از دست ندهید | تصاویر عجیب و خیره‌کننده کهکشان مارپیچی فانتوم [+عکس]

ناسا عکس کهکشان فانتوم منتشر کرده است که حاصل ترکیب داده‌های تلسکوپ‌های جیمز وب، هابل و آلما می‌باشد. در ادامه همراه ما بمانید.

تلسکوپ فضایی “جیمز وب” تصاویری از کهکشان مارپیچی فانتوم ثبت کرده است که مانند هیچ تلسکوپی که قبلاً این کار را انجام داده نیست.

عکس کهکشان فانتوم

  • کشف کهکشان فانتوم
عکس کهکشان فانتوم
کشف کهکشان فانتوم, عکس کهکشان مارپیچی فانتوم

تلسکوپ جیمز وب کهکشان فانتوم

ناسا و آژانس فضایی اروپا اعلام کردند:

«دید تیزبین جیمز وب، رشته‌های ظریفی از گاز و غبار را در بازوهای مارپیچی بزرگی که از مرکز این تصویر به بیرون می‌پیچد آشکار کرده است.»

ترکیب داده‌های تلسکوپ‌های فضایی و زمینی که در طول موج‌های مختلف به رصد کیهان می‌پردازند، منجر به تصویر بی‌نظیری از کهکشان فانتوم (M74) شده است که در آن جزئیات شگفت‌انگیزی به چشم می‌خورند.

در ادامه میتوانید عکس کهکشان مارپیچی فانتوم را مشاهده کنید:

عکس کهکشان فانتوم
تلسکوپ جیمز وب کهکشان فانتوم, کشف کهکشان فانتوم

دانشمندان داده‌های این دو رصدخانه را با هم ترکیب کردند تا این عکس‌های دیدنی از کهکشان فانتوم مارپیچی (که به نام مسیه 74 نیز شناخته می‌شود)، در فاصله حدود 32 میلیون سال نوری از زمین را ثبت کند. این تصاویر توسط آژانس فضایی اروپا(ESA) به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده است.

همانطور که در این تصاویر مشاهده می‌کنید، این عکس ابرهای گازی، غبار و مناطق ستاره‌زایی در کهکشان را به شکل برجسته‌ای ثبت کرده است. شما حتی می‌توانید کیهان دوردست را در منطقه‌ای فراتر از بازوهای قرمز (انگار که زنگ زده باشند) کهکشان، مشاهده کنید.

در ادامه میتوانید کهکشان فانتوم را مشاهده کنید:

عکس کهکشان فانتوم
عکس کهکشان مارپیچی فانتوم, کهکشان فانتوم

کهکشان فانتوم، هدفی جذاب برای ستاره‌شناسان برای مطالعه خاستگاه و ساختار مارپیچ‌های کهکشانی است. تصویر تهیه‌شده توسط تلسکوپ جیمز وب به ستاره‌شناسان کمک خواهد کرد که دانسته‌هایی را درباره ابتدایی‌ترین مراحل شکل‌گیری ستاره در کیهان مرکزی کسب کنند و درباره ۱۹ کهکشان ستاره‌ساز نزدیک راه شیری خودمان، اطلاعات بیشتری را ثبت کنند.


اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *