیل در رشته سینما در وین.

او فارغ‌التحصیلی Mein Stern در سال 2002 نامزد جایزه آدولف گریم شد و جایزه منتقدان را در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو و جایزه بزرگ جشنواره فیلم تورینو را از آن خود کرد. او در سال 2006 دومین فیلم بلند خود Sehnsucht را در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ارائه کرد. در سال 2023 او به هیئت داوران مسابقه هفتاد و سومین برلیناله دعوت شد.

رادو جود

بیوگرافی هیئت داوران جشنواره فیلم برلین 2023
رادو جود

رادو جود متولد 7 آوریل 1977 در بخارست، کارگردان و فیلمنامه‌نویس رومانیایی است. رادو جود تا سال 2003 در دانشگاه رسانه بخارست تحصیل کرد. او به عنوان دستیار کارگردان کوستا-گاوراس در فیلم جایگزین (2002)، رادو مونتین در فیلم Furia (2002) و کریستی پویو در فیلم مرگ آقای لازارسکو کار کرد.

رادو جود به ویژه برای فیلم کوتاهش لوله با کلاه، جوایز سینمایی متعددی از جمله جشنواره فیلم ساندنس، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اوپسالا، فیلم کوتاه مستقل وین، جشنواره کراکوفسکی و جشنواره فیلم کوتاه دریافت کرد.

جشنواره فیلم کوتاه هامبورگ در سال 2007، لوله با کلاه موفق‌ترین فیلم کوتاه از نظر جوایز دریافت شده در جشنواره‌های فیلم بود. رادو جود همچنین جوایز سینمایی مهمی مانند جایزه اصلی جشنواره فیلم کوتاه اوبرهاوزن را برای فیلم کوتاه الکساندرا دریافت کرد.

اولین فیلم بلند او در جشنواره بین المللی فیلم برلین در سال 2009 به نمایش درآمد و جایزه CICAE را در آنجا دریافت کرد. او برنده جایزه برتر جشنواره فیلم سارایوو شد.

فرانسین میسلر

بیوگرافی هیئت داوران جشنواره فیلم برلین 2023
فرانسین میسلر

فرانسین میسلر، متولد 5 اوت 1961 در سال 1961، کارگردان بازیگر، بخش بازیگری، تهیه‌کننده است. میسلر، یکی از علاقمندان قدیمی تئاتر موزیکال است.

کارلا سیمون

بیوگرافی هیئت داوران جشنواره فیلم برلین 2023
کارلا سیمون

کارلا سیمون متولد کارلا سیمون پیپو در ۲۲ دسامبر ۱۹۸۶ در بارسلونا کارگردان و فیلمنامه‌نویس اسپانیایی است. اولین فیلم بلند زندگینامه‌ای فریداس سامر (2017) شهرت بین‌المللی او را به ارمغان آورد. دومین فیلم بلند او Alcarràs – The Last Harvest (2022) برنده خرس طلایی هفتاد و دومین برلیناله شد.

کارلا سیمون پس از از دست دادن والدین خود در روستای کاتالونیایی Les Planes d’Hostoles بزرگ شد. او عضوی از یک خانواده بزرگ است که از آن به عنوان الهام بخش داستان‌های خود استفاده می‌کند.

جانی تو

بیوگرافی هیئت داوران جشنواره فیلم برلین 2023
جانی تو

جانی تو کی فونگ، معروف به جانی تو، متولد 22 آوریل 1955 در هنگ کنگ، کارگردان و تهیه کننده چینی اهل کشور است. هنگ کنگ که بیش از 65 فیلم را خودش کارگردانی و بیش از 70 فیلم را تولید کرده است.

جانی تو، کار خود را در سال 1974 به عنوان دستیار تولید برای ایستگاه تلویزیونی چینی آغاز کرد. تنها سه سال بعد او در این شرکت رشد کرد تا کارگردان و تهیه کننده در بخش نمایش شود. اولین صحنه‌پردازی شخصی او در سال 1980 با مورد معمایی دنبال شد. در دهه‌های 1980 و 1990، مرحله خلاقانه بسیار سازنده و موفقی با بیش از 30 فیلم دنبال شد که او را فراتر از مرزهای ملی شناخته شد.

بیوگرافی هیئت داوران جشنواره فیلم برلین 2023

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *