آیا اجاره ماشین در ترکیه بی خطر است؟

اجاره ماشین در ترکیه یکی از بهترین راه ها برای کشف هر چه بیشتر این کشور است. ترکیه از نظر جغرافیایی بسیار بزرگ است و در هر اینچ از آن چیزهای زیادی برای دیدن و بازدید وجود دارد.

متأسفانه، سیستم راه آهن ذر شهرهای که گردشگر زیادی دارند مانند تور استانبول و تور آنتالیا هنوز توسعه نیافته است و برای رفت و آمد راحت نیست. پروازهای داخلی بسیار زیاد هستند، اما انجام پروازهای بین شهرها کمی گران است، همچنین هر شهری فرودگاه ندارد. گاهی اوقات تردد با وسایل نقلیه عمومی باعث اتلاف وقت می شود. اما معمولاً در مورد چیزهایی که در حین رانندگی با آنها مواجه خواهند شد کنجکاو هستند.

اجاره ماشین در ترکیه

چرا در ترکیه ماشین کرایه کنیم؟

برای اینکه به بهترین شکل ممکن تور ترکیه را بگردید و مسیرهای معمول را ترک کنید ، خیلی ها به فکر اجاره ماشین در ترکیه می افتند. اجاره ماشین شخصی در ترکیه برای کسانی که عاشق آزادی برای کشف با سرعت هستند و همه چیز را مطابق با علایق خود کشف می کنند بسیار مفید است .

چگونه در ترکیه ماشین کرایه کنیم؟

شرکت های قابل اعتماد زیادی وجود دارند که می توانید هر نوع وسیله نقلیه ای را در آنها اجاره کنید. شرکت‌های اجاره بین‌المللی در اطراف شعبه دارند، می‌توانید به‌راحتی یکی از آن‌ها را پس از رسیدن به فرودگاه اجاره کنید یا می‌توانید از پذیرش هتل خود برای رزرو کمک بخواهید. به طور کلی کارت اعتباری و گواهینامه رانندگی بین المللی برای دریافت نوع خودروی مورد نظر کافی خواهد بود . توجه داشته باشید که اگر مجبور شوید ماشین را در مکان دیگری رها کنید، آنها بیشتر هزینه اضافی می خواهند.

گواهینامه رانندگی شما در ترکیه معتبر است. طبق قوانین ترکیه ، تمامی اتباع خارجی در ترکیه می توانند از گواهینامه رانندگی کشور خود تا 6 ماه از روز ورود ترکیه استفاده کنند. گواهینامه رانندگی موقت پذیرفته نمی شود. گواهینامه رانندگی باید عکس داشته باشد و به خط لاتین نوشته شده باشد.

اجاره ماشین در ترکیه

هنگام بررسی پلیس باید موارد زیر را به همراه داشته باشید: پاسپورت (یا مدرک ورود و شناسنامه)، ویزای توریستی مهر شده ، گواهینامه رانندگی ، مدارک وسیله نقلیه و بیمه اجباری وسیله نقلیه .

شرکت اجاره ای شما باید اسناد خودرو و بیمه را در اختیار شما قرار دهد. وقتی ماشین کرایه می کنید از آنها بپرسید.

آیا اجاره ماشین در ترکیه امن است؟

در ابتدا، وقتی شاهد ترافیک استانبول هستید، ممکن است ایده خوبی به نظر نرسد ، اما نگران نباشید زیرا ترک ها عموماً رانندگان خوبی هستند و اگر قوانین را با دقت رعایت کنید، در حین رانندگی تهدید چندانی نخواهند کرد .

ترافیک استانبول اجاره ماشین در ترکیه

اولا بزرگراه ها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و جاده های فرعی نیز وضعیت خوبی دارند. آنها اکثراً تقسیم بندی شده اند و برای سرعت زیاد مناسب هستند، اما محدودیت سرعت حداکثر 120 کیلومتر در ساعت است و همیشه رادارهایی برای جریمه رانندگی وجود دارد. تنها مسئله این است که برخی از آنها در مقایسه با راه های جایگزین بسیار گران هستند .

پمپ بنزین ها، رستوران ها یا حتی مراکز خریدی وجود دارند که در کنار بزرگراه ها با تمام امکانات خدمات رسانی می کنند . جاده ها علائم و تجهیزات لازم را دارند که از هر خطری جلوگیری می کند، اگر یک رهیاب جی پی اس داشته باشید، راهی برای گم شدن وجود ندارد .

نکاتی که ما به آن اشاره می کنیم در واقع در مورد اجاره ماشین نیست، بلکه بیشتر در مورد رانندگی است. رانندگی در جاده های کوهستانی چندان آسان نیست.

اگر حتی اندکی برف ببارد، برخی از جاده ها می توانند بسته شوند. بنابراین اگر قصد دارید در زمستان برای رفتن به کوهستان در ترکیه ماشین کرایه کنید (مثلاً اسکی در نزدیکی بورسا )، باید از فروشنده خودرویی با لاستیک زمستانی یا زنجیر چرخ بخواهید تا مشکلی پیش نیاید.

زمستان در جاده های ترکیه با درختان برفی

لطفاً مطمئن شوید که ماشین مجهز به تراشه عوارض HGS است که نجات دهنده ای است که از تمام جاده های عوارضی بدون نیاز به توقف عبور می کند .

اگر به طبیعت ترکیه علاقه مند هستید ، اجاره یک SUV یا وسیله نقلیه آفرود برای کشف جواهرات پنهان ایده آل است. همچنین، باید در نظر داشته باشید که سواحل غربی ترکیه مناظر بیشتری نسبت به ساحل شرقی دارد و شکل زمین به خشن بودن شرق نیست. از آنجایی که سواحل غربی نیز مدرن تر است و مکان های استراحت بهتری دارد، شروع یک تور آنتالیا در ساحل غربی ایده آل است. بهترین زمان برای تجربه دریای مدیترانه در بهار یا تابستان است.

جاده های ساحلی مدیترانه ترکیه

همچنین در بسیاری از مناطق ترکیه علائم هشدار دهنده با حیوانات در جاده ها وجود دارد . بنابراین توجه داشته باشید که مسیرهای مهاجرتی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. اما اگر از اروپا یا ایالات متحده می آیید، احتمالاً با آنها آشنا هستید.

لطفا برای کسب اطلاعات در مورد سفر خود به ترکیه با توریاب | touryabtravel.com تماس بگیرید . ما خوشحال خواهیم شد که یک برنامه سفر تهیه کنیم و به شما در سفر ترکیه کمک کنیم .پیشنهاد توریاب انتخاب یک تور استانبول 7 شب  و 8 روز است تا با جاذبه های این شهر توریستی بیشتر آشنا شوید.

سوالات متداول:

آیا اجاره ماشین در ترکیه عاقلانه است؟

بله، اجاره ماشین در ترکیه (در هر نقطه از کشور از غرب تا شرق) کاملاً ایمن است، اما اگر اقدامات احتیاطی را انجام دهید و از شرکت های کلاهبردار (مانند اتومبیل طلایی و گرین موشن) و شرکت های اجاره ای ناشناخته مانند اتومبیل های کرایه فردی کوچک دوری کنید. دفاتر  معتبر اجاره ماشین اغلب در نزدیکی هتل ها یا در مناطق توریستی قرار دارند.

آیا رانندگی در ترکیه برای گردشگران امن است؟

همانطور که در اطراف ترکیه رانندگی می کنید، اغلب با پست های بازرسی پلیس روبرو می شوید. پلیس ممکن است در جاده‌ها و بزرگراه‌های اصلی یا خارج از مکان‌های توریستی مهم مانند استانبول و آنتالیا مستقر باشد. به یاد داشته باشید که پلیس برای امنیت همه وجود دارد .

در مورد اجاره ماشین در ترکیه چه چیزهایی باید بدانم؟

برای اجاره خودرو در ترکیه، باید حداقل 21 سال سن داشته باشید (سن ممکن است بسته به دسته خودرو متفاوت باشد) و گواهینامه خود را به مدت یک سال نگه داشته باشید. رانندگانی که زیر 25 سال ماشین کرایه می کنند ممکن است هزینه اضافی برای راننده جوان دریافت کنند. تعداد کمی از کلاس های اتومبیل حداکثر سن اجاره 70 سال دارند.

بهترین سایت اجاره خودرو در ترکیه کدام است؟

yolcu360.com رتبه 1 را به خود اختصاص داد و پربازدیدترین وب سایت اجاره خودرو در ترکیه در ژوئیه 2023 است، پس از آن avis.com.tr به عنوان نفر دوم و kayak.com.tr در رتبه سوم به عنوان رهبران وب سایت های کرایه اتومبیل در رتبه سوم در ترکیه قرار گرفتند.

آیا خارجی ها می توانند در ترکیه رانندگی کنند؟

بله، شما می توانید تا 6 ماه با گواهینامه رانندگی خارجی در ترکیه رانندگی کنید . لطفاً توجه داشته باشید، بازدیدکنندگان از برخی کشورها به مجوز رانندگی بین‌المللی و همچنین گواهینامه رانندگی معتبر نیاز دارند.

آیا به گواهینامه رانندگی بین المللی در ترکیه نیاز دارم؟

گواهینامه های رانندگی صادر شده در کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا پذیرفته می شود. مجوزهای رانندگی بین المللی به رسمیت شناخته شده است اما لازم نیست مگر اینکه بیش از سه ماه در آنجا اقامت داشته باشید .

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *