ربات اپتیموس تسلا ؛ پشت پرده انقراض انسان‌ها [+فیلم]

تسلا از ربات “اپتیموس” رونمایی کرد. شاید اینبار قرار است اتفاقی جهت انقراض جدی انسان در عصر تکنولوژی بیافتد. با ما بمانید تا به این موضوع بپردازیم.

بگذارید اینطور بگوییم و بارها تکرار کنیم که تسلا از نمونه اولیه ربات انسان نمای اپتیموس رونمایی کرد. با ما بمانید تا فیلم رونمایی از ربات انسان نمای ایلان ماسک را ببینید.

ایلان ماسک از ربات انسان‌نمای تسلا رونمایی کرد

ربات اپتیموس تسلا ؛ پشت پرده انقراض انسان‌ها [+فیلم]

ربات انسان نما اپتیموس تسلا, ربات optimus تسلا
ربات انسان نما اپتیموس تسلا, ربات optimus تسلا

تسلا در AI Day از نمونه اولیه ربات انسان‌نمای اپتیموس رونمایی کرد. به گفته ایلان ماسک:

قیمت آن کمتر از 20 هزار دلار خواهد بود.

نمونه پیش‌تولید ربات انسان‌نمای تسلا سرانجام به نمایش گذاشته شد. این ربات فعلا طراحی تکمیل‌شده‌ای ندارد و احتمالاً با قیمت کمتر از ۲۰۰۰۰ دلار عرضه می‌شود.

ربات انسان‌نمای موسوم به “اپتیموس”(Optimus) شرکت فناوری “تسلا”(Tesla)، ستاره نمایش است. تسلا صبح جمعه، یک کلیپ کوتاه از یک جفت دست رباتیک را به اشتراک گذاشت که به شکل قلب ساخته شده بود. در توئیت این شرکت آمده بود:

دست‌های اپتیموس. این تصویر تولیدشده توسط رایانه نیست.

ایلان ماسک اعلام کرد که تفاوت اصلی میان طراحی تسلا و سایر ربات‌های انسان‌نما، امکان تولید انبوه اپتیموس است. در حقیقت مدیرعامل تسلا گفته اپتیموس برای تولید انبوه در مقیاس میلیون‌ها دستگاه طراحی شده است.

طبق پیش‌بینی ماسک، قیمت این ربات احتمالا کمتر از ۲۰ هزار دلار خواهد بود. ربات تسلا که ۱.۷۶ متر قد دارد و وزنش به ۵۶.۷ کیلوگرم می‌رسد، می‌تواند محموله‌ها با وزن ۲۰ کیلوگرم را جابجا کند. اپتیموس همچنین قادر به حرکت با سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت است. این ربات به یک باتری ۲.۳ کیلووات ساعتی و تراشه تسلا مجهز شده است و همچنین از وای‌فای و LTE پشتیبانی می‌کند.

فیلم ربات optimus تسلا را ببینید:

ماسک هفته گذشته در توییتی نوشت:

توجه داشته باشید که این رویداد برای استخدام مهندسان هوش مصنوعی و رباتیک است؛ بنابراین بسیار فنی خواهد بود. همچنین مهندسان تراشه و ابررایانه پیشرفته برای آموزش نسل بعدی را شامل می‌شود.

وی گفت:

اپتیموس تمدن‌های امروزی را به شکلی اساسی دگرگون می‌کند. او همچنین اعتقاد دارد که ربات انسان‌نمای تسلا در زمینه‌ اقتصادی نیز بسیار پر اهمیت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *