با پرتقال ویتامین را به زندگیت تزریق کن

یکی از مرکباتی که خواستار بسیاری در اکثر مناطق دارد پرتقال است و این مورد باعث این شد که در این زمینه اطلاعاتی کسب کنم و بتوتنم کارآفرینی انجام دهم و چندین خانواده را ساپورت کنم و به سود برسم و اکنون در این مقاله تجربیاتم را در مدل های مختلف پرتقال برایتان قرار داده ام.

پرتقال

پرتقال یکی از میوه‌ها و مرکبات قدیمی و پرمصرف است که انسان از آن استفاده کرده است و با وجود مواد و ریز مغذی های بسیار مفید موجود در خود خواص زیادی بخصوص در تصفیه خون و بهبود و پیشگیری از بیماری‌های بسیاری را دارد. پرتقال اولیه کوچک، تلخ و پر از هسته بوده است که در اثر تربیت مهندسی ژنتیکی و همچنین انتخاب نوع بهتر و کود کافی درشت‌تر و شیرین‌تر شده است. پرتقال سرشار از ویتامین های B,C دارای آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و مس است.

ویتامین C که از عوامل مهم مهارکننده سرطان است و پرتقال منبع اصلی این ویتامین محسوب می‌شود. در غفاری دایت می‌خواهیم خواص بی‌نظیر پرتقال را به شما معرفی کنیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا بدانید برای استفاده از خواص پرتقال برای ریه و پاکسازی آن چه باید کرد.

پرتقال را می‌توان به صورت میوه مصرف کرد و یا آب پرتقال را تنها و یا با سایر میوه‌ها یا مرکبات مانند لیموشیرین مصرف نمود. همچنین استفاده از پوست پرتقال نیز فواید بسیاری از جمله کاهش فشار خون، سرکوب افسردگی و اضطراب، بهبود سلامت قلب، کاهش کلسترول و کاهش وزن دارد.

پرتقال تامسون

پرتقال تامسون یکی از قدیمی ترین میوه های مورد استفاده بشر است که در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، کنفوسیوس از آن در کتابش نام برده است. تامسون از محبوب ترین انواع پرتقال است که از جهش ژنتیکی پرتقال واشنگتن ناول به دست آمده است این میوه که با نام نارنج شیرین و به دری با نام مالته شناخته می شود به شاخه گیاهان گلدار، رده دو لپه ای ها، راسته افراسانان، تیره سدابیان، سرده مرکبات و گونه پرتقال تعلق دارد.

 

درخت پرتقال همیشه سبز و پر برگ است که ارتفاع آن می تواند به ۱۰ متر هم برسد. گل های درخت که با نام شکوفه بهار نارنج شناخته می شود به رنگ سفید است. پوست میوه ی آن به رنگ نارنجی، کمی ناصاف است. طعم میوه بسته به انواع مختلف آن شیرین و ترش، درون آن به رنگ زرد یا قرمز و سرشار از ویتامین. است

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نوع پرتقال در آمریکا کشت می شود. پرتقال اولیه کوچک، تلخ و پر از هسته بوده که در اثر تربیت مهندسی ژنتیک، انتخاب نوع بهتر و کود کافی، درشت تر و شیرین تر شده است.

پرتقال خشک

خواص پرتقال خشک بسیار زیاد است. پرتقال نوعی از مرکبات است که به صورت طبیعی در فصل پاییز و زمستان رشد می‌کند. با استفاده کردن از پرتقال خشک می‌توانید از خواص بی‌نظیر آن در سایر فصول سال استفاده کنید. پرتقال خشک به مقدار فراوان در قاره‌ی آمریکا یافت می‌شود و تحقیقات نشان داده است، کسانی که پرتقال خشک را در رژیم غذایی روزانه خود قرار داده‎‌اند، به سرطان معده دچار نشده‌اند.

خواص موجود در یک فنجان میوه خشک پرتقال، بیشتر از همین مقدار میوه تازه آن است. میوه خشک وزن کمی دارد و جابجایی آن راحت‌تر است؛‌ به همین دلیل برای افرادی که مدت طولانی بیرون از منزل هستند، کودکان و ورزشکاران بسیار مفید است.

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *