زمان واریز یارانه در شهریور 1401 مشخص شد [+ویدئوی مصاحبه] نقدی یا کالابرگ؟

تاریخ واریز یارانه شهریور ماه 1401 در فضای مجازی بازتاب حائز اهمیتی داشته؛ با ما بمانید تا به جنبه‌های مختلف این موضوع بیشتر بپردازیم.

بنا بر سوابق پرداختی ها، یارانه نقدی یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱، به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. در مورد افزایش یارانه نقدی، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه اخیرا گفته بود که اگر قیمت‌ها براساس شهریور سال ۱۴۰۰ اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی را براساس قیمت جدید تنظیم خواهند کرد.

تاریخ واریز یارانه شهریور ماه 1401 مشخص شد [نقدی یا کالابرگ؟]

زمان واریز یارانه شهریور 1401
زمان واریز یارانه شهریور 1401

علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، بیان کرد:

این قانون سه سال پیش مصوب شد و قانون جامعی است که دستگاه‌های متنوعی را مکلف کرده که به این ۳۴ ماده و ۲۹ تبصره توجه و از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند و هر ساله باید گزارش خود از میزان اجرای قانون را به عنوان دستگاه ذی‌نفع، به دبیرخانه و دبیرخانه به صحن علنی مجلس ارائه کند.

تاریخ واریز یارانه شهریور ماه 1401 مشخص شد
تاریخ واریز یارانه شهریور ماه 1401 مشخص شد

بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، یکصد و سی و نهمین مرحله از یارانه نقدی [۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی] مربوط به شهریورماه ، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

با این حال روند ثبت اعتراض به دهک‌بندی و شناسایی خانوار مشمول، همچنان ادامه دارد و متقاضیان بازبینی دهک‌بندی و افرادی که یارانه آنها از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده است، همچنان می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

  • ویدئوی پرسش و پاسخ درباره زمان واریز یارانه شهریور 1401 را ببینید:

در پاسخ به سوالی مبنی براینکه «گاهی گزارشاتی می‌رسد که برخی از افراد دارای معلولیت جزو دهک‌های بالا محاسبه شده‌اند برای آنها چه کاری می‌توان انجام داد؟» یادآور شد:

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسما اعلام کرد افرادی که معلول هستند ولو دهک ۱۰ هم باشند هیچ منعی برای دریافت یارانه ندارند. یک فردی که یک یا چند معلول را در خانواده دارد و خود سرپرست آن خانواده است، مشمول دریافت مستمری سازمان بهزیستی و هم موضوع دریافت یارانه‌های دولتی است.

یارانه نقدی یا کالابرگ؟

زمان واریز یارانه شهریور 1401
زمان واریز یارانه شهریور 1401

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در این زمینه گفته:

دولت فعلا یارانه نقدی را پرداخت می‌کند. قانون دولت را به اجرای کالابرگ الکترونیک مکلف کرده‌ ‌و دولت هم اعلام کرد که زیرساخت‌های این کار را آماده می‌کند، اما تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم شود یارانه را به‌صورت نقدی واریز می‌کند.  دولت به‌سبب شوک افزایش قیمتی یارانه دو ماه را یک جا واریز کرد و برنامه دولت هم همین بود که بعد از دو ماه، یارانه را به‌صورت ماهانه واریز کند.

اخبار بیشتر:








بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.

تاریخ واریز یارانه شهریور ماه 1401 مشخص شد


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *