تصاویر جدید از ستون های آفرینش که تلسکوپ جیمز وب منتشر کرد! [+عکس]

انتشار تصاویر جدید از ستون های آفرینش جیمز وب موجی از هیجان را نزد ستاره‌شناسان، دانشمندان و علاقه‌مندان به علم نجوم پدید آورده است.

تصاویر جدید از ستون های آفرینش جیمز وب

عکس جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب
عکس جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب

تلسکوپ فضایی جیمز وب تصویر جدید و فوق‌العاده‌ای از ستون‌های آفرینش منتشر کرد. ستون‌های آفرینش (به انگلیسی: Pillars of Creation) که به ستون‌های آسمان نیز از آن یاد می‌شود، تصویری شناخته شده‌است که توسط تلسکوپ هابل از خرطوم فیل‌هایی واقع در سحابی عقاب گرفته شده‌است.

این خرطوم فیل‌ها از گازهای میان اختری و ذرات کیهانی تشکیل شده‌اند و در فاصلهٔ ۷٬۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارند. دلیل این نامگذاری این است که گاز و ذرهٔ کیهانی در حال آفرینش ستاره‌های جدید هستند و در عین حال نور ستارگان تازه تشکیل شده‌ای که در نزدیکی قرار دارند در حال فرسایش آن‌ها هستند. اولین تصویر در یکم آوریل ۱۹۹۵ گرفته شده بود.

بیشتر بخوانید:

ببینید: جدیدترین تصویر تلسکوپ جیمز وب از منظره کیهانی!

تصاویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب

به گزارش منابع خبری:

دانشمندان تلسکوپ فضایی جیمز وب دومین تصویر از ستون‌های آفرینش را منتشر کرده‌اند که در طیف فروسرخ میانی دیده می‌شود. به نظر می‌رسد که ابرهای گرد و غبار در مقابل پس‌زمینه‌ای قرمز به رنگ آبی می‌درخشند.

تلسکوپ جیمز وب عکس‌های باورنکردنی از سحابی رتیل ثبت کرد! [+عکس]

تلسکوپ جیمز وب ستون های آفرینش

اگرچه این عکس‌های جدید نیستند و پیش‌تر توسط تلسکوپ فضایی هابل نیز به ثبت رسیده‌اند، اما کیفیت برتر جیمز وب موجب این همه شگفت‌زدگی شده است.

این تصویر جدید که با دوربین مادون قرمز میانه (MIRI) تلسکوپ جیمز وب تهیه شده، ستون‌های آفرینش (Pillars of Creation) را در رنگ‌های مشکی و نارنجی نشان می‌دهد. ناسا می‌گوید این تصویر دیدگاه جدیدی را در خصوص این شکل سماوی پیش روی ما قرار می‌دهد.

نگاه تیزبین تلسکوپ جیمز وب تصاویر جدیدی از چهار کهکشان باستانی ثبت کرد!

به گفته مقامات آژانس فضایی اروپا، گرد و غبار یک عنصر ضروری برای تشکیل ستاره‌ها است و به دانشمندان کمک می‌کند تا نحوه شکل‌گیری و تکامل این ساختار را که در صورت فلکی مار در فاصله ۷۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد، کشف کنند.

اخبار بیشتر:

عکس جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *