آیا ایران از جام جهانی حذف میشود ؟ +[‌درخواست باشگاه شاختار برای حذف ایران]

آیا ایران از جام جهانی حذف میشود ؟ فیفا قبلاً یک بار این کار را کرده است. این ماجرا باعث بدنامی فدراسیون جهانی می‌شود. اما درخواست باشگاه شاختار چیست؟

درخواست‌ها مبنی بر این است که فیفا باید تیم ملی ایران را به دلیل حمایت از جنگ روسیه و اوکراین از جام جهانی کنار بگذارد.

‌درخواست باشگاه شاختار برای حذف ایران از جام جهانی :

اوکراین جایگزین ایران شود.

آیا ایران از جام جهانی حذف میشود ؟

ایران به دلیل حمایت از جنگ روسیه و اوکراین و ارسال پهباد‌های انتحاری به این کشور نباید در جام جهانی 2022 قطر شرکت داده شود. نشریه تلگراف در مطلبی به این موضوع پرداخته و با توجه به خروج روسیه از جام جهانی، خواستار خروج ایران نیز شدند. ادعاهایی که ایران رد کرده و هرگونه ارسال سلاح به روسیه را انکار می‌کند.

ایا ایران از جام جهانی حذف میشود ؟ +[خطر حذف ایران از جام جهانی]
حذف ایران از جام جهانی, آیا ایران از جام جهانی حذف میشود
تلگراف نوشته اگر دخالت تهران در جنگ اوکراین ثابت شود این کشور قطعا با تحریم‌های سنگینی از سوی جامعه جهانی مواجه خواهد شد. تا جایی که سخنگوی وزارت خارجه ایران ناصر کنعانی فروش پهباد به اوکراین را تکذیب کرده است.

باید دید تلاش‌های بی‌هدف رسانه‌های خارجی چه واکنشی را از سوی فیفا خواهد داشت.

‌درخواست باشگاه شاختار برای حذف ایران از جام جهانی

سرگی پالکین، مدیر اجرایی باشگاه شاختار دونتسک اوکراین، از فیفا درخواست کرد، تیم ملی فوتبال ایران به دلیل «مشارکت این کشور خاورمیانه‌ای در حملات تروریستی» در جریان حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین از جام جهانی اخراج و اوکراین جایگزین ایران شود.

پالکین تاکید کرد:

در حالی که رهبر ایران از تماشای بازی تیم ملی کشورش در جام جهانی لذت خواهد برد، اوکراینی‌ها با پهبادها و موشک‌های ایرانی کشته خواهند شد.

مدیر اجرایی باشگاه شاختار با اشاره به این موضوع که «تسهیل حضور تروریست‌ها در جام جهانی یک امر سیاسی است»، از فیفا و جامعه جهانی خواست به «چنین سیاستی پایان دهند.

در روزهای گذشته، درخواست‌ها و نامه‌هایی به فیفا برای حذف ایران از جام جهانی به دلیل دخالت در حمله نظامی روسیه به اوکراین و هم‌چنین سرکوب خشونت‌بار اعتراضات خیابانی ارسال شده است.

حذف ایران از جام جهانی

از دکتر حسن غفاری پرسیده شد:

آیا احتمال دارد این‌طور که یکی از رسانه‌های انگلیسی به فیفا پیشنهاد داده، فیفا تصمیم به حذف تیم ملی ایران از جام جهانی بگیرد؟

ایشان جواب داد:

یک‌بار پیش از این چنین اتفاقی افتاده است. فیفا تیمی را حذف کرد. در چنین مواقعی برای جایگزین آن تیم هم به سراغ تیمی می‌روند که اگر به عنوان مثال ایران نبود، می‌توانست راهی جام جهانی بشود. در حال حاضر اما وقتی به این مرحله رسیده‌ایم که قرعه‌کشی انجام شده و بلیت‌ها فروش رفته، بعید است خود فیفا هم راضی به این کار شود و خود را دچار مشکل کند.

اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *