امکانات سایت ساز پرتال برای بهبود سئو (SEO) سایت

بعد از اینکه وب سایت اینترنتی خودتان را ساختید، نوبت به سئو سایت می‌رسد. در اوایل مسیر کاری هیچ بازدیدکننده‌ای از طریق گوگل به سایت شما نمی‌آید. شاید روزهایی هم باشد که حتی یک نفر بازدیدکننده نداشته باشید. اما دلسرد نشوید؛ شما به سئو و بهینه سازی نیاز دارید.
سئو و بهینه سازی سایت به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که به خزنده‌های گوگل کمک می‌کند تا سایت نوپای شما را به سرعت پیدا کند. گوگل یک سری الگوریتم و فاکتورهایی دارد که از طریق آن تشخیص می‌دهد که چه سایتی می‌تواند برای کاربر مفید باشد.
شما با رعایت الگوریتم‌های گوگل باید سایت خودتان را بهینه سازی کنید. مثلاً ساده‌ترین کاری که باید انجام دهید، حذف صفحات خالی و اضافی وب سایت است. از آنجایی که این روزها افراد زیادی برای ساخت سایت به سراغ سایت ساز رفتند، در این بخش می‌خواهیم بررسی کنیم که سایت ساز چه امکاناتی برای بهبود سئو سایت در اختیار شما قرار می‌دهند. با ما همراه باشید.

سئو (SEO) چیست؟

سئو مخفف (Search Engine Optimization) به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که به وسیله آن رتبه سایت یا برخی صفحات در موتورهای جستجو بهبود پیدا می‌کند. فعالیتی که باعث افزایش رتبه و افزایش ترافیک ورودی وب سایت خواهد شد.
اگر یک سایت فروشگاهی یا خدماتی داشته باشید با افزایش ترافیک، بازدیدکنندگان بیشتری به سایت شما مراجعه می‌کنند؛ این یعنی افزایش فروش و کسب درآمد از طریق وب سایت آن هم بدون اینکه هزینه‌ای بابت تبلیغات پرداخت کرده باشید.

امکانات سایت ساز پرتال برای بهبود سئو (SEO) سایت

سایت ساز چیست؟

سایت ساز به پلتفرم آنلاینی گفته می‌شود که امکان ساخت و مدیریت یک وب سایت بدون نیاز به دانش برنامه نویسی را فراهم کرده است. روند ساخت سایت هم به این صورت است که بلافاصله بعد از ثبت نام در سایت ساز وب سایت شما ساخته می‌شود.
روش استفاده از سایت سازها هم به این صورت است که اول یک تست ۷ تا ۱۴ روزه رایگان دارند. بعد از آن باید هزینه اشتراک سالیانه یا ماهیانه آن را خریداری کنید. با این کار در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به برنامه نویسی سایت می‌سازید. یک تیم توسعه و پشتیبانی هم به صورت 24 ساعته همراه شما هستند.
چطور در سایت ساز پرتال سئو وب سایت را بهبود دهیم؟
حالا برای بررسی امکانات سایت ساز برای بهبود سئو سایت به سراغ سایت ساز پرتال می‌رویم. یک سایت ساز ایرانی که بیش از 10 سال است که در این زمینه فعالیت می‌کند و امکانات خوبی برای کاربران فراهم کرده است.

سرعت بالای سایت و قالب

یکی از مهم‌ترین نکات در خصوص سئو وب سایت‌ها مربوط به بخش کدنویسی قالب است. خیلی از قالب‌های آماده با مشکلاتی مثل کدهای اضافی و سنگین روبرو می‌شوند. همین کدنویسی اشتباه باعث می‌شود تا سرعت بارگذاری سایت شما بیش از حد زیاد باشد.
زمانی که کاربر به سایت شما مراجعه می‌کند در حد چند ثانیه کوتاه منتظر باز شدن صفحه می‌ماند. اگر ببیند سایت کندی دارید به سرعت آن را ترک می‌کند. گوگل هم به تجربه کاربر اهمیت زیادی می‌دهد و به همین خاطر رتبه خوبی به سایت‌های کند نخواهد داد.
قالب‌های پرتال از صفر کدنویسی شده و کاملاً بهینه هستند. برای همین سایتی که در پرتال می‌سازید، سرعت بالایی دارد. البته هاست پر سرعت نامحدود هم تأثیر زیادی در سرعت سایت شما دارد. سایت شما هر چقدر هم که از منابع هاست استفاده کند، باز با مشکل کندی سرعت برنمی‌خورد.

امکانات سایت ساز پرتال برای بهبود سئو (SEO) سایت

اتصال راحت به سرچ کنسول و آنالیتیکس

دو ابزار رایگان و البته بسیار مهم گوگل که حسابی به درد وبمستران و مدیران سایت می‌خورد، آنالیتیکس و سرچ کنسول است. برای اینکه بتوانید این دو ابزار را به وب سایت خودتان متصل کنید، باید کد مربوط به آن را در بخش کدنویسی قالب اضافه کنید.
در تنظیمات پنل مدیریت سایت ساز پرتال دو باکس برای قرار دادن کد گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول قرار گرفته است. با این روش نیازی ندارید تا به صورت دستی کدها را در قالب اضافه کنید. کدها به صورت اتوماتیک روی قالب قرار می‌گیرند.

تنظیمات خودکار Sitemap با امکان ایجاد تغییر

یکی از تنظیمات مهم وب سایت که می‌توانید از این طریق به گوگل بگویید که هر صفحه در وب سایت شما چه ارزشی داشته باشد از طریق فایل Sitemap است. در سایت ساز بعد از ساخت سایت به صورت خودکار نرخ صفحه‌ها، نوشته‌ها، ‌برچسب‌ها و محصولات سایت شما بین 0.1 تا 1.0 ارزش گذاری می‌شود.
البته خودتان هم می‌توانید به صورت دستی این تنظیمات را تغییر دهید. اما سایت ساز کار شما را راحت‌تر کرده است.

ایجاد فایل Robot.txt و اعمال تغییرات

فایل بعدی که در سایت ساز پرتال به صورت خودکار ساخته می‌شود، مربوط به Robot.txt است. با استفاده از این فایل به گوگل می‌گویید که کدام صفحات سایت شما را ایندکس کند و به کدام صفحات بی تفاوت باشد. البته تنظیمات نو ایندکس پرتال به همین جا ختم نمی‌شود.
مثلاً فرض کنید قصد دارید یکی از صفحات وب سایت را حذف کنید. می‌توانید از طریق بخش ویرایش صفحه و کلیک روی گزینه سئو، وضعیت صفحه را به Noindex تغییر دهید و سپس آن را حذف کنید.

امکان ریدایرکت صفحه 404

اگر قصد داشته باشید امتیازات یک صفحه را به صفحه دیگری انتقال دهید، باید به سراغ تنظیمات صفحه بروید. یکی دیگر از ویژگی‌های پرتال این است که برای ریدایرکت کردن صفحات نیازی به نصب افزونه ندارید. نوشته یا صفحه مورد نظر را باز کنید. روی گزینه سئو کلیک کنید و آدرس انتقال را بنویسید.
به همین راحتی صفحات داخلی وب سایت شما ریدایرکت می‌شوند.

تعیین نوع نمایش تیتر در مرورگر

شما می‌توانید از منوی تنظیمات سئو نحوه نمایش تیتر صفحه در مرورگر هم مشخص کنید. مثلاً همه صفحات وب سایت شما بعد از نمایش عنوان صفحه، نام وب سایت هم نمایش دهند. یا اینکه عنوان صفحات شما بدون نمایش نام وب سایت باشد.

امکانات سایت ساز پرتال برای بهبود سئو (SEO) سایت

انتخاب متا تایتل و دسکریپشن صفحات

شما می‌توانید ۲ تیتر جداگانه برای هر صفحه و نوشته سایتتان بنویسید. یکی از این تیترها در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود؛ تیتر دوم هم در صفحه وب سایت شما نمایش داده می‌شود. به همین راحتی می‌توانید یک تیتر سئو شده برای موتورهای جستجو بنویسید.
اما برای جذب کاربران سایت می‌توانید از تیترهای هیجانی و جذاب‌تری استفاده کنید.
امکان اضافه کردن قابلیت اضافه توسط تیم پشتیبانی
این‌ها تنها بخش کوچکی از تنظیمات بهینه سازی وب سایت در سایت ساز پرتال بود. این تنظیمات بدون نیاز به نصب افزونه و تغییرات دستی در کدنویسی سایت امکان پذیر بودند. اما اگر می‌خواهید تگ، اسنیپت گوگل و… هم برای بهینه سازی سایتتان اضافه کنید، این بخش را به کارشناسان پرتال بسپارید.
از آنجایی که اضافه کردن اسنیپت گوگل برای کسی که دانش برنامه نویسی ندارد کمی دشوار است، تیم پشتیبانی پرتال این کار را به رایگان برای شما انجام می‌دهد.

چیزی که باید در مورد سئو بدانید

همان طور که خواندیم، هر گزینه‌ای که برای بهینه سازی سایت به آن نیاز پیدا می‌کنید در تنظیمات سایت ساز در اختیارتان قرار گرفته است. تیم توسعه پرتال هم با توجه به آپدیت‌های گوگل تغییرات مورد نیاز را در قالب و کدنویسی اعمال می‌کنند؛ این تنظیمات روی همه وب سایت‌های ساخته شده در پرتال اعمال می‌شود. برای همین نیازی نیست که نگران مسئله خاصی باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *