ببینید: الماس های کهکشانی خیره کننده در تصویر جدید جیمز وب [+جزئیات]

تلسکوپ جیمز وب الماس کهکشانی ، چشم‌انداز بی‌نظیری را از کهکشان‌هایی به تصویر کشیده است که تا به حال دیده نشده‌اند و مانند الماس در کیهان می‌درخشند.

تصویر جدید «تلسکوپ فضایی جیمز وب» (JWST) که روز چهارشنبه به عنوان بخشی از پژوهش چاپ‌شده در «Astronomical Journal» منتشر شد، بخشی از پروژه موسوم به «پرلز» (PEARLS) است. در ادامه با خبر تصویر جدید تلسکوپ جیمز وب همراه ما بمانید.

تلسکوپ جیمز وب الماس کهکشانی

  • الماس های کهکشانی تلسکوپ جیمز وب

«آنتون کوکموئر» (Anton Koekemoer)، ستاره‌شناس «موسسه علوم تلسکوپ فضایی» (Stsci) در بالتیمور که تصاویر پروژه پرلز را جمع‌آوری کرده است، گفت:

کیفیت تصویر خیره‌کننده جیمز وب واقعا از حد تصور در این جهان خارج است. برای مشاهده اجمالی کهکشان‌های بسیار نادر در سپیده‌دم کیهانی، به تصویربرداری عمیق از یک منطقه بزرگ نیاز داریم که پروژه پرلز امکان تحقق آن را فراهم می‌کند.

تلسکوپ جیمز وب روی بخشی از آسمان متمرکز شد و توانست از هشت رنگ مختلف نور نزدیک به فروسرخ برای دیدن اجرام آسمانی استفاده کند که یک میلیارد برابر کم‌نورتر از آن چیزی هستند که با چشم غیر مسلح دیده می‌شود.هزاران کهکشان در فواصل مختلف می‌درخشند و مقداری از نور موجود در تصویر تقریبا ۱۳.۵ میلیارد سال را طی کرده است تا به ما برسد.

در ادامه میتوانید عکس الماس های کهکشانی را تماشا کنید:

الماس های کهکشانی خیره کننده در تصویر جدید (جیمز وب)

عکس جدید تلسکوپ جیمز وب

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *