معرفی بهترین نسخه های دکتر اختاپوس از نگاه سایت فیگار

امروز قرار است بهترین نسخه های دکتر اختاپوس را به شما معرفی کنیم که این کاراکتر‌های کمیک‌های مارول بیشتر به‌عنوان ابرشور در داستان‌ها ایفای نقش می‌کنند.

Doctor Octopus اولین حضوکتاب کمیک خود را در Amazing Spider-Man شماره 3 انجام داد و بلافاصله به یکی از بزرگترین دشمنان Spidey تبدیل شد. در حالی که او با اعمال شرورانه‌ای مانند مونتاژ Sinister Six و Spidey کنترل کننده ذهن خود را یک دشمن خطرناک نشان داد، داستان هایی مانند “Web of Death” و دوره‌هایی مانند Superior Spider-Man اتو اکتاویوس را به‌عنوان یک شخصیت پیچیده و تقریباً دلسوز معرفی کردند.

معرفی بهترین نسخه های دکتر اختاپوس

  • برترین نسخه های دکتر اختاپوس از نگاه فیگار

در ادامه قرار است چند تا از بهترین نسخه های دکتر اختاپوس معرفی کنیم:

بهترین نسخه های دکتر اختاپوس
ورژن های معروف دکتر اختاپوس در کمیک های مارول

در حالی که او به عنوان یک شرور و یک قهرمان به چیزهای زیادی دست یافته است، اتو اکتاویوس تنها فردی نیست که چهار بازوی مکانیکی دارد و خود را دکتر اختاپوس می‌نامد. به لطف کاوش‌های مارول کامیکس در چند جهان‌ها و گذشته‌ها و آینده‌های احتمالی، نسخه‌های تأثیرگذار از دکتر اختاپوس وجود دارد.

Doc Ock An Atlantean

بهترین ورژن های دکتر اختاپوس

دکتر اختاپوس سال 2099 جزء بهترین ورژن های دکتر اختاپوس است که شبیه هیچ داک اوک قبلی نیست. این ورژن از دکتر اختاپوس که نام واقعی او همچنان یک راز باقی مانده، یک دانشمند آتلانتیس است. او دارای پوست آبی می‌باشد و به جای چهار بازوی مکانیکی که به پشت او متصل شده‌اند، او دارای چهار شاخک و ظاهری مانند هشت پا دارد. Ock آبی، Atlantean Doc فقط نمونه دیگری از تفاوت 2099 با Amazing است.

این نسخه از شخصیت شرور اولین بار به عنوان عضوی از Sinister Six 2099 در Spider-Man 2099 vol. 3 #10. همراه با نسخه های جایگزین بعدی Venom، Vulture، Sandwoman، Venture و Electro، دکتر اختاپوس کنترل Alchemax را به دست گرفت و با میگل اوهارا مبارزه کرد.

Doctor Octopus Monster In 1602

بهترین نسخه های دکتر اختاپوس
برترین ورژن های دکتر اختاپوس

مارول 1602 جهانی را ارائه کرد که در اوایل قرن هفدهم، قهرمانان و تبهکاران کلاسیک مارول وجود داشتند. سریال‌های Tie-in مانند Spider-Man 1602 بر روی شخصیت‌های خاص تمرکز داشتند. دکتر استرنج پزشک ملکه الیزابت بود، چهار نفر از فانتاستیک کاشف بودند و بارون ویکتور اکتاویوس یک نجیب زاده بود که از طاعون رنج می برد.

اکتاویوس که برترین ورژن های دکتر اختاپوس است، سعی کرد با تزریق خون اختاپی به بدنش بیماری خود را درمان کند. این آزمایش به آرامی او را به یک هیولای اختاپوس مانند با شاخک‌های عظیمی که از پشت او رشد می‌کردند، تبدیل کرد. حتی در شکل هیولایی خود، اکتاویوس به دنبال درمانی بود و معتقد بود که خون عنکبوت کلید اصلی است.

Carolyn Trainer

بهترین نسخه های دکتر اختاپوس
ورژن های برتر دکتر اختاپوس در کمیک های مارول

برای بیش از 30 سال انتشار، مرد عنکبوتی با یک و تنها دکتر اختاپوس مبارزه کرد تا اینکه اتو به طرز وحشیانه ای توسط کین در حماسه کلون به قتل رسید. چند ماه پس از مرگ اتو، کارولین ترینر، شاگرد قدیمی اکتاویوس، بازوهای فلزی آشنا را به دست گرفت و دکتر اختاپوس جدید که جزء ورژن های برتر دکتر اختاپوس در کمیک های مارول در مرد عنکبوتی شگفت انگیز شماره 406 شد.

پدرش، سوارد ترینر، ماه‌ها به بن ریلی کمک می‌کرد و رابطه آن‌ها باعث حسادت کارولین شد. او پس از اینکه نام “بانوی اختاپوس” را برای فاصله گرفتن از بت خود انتخاب کرد، چندین بار در دهه 90 با اسکارلت اسپایدر مبارزه کرد تا اینکه در داستان‌های محبوب اخیر مانند “شکار” و “جنگ شوم” ظاهر شد.

MC2 Doc Ock

بهترین نسخه های دکتر اختاپوس
نسخه های برتر دکتر اختاپوس

MC2 جزء نسخه های برتر دکتر اختاپوس است و یک جهان جایگزین را کاوش کرد که در آن دنیا پیتر پارکر و مری جین واتسون ساکن شدند و دو فرزند به نام‌های می و بنجی داشتند. می درست مانند پدرش قدرت عنکبوتی را توسعه داد و پس از بازنشستگی پدرش، دختر عنکبوتی شد. اتو اکتاویوس دکتر اختاپوس در این جهان بود، همانطور که در سال 616 بود، و در جوانی بارها با مرد عنکبوتی مبارزه کرد.

پس از بازنشستگی اسپایدی، داک اوک دست به حمله زد و چندین کارمند دیلی باگل از جمله رابی رابرتسون را کشت. Spider-Girl در نهایت اوتو را برای آخرین بار شکست داد و او به کما رفت. همانطور که در جهان 616 بود، کارولین ترینر پس از مرگ اتو تبدیل به لیدی اختاپوس شد.

Deceased Doctor Octopus

بهترین نسخه های دکتر اختاپوس
نسخه های برتر دکتر اختاپوس

Spider-Man: Reign که توسط Kaare Andrews نوشته و تصویر شده است، یکی از دارک‌ترین نسخه های دنیای مرد عنکبوتی را ارائه کرد. پیتر پارکر که در 30 سال آینده اتفاق می‌افتد، او همچنین بازنشسته شده و اکثر افراد فوق‌قدرت یا مرده‌اند یا غیرقانونی شده‌اند. جهان توسط The Reign، یک نیروی اقتدارگرا اداره می‌شود.

پس از اینکه پیتر مجبور به بازنشستگی می شود، The Reign شش شیطانی را آزاد می‌کند تا او را متوقف کنند. پیتر تقریباً توسط Sinister Six کشته می‌شود قبل از اینکه بازوهای فلزی دکتر اختاپوس او را نجات دهند. حتی پس از مرگ، بازوهایی که توسط اکتاویوس برنامه ریزی شده بود، پیتر را به قبر عزیزانش می آورد. اقدام آخر و پس از مرگ اکتاویوس این بود که الهام بخش پیتر برای تبدیل شدن به مرد عنکبوتی بود.

Otto Octavius

بهترین نسخه های دکتر اختاپوس
برترین ورژن های دکتر اختاپوس

Spider-Man: Life Story مفهوم دنیای مارول را ارائه کرد که در آن شخصیت‌ها به طور طبیعی در طول سال‌ها پیر می‌شوند. Life Story بیشتر روی پیتر پارکر متمرکز بود؛ اما این مفهوم را می‌توان تقریباً برای هر شخصیت دیگر مارول به کار برد . در داستان زندگی ، اتو اکتاویوس همانند دنیای اصلی مارول با مرد عنکبوتی مبارزه کرد.

با این حال، این اتو که جزء برترین ورژن های دکتر اختاپوس است و پس از سکته قلبی در دهه 1970 مجبور به بازنشستگی شد. در سال 2019، اتو بازگشت و این بار کنترل بدن مایلز مورالس را در دست داشت. پیتر، همانطور که در مرد عنکبوتی برتر انجام داد، اتو را متقاعد کرد که جسد را به صاحب واقعی اش برگرداند. در جهان 616 و داستان زندگی، اتو کاملاً بی عاطفه نبود و در نهایت به لطف درس های مسئولیت پذیری پیتر، کار درست را انجام داد.

Ultimate Doc Ock

بهترین نسخه های دکتر اختاپوس
ورژن های برتر دکتر اختاپوس در کمیک های مارول

دکتر اختاپوس نهایی که جزء ورژن های برتر دکتر اختاپوس در کمیک های مارول است، بازوهای خود را به صورت مغناطیسی کنترل می‌کند. The Ultimate Universe به خوانندگان جدید این امکان را داد که وارد کمیک‌های مارول شوند. محبوب‌ترین قهرمانان و تبهکاران مارول در دنیایی تازه راه اندازی مجدد شدند. در دنیای Ultimate، اتو اکتاویوس کارمند Oscorp بود که انفجار آزمایشگاهی بازوهای فلزی را به بدن او آمیخت.این اتو از همتای 616 خود جوانتر و خوش اندامتر بود و به یکی از کشنده ترین دشمنان اسپایدی تبدیل شد.

زمانی که مرد عنکبوتی نهایی داستان کلون را اقتباس کرد، این Jackal نبود که کلون‌های مرد عنکبوتی را خلق کرد، بلکه داک اوک بود. Doc Ock در نهایت با مرد عنکبوتی و کلون هایش مبارزه کرد و سپس شکست خورد و در Triskelion، مقر Ultimate SHIELD محبوس شد.

Doctor Octopus Returned In Clone Conspiracy

بهترین نسخه های دکتر اختاپوس
ورژن های معروف دکتر اختاپوس در کمیک های مارول

بسیاری از قهرمانان مرده، تبهکاران و شخصیت‌های فرعی به لطف روش پیشرفته شبیه سازی بازگشتند. اتو اکتاویوس یکی از این شخصیت‌ها بود جزء ورژن های معروف دکتر اختاپوس در کمیک های مارول است؛ اما این اتو دارای مغز نسخه ای از اتو‌ای بود که به‌عنوان مرد عنکبوتی برتر به رویداد Spider-Verse پیوست.

پس از وقایع توطئه کلون، اتو ذهن خود را به بدنی منتقل کرد که اجزای مساوی پیتر پارکر و قطعات مساوی اتو اکتاویوس بود. این نسخه از اتو تبدیل به اختاپوس برتر شد و سپس دوباره به مرد عنکبوتی تبدیل شد. این اوتو احیا شده هنوز به لطف عشقش به آنا ماریا مارکونی، زنی که به اصلاح او در دوران سوپریور کمک کرد، همچنان انسانیت در او ریشه داشت.

Original Doc Ock

بهترین نسخه های دکتر اختاپوس
نسخه های برتر دکتر اختاپوس

اوتو اکتاویوس جزء نسخه های برتر دکتر اختاپوس است که توسط استن لی و استیو دیتکو خلق شد. این شخصیت دانشمندی بود که بازوهای مکانیکی را برای کمک به او در آزمایشاتش توسعه داد. در طی یک انفجار آزمایشگاهی، بازوها به بدن او پیوند خوردند و در نهایت او را به دکتر اختاپوس تبدیل کردند. از زمان ASM شماره 3، Doc Ock مسلماً بزرگترین شرور Spidey بوده است.

داک اوک Sinister Six، مرد عنکبوتی تحت کنترل ذهن را مونتاژ کرد و به طور غیرمستقیم مسئول مرگ بسیاری از متحدانش بود. با این حال، شخصیت غیرقابل جبرانی نشد. حتی قبل از اینکه او جسد مرد عنکبوتی را بگیرد، نشان داد که اوک تا حدی احساس شرافت دارد. «Web of Death» و «Anmory for Octopus» تنها دو داستانی هستند که انسانیت اوک را نشان می‌دهند. او حتی جان پیتر را در اولین داستان نجات داد.

Otto Abandoned The Octopus

بهترین نسخه های دکتر اختاپوس
برترین نسخه های دکتر اختاپوس

دن اسلات یکی از بهترین مرد عنکبوتی را در صفحات کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز شماره 698 ارائه کرد و همچنین جزء برترین نسخه های دکتر اختاپوس قرار گرفت، جایی که مشخص شد اتو اکتاویوس با موفقیت بدن‌ خود را با پیتر پارکر عوض کرده است. آرزوی مردن، قوسی است که در ASM شماره 700 به اوج رسید، همچنین داستانی میخکوب کننده ای را دارد و در زمانی که پیتر در حال مسابقه دادن برای بازپس گیری بدنش بود، به نمایش گذاشته شد.

به طرز عجیبی، او شکست خورد و اتو به مرد عنکبوتی برتر تبدیل شد؛ ولی این شکست قبل از اینکه پیتر آخرین درس قدرت و مسئولیت را به او بدهد رخ نداد. دوران مرد عنکبوتی برتر گاهی هیجان انگیز و بحث برانگیز بوده است؛ اما برای یکی از دشمنان سرسخت اسپایدی، شخصیت شگفت انگیزی ایجاد کرد و او را به قهرمانی تبدیل کرد که در نهایت خود را قربانی بازگشت پیتر کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین نسخه های دکتر اختاپوس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *