ضعیف ترین پایان بندی در فیلم های ابرقهرمانی [+عکس و بررسی]

بسیاری از آثار ابرقهرمانی پایان بندی خوبی نداشتند. همراه ما باشید تا به بدترین پایان بندی ها در فیلم های ابرقهرمانی بپردازیم.

در چند سال اخیر، انتظارات طرفداران از فیلم‌های ابرقهرمانی (بهترین فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی 2021) به شدت افزایش یافته است و کمپانی‌های سازنده سعی دارند تا بهترین نسخه از فیلم‌های خود را ارائه دهند. در حالی که فروش فیلم‌های ابرقهرمانی بسیار بیشتر شده، به مرور شاهد اُفت کیفیت ساخت این دسته از فیلم‌ها هستیم.

همانطور که گفته شد، از فیلم‌های ابرقهرمانی انتظار بسیاری می‌رود که بتوانند یک اثر کم نقص و فوق العاده را تحویل دهند. البته یک فیلم ابرقهرمانی خوب باید از چند جهت طرفداران را راضی نگه دارد. این موضوع از کیفیت جلوه‌های ویژه تا فیلمنامه با کیفیت و اهداف منطقی شرور داستان را در بر می‌گیرد، اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک فیلم خوب، پایان بندی آن است.

پایان بندی هر فیلمی توانایی این را دارد تا یک فیلمنامه نسبتاً بد را نجات دهد و به یک فیلم (بهترین فیلم های مارول و دی سی) خوب تبدیل کند و حتی این می‌تواند برعکس باشد. پایان بندی خوب یکی از ویژگی‌های مهم هر فیلمی است که کاگردان باید تمام سعی خود را بکند تا بهترین نوع اتمام فیلم را بسازد.

در این مقاله قصد داریم تا بدترین پایان بندی ها در فیلم های ابرقهرمانی را که باعث می‌شود روح و روان ما را تحریک کند تا از فیلم‌های ابرفهرمانی ناامید شویم، به شما معرفی کنیم. این مقاله به شما اثبات می‌کند که ابتذال در ساختار روایی و نداشتن کمی تکنیک در نوشتن فیلمنامه در تیم فیلمسازی دنیای ابرقهرمانی غوغا می‌کند؛ پس با ما باشید تا از این فیلم‌ها و ابتذالشان افشاگری کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی

500 تا سریال های برتر MCU

ضعیف ترین پایان بندی در فیلم های ابرقهرمانی

  • غم انگیزترین پایان ها

شما می‌توانید فهرست بدترین پایان بندی ها در فیلم های ابرقهرمانی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بدترین پایان بندی ها در فیلم های ابرقهرمانی

پایان بندی هر فیلمی می‌تواند به آن ضربه بزند یا حتی آن را بهتر کند. فیلم‌هایی در دنیای دی‌سی و مارول (قوی ترین ابر قهرمان های دی سی و مارول) وجود دارند که پایان بندی بسیار بدی داشتند و همین موضوع باعث شد با فروش و نقدهای بدی مواجه شوند.

فیلم ابرقهرمانی یکی از ژانرهای فیلم‌های سینمایی است که با تکیه بر اعمال یک ابرقهرمان یا گروهی از ابرقهرمان‌ها یا یک ابرشرور یا گروهی از ابرشرورها ساخته می‌شود. این‌گونه فیلم‌ها می‌توانند در ژانرهای دیگری همچون اکشن، فانتزی و علمی-تخیلی رده‌بندی شوند. بیشتر این فیلم‌ها از کتاب‌های کامیک الهام گرفته شده‌اند. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به بدترین پایان بندی ها در فیلم های ابرقهرمانی بپردازیم.

لیگ عدالت 2017 (Justice League)

بدترین پایان ها در آثار ابرقهرمانی
بدترین پایان ها در آثار ابرقهرمانی

یکی از بدترین پایان بندی ها در آثار ابرقهرمانی به فیلم لیگ عدالت که در سال 2017 اکران شد می‌رسد. این فیلم در ابتدا قرار بود با انتقام جویان (انتقام جویان مارول و Squid Game ) رقابت داشته باشد، اما فیلمنامه به شدت بدی داشت و نتوانست انتظارات طرفداران را بر آورده کند. علاوه بر فیلمنامه، جلوه‌های ویژه بد و مشکلات دیگر، باعث شدند تا این فیلم شکست بخورد و جزو بدترین فیلم‌های ابرقهرمانی قرار بگیرد.

همچنین این فیلم (بهترین فیلم های دی سی 2022 (DC)) پایان بندی بسیار کلیشه‌ای و قابل حدسی داشت که به هیچ وجه طرفداران را راضی نکرد. در انتهای فیلم استپن ولف تمام مکعب‌های مادر را جمع آوری کرده بود، اما به راحتی شکست خورد و می‌توان گفت که هیچ نبرد فوق العاده و عظیمی نداشت و بدترین پایان ممکن را برای فیلم رقم زد و قطعا از تحریک کننده‌ترین پایان‌هایی بود که باعث شد روان طرفداران بتمن را نابود کند.

بتمن در برابر سوپرمن 2016 (Batman V Superman)

بدترین پایان در فیلم های ابرقهرمانی
بدترین پایان در فیلم های ابرقهرمانی

فیلم بتمن در برابر سوپرمن (بهترین کمیک های سوپرمن) یکی از فیلم‌های مورد انتظار سال 2016 بود که نبرد بین قوی‌ترین ابرقهرمانان دی‌سی را به تصویر می‌کشد. این فیلم در کل از باگ‌های داستانی و اهداف غیر منطقی زیادی رنج می‌برد و نمی‌تواند بیننده را در سینما به وجد بیاورد. یکی از مشکلات این فیلم که به شدت مورد تمسخر قرار می‌گیرد، رحم بتمن به سوپرمن به دلیل یکی بودن اسم مادرشان است. این مسئله آنچنان باعث تحریک اعصاب طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی شد که در آن زمان سازندگان با سیل عظیمی از فحش و ناسزا مواجه شدند.

این فیلم پایان بندی به شدت بدی داشت و حتی مرگ سوپرمن هم نتوانست پایان خوبی برای آن رقم بزند. در واقع مرگ سوپرمن یکی از مشکلات این فیلم است که اهداف فیلم لیگ عدالت را لو می‌دهد. بعد از این اتفاق طرفداران این حدس را زده بودند که در فیلم لیگ عدالت سوپرمن زنده خواهد شد که همین اتفاق هم افتاد. این فیلم بدترین پایان بندی در فیلم های ابر قهرمانی را به خود اختصاص می‌دهد.

پرندگان شکاری 2020 (Birds of Prey)

بدترین پایان بندی ها در فیلم های ابرقهرمانی
بدترین پایان بندی در فیلم های ابر قهرمانی

فیلم پردنگان شکاری به کارگردانی کتی یان در سال 2020 اکران شد که فیلم بسیار بدی بود. البته این فیلم با بازیگری فوق العاده مارگو رابی بسیار جذاب می‌شود، اما باز هم نمی‌تواند با این مورد به یک فیلم ابرقهرمانی (15 ابرقهرمان شکنجه شده در کمیک ها) خوب تبدیل شود. این فیلم در مورد تیم زنان دی‌سی روایت می‌شود که با شرور داستان، یعنی Black Mask مبارزه می‌کنند.

این فیلم علاوه بر باگ‌های داستان و فیلمنامه به شدت بد، یک پایان بندی بسیار بدتر دارد که باعث می‌شود طرفداران از آن نا راضی باشند. Black Mask یکی از شرورهای بسیار معروف دنیای دی‌سی (ترتیب دیدن فیلم های دی سی) است که طرفداران زیادی دارد و وقتی شرور یک فیلم باشد، از آن اثر انتظار زیادی می‌رود. Black Mask در این فیلم به شدت بد به تصویر کشیده شد و در پایان به راحتی توسط هارلی کویین به قتل رسید که بدترین پایان در فیلم های ابرقهرمانی را رقم زد.

ابدی ها 2021 (Eternals)

بدترین پایان بندی ها در فیلم های ابرقهرمانی
بدترین پایان بندی ها در آثار ابرقهرمانی

فیلم ابدی‌ها یکی از بدترین پایان ها در آثار ابرقهرمانی را دارد. این فیلم جزو فیلم‌های فاز چهارم مارول است که در سال 2021 اکران شد. فیلم ابدی‌ها در واقع فیلم بدی نیست، اما پایان بندی بسیار بدی دارد که باعث می‌شود آنطور که باید محبوب نباشد. این فیلم داستان یک گروه به نام ابدی‌ها (Eternals) را به تصویر می‌کشد که سعی دارند کره زمین را از وجود هیولاها پاک کنند و هزاران سال در آنجا زندگی کرده‌اند.

یکی از دلایلی که این فیلم پایان بندی ضعیفی دارد، این است که به صورت ناگهانی متوجه می‌شویم قوی‌ترین شخصیت این گروه، ایکاریس در واقع شرور داستان می‌باشد. او قصد دارد تا مأموریت خود را نسبت به نابودی زمین توسط سلستیال به پایان برساند و با مخالفت گروه (هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید) خود رو به رو می‌شود. در طول این مخالفت‌ها نبردی صورت می‌گیرد و وقتی که ایکاریس موقعیتی برای پیروز شدن داشت، تنها به دلیل گذشته‌ای که با سرسی به یاد آورد تسلیم شد که اصلاً منطقی نبود.

دکتر استرنج در چند جهانی جنون 2022 (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

بدترین پایان بندی ها در فیلم های ابرقهرمانی
بدترین پایان بندی ها در فیلم های ابرقهرمانی

قسمت دوم فیلم دکتر استرنج یکی از مهم‌ترین فیلم‌های فاز چهارم مارول است که داستان دکتر استرنج را در راه نجات دنیاهای موازی به تصویر می‌کشد. فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون بسیار هیجان انگیز است، اما پایان بندی بسیار کلیشه‌ای و بدی دارد. این فیلم به دلایلی نتوانست تمام انتظارات طرفداران را بر آورده کند و پایان بندی بد آن یکی از این دلایل بود.

در این فیلم آمریکا چاوز (بهترین کمیک های آمریکا چاوز) را شاهد هستیم که قدرت جا به جایی در بین دنیاهای موازی را دارد، اما قادر به کنترل این قدرت‌ها نیست. اسکارلت ویچ سعی دارد تا قدرت‌های او را بگیرد و دکتر استرنج سعی می‌کند تا او را از دست واندا نجات دهد. پایان بندی این فیلم بسیار کلیشه‌ای و بد می‌باشد، زیرا تا انتهای فیلم چاوز نمی‌تواند قدرت‌های خود را کنترل کند و بعد از اینکه دکتر استرنج به او می‌گوید به خودت ایمان داشته باش، می‌تواند به قدرت‌هایش مسلط شود.

فانوس سبز 2011 (Green Lantern)

بدترین پایان بندی ها در فیلم های ابرقهرمانی
بدترین پایان بندی ها در فیلم های ابرقهرمانی

فانوس سبز یکی از فیلم‌های شکست خورده دی‌سی (بهترین کمیک های دی سی 2022) است با نقدهای بسیار منفی‌ای رو به رو شد. این فیلم داستان بسیار بدی را ارائه می‌دهد که مخاطب را به شت خسته می‌کند. به دلایل بسیار متعددی فیلم فانوس سبز شکست خورد و نتوانست انتظاراتی که از آن داشتند را برطرف کند.

این فیلم همچنین از پایان بسیار بدی برخوردار است و انتظاری که از یک فیلم ابرقهرمانی خوب دارید را بر آورده نمی‌کند. این فیلم یک شرور بسیار خوب  به نام هکتور هاموند دارد که از پتانسل آن به خوبی استفاده نشد. او دشمن اصلی فانوس سبز است، اما در انتهای فیلم وقتی به درجات بالای قدرت خود می‌رسد، به صورت یک هاله‌ای از دود نمایش داده می‌شود که جلوه‌های ویژه به شدت بدی داشت.

مرد آهنی 3 2013 (Iron Man 3)

بدترین پایان بندی ها در فیلم های ابرقهرمانی
بدترین پایان بندی ها در فیلم های ابرقهرمانی

مرد آهنی 3 2013 (Iron Man 3)

قسمت سوم فیلم مرد آهنی (بهترین کمیک های مرد آهنی) از جمله فیلم‌هایی بود که با استقبال خوبی رو به رو نشد. این فیلم کاملاً بد نبود، اما از داستان خسته کننده و پایان بندی نسبتاً بدی برخوردار است. این فیلم داستان مبارزه تونی استارک با ماندارین را به تصویر می‌کشد و پس اینکه خانه‌اش توسط این شرور بمب باران می‌شود سعی می‌کند تا او را پیدا کند.

در این راه با پسری آشنا می‌شود و به تونی کمک می‌کند تا لباس مرد آهنی (بهترین کمیک های قلب آهنی) را تعمیر کند. این فیلم پایان بندی راضی کننده‌ای به بیننده ارائه نمی‌کند. در انتهای این فیلم ما شاهد مبارزه تونی استارک با ماندارین هستیم، اما کسی که او را به صورت بسیار عجیبی می‌کشد، پپر است. پپر او را به راحتی از بین برد و نتوانست پایان خوبی به مخاطب ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بدترین پایان بندی ها در فیلم های ابرقهرمانی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *