جدید ترین قوانین ایتالیا برای تحصیل در مقاطع مختلف موسسه اصطهباناتی

ایتالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی و یکی از بهترین مقاصد برای کسانی است که می‌خواهند درس خود را در یک کشور خارجی ادامه دهند. با ما و شرایط مهاجرت به ایتالیا بمانید.

ایتالیا دارای یک سیستم آموزش و پرورش و دانشگاهی پیشرفته در کلاس جهانی است و در سال‌ها اخیر توانسته تا دانشجویان زیادی را جذب سیستم آموزش عالی خود کند. در این مقاله قصد داریم تا با شرایط مهاجرت به ایتالیا  و جدیدترین قوانین در این حیطه، آشنا شده و درباره موسسه حقوقی و مهاجرتی اصطهباناتی که در این زمینه به دانشجویان و علاقه‌مندان مشاوره ارائه می‌کند، اطلاعات کاملی به دست آوریم.

شرایط مهاجرت به ایتالیا
شرایط مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

ایتالیا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان از لحاظ سیستم‌های آموزشی و پژهشی است. شرایط مهاجرت به ایتالیا از نوع تحصیلی برای ما ایرانیان نیز بسیار مساعد است و امروزه بسیاری از جوانان به فکر ادامه تحصیل در این کشور و پس از آن وارد شدن به بازار کار، در اتحادیه اروپا هستند.  اما چرا در سال‌های اخیر، مهاجرت تحصیلی به این کشور این قدر، فراگیر شد و بسیاری به دنبال آگاهی از شرایط مهاجرت به ایتالیا هستند؟

بر طبق قوانین ثبت شده در اتحادیه اروپا که به معاهده بولونیا معروف است، دانشجویان این کشور به راحتی و بدون مشکلات ناشی از تطبیق مدرک، می‌توانند پس از پایان دوره تحصیلات و برای ادامه آن، به دیگر کشورهای اروپایی سفر کرده و تحصیلات خود را در آن‌جا ادامه دهند. از دیگر مزایای تحصیل در این کشور، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • قیمت پایین دوره‌ها و هزینه کم تحصیل و زندگی در ایتالیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی
  • تنوع بالا در رشته‌ها از جمله امکان تحصیل پزشکی در ایتالیا
  • امکان کار ضمن تحصیل
  • امکان تحصیل در رشته‌های تحصیلی گوناگون و به زبان انگلیسی

جدیدترین قوانین تحصیل در ایتالیا

یکی از مهم‌ترین قوانین مربوط به تحصیل در رشته‌های گوناگون در ایتالیا، شرکت در آزمون‌های دانشگاه‌های این کشور است. دو دسته آزمون TOLC و IMAT برای ورود به رشته‌های پرکاربرد در ایتالیا برگزار می‌شود. آزمون TOLC برای رشته‌های مهندسی، علوم انسانی، داروسازی و… طراحی شده و آزمون IMAT برای متقاضیان رشته‌های پزشکی آماده شده است. بیشتر این آزمون‌ها به صورت آنلاین نیز برگزار می‌شود و سطح دانش خوب و سطح زبان متوسطی را می‌طلبد.

آیا قوانین ایتالیا، سن خاصی را برای پذیرش ویزای تحصیلی تعین کرده‌اند؟

در جواب باید گفت که خیر سن خاصی برای تحصیل در رشته‌های گوناگون و در مقاطع مختلف در کشور ایتالیا وجود ندارد؛ اما گفته می‌شود که بهتر است برای گرفتن اقامت این کشور به شکل تحصیلی تا قبل از 29 سالگی اقدام کنید.

مدرک زبان برای تحصیل در ایتالیا

به طور کلی و در شرایط مهاجرت به ایتالیا، زبان اصلی آموزش‌ها در این کشور و به خصوص در مقاطع پایین‌تر، ایتالیایی است و افراد باید دانش زبانی خوبی در این زمینه داشته باشند. اما دانشگاه‌های بین‌المللی زیادی در این کشور وجود دارد که تمام مراحل تحصیلی را به زبان انگلیسی پیش می‌برند. برای سطح زبان، معمولا آیلتس با نمره 6 و 6 به ‌بالا، برای گرفتن پذیرش کافی است و در مورد زبان ایتالیایی نیز حداقل سطح B2، مورد پذیرش دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد. در برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها نیز کلاس‌های تقویت زبان به صورت همزمان با تحصیل برای دانشجویان، ارائه می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا

طبق قوانین ایتالیا، این مدارک برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا الزامی است:

  • پاسپورت معتبر
  • اصل و ترجمه از مدارک تحصیلی در مقاطع گذشته
  • اصل و ترجمه ریز نمرات بای داشتن اطلاعات کاملی از گذشته تحصیلی فرد
  • تاییدیه ارزشیابی مقطع تحصیلی (که ایتالیا برای تایید و مطابقت مدرک قبلی شما با مدارک رایج در کشور ایتالیا، ارائه می‌کند)
  • ارائه مدرک زبان متناسب با نوع دانشگاه و رشته مورد علاقه
  • یکی از مهم‌ترین شرایط مهاجرت به ایتالیا، نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر است.
  • انگیزه‌نامه (SOP) که توسط فرد متقاضی تحصیل در ایتالیا، نگارش می‌شود و چشم‌انداز، اهداف و علاقه فرد را برای تحصیل در ایتالیا و در رشته مورد نظر نشان می‌دهد. این مدرک یکی از مهم‌ترین مدارک در زمینه پذیرش ویزای تحصیلی است. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره داشتید، می‌توانید با کارشناسان شرایط تحصیل در ایتالیا اصطهباناتی، مشاوره داشته باشید.
  • رزومه (CV) که نمایش‌دهنده قابلیت‌ها و سوابق فرد در زمینه رشته مورد نظر است. این مدرک نیز یکی از اصلی‌ترین مدارک برای جلب نظر استاید در رشته شما و اخذ پذیرش تحصیلی است.
شرایط مهاجرت به ایتالیا
شرایط مهاجرت به ایتالیا

قوانین مربوط به بورسیه در دانشگاه‌های ایتالیا

دو نوع اصلی بورسیه برای دانشجویان خارجی در ایتالیا در نظر گرفته شده است. اولین مورد بورسیه دانشگاهی است که بیشتر برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده است. این بورسیه، همچنین به دانشجویان مقطع لیسانی در سال‌های بالاتر نیز اعطا می‌شود. بیشتر البته دانشجویان اتحادیه اروپا شامل بورسیه دانشگاهی می‌شوند.

نوع دوم بورسیه اما بورسیه استانی است که به دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا تعلق می‌گیرد. برخی شرایط برای اخذ این بورسیه عبارت است از:

  • با توجه به شرایط مالی فرد در کشور مبدا اعطا می‌شود.
  • مبلغ آن 5000 تا 7000 یورو است و طی سه مرحله به دانشجو اعطا می‌شود.
  • شرط سنی نداشته و تعهدی در آینده برای دانشجو ایجاد نمی‌کند.

سخن آخر

در این مقاله درباره شرایط مهاجرت به ایتالیا به صورت تحصیلی، بحث کردیم. اگر قصد تحصیل پزشکی در ایتالیا و یا رشته‌های دیگر و در مقاطع گوناگون را دارید، می‌توانید از مشاوران شرایط تحصیل در ایتالیا اصطهباناتی مشاوره بگیرید. مشاوران مجرب ما با آگاهی از آخرین به‌روزرسانی‌ها در مورد قوانین ویزای تحصیلی و گرفتن پذیرش دانشگاه‌های این کشور، می‌توانند کمک بزرگی به موفقیت شما در این زمینه باشند.

سوالات متداول

  1. آیا امکان کار ضمن تحصیل در ایتالیا وجود دارد؟

بله. دانشجویان می‌توانند در طول ترم تا 20 ساعت در هفته کار کنند.

  1. آیا گرفتن پذیرش و یا بورسیه در ایتالیا، شرط سنی دارد؟

خیر. هیچ شرط سنی در قانون ایتالیا و در این مورد وجود ندارد.

3.      مهم‌ترین قانون برای آغاز تحصیل در ایتالیا چیست؟

قبولی در آزمون‌های ورودی در هر رشته و داشتن مدرک زبان

  1. آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا وجود دارد؟

بله. دانشگاه‌های خاصی در این کشور وجود دارد که این امکان را فراهم می‌کنند.

  1. اعتبار ویزای دانشجویی طبق قوانین ایتالیا چقدر است؟

این ویزا تنها تا پایان دوره تحصیل اعتبار دارد.

 

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *