لوازم بهداشتی زنانه شامل چه محصولاتی است؟

حفظ بهداشت فردی، به طور مستقیم با سلامت و زیبایی بدن و صورتتان در ارتباط است. لوازم بهداشتی زنانه شامل چه محصولاتی است؟

حقیقت این است که رعایت بهداشت و استفاده مداوم و روزانه از محصولات بهداشتی، مقدمه بسیار مهمی برای دستیابی به زیبایی است. اما این‌که در میان صدها وسیله بهداشتی و آرایشی که روزمره با آنها سروکار داریم، کدام‌ها ضروری ترند، تا حدودی امری سلیقه‌ای است.

لوازم بهداشتی ضروری زنانه که همه باید داشته باشند

ولی داشتن این چند قلم لوازم بهداشتی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، برای هر خانمی ضروری است. با رویکرد نوینی که در حال گسترش است سرانه مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در جوامع و اقشار مختلف پیشرفت صعودی و قابل توجهی داشته است. به شکلی که داشتن روتین مراقبتی/بهداشتی صورت و بدن، امروزه به عنوان یکی از بخش‌های مهم روزمرگی در نظر گرفته می‌شود.

از تاثیر شوینده پوست غافل نشوید

فرقی نمی‌کند از کدام روتین مراقبت پوستی پیروی می‌کنید. شوینده‌ها، اولین گام برای داشتن پوست سالم و شفاف هستند. شوینده‌های مخصوص پوست، منافذ صورت‌تان را به شکل کاملا عمقی پاکسازی می‌کنند. علاوه بر این، مانع از تجمع آلاینده و آلودگی‌ها می‌شوند و از تولید سبوم اضافی نیز جلوگیری خواهند کرد.

شوینده‌های پوست، در انواع فوم، ژلی، روغنی، لوسیون و …. تولید می‌شوند. انتخاب نوع مناسب شوینده، تا حد زیادی به جنس پوست و مشکلات اختصاصی آن بستگی دارد. همچنین، توصیه می‌شود پیش از خرید شوینده، با پزشک متخصص یا مشاوران زیبایی پوست مشورت کنید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.فراموش نکنید که استفاده مداوم از شوینده سازگار با جنس پوست، شاه کلید سلامت پوستتان به شمار می‌آید.

ضرورت مصرف ضد آفتاب را جدی بگیرید

اگر می‌خواهد از شر لک، جوش، هایپر پیگمنتیشن و … خلاص شوید و پوستی صاف، درخشان و سالم داشته باشید، بهتر است استفاده از ضد آفتاب را جدی بگیرید. پوست ما در طول روز، حداقل چند ساعت در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد. اشعه ماورا بنفش ساطع شده از نور آفتاب، به عمق لایه‌های پوستی نفوذ می‌کند و به مرور زمان عوارضی همچون لک و آفتاب سوختگی را به همراه دارد.

اما کرم‌های ضد آفتاب، محصولاتی هستند که با هدف محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش آفتاب تولید شده‌اند. این محصولات با توجه به فاکتور SPF خود، قدرت بازدارندگی منحصر به فردی دارند و از نفوذ اشعه ماورا بنفش آفتاب به پوستتان جلوگیری می‌نمایند.

متخصصان پوست معتقدند که استفاده از ضد آفتاب، مهم‌ترین گام برای حفظ زیبایی و سلامت پوست شما است.

با مام و دئودورانت از شر بوی بد عرق خلاص شوید

یکی از مهم‌ترین ارکان زیبایی، حفظ بهداشت فردی است. مام و دئودورانت، دو محصول بسیار مهم در این زمینه به حساب می‌آیند. حقیقت این است که عرق کردن، فرایندی کاملا طبیعی است که همه ما آن را تجربه می‌نماییم. اما فرایند تعریق، باعث تجزیه برخی باکتری‌های طبیعی پوست می‌شود و به همین خاطر نیز عرق کردن بدن، اغلب با معضلاتی مانند بوی بد و زرد شدن لباس‌ها همراه است.

اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید به سراغ فراورده‌هایی همچون مام و دئودورانت‌ها بروید. این دو محصول اگرچه با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، اما به طور تخصصی برای رفع بوی بد و کاهش میزان تعریق تولید شده‌اند.

  • اگر صرفا با بوی بد تعریق بدن مشکل دارید، دئودورانت‌ها انتخاب عالی برای شما هستند. دئودورانت، اسیدیته پوستتان را افزایش می‌دهد و مانع از تجزیه باکتری‌های طبیعی و ایجاد بوی بد می‌شوند. علاوه بر این، رایحه بسیار ملایمی دارند که بوی خوشی به بدنتان می‌دهد.
  • فرمولاسیون مام‌ها، اغلب مشتقاتی از آلومینیوم را در خود جای داده‌اند و می‌توانند میزان تعریق بدن را کاهش دهند. چنانچه شما در دسته افرادی هستید که بیش از اندازه عرق می‌کنند، مام، گزینه خوبی برای کنترل این معضل است.

مام و دئودورانت، در انواع اسپری، رولی، مایع، ژلی و صابونی عرضه می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به نیاز و حساسیت‌های پوستی خود از انواع مختلف این محصولات استفاده نمایید.

با بادی اسپلش‌ها خوشبو و هیدراته بمانید

بادی اسپلش‌ها یکی از نوین‌ترین فراورده‌های دنیای عطر و ادکلن هستند. این محصول، با نگاهی ویژه به نیازهای بهداشت فردی تولید شده است. بادی اسپلش‌ها ترکیبی از درصد بالای آب، مقدار جزئی(2 تا 3 درصد) اسانس عطر و در برخی مواقع الکل هستند.

توجه داشته باشید که کلیدی‌ترین رسالت این فرمولاسیون ویژه، آبرسانی پوست بدن است. بادی اسپلش‌ها، ذرات معطر آب را اسپری می‌کنند و ضمن تامین رطوبت و آب مورد نیاز پوست، رایحه ملایم و خوشایندی را نیز به بدنتان هدیه می‌دهند.
این محصول، به خصوص برای کسانی که به انواع عطر و ادکلن حساسیت دارند، انتخاب بسیار خوبی است. بادی اسپلش، پخش بوی بالایی ندارد و مانع از برانگیخته شدن حساسیت‌های پوستی یا تنفسی نمی‌شود. اما لازم است بدانید که ماندگاری بادی اسپلش‌ها با توجه به برند و رایحه مورد نظر، تقریبا حدود 2 تا 4 ساعت است.

با ژل بهداشتی بانوان، از عفونت در امان بمانید

یکی از موارد بسیار ضروری در نکات بهداشت بانوان، مراقبت‌ و نظافت‌های مورد نظر برای ناحیه جنسی است. بانوان به خاطر ساختار اندام تناسلی خود، بیش از آقایان در معرض خطر ابتلا به انواع عفونت‌ها و بیماری‌ها هستند. اما رعایت برخی نکات ساده، می‌تواند تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری نماید.

بسیاری از خانم‌ها، از شوینده‌های معمولی برای تمیز کردن این ناحیه استفاده می‌کنند. درحالی که این کار، به خودی خود می‌تواند باعث انتقال آلودگی و برهم خوردن pH این بخش از بدن شود. برای اطمینان از نظافت ناحیه تناسلی و اجتناب از ایجاد هرگونه عفونت، سوزش و حساسیت در این ناحیه، پیشنهاد می‌شود از ژل بهداشتی بانوان برای شستشوی ناحیه تناسلی خود استفاده نمایید.

کاپ قاعدگی، پریودی راحت را برایتان رقم می‌زند

کاپ قاعدگی، محصولی بسیار مدرن است که برای تامین رفاه حال بانوان طراحی شده است. اگر به دنبال محصولی باکیفیت و راحت برای گذراندن دوره پریود خود هستید، روی کاپ قاعدگی سرمایه گذاری کنید. انواع کاپ قاعدگی، از جنس سیلیکون درجه 1 پزشکی تولید می‌شود و مزایای بالقوه‌ای برای مصرف کنندگان دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ابتلا به عفونت در دوره پریودی را به حداقل می‌رساند.
  • نیازی به تعویض مجدد در طول روز ندارد و هر 12 ساعت یکبار باید تخلیه شوند.
  • به کاهش تولید زباله کمک می‌کند و یکی از محصولات مورد تایید دوستداران محیط زیست است.
  • امکان انجام فعالیت‌های سنگین روزانه و ورزش را در دوران پریودی برای خانم‌ها فراهم می‌نماید.
  • نسبت به دیگر محصولات مشابه، مقرون به صرفه‌تر هستند و تا چند سال امکان استفاده مجدد دارند.

نکته بسیار مهم درباره کاپ قاعدگی، انتخاب برند معتبر، سایز مناسب و آگاهی از نحوه استفاده صحیح از محصول است. برای این کار، می‌توانید به پزشک متخصص مراجعه نمایید و در این باره راهنمایی بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *