کشف آرامگاه ساتراپ سلوکی در نهاوند ؛ آرامگاهی که از دوره سلوکی باقی مانده است!

کشف آرامگاه ساتراپ سلوکی ، سرپرست هیئت باستان‌شناسی فصل دوم کاوش تپه نقاره‌چی از کشف آرامگاهی از دوره سلوکی در این محوطه باستانی خبر داد.

سرپرست هیئت باستان‌شناسی فصل دوم کاوش تپه نقاره چی از کشف آرامگاهی از دوره سلوکی در این محوطه باستانی خبر داد که احتمالا محل دفن یکی از سرداران و ساتراپ‌های دوره سلوکی است. در ادامه با خبر کشف آرامگاه ساتراپ سلوکی در نهاوند همراه فیگار بمانید.

کشف آرامگاه ساتراپ سلوکی

کشف آرامگاه سلوکیان

کشف آرامگاه ساتراپ سلوکی
کشف آرامگاه ساتراپ سلوکی در نهاوند, ساتراپ سلوکی

سرپرست هیات باستان‌شناسی فصل دوم کاوش تپه نقاره‌چی نهاوند از کشف آرامگاهی از دوره سلوکی در این محوطه باستانی خبر داد و گفت: این آرامگاه احتمالا محل دفن یکی از سرداران و ساتراپ‌های دوره سلوکی است.

محسن جانجان اظهار کرد: تپه نقاره‌چی، تپه‌ای مدور با ارتفاع حدود هشت متر است که در جنوب شرقی نهاوند و در بین مزارع و باغات میوه قرار دارد.

سرپرست هیئت باستان‌شناسی خاطرنشان ساخت: با توجه به کمبود آثار دوره سلوکی در ایران، از وجود معماری شهرهای یونانی و آداب رسوم تدفین آن‌ها اطلاعی نداریم بنابر این کشف معبد لائودیسه و یا آرامگاه یک سردار و یا ساتراپ سلوکی می‌تواند سرنخی برای شناخت معماری و آئین تدفین سلوکی‌ها در ایران و تاثیرپذیری احتمالی آن‌ها از ایرانی‌ها باشد.

جانجان در پایان گفت: کشف این آرامگاه از دوره سلوکی که احتمالا محل دفن یکی از سرداران و ساتراپ‌های (شهربان‌های) دوره سلوکی است می‌تواند در روشن شدن زوایای تاریکی از دوران سلوکی به باستان‌شناسان کمک شایانی کند.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار کشف آرامگاه ساتراپ سلوکی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *