فخری خوروش بازیگر سوته دلان درگذشت !

چندی پیش، خبری غمگین مبنی بر درگذشت فخری خوروش در رسانه‌های اجتماعی به انتشار رسید که تأیید کرد فخری خوروش بازیگر سوته دلان درگذشت .

چندی پیش، اعلام شد که مرگ فخری خوروش رخ داده و این خبر، مبنی بر درگذشت غم انگیز فخری خوروش ، جامعه سینما و هنرمندان را به شوک فرو برد. مرگ بازیگر سوته دلان فخری خوروش در کشور آمریکا رخ داد.

درگذشت فخری خوروش

فخری خوروش بازیگر سوته دلان درگذشت !

فخری خوروش هنرپیشه سرشناس سینمای ایران در سن ۹۴ سالگی و درحالی که از سال ۱۳۸۵ به آمریکا مهاجرت کرده بود، دور از سرزمین مادری درگذشت. فخری خوروش که یکی از مهم‌ترین هنرپیشه‌های سینما و تئاتر ایران است، سهم بزرگی در فیلم‌های کلاسیک و تئاترهای هنری دارد.

فخری خوروش که از سال ۱۳۸۴ و پس از حضور در فیلم «یک بوس کوچولو» ساخته بهمن فرمان‌آرا، در هیچ فعالیت بازیگری حضور نداشت، به امریکا مهاجرت کرد. مرحوم خوروش متولد ۱۰ خرداد ۱۳۰۸ در کرمانشاه بود و زمانی در خاطراتش گفته بود که به خاطر بازیگری از سوی خانواده طرد شده بود.

درگذشت فخری خوروش
مرگ فخری خوروش

درگذشت غم انگیز فخری خوروش

درگذشت فخری خوروش
مرگ بازیگر سوته دلان فخری خوروش

فخری خوروش که با نام فخری اسودی نیز شناخته می‌شود متولد ۱۰ خرداد ۱۳۰۸ در کرمانشاه– درگذشتهٔ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ در لس آنجلس بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران بود. نام اصلی وی فخری خوروش بود و بعد از ازدواج با جواد اسودی مدتی نیز با نام خانوادگی اسودی شهرت یافت.

خوروش در ابتدا آموزگار بود و یکی از روزهای آغازین فعالیتش در هنگام تدریس در کلاس، از طرف انجمنی به نام جامعهٔ لیسانس‌ها انتخاب شد تا در تئاتری بازی کند. اولین تجربۀ او در این زمینه یکی از نمایشنامه‌های معروف یعنی «دست‌های آلوده» اثر ژان پل سارتر بود. درخشش او در این اجرا باعث شد از کار وی استقبال شود: از او دعوت شد در نمایش‌های بعدی از جمله «محاکمهٔ ماری دوگان» و «تاتیانا» هم نقش ایفا کند.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *