پدیدار شدن چهره‌ای ترسناک در آسمان ؛ سیارک هالووین از کنار زمین گذشت! [+عکس]

سیارک هالووین زمین ؛ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۵، درحالی که بسیاری از مردم مشغول جشن گرفتن شب هالووین بودند، سیارکی به شکل جمجمه انسان از کنار زمین عبور کرد.

سیارک هالووین زمین

قطر آن حدود ۶۲۶ متر است و جزو سیارک‌های نسبتا کوچک طبقه‌بندی می‌شود. اما خاص بودن این سیارک تنها در ظاهرش خلاصه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

کشف جدید تلسکوپ جیمز وب ؛ کشف دی‌اکسید کربن در جو یک سیاره فراخورشیدی! [+عکس]

سیارک هالووین زمین

  • سیارک هالویین
سیارک هالووین زمین
سیارک هالویین, زمین سیارک هالووین, عکس سیاره هالووین

زمین سیارک هالووین

به گزارش منابع خبری:

سه هفته قبل از عبور، ستاره‌شناسان در رصدخانه پن استارز هاوایی این سیارک را کشف کردند و نام رسمی TB۱۴۵ ۲۰۱۵ را بر روی آن گذاشتند.

اما تا روز قبل از هالووین و زمانی که رصدخانه آرسیبو در پورتوریکو اولین تصاویر راداری را ثبت کرد، هیچ‌کس نمی‌دانست سیارک چه شکلی است.

در ادامه میتوانید عکس سیاره هالووین را مشاهده کنید:

سیارک هالووین زمین
عکس سیاره هالووین, زمین سیارک هالووین

عکس‌هایی که در سال ۲۰۱۵ منتشر شدند یک تخته سنگ تقریبا کروی و دندانه‌دار را نشان می‌دهند. از برخی زوایا چیزی شبیه به حفره بینی و کاسه چشم نیز در آن قابل رویت است.

دانشمندان به دلیل مدار کشیده و شتاب بالای حرکتش سیارک هالووین را یک دنباله‌دار مرده می‌پندارند. آن‌ها معتقدند که دنباله‌دار به دلیل چرخش زیاد به دور خورشید دنباله یخی خود را از دست داد و دیگر ترکیبات فرار ندارد. میزان بازتابندگی سیارک نیز بسیار کم است و تنها ۵ تا ۶ درصد نور خورشید را منعکس می‌کند. این بدان معنی است که واقعا تاریک است.


اخبار بیشتر:

زمین سیارک هالووین


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *