جزئیات کامل عضویت اوکراین در ناتو

پس از اینکه اخبارهای جدید و متنوعی درباره پیوستن اوکراین به ناتو منتشر شد، بازتاب زیادی کسب کرد که در ادامه جزئیات کامل عضویت اوکراین در ناتو را خواهیم گفت.

روابط اوکراین و ناتو که به Ukraine–NATO relations در سطح جهانی نیز معروف است، روابط بین اوکراین و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در سال ۱۹۹۱ است که جهت تقویت آغاز گردید و حالا با عقب نشینی ناتو در پذیرفتن اوکراین، اخبار عجیبی بر گوش می‌خورد.

جزئیات کامل عضویت اوکراین در ناتو

پیوستن اوکراین به ناتو

اوکراین در سال ۲۰۰۸، برای پیوستن به برنامه اقدام عضویت در ناتو (ام ای پی) درخواست رسمی خود را صادر کرد. برنامه‌های عضویت در ناتو، در پی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۰ که ویکتور یانوکویچ به ریاست جمهوری برگزیده شد، ترجیح داد اوکراین را کشوری بی‌طرف نگه دارد، مسکوت ماند.

بیشتر بخوانید:

لحظه پودر شدن تانک روسی به وسیله موشک های اوکراینی!

هشدار روسیه به حواشی ناتو

حالا که اوکراین می‌خواهد به ناتو بازگردد، رئیس جمهور آمریکا در طی نشستی با سران ناتو، که در لیتوانی برگزار شد، تاکید کرد که شرایط برای عضویت اوکراین در این سازمان آماده نیست. این در صورتی رخ داده که ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی جمعه، بدون مشخص کردن تاریخ مشخص و دقیقی، گفت که اوکراین روزی به عضویت ناتو در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

لحظه انفجار سد کاخوفکا در جنوب اوکراین!

دبیر کل نروژی ناتو پس از اینکه اعلام کرد این اتفاق رخ خواهد داد گفت:

انتظارم این است که رهبران ما مجدداً بر عضویت اوکراین در ناتو تاکید کنند و برای نزدیک‌تر کردن اوکراین به این هدف متحد شوند.

جزئیات کامل عضویت اوکراین در ناتو
پیوستن اوکراین به ناتو

اطلاعات تکمیلی ناتو و اوکراین

در ادامه می‌توانید ( تصویر یا ویدیو) را ببینید:

جزئیات کامل عضویت اوکراین در ناتو
درباره داستان اوکراین و ناتو

پس از این اتفاقات، رئیس جمهور آمریکا تأیید کرد که اوکراین هنوز برای ناتو آماده نیست و او در مصاحبه‌ای که با فرید زکریا مجری مشهور این شبکه صحبت می‌کرد افزود:

قبل از هرگونه آغاز روند پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، نیاز است که جنگ روسیه در اوکراین پایان یابد.

همچنین روسیه درباره هرگونه عضویت اوکراین در ناتو هشدار داده است. جولیان اسمیت نیز در این رابطه گفت:

بعید است متحدان غربی در طول جنگ از اوکراین برای پیوستن به ناتو دعوت کنند، اما همچنان در حال مذاکره هستند که نشان دهنده تعهد بلندمدت آنها به کی‌یف است.

درباره داستان اوکراین و ناتو

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *