جزئیات هزینه حج تمتع 1402 ؛ زائران سال جدید چقدر باید برای حج تمتع پرداخت کنند ؟

به تازگی جزئیات هزینه حج تمتع 1402 دررسانه ها پخش شده که گویا مشخص شده است که زائران طبق چه شرایطی و با چه هزینه ای لازم برای نام نویسی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت، اولویت اول مشمولین تشرف، افرادی هستند که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوطه را واریز کرده‌اند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند.

جزئیات هزینه حج تمتع 1402

  • هزینه مورد نیاز برای حج تمتع 1402
جزئیات هزینه حج تمتع 1402
هزینه مورد نیاز برای حج تمتع 1402

همچنین بنا بر اعلام مسؤولان سازمان حج و زیارت، کاروان‌های حج تمتع در پنج گروه قیمتی اعلام خواهد شد که البته با توجه به اینکه تیم تغذیه و تدارکات، مسکن و سایر امور اجرایی حج همچنان برای انعقاد قراردادها در عربستان حضور دارند، قیمت نهایی همه گروه‌های حج تمتع مشخص نشده است. بر اساس پیش‌بینی مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان با احتساب سپرده و سود آن باید از سوی زائران واریز شود که این مبلغ علی الحساب بوده و پس از نهایی شدن مبلغ کاروان‌ها، بسته به نوع هتل‌ها هزینه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

هزینه حج تمتع هم امسال ۲ نرخی است: به طوری که افرادی در حج تمتع ۱۳۹۹ هزینه این سفر را واریز کرده بودند، با قیمتی پایین‌تر از سایر مشمولان به این سفر معنوی مشرف می‌شوند. افرادی که در حج تمتع ۱۳۹۹ ثبت‌نام کرده بودند، بین ۳۲ تا ۴۱ میلیون تومان برای این سفر معنوی پرداخت کرده بودند که در حج گذشته با افزایش هزینه سفر از سوی سعودی‌ها متوسط هزینه حج برای آن‌ها ۴۵ میلیون تومان شد.

جزئیات هزینه حج تمتع 1402
جزئیات هزینه حج تمتع 1402

هزینه مورد نیاز برای حج تمتع 1402

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام کرد: زائران بالای ۶۵ سال و زائرانی که بیماری زمینه‌ای دارند و در سال ۹۹ ثبت‌نام کرده‌اند در حج آینده حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *