بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول ؛ خوابی هفتاد ساله

از گیر افتادن لوکی به قصد خودش، تا کشف عنصری جدید توسط تونی استارک تنها بخشی از بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول هستند.

تقریباً تمام فیلم‌های دنیای سینمایی مارول یک پیچش داستانی دارند. برخی از آن‌ها نظیر مشخص شدن شرارت ایگو در فیلم نگهبانان کهکشان 2 قابل پیشبینی هستند و برخی دیگر نظیر معرفی والچر به عنوان پدر لیز، کاملاً غیر قابل پیشبینی.

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول

از کشف عنصری جدید، تا خوابی هفتاد ساله

شما می‌توانید فهرست بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول
بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول

درحال حاضر خیانت‌ها و حیله‌گری‌های پیاپی لوکی در دنیای سینمایی مارول، تبدیل به یک کلیشه شده است. با این حال، اولین باری که او در فاز اول از چنین توانایی‌هایی استفاده می‌کرد، باعث شکل گیری بسیاری از بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 دنیای سینمایی مارول می‌شد.

مرد آهنی 2 – تونی یک عنصر جدید را کشف می‌کند (Iron Man 2)

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول
تونی استارک درحال خلق عنصری جدید در جدول تناوبی, بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول

هر فیلم مارول نیاز به مخاطبانی دارد که از پیچش‌های داستانی به وجد آیند. اما واضح است که چرا مرد آهنی 2 پایین‌ترین رتبه را در بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز اول مارول دارد.

تونی استارک در یک بعد از ظهر در آزمایشگاه خود، و پس از تماشای چند فیلم قدیمی از پدرش، عنصر کاملاً جدیدی را به جدول تناوبی اضافه می‌کند. این جهشی پوچ در منطق است که حتی جذابیت خاصی برای مخاطبان ندارد.

بیشتر بخوانید:

انتقام جویان – اسیر شدن لوکی بخشی از نقشه‌ او بود (The Avengers)

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول
لوکی در زندان هلیکریر شیلد در فیلم انتقام جویان

در اولین فیلم انتقام جویان، لوکی تلاش می‌کند تا از طرف تانوس به زمین حمله کند. طبق معمول، برنامه او بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که باید باشد. خدای شیطنت از نیروی تسارکت استفاده می‌کند تا با باز کردن یک کرمچاله به زمین،‌ ارتشی از چیتاری‌ها را به نیویورک رهبری کند.

در اوایل فیلم، او توسط قهرمانان زمین دستگیر شده و در هلیکریر حبس می‌شود. اما تمام این‌ها بخشی از برنامه او بود. هرچند که پیچش گرفتار شدن از عمد، در آثار بسیار زیادی رایج است و باعث می‌شود تا انتقام جویان در رتبه 5 لیست پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 MCU قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

هالک شگفت انگیز – بروس هنوز عصبانی است (The Incredible Hulk)

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول
پوزخند بروس بنر در سکانس پایانی فیلم هالک شگفت انگیز

دومین فیلم دنیای سینمایی مارول، هالک شگفت انگیز، اغلب فراموش می‌شود. چرا که در آن بروس بنری ظاهر متفاوتی به نسبت دیگر آثار مارول دارد. به نظر می‌رسد که بنر ادوارد نورتون، عصبانیت خود را تحت کنترل در می‌آورد تا در نبرد نهایی، از آن بر علیه ابامیشن استفاده کند.

اما یکی از بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 MCU در پایان فیلم و زمانی که بروس در بریتیش کلمبیا است مشخص می‌شود. ما در این سکانس متوجه می‌شویم که بروس اصلاً سعی نمی‌کند خشم خود را کنترل کند. در عوض، او تلاش می‌کند تا تغییرات خود را در داخل و خارج از فرم هالک کنترل کند.

آخرین نمای فیلم هالک،‌ با پوزخندی از بروس بنر آغاز شده و نشان می‌دهد که او درحال تبدیل شدن به هالک است. در فیلم انتقام جویان نیز بروس بنر دیالوگ “من همیشه عصبانی هستم.” را به زبان می‌آورد که این پیچش داستانی را تکمیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ثور – لوکی به لاوفی خیانت می‌کند (Thor)

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول
لوکی لاوفی را در اولین فیلم ثور می‌کشد

در طول فیلم ثور، به نظر می‌رسد که لوکی درحال نقشه کشیدن علیه خانواده‌ای است که او را در آزگارد به فرزند خواندگی گرفتند. او با پدر بیولوژیکی بدخواهش، لاوفی همکاری می‌کند تا ظاهراً اودین و امپراتوری او را در غیاب ثور از بین ببرد.

با این حال، در اولین خیانت از بسیاری از خیانت‌ها، خدای شرارت علیه لاوفی می‌ایستد. او لاوفی را می‌کشد و نشان می‌دهد که انگیزه اصلی‌اش جلب رضایت اودین است نه کسب سلطنت آزگارد. لوکی قصد دارد تا گونه خودش را از بین ببرد تا خودش را به اودین ثابت کند. او تلاش می‌کند تا با استفاده از بایفراست،‌ یوتون‌هایم را کاملاً نابود کند تا احترام اودین را به دست آورد. هرچند که موفق نمی‌شود، اما بدون شک یکی از هترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 دنیای سینمایی مارول را شکل داد.

بیشتر بخوانید:

مرد آهنی – اوبادیا استن با ده حلقه هم‌دست است (Iron Man)

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول
اوبادیا استن راکتور تونی استارک را از سینه‌اش در می‌آورد

پدرهای شرور،‌ بخشی جدایی ناپذیر از دنیای سینمایی مارول هستند. اولین آن‌ها در فیلم مرد آهنی بود. ابادیا استن ب عنوان کسی که پس از مرگ هاوارد، راهنمای تونی بود،‌ به نحوی پدر او محسوب می‌شود. با این حال مشخص شد که او تنها در تلاش بود تا در غیاب هاوارد،‌ صنایع استارک را از تونی غضب کند.

این یکی از بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز اول مارول بود. همچنین خیلی زود مشخص شد که اوبادیا استن شخصاً ده حلقه را استخدام کرده بود تا تونی را اسیر کنند. هرچند که او هرگز انتظار نداشت تونی بتواند یک زره آهنی بسازد و با استفاده از آن، فرار کند.

بیشتر بخوانید:

کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو – استیو در دنیایی مدرن بیدار می‌شود (Captain America: The First Avenger)

بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول
نیک فیوری در آخرین سکانس فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو به او در رابطه با 70 سال جهش زمانی توضیح می‌دهد

در پایان فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو، زمانی که استیو خود را تنها در یک هواپیمای مملو از دبلیو ام دی‌ می‌بیند، از فداکاری دریغ نمی‌کند. او عمداً با هواپیما در یخ سقوط می‌کند تا هیچ کس دیگری آسیب نبیند. درحالی که استیو انتظار مرگ را می‌کشید،‌ یکی دیگر از بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 MCU شکل گرفته و او حتی خبر ندارد که داستانش تازه آغاز شده است.

این فیلم داستان تبدیل شدن استیو راجرز به کاپیتان آمریکا را تعریف می‌کند. اما او در سکانس پایانی فیلم، در یک اتاق بیمارستان قدیمی چشم‌های خود را باز می‌کند که یک رادیو، درحال پخش یک بازی بیسبال از دهه 1940 است.

او فوراً احساس می‌کند که یک اتفاق عجیب درحال رخ دادن است. چرا که او فریب خورده بود. او خودش را به از ساختمان خارج می‌کند و خود را در میدان تامیز نیویورک می‌بیند؛ جایی که ده‌ها مانیتور بزرگ بر هر ساختمان نصب شده است و نیک فیوری او را ملاقات می‌کند. با این حال، تنها چیزی که برای استیو اهمیت داشت، این بود که “من یک قرار داشتم.”

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 1 مارول

هدف لوکی در فیلم ثور چه بود؟

در ابتدا تصور می‌شد که او قصد داشت در زمان غیاب ثور، سلطنت اودین را تصاحب کند. اما خیلی زود مشخص شد که لوکی تنها برنامه‌ای برای نجات اودین، و کسب رضایت او را در سر داشت.

بهترین پیچش داستانی در کدام فیلم فاز 1 مارول بود؟

پیچش داستانی فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو، این بود که او پس از مرگش، متوجه شد حدود 70 سال را در یخ منجمد بود و اکنون در دنیایی مدرن زندگی می‌کند. این بزرگترین و بهترین پیچش داستانی فاز اول دنیای سینمایی مارول بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *