خبر فوری: رئیس جمهور فعلی ایران، رئیسی به شبکه CBS امریکا چه گفته است؟

در پی مرگ جوان ایرانی، مهسا امینی، که توسط گشت ارشاد بازداشت شده بود، جناب آقای رئیسی به شبکه CBS امریکا گفت: حجاب در ایران اجباری نیست و امری خودجوش است.

رئیسی در مصاحبه با شبکه CBS امریکا گفت:

زنان‬⁩ در ایران به عنوان یک امر خودجوش ⁧‫حجاب‬⁩ را رعایت می‌کنند. ‏اصلا کسی به آن‌ها تکلیف شخصی هم نکرده، بلکه آنها خودشان را مقید می‌دانند.

رئیسی به شبکه CBS امریکا چه گفته است؟

رئیسی به شبکه CBS امریکا چه گفته است؟
رئیسی به شبکه CBS امریکا چه گفته است

سید ابراهیم رئیس‌الساداتی (زادهٔ ۲۳ آذر ۱۳۳۹)، مشهور به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، سیاستمدار اصول‌گرا، فقیه مسلمان و قاضی ایرانی است. او از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران مشغول به کار است و همچنین نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری است.

رئیسی که بعد از برکناری اسدالله لاجوردی، در سمت “معاونت گروهکی” دادستان تهران، برخورد با گروه‌های سیاسی زندان را بعهده داشت، در سال ۱۳۶۴ به عنوان جانشین علی رازینی، دادستان انقلاب تهران انتخاب شد.

وی در سال ۱۳۶۷، مورد توجه رهبر انقلاب سید روح‌الله خمینی قرار گرفت و احکام ویژه و مستقیمی برای رسیدگی به مشکلات قضایی در برخی استانها از جمله لرستان، کرمانشاه و سمنان را مستقل از ساختار قوه قضائیه، از او دریافت کرد. بعد از آن هم سید خمینی چندین پرونده را برای تصمیم قضایی به او و حسینعلی نیری محول کرد.

مهسا امینی کیست؟

مهسا امینی کیست؟
مهسا امینی کیست

روزانه زنان و دختران بسیاری توسط گشت ارشاد (گشتی که مسئول امر به معروف و نهی از منکر زنان و دختران ایرانی در بحث پوششان است) بازداشت می‌شوند. بازداشت مهسا (ژینا) امینی به این علت خبرساز شد که او روز سه‌شنبه 22 شهریور ماه سال جاری، در فاصله زمانی دو ساعتی که تحت بازداشت و نظارت نیروهای امنیتی پلیس بود و مسئولیت سلامت جانش به عهده این نیروها، دچار مرگ مغزی شد.

و روز جمعه از بیمارستان کسری تهران که در نزدیکی خیابان وزرا (محل بازداشت او) واقع شده، خبر رسید که به‌طور کامل هوشیاری خود را از دست داده و آن سه درصدی هم که پزشکان احتمال می‌دادند زنده بماند، افاقه نکرده است. مهسا امینی به دنبال ایست قلبی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد و پس از احیا در فاصله 2 ساعت، 2 مرتبه دیگر نیز ایست قلبی کرده که مجدداً احیا شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، که در سفر ازبکستان به سر می‌برد، پیرو انتشار اخباری درباره اتفاقات رخ داده برای یک خانم جوان، به وزیر کشور دستور داد، علت و جزئیات حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه را گزارش کند.

اخبار مرتبط:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *