ملک دیجیتالی یا زمین مجازی چیست؟ [+نحوه خرید و کسب درآمد]

زمین مجازی در متاورس چیست؟ چگونه میتوان زمین مجازی خرید؟ در ادامه با ما و نوشتار ملک دیجیتالی یا زمین مجازی بمانید.

زمین مجازی به زمینی گفته می‌شود که در متاورس (دنیای مجازی) وجود دارد و در دنیای حقیقی اثری از آن نیست. به‌عبارتی توسعه‌دهندگان متاورس، شهرهای مختلف را به تعداد زیادی قطعه زمین کوچک تقسیم کرده‌اند که می‌توان آن‌ها را به‌صورت NFT در فروشگاه‌های مختلف خرید و فروش کرد.

ملک دیجیتالی یا زمین مجازی چیست؟

[+نحوه خرید و کسب درآمد]

مردم نیز بعد از خرید زمین‌های متاورسی می‌توانند در آن ساخت و ساز کرده و آن را برای فروش قرار دهند. بسیاری از افراد با خرید و فروش زمین‌های مجازی به ثروت زیادی دست پیدا کرده‌اند. در این مقاله، به بررسی متاورس و نحوه خرید زمین‌های مجازی و کسب درامد از این حوزه نوظهور پرداخته شده است.

خرید زمین مجازی

زمین مجازی چیست؟

دنیای مجازی یا متاورس، دنیایی شبیه به دنیای واقعی با ساختمان‌ها و فروشگاه‌های عادی است که در یک سرزمین مجازی قرار دارند. کاربران می‌توانند زمین‌های مجازی را خریداری کرده و در آن ساختمان مورد نظر خود را بسازند.  مفهوم زمین‌ مجازی در سال‌های اخیر و بعد از ترند شدن متاورس شکل گرفت. در سال‌های 2020 و 2021، پروژه‌های متاورسی موفقی مانند دیسنترالند، اکسی اینفینیتی و سندباکس به محبوبیت زیادی دست پیدا کردند و همراه با آن‌، توجه مردم به متاورس و زمین‌های مجازی بیشتر شد. در همین حین افراد زیادی شروع به خرید مانا و خرید SAND کردند که همین موضوع، قیمت این توکن‌ها را چندین برابر کرد.

آینده زمین های مجازی

زمین‌های مجازی در متاورس معنی و مفهوم پیدا می‌کنند، به‌همین دلیل آینده آن‌ها نیز به متاورس بستگی دارد. در سال‌های اخیر غول‌های فناوری بزرگ دنیا مانند متا، مایکروسافت و سامسونگ توجه ویژه‌ای به متاورس داشته‌اند. برای مثال، متا بخش اعظمی از سرمایه خود را برای ایجاد متاورسی عظیم اختصاص داده و تلاش می‌کند در این حوزه شرکتی پیشرو باشد. در مقابل نیز سامسونگ فروشگاهی مجازی به نام Samsung 837X در متاورس دیسنترالند افتتاح کرده و از طریق آن گجت‌های خود را به نمایش می‌گذارد.

با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم شرکت‌های بزرگ فناوری در متاورس می‌توان آینده درخشانی برای این حوزه و زمین‌های مجازی پیش‌بینی کرد. قطعا در آینده با رونق گرفتن شهرهای مجازی، تعداد زیادی از مردم از این زمین‌ها دیدن می‌کنند و طبعا قیمت آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

آیا خرید زمین مجازی برای سرمایه گذاری مناسب است؟

خرید مانا

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم در حال حاضر سرمایه‌گذاری در متاورس به تجارتی بزرگ تبدیل شده است. سوپراستارهایی مانند اسنوپ داگ و شرکت‌های بزرگی مانند JP Morgan، HSBC، Adidas و Samsung  خیلی زودتر از سایر کمپانی‌ها اقدام به خرید زمین‌های مجازی با هدف توسعه کسب و کار خود کرده‌اند. با توجه به افزایش قیمت زمین‌های مجازی در سال‌های گذشته، می‌توان دلیل شتاب برخی شرکت‌ها برای خرید زمین‌های مجازی را درک کرد.

میانگین قیمت زمین‌ مجازی قبل از سال 2020 کمتر از 1000 دلار بود اما پس از مدت کوتاهی در سال 2021، میانگین قیمت این زمین‌ها چندین برابر شد و قیمت برخی از آن‌ها حتی از زمین‌های واقعی فراتر رفت. البته با ریزش قیمت بیت کوین در ماه‌های گذشته، قیمت زمین‌های مجازی کاهش یافته و رونق سابق را ندارد. اما این اتفاق لزوما بد نیست زیرا افرادی که قبلا به‌دنبال خرید این زمین‌ها در قیمت‌هایی پایین بودند اکنون فرصت این کار را به‌دست آورده‌اند.

درواقع اگر بتوانید یک زمین مجازی مناسب را در قیمتی ارزشمند خریداری کنید، احتمالا با رونق گرفتن بازار کریپتو و متاورس در سال‌های آینده، زمین‌های خود را با قیمتی چندین برابر به فروش برسانید. اتفاقی که مشابه آن برای خریداران بیت کوین در سال 2020 رخ داد. در مارس 2020 عده‌ای بعد از ریزش شدید قیمت بیت کوین این ارز را روی 5000 دلار خریداری کردند و با رسیدن قیمت این ارز به 68000 دلار در سال 2021، حدود 1200 درصد سود به جیب زدند. به‌عبارتی، خرید ارز دیجیتال یا زمین مجازی در قیمت‌های ارزنده، می‌توان سرمایه‌گذاری سودساز باشد. اما چه‌طور می‌توان یک زمین مجازی خرید و برای خرید آن به چیزهایی نیاز است؟

چگونه میتوان زمین مجازی خرید؟

برای خرید زمین مجازی دو روش کلی وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. خرید زمین به‌صورت مستقیم از داخل سایت بازی

یکی از ساده‌ترین و امن‌ترین راه‌ها برای خرید زمین استفاده از سایت‌های مرجع است. برای مثال اگر قصد خرید زمین در دیسنترالند را دارید، می‌توانید وارد سایت decentraland.org شوید و از قسمت MarketPlace، زمین مورد نظر خود را خریداری کنید. دقت کنید که برای خرید زمین قبل از ورود به سایت، یک کیف پول بر روی مرورگر خود نصب کنید. در حال حاضر متامسک یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری است که استفاده از آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  1. خرید زمین از سایر کاربران در سایت‌‌های واسطه

هم‌اکنون سایت‌هایی وجود دارند که در نقش بنگاه‌های معاملاتی عمل می‌کنند. این سایت‌ها یک واسطه میان خریداران و فروشندگان زمین (مجازی) و سایر NFTها هستند. در حال حاضر سایت‌های opensea.io و nonfungible.com جزء محبوب‌ترین پلتفرم‌های خرید و فروش NFT و زمین‌های مجازی محسوب می‌شوند. برای خرید از این سایت‌ها نیز به کیف پول‌های نرم‌افزاری از جمله متامسک نیاز دارید.

آیا می‌توان زمین مجازی را فروخت؟

فرایند فروش زمین مجازی مشابه فرایند خرید آن است و می‌توانید زمین‌ها را به‌صورت مستقیم از داخل سایت بازی یا به‌صورت غیرمستقیم از سایت‌های شخص ثالث به‌فروش برسانید. برای فروش زمین در سایت‌ بازی‌های متاورسی مانند سندباکس، دیسنترالند و اکسی اینفینیتی تنها کافی ‌است وارد قسمت MarketPlace شوید و بعد از تعیین قیمت زمین، آن را در معرض فروش قرار دهید.

در سایتی مانند OpenSea نیز فرایند فروش تفاوت خاصی ندارد و فروشندگان می‌توانند زمین مجازی خود را به قیمت دلخواهشان در سایت قرار دهند. در تصویر زیر که از سایت OpenSea گرفته شده تعدادی زمین مجازی در متاورس اکسی اینفینیتی را مشاهده می‌کنید که قیمت آن‌ها به اتریوم نوشته شده است.

آیا می‌توان زمین مجازی را اجاره داد؟

خرید sand

زمین‌های مجازی در متاورس دقیقا مشابه زمین‌های واقعی اجاره داده می‌شوند. طبق گزارشی که مدتی قبل در خبرگزاری‌ها منتشر شد، شرکتی مستقر در لندن به نام Admix با همکاری برندهای مختلفی از جمله مک‌دونالد و پپسی، اقدام به خرید زمین در پلتفرم Decentraland و Sandbox کرده و آن‌ها را به شرکت‌های علاقه‌مند به فعالیت در متاورس اجاره می‌دهد. نرخ اجاره این زمین‌ها با توجه به محل قرارگیری آن‌ها متفاوت است. طبق گفته این شرکت، اجاره زمین‌هایی که در نزدیکی یک برند محبوب یا ساختمان فردی مشهور قرار دارد بیشتر از سایر زمین‌ها است.

کسب درآمد از زمین مجازی

از زمین‌های مجازی می‌توان به روش‌های گوناگونی کسب درآمد کرد. این روش‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • تبلیغات

اگر زمین خریداری شده در محلی قرار دارد که بازدیدکنندگان زیادی از آن دیدن می‌کنند، تبلیغات می‌تواند ایده خوبی باشد. برای مثال برخی کمپانی‌های معروف در بازی دیسنترالند با ایجاد بیلبوردهای تبلیغاتی، محصولات خود را تبلیغ می‌کنند. کاربران با دیدن این بیلبوردها به خرید محصول تشویق می‌شوند و درنهایت با مراجعه به فروشگاه‌های مجازی کالای مورد نظر را خریداری می‌کنند.

  • برگزاری رویدادها

یکی از منابع کسب درآمد در متاورس برگزاری رویداد‌ها، کنفرانس‌ها و مهمانی‌ها است که می‌تواند مخاطبان زیادی جذب کند. در ماه‌های گذشته نیز در خبرگزاری‌ها خبر برگزاری کنسرت خوانندگان مشهوری از جمله پاریس هیلتون شنیده شد که می‌تواند برای طرفداران بسیار جذاب باشد.

  • کار

در سال‌های اخیر ایجاد فروشگاه مجازی توسط برخی کمپانی‌ها به محلی جدید برای کسب درآمد در متاورس تبدیل شده است. درصورتی که تولیدکننده محصول خاصی هستید، می‌توانید با خرید زمین و ایجاد فروشگاه، محصولات خود را به مشتریان عرضه کنید.

برای خرید SAND و خرید مانا، بهترین راه استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. زیرا سرمایه‌گذاری در صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌های جهانی علیه ایران، تا حد زیادی پرریسک است. صرافی ارز دیجیتال ارزپایا با نرخ کارمزد 0.2 درصد، مقرون‌به‌صرفه‌ترین صرافی ایرانی محسوب می‌شود. برای ثبت نام در این صرافی می‌توانید وارد سایت https://arzpaya.com شوید.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *