ماجرای هک سایت ها و دوربین های نظارتی شهرداری چیست؟

هک سایت و دوربین های نظارتی شهرداری در 24 ساعت گذشته بازتاب گسترده‌ای داشته است. با نوشتار ماجرای هک سایت ها و دوربین های نظارتی شهرداری همراه با فیگار بمانید.

سایت ها و دوربین های شهرداری تهران هک شد. دسترسی به سایت شهرداری تهران و سامانه تهران من که زیر مجموعه این سایت است، امکان‌پذیر نیست. برخی از رسانه‌های شهری دلیل این اتفاق را «هک» شدن این سایت عنوان کرده‌اند.

ماجرای هک سایت ها و دوربین های نظارتی شهرداری چیست؟

هک دوربین های نظارتی شهرداری

گروه هکری «قیام تا پیروزی» نزدیک به سازمان مجاهدین خلق، می‌گوید بیش از پنج هزار دوربین نظارتی و ۱۵۰ سایت شهرداری تهران را هک کرده است. اما این ادعا حقیقت دارد؟

ساعاتی قبل یک گروه هکری با انتشار ویدیوهایی از دیتاسنتر مرکز فن‌آوری اطلاعات شهرداری تهران، مدعی شد که به زیرساخت دوربین‌های مراقبتی شهرداری تهران دسترسی پیدا کرده است.

هک سایت شهرداری تهران

گروه مذکور همچنین تأکید کرد، علاوه بر هک دوربین‌های نظارتی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها در تهران، در ساعت ۱۲:۳۰ امروز به وقت تهران، بیش از ۱۵۰ وب‌سایت و سامانه وابسته به شهرداری تهران را هک کرده و در صفحات اول آن‌ها تصاویری از سران خائن این گروهک را منتشر کردند.

معاون مرکز مدیریت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران، اوایل اردیبهشت ماه امسال از حمله سایبری گسترده به زیر ساخت‌های کشور خبر داد و گفت: «مهاجمان در این حمله به وب‌سایت‌های بیش از ۱۰۰ نهاد دولتی و خصوصی نفوذ کردند.»

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ماجرای هک سایت ها و دوربین های نظارتی شهرداری سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *