ورود «امید» به مازندران ؛ چهاردهمین سفر تک درنای سیبری به ایران [+عکس]

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: تک درنای سیبری به نام « امید» در چهاردهمین سفر خود به مازندران رسید.

تنها بازمانده گله غربی درنای سیبری، ۲روز زودتر نسبت به سال گذشته صبح امروز پنجشنبه پنجم آبان ماه برای زمستانگذرانی به تالاب بین المللی فریدونکنار و سرخرود مهاجرت کرد و موجب خوشحالی علاقه مندان به محیط زیست و حیات وحش شد.

تک درنای سیبری

  • درنای سیبری ایران
تک درنای سیبری
درنای سیبری ایران, ورود تک درنای سیبری به ایران

ورود تک درنای سیبری به ایران

کوروس ربیعی افزود:

معمولا درنای سیبری هفته اول آبان ماه وارد تالاب بین‌المللی فریدونکنار می‌شود و به مدت چهار ماه در استان حضور دارد و هفته اول اسفند نیز استان مازندران را ترک می‌کند.

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: این گونه نادر و در خطر انقراض در مسیر دو توقفگاه  دارد و به تالاب بین‌المللی فریدونکنار می‌رسد.

در ادامه میتوانید عکس درنای سیبری را مشاهده کنید:

تک درنای سیبری
درنای سیبری ایران, ورود تک درنای سیبری به ایران

درنای امید ۱۴ سال است که بصورت تنها و انفرادی مهاجرت می کند.  امید سال گذشته هفت آبان ماه ۱۴۰۰در تالاب فریدونکنار فرود آمد و پس از ۱۳۱ روز زمستان گذرانی دراین  تالاب در تاریخ  ۱۷  اسفندماه ۱۴۰۰ به سیبری بازگشت. ‌زمستان سال ٨۶ سه درنای سیبری در فریدونکنار به زمین نشستند، یکی از سه ⁧‫درنا‬⁩، آن سال کشته شد. دیگری سال بعد. اکنون، تک درنای سیبری باقیمانده امید است.


اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *