شیک‌ترین تزئین آشپزخانه با 7 ایده کاربردی و راحت

ورودی آشپزخانه شما چه شکلی است؟ آیا طراحی باز دوست دارید یا بسته؟ چطور آن را تزئین می‌کنید؟ با نوشتار شیک‌ترین تزئین آشپزخانه با 7 ایده کاربردی و راحت همراه ما بمانید.

امروزه اکثر منازل با سبک باز یا اصطلاحا اپن طراحی می‌شوند؛ که موجب بزرگتر به نظر رسیدن فضا و راحتی دسترسی و نورگیری بیشتر می‌گردد. با داشتن یک آشپزخانه اپن، تزئین کردن آن، یکی از دغدغه‌های مهم صاحب‌خانه‌ها می‌شود.

تزئین اپن آشپزخانه در چیدمان نشیمن و دکوراسیون کل منزل تاثیر بسزایی دارد؛ زیرا همان‌طور که آشپزخانه اپن به سایر نقاط خانه دید دارد، از اکثر نقاط نیز دید کاملی به اپن آشپزخانه وجود دارد که اهمیت تزئین مناسب آن را بیشتر می‌کند. در ادامه به معرفی راهکارهایی برای رفع این دغدغه‌‌‌ی صاحبان آشپزخانه‌های جدید می‌پردازیم .

ایده‌های تزئین آشپزخانه

برای تزیین اپن، نیاز به عناصر خاص یا خرج هزینه‌ی گزاف ندارید؛ تزیین اپن آشپزخانه با وسایل ساده نیز امکان‌پذیر است. از مهم‌ترین نکات در تزیین اپن آشپزخانه، تناسب وسایل استفاده‌ شده با نوع دکوراسیون منزل است؛ زیرا اپن آشپزخانه، منظره‌ی افرادی است که در نشیمن نشسته‌اند. همچنین رعایت تمیزی و نظم و شلوغ نکردن آن خیلی اهمیت دارد.

اگر شما هم می‌خواهید دستی به سر‌ و روی اپن آشپزخانه خودتان بکشید، ایده‌های زیر به‌روزترین و جذاب‌ترین شیوه‌های تزیین اپن آشپزخانه را نشان‌تان می‌دهند.

1.     حس سرزندگی با گل‌های طبیعی و گلدان‌های جذاب

بعد از خریدن یک رانر خوش‌طرح و متناسب با تم رنگی سایر عناصر آشپزخانه، اپن در نظر همه شیک‌تر می‌شود؛ سپس می‌توانید با انتخاب تعدادی گل‌های طبیعی در گلدان‌های جذاب، دکورتان را کامل کنید. رنگ سبز گل‌ها، حسی شاداب‌ و سرزند‌ه به آشپزخانه‌ می‌دهد.

در انتخاب گل و گلدان برای تزیین آشپزخانه، رنگ و مدل آن‌ها اهمیت دارد. مثلا برای دکوراسیون‌های مدرن، از گیاهان ساده‌ی بدون گل در گلدان‌هایی با جنس سفالی یا سنگی، در رنگ سفید یا مشکی استفاده می‌شود؛ ولی در آشپزخانه‌های کلاسیک، ترجیح در انتخاب گل‌های رنگارنگ و شاد با گلدان‌هایی متنوع و رنگی است.

2.     تزئین راحت با استفاده از ظروف آشپزخانه

بدون صرف هیچ هزینه‌ی اضافی، تنها با استفاده از ظروف آشپزخانه‌تان، اپن را به زیبایی تزئین کنید. به چند شیوه می‌توان از این ظروف برای تزئین اپن استفاده کرد.

  • چیدن چند بانکه شیشه‌ای با تنقلات
  • قرار دادن یک ست پاسماوری جذاب
  • چیدن یک سرویس چای خوری
  • آویزان کردن ظروف مسی
  • چیدن چند ظرف چوبی کنار هم
  • گذاشتن چند ظرف جار با طرح‌های خاص

3.     تزئین اپن آشپزخانه با شمع

شمع‌ها از آیتم‌هایی هستند که برای تزئین همه‌ی نقاط منزل کاربرد دارند و حسی مدرن و در عین حال رمانتیک را به روح دکوراسیون تزریق می‌کنند. با استفاده از چند شمع عطری با ابعاد و رنگ‌های مختلف و متناسب با تم آشپزخانه، می‌توانید با کمترین هزینه یک چیدمان شیک و خوشبو داشته باشید.

4.     حس تازگی با استفاده از میوه‌ها و سبزیجات

استفاده از میوه‌ها و سبزیجات، از عناصر قدیمی تزیین آشپزخانه می‌باشد که حس شادابی و طراوت محیط را افزایش می‌دهد. می‌توانید با استفاده از ظروف فلزی یا سنگی در رنگ‌های مشکی یا سفید و تعدادی میوه‌‌ مصنوعی یک دکور مینیمال و مدرن بسازید. همچنین می‌توانید با یک ظرف بزرگ و طلایی پر از میوه‌های تازه، حس یک آشپزخانه کلاسیک را ایجاد کنید.

5.     تزئین شیک‌تر با عناصر دکوراتیو

استفاده از عناصر دکوراتیو برای تزئین منازل، این روزها خیلی زیاد شده است. این عناصر تنوع زیادی دارند و برای خرید یک سرویس پذیرایی جدید تزئینی، باید هم‌خوانی آنها با تم دکوراسیون را حتما در نظر گرفت.

از جمله عناصر پرکاربرد دکوراتیو، آئینه‌ها و دیوارکوب‌های سفالی هستند. با انتخاب یک دیوارکوب با رنگ متناسب با هارمونی رنگ‌های آشپزخانه و نشیمن، می‌توان تحول چشمگیری در تزئین اپن ایجاد کرد. از طرف دیگر، آئینه‌ها نیز باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا و همچنین شیک‌تر شدن می‌شوند؛ پس استفاده از آن‌ها را نیز در یاد داشته باشید.

6.     مدرنیزه با چراغ‌های آویز

یکی از عناصر مدرن در تزئین اپن، چراغ‌های آویز بلند هستند که این روزها با رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی در بازار پیدا می‌شوند. باتوجه به سبک دکوراسیون‌ در خرید وسایل دکوری شیک منزل، می‌توانید مدل کلاسیک، مدرن، روستیک و آنتیک آن‌ها را در انواع رنگ‌های طلایی، مسی، برنجی و یا حتی کاملا شیشه‌ای تهیه نمایید. مثلا چراغ‌های آویز مدل ادیسونی، لایت‌بار و میله‌ای برای دکورهای مدرن خیلی مناسب هستند.

  1. یک آشپزخانه گرم و مدرن با شلفی از ماگ‌ها و کتاب‌های آشپزی

می توانید خیلی ساده با استفاده از چند شلف یا جعبه و قرار دادن ماگ‌های جذاب یا کتاب‌های آشپزی در آن‌ها با کمترین ‌هزینه‌، یک تزیین اپن آشپزخانه‌ با وسایل ساده انجام دهید.

خودتان یک طراح هستید

با استفاده از این ایده‌ها، شما مانند یک طراح می‌توانید با وسایل ساده بهترین تزئین را برای اپن آشپزخانه منزل‌تان رقم بزنید و چشم همه را خیره کنید.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *