بهترین رمان های کوتاه جهان ؛ داستان‌های کوتاه و تأثیرگذار

گاهی اوقات، داستان‌های کوتاه و مفید، می‌توانند بیشترین تأثیر را داشته باشند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین رمان های کوتاه جهان بپردازیم.

بهترین رمان های کوتاه جهان

برخی از اوقات هستند که که شما نمی‌خواهیم وقت زیادی را صرف خواندن رومان‌های بلند و 1000 صفحه‌ای بکنید. در این زمان‌ها، اتفاق بزرگی رخ می‌دهد و نویسندگان و کتاب‌نویسانی هستند که رمان‌های خود را به صورت کوتاه و حداقل 300 صفحه‌ای نوشتند تا خواننده وقت زیادی را صرف خواندن یک رمان داستانی، صرف نکند.

چند رمان کوتاهی که می‌توانید حتی آنها را در یک روز بخوانید، می‌توانند حتی بیشتر از یک رمان 1000 صفحه‌ای برای شما جذابیت داشته باشند و تأثیر بیشتری بر روی ذهن شما بگذارند. این رمان‌ها می‌توانند یک کتاب طولانی تخیلی یا یک کتاب بسیار واقع‌گرایانه باشند که با سرعت زیادی به اتمام می‌رسند.

بهترین رمان های کوتاه جهان

  • داستان‌های کوتاه و تأثیرگذار

در ادامه لیستی از بهترین رمان های کوتاه جهان تاریخ سینما را به شما معرفی خواهیم کرد:

بهترین رمان های کوتاه جهان
بهترین رمان های کوتاه جهان

اکثراً رمان‌های کوتاه، داستان‌هایی کمتر از 200 صفحه یا کمتر دارند، اما می‌توانند با همین تعداد صفحات کم، بزرگترین تأثیر مثبت را بر روی شما بگذارند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین رمان های کوتاه جهان بپردازیم.

گتسبی بزرگ

بهترین رمان های کوتاه جهان
رمان های برتر کوتاه
  • نویسنده : اف. اسکات فیتزجرالد
  • سال انتشار : 1925

گتسبی بزرگ یا همان The Great Gatsby، رمانی به نوشته‌ی نویسنده‌ای آمریکایی است که در سال ۱۹۲۵ منتشر شد. این رمان که در عصر جاز در شهر لانگ آیلند، که در نزدیکی نیویورک می‌باشد رخ می‌دهد و به روابط نیک کاراوی، راوی اول شخص داستان به همراه جی گتسبی، میلیونر مرموز و فکر همیشگی گتسبی برای پیوستن دوباره به معشوقه‌ی سابقش، دیزی بیوکنن را شرح می‌دهد.

این رمانِ کلاسیک آمریکایی، عصر جاز را با تمام انحطاط و افراط آن به تصویر می‌کشد و در حالی که داستانی غم‌انگیز از عشق و از دست دادن را که نیک کاراوی روایت می‌کند. حجم این رمان، که یکی از رمان های برتر کوتاه است، 180 می‌باشد و می‌توان آن را در حداقل 5 روز به اتمام رساند.

ما همیشه قلعه‌نشینان

بهترین رمان های کوتاه جهان
بهترین رمان های کوتاه جهان
  • نویسنده : شری جکسون
  • سال انتشار : 1962

کتاب ما همیشه قلعه نشینان، نوشته‌ی شرلی جکسون، آخرین کتاب او است و درباره‌ی دو خواهر می‌باشد که در یک خانه‌ی عجیب و در روستایی مرموز زندگی می‌کنند. این رمان جذاب، مملو از رویدادهای غیرمنتظره و آدم‌های پلیدی و خبیثی است که شخصیت‌های جذابی دارند.

مضامین اسرار خانوادگی ، همسایه‌های نفرت‌انگیز و مرگ‌های اسرارآمیز، موضوعات محوریت اصلی این رمان هستند. این رمان، مقدار کمی ترسناک است و جکسون مطمئناً در القای یک داستان با فضایی ترسناک خوب عمل کرده که در 162 صفحه به صورت مفید نوشته شده.

451 فارنهایت

بهترین رمان های کوتاه جهان
بهترین رمان های کوتاه جهان
  • نویسنده : ری بردبری
  • سال انتشار : 1953

451 فارنهایت، یکی از کوتاه ترین رمان های دنیا می‌باشد که در 119 صفحه به صورت مفید یک داستان علمی تخیلی و فانتزی حول محور آتش‌نشانی می‌چرخد ​​که از شغل خود متنفر است و در غم انگیزترین محیط‌های دیستوپیایی کار می‌کند. آتش‌نشان‌ها در آینده‌ای که نویسنده‌ی کتاب خلق کرده آتشی را به راه می‌اندازند و کار آنها این است که هر کتابی را که پیدا می‌شود از بین ببرند.

این رمان کوتاه، در طول این سال‌ها، بارها توقیف شده است که با توجه به اینکه خود کتاب در مورد توقیف کتاب است، طعنه‌آمیز می‌باشد. قطعاً این رمان، یک اثر کلاسیک است، که خسته کننده نمی‌باشد و آنقدر کوتاه است که حتی می‌توان آن را در عرض چند ساعت تمام کرد.

اخبار جهان

بهترین رمان های کوتاه جهان
بهترین رمان های کوتاه جهان
  • نویسنده : پالت ژیلز
  • سال انتشار : 2016

به معنی واقعی کلمه، به راحتی می‌توان عاشق این رمان کوتاه شد که برای شما یادآور رمان‌هایی مانند Lonesome Dove ،This Is My Words می‌باشد. یک داستان وسترن برای خوانندگانی که فکر می‌کنند وسترن دوست ندارند، با شخصیت‌های جذاب، دوستی‌های نامحتمل، زنان قوی و انتخاب‌های دشوار همراه می‌شود و به معنی واقعی کلمه، شما را عاشق این رمان 219 صفحه‌ای می‌کند.

گیاهخوار

بهترین رمان های کوتاه جهان
بهترین رمان کوتاه جهان
  • نویسنده : هان کانگ
  • سال انتشار : 2007

به دنبال یک کابوس وحشتناک، یک زن از کره‌ی جنوبی تمام گوشت‌های خانه را دور ریخته و اعلام می‌کند که اکنون یک گیاهخوار است. یک انتخاب غیر متعارف در فرهنگی که در آن چنین انتخاب‌هایی در طیفی بین ناراحت کننده و کاملاً نگران کننده قرار دارند. منتقدان این رمان، گیاهخوار را از دوران خودش جلوتر دانستند و آن را یک کتابی جسورانه خطاب کردند.

این کتاب، اولین بار در سال 2007، به زبان کره‌ای نوشته شد و پس از آن، به اکثر زبان‌]ای مختلف ترجمه شد. این کتاب پس از آنکه به دست دبورا اسمیت به انگلیسی ترجمه شد، در سال ۲۰۱۶ توانست جایزه‌ی ادبی بوکر بین‌المللی را از آن خود کند.

خواننده غیر معمول

بهترین رمان های کوتاه جهان
بهترین رمان های کوتاه جهان
  • نویسنده : آلن بنت
  • سال انتشار : 2007

وقتی یک ملکه بدون نام به پیاده‌روی می‌رود، او به کتابخانه‌ای در نزدیکی کاخ سرگردان می‌شود و بنابراین او خود را موظف می‌داند که کتابی برای خود بردارد و مطالعه کند. ملکه وسواس تازه‌ای در خواندن پیدا می‌کند و به حدی پیش می‌رود که شروع به غفلت از وظایف خود به عنوان یک شاهدخت می‌کند.

این بهترین رمان کوتاه جهان را می‌توانید در چند ساعت بخوانید، اما قدرت خواندن برای تغییر، حتی غیرمعمول‌ترین زندگی‌ها و توصیه‌های متعدد کتاب از ژان ژنه گرفته تا آیوی کامپتون-برنت، برای مدت طولانی‌تری در ذهن شما باقی خواهد ماند.

خانه‌ای در خیابان منگو

بهترین رمان های کوتاه جهان
بهترین رمان های کوتاه جهان
  • نویسنده : ساندرا سیسنروس
  • سال انتشار : 1984

این کلاسیک مدرن، مجموعه‌ای از داستان‌هایی کوتاه درباره‌ی افرادی است که در خیابان مانگو زندگی می‌کنند و راوی آن، دختری به اسپرانزا است. این کتاب طنزی توأم با تلخی برآمده از زندگی دشوار را در خود مستتر دارد و نویسنده آن را به زنان تقدیم کرده است. مشاهدات اسپرانزا، در یک لحظه بسیار خاص و فوق‌العاده جهانی است، زیرا او به بزرگ شدن در خیابان منگو فکر می‌کند و اینکه چگونه در نهایت می‌خواهد آنجا را ترک کند.

غایب در بهار

بهترین رمان های کوتاه جهان
بهترین رمان های کوتاه جهان
  • نویسنده : آگاتا کریستی
  • سال انتشار : 1944

این رمان، یک نوع نگاه متفاوت از رمان‌های آگاتا کریستی می‌باشد که با نام مستعار او، مری وست ماکات نوشته شده است. داستان این رمان، پیچیده، طنز، پیچ در پیچ و مملو از تعلیق است که هیچ ارتباطی با کتاب‌های جنایی آگاتا کریستی ندارد.

عنوان این رمان، برگرفته از یکی از غزل‌های محبوب شکسپیر است. این رمان به خودی خود یک مطالعه شخصیت می‌باشد و درباره زنی است که پس از اینکه برای اولین بار خود را تنها می‌بیند، شروع به ارزیابی مجدد زندگی خود می‌کند و با آنچه می‌خواهد دریافت کند، کار چندان آسانی نیست. کریستی ادعا کرد که این رمانِ 190 صفحه‌ای را در سه روز نوشته است.

قلعه حیوانات

بهترین رمان های کوتاه جهان
بهترین رمان های کوتاه جهان
  • نویسنده : جورج اورول
  • سال انتشار : 1950

قلعه‌ی حیوانات یا همان مزرعه‌ی حیوانات که در ایران طرفداران زیادی نیز دارد و به خوبی شناخته شده است، رمانی به سبک ادبیات تمثیلی و شهری است که توسط یکی از بزرگترین نویسنده‌های تاریخ نوشته شده و در 112 صفحه، یک مفهوم فوق سنگین سیاسی و اجتماعی را می‌رساند.

این کتاب، در طول جنگ جهانی دوم نوشته شد و فضایی از آن دوران را وام می‌گرفت و داستان جانوران اهلی می‌باشد که در اقدامی آرمان‌گرایانه و انقلابی، صاحب مزرعه یعنی آقای جونز را از مزرعه‌اش فراری می‌دهند تا خودشان اداره‌ی مزرعه را به دست بگیرند و برابری و رفاه را در جامعهٔ خود برقرار سازند.

رهبری این جنبش را خوک‌ها به دست می‌گیرندو پس از مدتی، نشان داده می‌شود که خوک‌ها نیز دست کمی از آقای جونز ندارند و حتی وضعیت را بدتر نیز می‌کنند. این رمان، که جذاب ترین رمان کوتاه دنیا است، نماد انقلاب کارگری و سرنوشت آن بر ضدّ نظام سرمایه‌داری می‌باشد.

آخرین روز یک محکوم

بهترین رمان های کوتاه جهان
جذاب ترین رمان کوتاه دنیا
  • نویسنده : ویکتور هوگو
  • سال انتشار : 1829

آخرین روز یک محکوم، نام یک رمان کوتاه ادبی از ویکتور هوگو، نویسنده‌ی بزرگ فرانسوی در قرن هجدهم است که برای نخستین بار در سال ۱۸۲۹ منتشر شد و یکی از آثار مشهور ادبی و اعتراضی جهان به‌شمار می‌رود. این رمان تفکر مردی محکوم به مرگ را بازگو می‌کند.

این رمان، کوتاه‌ترین آخرین نوشته‌ی ویکتور هوگو نیز می‌باشد که در 129 صفحه نوشته و چاپ و شده است. این کتاب داستان مردی است که هیچ اسم و نامی و گذشته‌ای از او نداریم و او صرفاً نامه‌ای را نوشته که در حال اعدام شدن است و ما با آن اتفاقات و احساسات آن مرد گناهکار، بزرگترین ارتباط را برقرار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین رمان های کوتاه جهان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *