بهترین رمان های جهان ؛ رمان‌هایی که مسیر زندگی‌تان را عوض می‌کند

بهترین کتاب‌ها و رمان‌ها ، همیشه مسیر زندگی برخی افراد را تغییر می‌دهد. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین رمان های جهان بپردازیم.

بهترین رمان های جهان

کتاب‌هایی هستند که سرگرم‌کننده می‌باشند و رمان‌های دیگری نیز در دنیا وجود دارند که سنگین‌تر هستند و به معنی زندگی و فلسفه اشاره دارند. کتاب‌هایی هستند که برخی از افراد مجذوب آنها می‌شوند. کتاب‌هایی که با مغز، ذهن، عقل و احساسات شما صحبت می‌کنند و سپس به نظر می‌رسد که می‌توانند مستقیماً با روح شما وارد رابطه بشوند. بهترین رمان های جهان باعث می‌شوند تا باورهای اصلی خود را زیر سوال ببرید و مدت‌ها پس از پایان خواندن با شما بمانند.

رُمان در واقع یک نوع داستان بلند است که در قالب نثر نوشته می‌شود. در سده‌ی ۱۸ میلادی، کلمه‌ی رمان بیشتر برای اشاره به قصّه‌های کوتاه در مورد عشق و توطئه به کار می‌رفت که در ۲۰۰ سال اخیر، رمان‌ها تبدیل به یکی از مهم‌ترین اشکال ادبی شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین رمان های ترسناک

بهترین رمان های جهان

  • رمان‌هایی که مسیر زندگی‌تان را عوض می‌کند

شما می‌توانید فهرست بهترین رمان های جهان را در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین رمان های جهان
بهترین رمان های جهان

این 10 شاهکار مسیر زندگی شما را تغییر می‌دهند و فلسفه‌ی خاصی را برای شما تداعی می‌کنند. خواندن هر کدام لذت بخش است، گنجی برای اندیشیدن، و در نهایت چیزی را در اعماق وجود شما تغییر می دهد که فقط با تجربه‌ی آن می‌توانید کسب کنید. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین رمان های جهان بپردازیم.

کیمیاگر

بهترین رمان های جهان
بهترین کتاب های دنیا
  • نویسنده : پائولو کوئیلو
  • سال انتشار : 1988

این رمان، که یکی از پر فروش ترین رمان های جهان می‌باشد، داستان الهام‌بخش خودشناسی است که در اصل به زبان پرتغالی منتشر شد و داستان درباره‌ی چوپانی اسپانیایی به نام سانتیاگو است که در رؤیای خود، محل گنجی دفن شده را در حوالی اهرام مصر مشاهده می‌کند و به قصد تحقق بخشیدن به این رؤیای صادقه که آن را افسانه‌ی شخصی خود می‌خواند، وطنش، آندلس را رها می‌کند و رهسپار صحرای آفریقا می‌شود.

این کتاب، در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا منتشر و به بیش از ۵۲ زبان ترجمه شده‌ است و تاکنون بیش از ۵۰ میلیون خرید داشته. خواندن آسان و بسیار توصیفی، این شاهکار به شما الهام می‌دهد که در مسیر دنبال کردن رویاهای خود درست مانند سانتیاگو، شجاع باشید.

راه هنرمند

بهترین رمان های جهان
بهترین رمان های جهان
  • نویسنده : جولیا کامرون
  • سال انتشار : 1992

این کتاب، متحول کننده‌ی زندگی خوانندگان را در مسیری معنوی و هنری تشویق می‌کند. با وظایفی که در پایان هر فصل باید تکمیل شود، خواندن این کتاب یک امر پویا است. آن چیز خاص که این رمان دنبالش می‌کند، عمیق و در عین حال ساده می‌باشد. این کتاب این قدرت را دارد که تغییر خلاقیت را در هر کسی، از حسابدار گرفته تا ورزشکار و در همه جا، تغییر دهد.

کتاب راه هنرمند، یک برنامه انقلابی برای نوسازی شخصی است که به شما کمک می‌کند تا به مسیر خود بازگشته، این رمان، مجددا احساسات شما را کشف کنید و مراحلی را که برای تغییر زندگی لازم دارید پشت سر بگذارید.

زندگی پای

بهترین رمان های جهان
رمان های پر طرفدار خارجی
  • نویسنده : یان مارتل
  • سال انتشار : 2001

رمان زندگی پای، یکی از 10 رمان برتر جهان است که درباره‌ی فلسفه‌ی یک دایره‌المعارف سنگین از حیوانات اهلی و وحشی می‌باشد. یک پسر به اسم پای، در حالی که با خانواده‌اش از هند به آمریکای شمالی مهاجرت می‌کنند، کشتی آنها غرق می‌شود و پای خودش را در یک قایق نجات به همراه کفتار، اورانگوتان، گورخر زخمی و ریچارد پارکر، ببر بنگال 450 پوندی تنها می‌بیند.

داستان این کتاب، روایتی خارق‌العاده از دسیسه‌ی ماجراجویی است. این رمان، روایتی درباره‌ی مذهب، ترس، طبیعت و سرسختی پایان‌ناپذیر انسان است و در سال 2002، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب شد.

جاده‌ای که کمتر طی شده

بهترین رمان های جهان
بهترین رمان های جهان
  • نویسنده : ام اسکات. پن
  • سال انتشار : 1978

این کتاب غیرداستانی که متقاطع از روانشناسی و معنویت است، مملو از بینش و خرد در مورد ویژگی‌هایی می‌باشد که یک فرد راضی شده را می‌سازد. این رمان، داستان پت را با بررسی شیوا و مفاهیم پیچیده‌ی انسانی مانند انضباط و عشق، چهار مرحله‌ی متمایز از رشد معنوی انسان را در مسیر تحقق خود تئوری می‌کند.

بدون شک می‌توان گفت که این نقل قول در کتاب، گویای همه چیز است که می‌گوید مشکلات و شهامت ما را می‌طلبد. در واقع آنها شجاعت ما را ایجاد می‌کنند.

تاریخچه‌ی عشق

بهترین رمان های جهان
رمان های جالب
  • نویسنده : نیکولاس کراوس
  • سال انتشار : 2005

این کتاب، داستان لئو گورسکی و عشق زندگی او، آلما را روایت می‌کند. با ماجراجویی در اقیانوس‌ها و دهه‌های متوالی، این رمان از هیجان رمز و راز و لذت ارتباط تغذیه می‌شود. چیز خاصی یکی از رمان های برتر جهان در دسترس شما قرار می‌دهد این است که شما را مجبور خواهد کرد تا روزها پس از اتمام آن، بی وقفه در مورد لئو و آلما فکر کنید و در حالی که داستان از جلوی ذهن شما محو خواهد شد، هرگز واقعاً شما را رها نخواهد کرد.

گفتگو با خدا

بهترین رمان های جهان
رمان های پر طرفدار
  • نویسنده : نیل دونالد والش
  • سال انتشار : 1995

نام کامل این سه گانه، گفتگو با خدا : گفتگوی غیر معمول است و در واقع مجموعه‌ای از یک دیالوگ غیر معمول می‌باشد. تمام این مجموعه، یک گفتگوی رفت و برگشتی جذاب بین نویسنده و خداوند است. آنها در مورد موضوعاتی از دین و معنویت گرفته تا آموزش، عشق و سیاست با یکدیگر دیالوگ دارند. صرف نظر از اعتقادات شما، این کتاب الهام بخش، شما را به فکر کردن در مورد جهان اطراف و وجود خود به چالش می‌کشد.

درخت بخشنده

بهترین رمان های جهان
رمان های برتر جهان
  • نویسنده : شل سیروستاین
  • سال انتشار : 1964

درخت بخشنده از مهمترین رمان های پر طرفدار می‌باشد که داستان زیبا و تکان‌دهنده‌ای دارد. این کتاب، اولین بار در سال ۱۹۶۴ منتشر شد. درخت بخشنده، به یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های سیلوراستاین تبدیل شد که به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. با اینحال درخت بخشنده را از حاشیه‌دارترین کتاب‌های ادبیات کودکان دانسته‌اند.

رمان درخت بخشنده، تمثیل پیام روشنی برای خوانندگان در هر سنی دارد و در مورد هدیه دادن، و پذیرفتن راه‌های متفاوت در بازگشت محبت با دیگران می‌باشد. داستان در مورد درختی است که سایه، میوه، شاخه و حتی کنده‌اش باعث شادی پسرکی می‌شود.

دنیای سوفی

بهترین رمان های جهان
بهترین رمان های جهان
  • نویسنده : جاستین گاردر
  • سال انتشار : 1997

دنیای سوفی، جزو مهمترین رمان های پر طرفدار خارجی و اثری فلسفی و مهمترین اثر فلسفه می‌باشد که می‌تواند زندگی شما را تغییر بدهد. داستان سوفی، داستان دختر نوجوانی است که در نروژ زندگی می‌کند.

این کتاب تاکنون به ۵۹ زبان برگردانده شده و علاوه بر نوجوانان، توجه بزرگسالان را هم به خودش جلب کرده است. تو کی هستی؟، و دنیا از کجا می‌آید؟ دو سؤال اساسی است که سوفی باید به آنها پاسخ دهد.

چادر قرمز

بهترین رمان های جهان
10 رمان برتر جهان
  • نویسنده : آنیتا دیامانت
  • سال انتشار : 1997

یکی از رمان های جالب دنیا که درباره‌ی دختری به اسم لیا و یعقوب و خواهر یوسف را به تصویر می‌کشد. نویسنده‌ی این کتاب، با تکیه بر نکاتی در کتاب، در مورد زندگی زنان در دوران کتاب مقدس، لمس مادران و دختران، مامایی، عشق و زندگی در سرزمین بیگانه می‌نویسد. چیزی که این رمان را جذاب می‌کند، به شدت فمینیستی بودن و عمیقاً تأثیرگذار است که این داستان طرز فکر شما را نسبت به دوران کتاب مقدس تغییر خواهد داد.

سمفونی مردگان

بهترین رمان های جهان
پر فروش ترین رمان های جهان
  • نویسنده : عباس معروفی
  • سال انتشار : 2000

سمفونی مردگان، عنوان رمانی نوشته‌ی عباس معروفی است. این رمان برنده‌ی جایزه سال ۲۰۰۱ از بنیاد انتشارات ادبی فلسفی سورکامپ شده است. بدون شک و بدون در نظر گرفتن کشور و نویسنده، این کتاب جزو بهترین کتاب های دنیا می‌باشد که توسط عباس معروفی ساخته شده.

داستان این رمان، یک حادثه را از منظر چند ناظر روایت می‌کند. شخصیت اصلی داستان، شاعر جوانی است که گرفتار خشم پدر سنتی خود می‌شود. معروفی در این کتاب دردسرهای یک روشنفکر را در بین سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۳۰ را از منظر دید چند شخصیت مختلف داستان روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین رمان های جهان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *