مقایسه آنتی ویروس نود ۳۲ و کسپرسکی

هرگاه صحبت از آنتی ویروس‌ها و عملکرد آن‌ها می‌شود نظرات ضد و نقیضی درمورد مزایا و توانمندی‌های آن‌ها بیان می‌شود که انتخاب یک گزینه مناسب برای کاربرانی که قصد خرید آنتی‌ویروس دارند را دشوار می‌کند.

اگرچه در استفاده از نسخه‌های رایگان تفاوت‌های آنتی ویروس‌ها چندان به چشم نمی‌آید اما اگر قرار است نسخه اورجینال این نرم افزارهای ضروری را تهیه کنید مهم است که در قبال هزینه‌ای که می‌پردازید، خدمات متناسب و دلخواهی را نیز دریافت کنید.

در میان آنتی ویروس‌های موجود، خرید لایسنس کسپرسکی اورجینال و آنتی ویروس نود ۳۲ دو گزینه‌ی جدی و محبوب هستند که میلیون‌ها کاربر را در سراسر دنیا به خود جذب کرده‌اند. در این مطلب و در مقام مقایسه آنتی ویروس نود ۳۲ و کسپرسکی را در مقابل هم قرار می‌دهیم تا با بررسی ویژگی‌ها و توانمندی‌های آن‌ها در مقابله با تهدیدهای امنیتی، شما را برای یک انتخاب بهتر راهنمایی کنیم. هر زمان که به یک نتیجه در این باره رسیدید می‌توانید با مراجعه به وبسایت بنیان سافت ، انواع نسخه‌های اصلی و لایسنی هر دو آنتی ویروس را با تخفیف‌های ویژه خریداری کنید.

نود ۳۲ بهتر است یا کسپرسکی

آنتی ویروس ESET یا نود ۳۲ با ارائه‌ی خدماتی مثل رمزگذاری امن اطلاعات، حذف بی‌بازگشت فایل‌ها و محافظت کامل از حریم خصوصی با safeguard مدعی حفظ امنیت سایبری کاربران است. در طرف دیگر نیز کسپرسکی با عملکرد بی‌نظیر در مقابل باج‌افزارها و بدافزارها، ایجاد پرداخت‌ها امن و محافظت کامل از تراکنش‌های آنلاین و قابلیت پشتیبان‌گیری راهکارهایی متمایز را برای محافظت از حریم خصوصی کاربران در پیش گرفته است.

اگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های کامل‌ترین نسخه‌های هر دو آنتی ویروس را در مقابل هم قرار دهیم لیست زیر دورنمایی از وضعیت این دو غول صنعت امنیت را به نمایش می‌گذارد :

ویژگی ها Kaspersky Total Security Eset Smart Sec-Premium
Antivirus and Antispyware
Firewall
Webcam Protection
Password Manager
Anti-Phishing
Ransomware protection
Banking and Payment Protection
Parental Control
Network Attack Protection
Encrypted storage
Automatically update apps
VPN
PC Cloud backup ON PC ✔
File Shredder
Performance optimization
Identity theft protection
Run suspicious apps in sandbox
File Backup ON PC ✔ ON PC ✔
مقایسه آنتی ویروس نود ۳۲ و کسپرسکی
مقایسه آنتی ویروس نود ۳۲ و کسپرسکی

مزایای آنتی ویروس نود ۳۲

نود ۳۲ آنتی ویروس محصول شرکت ESET و جزو اولین آنتی‌ویروس‌هایی‌ست که با نسخه‌ی رایگان خود در بین کاربران ایرانی مورد استقبال قرار گرفت. اگر تجربه استفاده از این آنتی‌ویروس را نداشتید در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که آنتی ویروس را عنوان می‌کنیم که آن را تبدیل به یکی از قدرتمندترین آنتی‌ویروس‌ها موجود در بازار کرده است‌:

  • آپدیت مداوم و خودکار هسته امنیتی نرم افزار
  • محافظت کامل دستگاه از حملات نفوذی به اطلاعات شما
  • پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک
  • اسکنر امنیتی شبکه خانگی VPN
  • بالاترین سطح محافظتی در بین آنتی ویروس‌های موجود
  • محافظت در برابر تهدیدهای فیشینگ، باج افزارها، بدفزارها و …
  • ابزار مدیریت رمز عبور
  • ردیابی دستگاه گم شده
  • ایجاد حساب جعلی فانتوم برای محافظت از اطلاعات اصلی کاربر

آنتی ویروس نود ۳۲ در سه نسخه‌ی پایه (NOD32 Antivirus) و اینترنت (Internet Security) و موبایل (Mobile Security) در دسترس است و می‌توانید با مراجعه به وبسایت بنیان سافت نسخه اورجینال آن را تهیه کنید.

مزایای آنتی ویروس کسپرسکی

شرکت کسپرسکی نیز بیش از دو دهه است که در زمینه امنیت سایبری فعالیت کرده و در تست‌های مختلف آزمایشگاه‌های امنیتی، در مقابله با بدافزارها و ویروس‌های کامپیوتری عملکردی کم‌نظیر از خود بجا گذاشته است. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این غول امنیت روسی شامل :

  • سرعت بالا در اسکن فایل‌های سیستم
  • عملکرد خاموش در بک‌گراند سیستم بدون اشغال فضای زیاد از پردازنده دستگاه
  • ابزار پیشرفته‌ی نظارتی برای والدین
  • محافظت همه‌جانبه در مقابل بدافزارها، تروجان، حملات اینترنتی، فیشینگ و …
  • محافظت از حساب‌های کاربری در پلتفرم‌های اجتماعی
  • ارئه‌ی لایسنس‌های متنوع برای کاربران خانگی و سازمانی
  • و …

برای خرید لایسنس کسپرسکی نسخه خانگی نیز سه گزینه‌ی توتال، اینترنت و اندروید سکیوریتی را در کنار نسخه‌ی پایه آنتی ویروس می‌توانید انتخاب کنید.

مقایسه عملکرد نود ۳۲ و کسپرسکی

تست و بررسی آنتی‌ویروس‌ها برای تشخیص نحوه عملکرد آن‌ها در شرایط یکسان کار دشواری‌ست. آزمایشگاه‌های تحقیقاتی ضدویروس با ایجاد شرایطی یکسان و نظارت کامل بر دستگاه‌ها تشخیص بهتری درباره عملکرد آنتی ویروس‌ها دارند. یکی از موسساتی که این کار را انجام می‌دهد وبسایت AV-Comparatives است که مقایسه‌های جامعی بین آنتی ویروس‌های مشهور انجام می‌دهد.

مقایسه آنتی ویروس نود ۳۲ و کسپرسکی
مقایسه آنتی ویروس نود ۳۲ و کسپرسکی

عملکرد نود ۳۲ و کسپرسکی در مقابله با بدافزارها

درحالیکه آنتی ویروس کسپرسکی اورجینال در مقابله با بدافزارها امتیاز ۱۰۰٪ را در تست‌های این موسسه به خود اختصاص داده، نود۳۲ با اختلافی ناچیز و با امتیاز ۹۹٪ دوشادوش رقیب خود عمل می‌کند. از طرف دیگر اما کسپرسکی در نمایش اعلان‌های کاذب به کاربر عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با نود۳۲ داشته و بنظر می‌رسد کوچک‌ترین تهدیدها را نیز به طور جدی به کاربر اطلاع می‌دهد!

مقایسه سرعت نود ۳۲ و کسپرسکی

سرعت اسکن کردن فایل‌ها یکی از فاکتورهای مثبت در انتخاب آنتی ویروس تلقی می‌شود چرا که نشان‌دهنده‌ی تشخیص و واکنش سریع هسته امنیتی یک آنتی ویروس به تهدیدهای بالقوه است.

در یک بررسی کوتاه کسپرسکی علاوه بر پردازش تعداد بیشتری از فایل‌های یک سیستم، سرعت بالاتری را نیز در تشخیص ویروس‌های نشان داده است. برخلاف انتظار اما در استفاده از منابع سیستم کسپرسکی ۱۵٪ منابع بیشتری از سیستم را برای اسکن فایل‌ها در پس زمینه و تشخیص فایل‌های مخرب استفاده می‌کند. وبسایت AV-Comparatives نیز امتیاز بسیارسریع را برای کسپرسکی و متوسط را برای نود۳۲ در نظر گرفته که تعریف درستی از سرعت عملکرد این دو آنتی ویروس محبوب خانگی‌ست.

چند نکته مهم برای خرید آنتی ویروس

تست‌های انجام شده برای بررسی آنتی ویروس‌ها به دلایل مختلفی اعتبار کافی برای سنجش نداشته و بهتر است با توجه به معیارهای دیگری مثل انتظارات و هزینه‌ی لایسنس درمورد خرید آنتی ویروس مورد نظرتا اقدام کنید. به محدودیت‌های احتمالی که درمورد آپدیت آنتی‌ویروس‌ها وجود دارد مثل امکان آپدیت آفلاین دقت کنید. برای خرید آنتی ویروس به سطح کاربری، تعداد دستگاه‌ها، امکانات مورد نیاز و سیستم‌عامل مورد استفاده توجه کنید. برای مثال کسپرسکی برای سیستم عامل مک طراحی نشده و یا ورژن‌های مختلف نود۳۲ امکانات بسیار متفاوتی دارند که باید با توجه به نیاز آن‌ها را انتخاب کرد.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *