بیوگرافی محمد حسین ولایتی عکاس ؛ بازداشت عکاس ایرانی توسط طالبان!

محمدحسین ولایتی، عکاس و تدوینگر خبرگزاری تسنیم، توسط گروه طالبان بازداشت شده است. با بیوگرافی محمد حسین ولایتی عکاس همراه ما بمانید.

محمدحسین ولایتی خبرنگار ایرانی که توسط طالبان بازداشت شد . به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان خبرگزاری تسنیم، ولایتی در روز شنبه هفته جاری وارد افغانستان شده بود، به صورت قانونی و از طریق مرز هوایی، در سفری غیرکاری. او به مدت ۱۰ روز در کابل حضور داشت و هنگام بازگشت و در فرودگاه کابل بدون توضیحاتی بازداشت شد.

بیوگرافی محمد حسین ولایتی عکاس

محمد حسین ولایتی عکاس بیوگرافی

با وجود پیگیری‌ها، طالبان هنوز هیچ توضیحی درباره دلیل بازداشت محمدحسین ولایتی ارائه نداده است. به دلیل ذهنیت منفی ایرانیان نسبت به مواجهه با خبرنگاران ایرانی، انتظار می‌رود که این گروه بدون تأخیری در آزادسازی ولایتی اقدام کند.

بیوگرافی محمد حسین ولایتی عکاس

دلیل باز داشت محمد حسین ولایتی عکاس توسط طالبان چیست ؟

در یک توییت، میثم مهدی پور، معاون رسانه‌ای حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهوری در امور افغانستان، اعلام کرد:

که پس از بازداشت یک فعال رسانه‌ای ایرانی در فرودگاه کابل، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل پیگیری‌های لازم را برای آزادی او آغاز کرده است و این پیگیری‌ها تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشت. وی بیان کرد که امیدوار است با توجه به حسن همجواری و روابط خوب رسانه‌ای بین ایران و افغانستان، زمینه‌ای برای آزادی و بازگشت این فعال رسانه‌ای به ایران به سرعت فراهم شود.

همچنین، قراردادها چند ماه پیش بین رئیس جمهوری ایران و حقابه ایران از هیرمند و واکنش مقامات طالبان به آن، به یک درگیری لفظی بین دو طرف تبدیل شده بود. رئیس جمهوری ایران تهدید کرده بود که در صورت عدم اقدام طالبان، واکنش جدی جمهوری اسلامی خواهد بود.

محمد حسین ولایتی عکاس کیست ؟

محمدحسین ولایتی عکاس و تدوینگر خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است. متاسفانه هیچ اطلاعاتی از ایشون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بیوگرافی محمد حسین ولایتی عکاس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *