بهترین رمان های کلاسیک جهان ؛ داستان‌های کلاسیک در قالب رمان

ادبیات کلاسیک ، همیشه دارای جذاب‌ترین داستان‌های خاص هستند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین رمان های کلاسیک جهان بپردازیم.

بهترین رمان های کلاسیک جهان

داستان‌های کلاسیک، اغلباً در قالب رمان‌های جذاب شکل می‌گیرند. رمان‌ها اصولاً سبک‌های مختلف و متفاوت دارند و برخی از آنها، به گونه‌ای پیش می‌روند که شما را در فضای علمی تخیلی دچار واهمه کنند، برخی دیگر ترسناک هستند و برخی از آثار، مانند آثار ویکتور هوگو، کلاسیک می‌باشند.

یکی از مهمترین دلایلی که می‌تواند اینگونه به ما یادآور کند که بهترین رمان های کلاسیک جهان در تاریخ ماندگار شدند، مضامین ادبی می‌باشد که باعث مفاهیم سنگین هستند. از مهمترین نویسندگانی می‌توان به آنها از سبک کلاسیک اشاره کرد، تولستوی، داستایوفسکی، چخوف و هوگو نام برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین رمان های جهان

بهترین رمان های کوتاه جهان

بهترین رمان های کلاسیک جهان

  • داستان‌های کلاسیک در قالب رمان

شما می‌توانید فهرست بهترین رمان های کلاسیک جهان را در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین رمان های کلاسیک جهان
بهترین رمان های کلاسیک جهان

هر یک از نویسندگان و بزرگان ادبیات کلاسیک، نه تنها با ادبیات جذاب خود، بلکه با داستانی کلاسیک‌تر، از دورانی وام می‌گیرند که ما می‌توانیم از آنها بیاموزیم و با آنها زندگی کنیم. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین رمان های کلاسیک جهان بپردازیم.

کیمیاگر

بهترین رمان های کلاسیک جهان
بهترین رمان های کلاسیک جهان
  • نویسنده : پائولو کوئیلو
  • سال انتشار : 1988

رمان کیمیاگر یکی از جذاب ترین رمان های خارجی اثر پائولو کوئلیو، نویسنده مشهور برزیلی است که جزو رمان‌های بسیار پرفروش دهه‌ی پایانی قرن بیستم در تمام ادوار جهان به شمار می‌رود که در سال ۱۹۸۸ میلادی منتشر شده است. این کتاب در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا منتشر و به بیش از ۵۲ زبان ترجمه شده است.

این رمان کلاسیک، درباره‌ی چوپانی اسپانیایی به اسم سانتیاگو می‌باشد که در رؤیای خود، محل گنجی دفن شده را در حوالی اهرام مصر مشاهده می‌کند و به قصد تحقق بخشیدن به این رویا که آن را افسانه‌ی شخصی خود می‌خواند، کشورش را رها می‌کند و به سمت صحرای آفریقا راهی می‌شود.

شیطان

بهترین رمان های کلاسیک جهان
بهترین رمان کلاسیک جهان
  • نویسنده : لئو تولستوی
  • سال انتشار : 1889

لئو تولستوی، پیش‌تر به‌خاطر رمان‌های حماسی‌اش معروف و محبوب است و او جزو معدود نویسندگان کلاسیک می‌باشد که جامعه‌ی آن روزها را به خوبی به تصویر می‌کشد. رمان شیطان تولستوی، دو نسخه‌ی جدا دارد که هر کدام پایان‌های متفاوتی دارند و نسخه‌ی دوم آن، چند سال پس از مرگ او، در سال 1911 منتشر شد.

این رمان، به عواقبی از احساسات جنسی می‌پردازد و داستان دو جوان به نام‌های یوگنی ایرتنیف و برادرش است که پس از مرگ پدرشان، ارث زیادی به آنها می‌رسد. اما این وراثت، شامل بدهی‌هایی است که پدر دارد و آن دو برادر، باید تصمیم بگیرند چگونه آن را باید قبول کنند.

صد سال تنهایی

بهترین رمان های کلاسیک جهان
بهترین رمان های کلاسیک جهان
  • نویسنده : گابریل گارسیا مارکز
  • سال انتشار : 1967

صد سال تنهایی نام رمانی به زبان اسپانیایی می‌باشد که توسط گابریل گارسیا مارکز به چاپ رسید و در سال ۱۹۶۷ در آرژانتین، فروش خوبی را کسب کرد. این کتاب که یکی از رمان های پر طرفدار کلاسیک است، به 30 زبان مختلف برگردانده شده و توانسته چشم جهانیان را به خود خیره نگه دارد و همچنان به یکی از رمان‌های سنگین پیشنهادی برای هر فردی به شمار بیاید.

داستان این رمان به زندگی شش نسل خانواده بوئندیا پرداخته که نسل اول آنها در دهکده‌ای به‌نام ماکوندو ساکن می‌شوند. داستان این رمان به صورت سوم شخص حکایت می‌شود و سبک این رمان نیز رئالیسم جادویی است.

راز پرونده مختومه

بهترین رمان های کلاسیک جهان
بهترین رمان های کلاسیک جهان
  • نویسنده : آگاتا کریستی
  • سال انتشار : 1890

آگاتا کریستی، یکی از برترین نویسندگان کلاسیک دوران قرن نوزدهم می‌باشد که کتاب‌های زیادی را در بخش داستان‌های درام و جنایی نوشته است. کتاب راز پرونده‌ی مخوف، یکی از مجموعه رمان‌های هرکول پوآروی محبوب است که کارآگاه مخلوق این نویسنده است. در داستان این رمان شاهد این هستیم که هرکول پوآروی شجاع، پرونده‌ی دیگری را می‌خواهد به اتمام برساند. پوآرو در این روایت، در مطب آقای دکتر مورلی، یکی از سرشناس‌ترین دندانپزشکان لندن قرار می‌گیرد.

مردی که می‌خندد

بهترین رمان های کلاسیک جهان
برترین رمان های کلاسیک دنیا
  • نویسنده : ویکتور هوگو
  • سال انتشار : 1869

داستان مردی که می‌خندد یا همان The Man Who Laughs، نام یکی از محبوب‌ترین رمان‌هایی است که توسط ویکتور هوگو، نویسنده و شاعر فرانسوی قرن هجدهم نوشته شده است. ویکتور هوگو این رمان را در بروکسل نوشت و آن را در آوریل سال ۱۸۶۹ منتشر کرد و داستان این روایت نیز در اوائل قرن هجدهم و در انگلستان روی می‌دهد. از داستان مردی که می‌خندد، در سینمای کلاسیک نیز اقتباس ترسناک و سیاه سفیدی در سال 1928 شکل گرفته که با هنرنمایی آقای کانر ویدت تکمیل شده است.

در سینمای ابرقهرمانی مدرن نیز، یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای دی سی نیز بر روی این کارکتر گرفته شده است که نام او جوکر می‌باشد. داستان این کتاب، روایت زندگی بسیار غم‌انگیز کودکی به نام جوئین پلین است که از بدو تولد بی خانمان می‌شود و هیچگاه خانواده خود را ندیده.

پدرخوانده

بهترین رمان های کلاسیک جهان
بهترین رمان های کلاسیک جهان
  • نویسنده : ماریو پوزو
  • سال انتشار : 1969

پدرخوانده، که یکی از نام آشنا‌ترین رمان‌های تاریخ در سینمای کلاسیک نیز به شمار می‌رود؛ نام رمانی پرفروش از ماریو پوزو است که در سال ۱۹۶۹ منتشر شد. این اثر از نظر واقعی بودن داستان و ترسیم چهره‌های انسانی از اعضاء و سرکردگان مافیای آمریکا اهمیت بالا و زیادی دارد.

پدرخوانده از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ نشر آمریکاست و در تاریخ نشر جهان نیز به عنوان بهترین رمان کلاسیک جهان شناخته می‌شود. براساس این داستان، سری فیلم‌های بسیار مشهور و پرفروش پدرخوانده ساخته شده که هر کدام آنها نیز روح خاصی به سینمای جهان بخشیدند. کتاب پدرخوانده در سال ۱۹۶۹ تولید شد و سه فیلم برتر پدرخوانده بوسیله این کتاب ساخته شدند که به موفق‌ترین فیلم های تاریخ هم تبدیل پیوستند.

جنایت و مکافات

بهترین رمان های کلاسیک جهان
بهترین رمان های کلاسیک جهان
  • نویسنده : فیودور داستایوفسکی
  • سال انتشار : 1866

جنایت و مکافات نام رمان مشهور روسی است که توسط یکی از بزرگترین نوسنده‌های تاریخ بشر، یعنی فیودور داستایفسکی، نوشته شده است که به عنوان مهم‌ترین آثار تاریخ ادبیات به شمار می‌آید. هدف و درون‌مایه‌ی داستان این کتاب، تحلیل انگیزه‌های قتل و تأثیر قتل و قاتل بر یکدیگر است که داستایفسکی مسئله‌ی رابطه میان خویشتن و جهان پیرامون و فرد و جامعه را در آن گنجانده است.

بینوایان

بهترین رمان های کلاسیک جهان
رمان های پر طرفدار کلاسیک
  • نویسنده : ویکنور هوگو
  • سال انتشار : 1862

امضای کار آقای ویکتور هوگو، رمان بینوایان می‌باشد که اولین بار در سال ۱۸۶۲ منتشر شد و به‌عنوان یکی از بزرگترین رمان‌های کلاسیک قرن ۱۹ام شناخته می‌شود. رمان از آغاز شورش ژوئن در پاریسِ سال ۱۸۱۵ آغاز، و تا به ثمر رسیدن آن در سال ۱۸۳۲، زندگی شخصیت‌های مختلف، به‌ویژه زندانی آزادشده‌ای به نام ژان والژان را روایت می‌کند.

این رمان، با بررسی ماهیت قانون و بخشش در تاریخ فرانسه که بخش اعظم آن از معماری و طراحی شهریِ پاریس، تا سیاست‌ها، فلسفه‌ی اخلاق، ضد اخلاقیات، قضاوت‌ها، مذهب، نوع و ماهیت عشق را شرح می‌دهد. بینوایان ابتدا در تاریخ به عنوان تئاتر نمایش داده شد و بعد‌ها، در سینما نیز نسخه‌های زیادی از آن داستان اقتباس شد.

یادداشت‌های شیطان

بهترین رمان های کلاسیک جهان
بهترین رمان های کلاسیک جهان
  • نویسنده : لیانید آندر یف
  • سال انتشار : 1920

رمان یادداشت‌های شیطان، آخرین نوشته‌ی نویسنده روس، لیانید آندری یف است که او سعی دارد در این رمان با استفاده از مکاشفه‌ی یوحنا، سقوط شیطان به زمین را نشان دهد. اما بر خلاف بسیاری از کتاب‌های دینی و غیر دینی، این بار شیطان نه به دستور خدا و نه برای وسوسه و جنگ با انسان، بلکه برای شناخت انسان پا به زمین می گذارد.

او برای این هدف، به شکل میلیاردری معروف به اسم گرنی واندرهود پا به صحنه می‌گذارد. انتخابی که تجربه‌ی درد و عشق انسانی را به او نشان می‌دهد. آندری یف در رمان یادداشت‌های شیطان با هنرمندی امپریالیسم به عنوان شیطانی مسلم به تصویر می‌کشد که سبب می‌شود حتی در ورای چهره‌ی معصوم‌ترین زن داستان نیز، فاحشه‌ی بابل نمایان شود.

گوژپشت نتردام

بهترین رمان های کلاسیک جهان
جذاب ترین رمان های خارجی
  • نویسنده : ویکتور هوگو
  • سال انتشار : 1831

این رمان نیز، یکی دیگر از رمان‌های ویکتور هوگو می‌باشد که به عنوان یکی از برترین رمان های کلاسیک دنیا شناخته می‌شود. گوژپشت نوتردام، نام کتابی است که به سبکی رمانتیک و عاشقانه نوشته شده. ویکتور هوگو نوشتن این رمان را از ۱۸۲۹ آغاز کرد و هدفش این بود که ارزش معماری گوتیک را به معاصرانش یادآوری کند. در این زمان شیوه‌های نوین معماری جایگزین شیوه‌ی معماری گوتیک می‌شدند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین رمان های کلاسیک جهان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *