زمین دیگر تنها نیست ؛ دو سیاره قابل سکونت کشف شد! [+جزئیات]

کشف سیاره قابل سکونت ؛ این دو سیاره قابل سکونت به دور یک ستاره کوتوله سرخ نسبتاً سرد می‌چرخند و حتی ممکن است آب مایع داشته باشند.

ژوهش جدید دانشمندان نشان می‌دهد که الگوهای آب‌وهوایی عجیبی در مشتری وجود دارد که شامل دوره‌های گرم و سرد در طول سال‌های طولانی این سیاره می‌شود. در ادامه با خبر کشف دو سیاره قابل سکونت همراه ما بمانید.

کشف سیاره قابل سکونت

  • دو سیاره قابل سکونت کشف شد

کشف سیاره جدید ؛ اخترشناسان موفق به کشف دو سیاره شده‌اند که احتمالاً قابل سکونت هستند و در فاصله‌ای کوتاه از ما به‌دور یک ستاره کوتوله سرخ می‌چرخند. این سیاره‌ها جرمی به‌اندازه کره زمین دارند و اگر با سرعت نور حرکت کنیم، فقط ۱۶ سال طول می‌کشد تا به آنها برسیم. الخاندرو سوارس ماسکارنو، محقق موسسه در بیانیه‌ای با اشاره به سیارات فراخورشیدی گفت:

«به نظر می‌رسد طبیعت می‌خواهد به ما نشان دهد که سیارات مشابه زمین بسیار رایج هستند. با این دو ما اکنون ۷ سیاره را در منظومه‌های سیاره‌ای کاملا نزدیک به خورشید می‌شناسیم.»

به دو سیاره فراخورشیدی شبیه زمین با قابلیت سکونت اشاره کرده‌اند که GJ ۱۰۰۲b و GJ ۱۰۰۲c نام دارند. از آن‌جایی که ستاره GJ ۱۰۰۲ یک کوتوله سرخ نسبتاً سرد است، کمربند حیات آن در فاصله کمتری نسبت به این ستاره قرار می‌گیرد.

سیاره GJ ۱۰۰۲b در واقع آن قدر نزدیک این ستاره است که یک گردش کامل آن به دور ستاره فقط ۱۰ روز طول می‌کشد. از آن سو، برای گردش GJ ۱۰۰۲c به دور این ستاره حدود ۲۱ روز زمان لازم است. جرم GJ ۱۰۰۲ تقریباً یک‌هشتم جرم خورشید ماست.

کشف سیاره سیاره GJ ۱۰۰۲b

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *