کشف شهر تاریخی «اوجان» در بستان آباد استان آذربایجان شرقی [+عکس]

پژوهشگران دانشگاه تهران پس از ۱۰ سال برسی موفق به کشف شهر تاریخی اوجان و پایتخت تابستانی ایلخانان در استان آذربایجان شرقی شدند.

کشف شهر تاریخی اوجان و اوجانی در بستان آباد ایران شگفت انگیز و باور نکردنی است. در ادامه با خبر شهر تاریخی اوجان بستان آباد همراه فیگار بمانید.

کشف شهر تاریخی اوجان

کشف شهر اوجان

کشف شهر تاریخی اوجان
شهر تاریخی اوجان در آذربایجان شرقی, کشف شهر اوجان, شهر تاریخی اوجان بستان آباد

شهر تاریخی اوجان در آذربایجان شرقی

گروه پژوهشی باستان‌شناسی دانشگاه تهران به سرپرستی دکتر رحیم ولایتی، عضو هیأت علمی گروه باستان‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی موفق شدند پس از ۱۰ سال بررسی و کاوش میدانی، شهر تاریخی اوجان را شناسایی و بخشی از ارگ حکومتی آن را از دل خاک بیرون بکشند.

دکتر ولایتی، سرپرست این تیم باستان‌شناسی درباره این کشف تاریخی گفت: با توجه به اسناد و شواهد تاریخی که درباره این شهر و قلعه حکومتی ایلخانان وجود داشت، کار مطالعاتی و بررسی منطقه را از سال ۱۳۸۵ آغاز کردیم و تیم تحقیقاتی ما تا سال ۱۳۹۵ مشغول مطالعه و بررسی منطقه بودند و توانستند در چند مرحله کاوش، یافته‌های ارزشمندی به دست آوردند.

کشف شهر تاریخی اوجان
شهر تاریخی اوجان در آذربایجان شرقی, کشف شهر اوجان, شهر تاریخی اوجان بستان آباد

شهر تاریخی اوجان کاملاً مدفون در خاک است که با تلاش‌ها و پژوهش‌های انجام شده از سوی هیأت باستان‌شناسی دانشگاه تهران، بخشی از شهر از جمله قلعه حکومتی، کاوش و از دل خاک بیرون آورده شده و اکنون حفاظت از آن برعهده اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی است.

اخبار بیشتر:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار کشف شهر تاریخی اوجان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *