نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده 2024 (Fly Me to the Moon) ؛ عاشقانه‌ای با چاشنی تاریخ

با نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده 2024 (Fly Me to the Moon)، جدیدترین فیلم اسکارت جوهانسون و چنینگ تیتوم همراه ما باشید تا ببینیم که ارزش دیدن دارد یا خیر.

Fly Me to the Moon یک فیلم کمدی، رمانتیک، درام و تاریخی است که در سال 2024 به کارگردانی «گرگ برلانتی» و نویسندگی «رز گیلروی»، بر اساس داستانی از «بیل کرستین» و «کینان فلین» ساخته شده است.

در این فیلم «اسکارلت جوهانسون» و «چنینگ تیتوم» در نقش‌های اصلی بازی می‌کنند و همچنین «جیم راش»، «آنا گارسیا»، «دونالد الایز واتکینز»، «نوح رابینز»، «کالین وودل»، «کریستین زوبر»، «نیک دیلنبورگ»، «ری رومانو» و «وودی هارلسون» در آن حضور دارند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


داستان فیلم درباره رابطه‌ای است که بین یک متخصص بازاریابی به نام «کلی جونز» و مدیر پرتاب ناسا «کول دیویس» شکل می‌گیرد. این فیلم برای اولین بار در مارس 2022 معرفی شد و قرار بود ابتدا «جوهانسون» و «کریس ایوانز» در آن بازی کنند و «جیسون بیتمن» کارگردانی آن را برعهده داشته باشد، اما در ژوئیه همان سال «تیتوم» و «برلانتی» جایگزین «ایوانز» و «بیتمن» شدند و فیلمبرداری در آتلانتا آغاز شد.

نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده

در ادامه لیست نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده
نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده

Fly Me to the Moon در 8 ژوئیه 2024 (18 تیر 1403) برای اولین بار در AMC Lincoln Square نیویورک سیتی به نمایش درآمد و در 12 ژوئیه توسط Sony Pictures Releasing به صورت سینمایی در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد و 40 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است.

نمرات و نقد فیلم Fly Me to the Moon توسط منتقدان

نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده

نقد و بررسی فیلم مرا به ماه پرواز ده توسط منتقدان با نمرات متوسطی همراه بود. این فیلم از وب‌سایت Metacritic نمره 53 از 100، از وب‌سایت Rotten Tomatoes نمره 65 از 100 و از وب‌سایت Imdb نمره 6.8 از 10 را دریافت کرد. در ادامه نظر برخی از منتقدان در مورد این فیلم را مشاهده خواهید کرد:

TheWrap / ویلیام بیبیانی: 90

حتی با وجود اینکه نظریه توطئه که ناسا فرود بر ماه را جعل کرده، عمیقاً و به‌طور ناامیدکننده‌ای بدبینانه است، اما در این فیلم شیرین، کمدی و شاد «گرگ برلانتی» هیچ نشانه‌ای از بدبینی دیده نمی‌شود. این فیلم با استفاده از فیلمنامه‌ای عالی و قدرت ستاره‌های قدیمی، یک مفهوم دور از ذهن را به زمین برمی‌گرداند.

Original-Cin / لیز براون: 83

به نظر می‌رسد این فیلم درباره چیزهای زیادی باشد. یک آمریکای مهربان‌تر و ملایم‌تر، فمینیسم، صداقت در تبلیغات، رسانه‌های بی‌طرف، اما بیش از هر چیز، این فیلم چند ساعتی خوشایند را با بازیگران کاریزماتیک مانند «اسکارلت جوهانسون» و «چنینگ تیتوم» در سینما برای شما به ارمغان می‌آورد.

Collider / جف اوینگ: 80

فیلم سینمایی Fly Me to the Moon 2024 در هسته‌ی خود، یک کمدی رمانتیک کاملاً لذت‌بخش و به‌یادماندنی است که به‌طور مرتب در ژانری که اغلب تعجب‌آور نیست، شگفتی می‌آفریند و ما همه از آن بهره‌مند می‌شویم.

Variety / پیتر دبروژ: 80

در زیر دیالوگ‌های سریع «کلی» و «کول» و معاشقه‌های جنگجویانه‌شان، جاذبه‌ای متقابل وجود دارد که آن‌قدر قوی است که ما را همچنان کنجکاو نگه دارد. ما از قبل می‌دانیم که مأموریت ماه چگونه به پایان می‌رسد، اما هرگز از تماشای ستارگانی مانند این دو خسته نمی‌شویم.

بررسی و نقد Fly Me to the Moon 2024

نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده
نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده

فیلم سینمایی Fly Me to the Moon 2024 یکی از جدیدترین آثاری است که «جوهانسون» در آن از نقش خود در دنیای سینمایی مارول، یعنی «بیوه سیاه» یا همان «ناتاشا رومانوف» فاصله گرفته تا روی جدیدی از بازیگری خود را به تصویر بکشد.

هم اکنون تعداد قابل توجهی از مردم همچنان معتقدند که ایالات متحده فرود بر ماه را جعل کرده است. در یک نظرسنجی که به مناسبت پنجاهمین سالگرد مأموریت آپولو 11 برای C-SPAN انجام شد، حدود 6 درصد از افراد بر این باور بودند که «نیل آرمسترانگ» هیچگاه به ماه نرفته و تمام وقایع به در استودیو ظیط شده است.

فیلم سینمایی Fly Me to the Moon با استفاده از این باور روند داستان خود پایه‌ریزی کرده تا مخاطب را کمی در مورد این مسئله کنجکاو کند. داستان فیلم نشان می‌دهد که ناسا قرار بود که در صورت شکست ماموریت آپولو 11، تصاویر جعلی فرود روی ماه را نشان دهد تا در برابر روسیه حرفی برای گفتن داشته باشد.

نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده

این ایده بسیار جذابی است تا از یک باور غلط که در میان مردم وجود دارد استفاده کرده تا یک داستان درام عاشقانه روایت شود. «کلی جونز» با بازی «اسکارلت جوهانسون»، یک متخصص بازاریابی بسیار حرفه‌ای است که به هر شکلی که شده کار خود را به نتیجه می‌رساند. از دروغ به عوامل گرفته تا جعل هویت کارمندان ناسا برای مصاحبه، او از هیچکاری برای دریافت نتیجه موردنظر دریغ نمی‌کند.

از طرفی دیگر «کول دیویس» با بازی «چنینگ تیتوم» به عنوان مسئول ماموریت آپولو 11 معرفی می‌شود که یک جوان بسیار متحد به کار است. او سرگذشت تلخی پس از حادثه آپولو 1 دارد و دوستان خود را در آن ماموریت که مسئولیت آن را به عهده داشت، از دست داد. او همچنان خود را در مورد این اتفاق مقصر می‌داند و سعی دارد با موفقیت در ماموریت آپولو 11، کمی از این بار را از دوش خود بردارد و به قولی جبران کرده باشد.

همانطور که انتظار داشتیم، مانند تمام داستان‌های عاشقانه کلیشه‌ای، این دو در یک رستوران بدون اینکه بدانند با یکدیگر همکار هستند برخورد می‌کنند و ماجرا آغاز می‌شود. روند داستان Fly Me to the Moon در ابتدا خسته‌کننده به نظر می‌رسد، اما باید به آن فرصت بدهید تا کم کم شکوفا شود و نکات اصلی خود را به تصویر بکشد.

نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده
نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده

با اینکه «جوهانسون» را بعد از مدت‌ها در یک نقش به غیر از «ناتاشا رومانوف» می‌بینیم، اما احساس می‌شود که همچنان رگه‌هایی از آن نقش را در این فیلم به کار می‌برد و دقیقاً می‌داند که به چه شکل این دو شخصیت را از هم مجزا کند.

روند آشنایی «کول» و «کلی» یکی از نکات بسیار جذاب داستان است که همواره از آن لذت خواهید برد. چالش‌های همکاری این دو با یکدیگر به دیالوگ‌های کمدی که پشت پرده‌ای عاشقانه دارند ختم می‌شود و لحظات بسیار جالبی را رقم می‌زنند. کمدی فیلم بسیار خوب است و موفق می‌شود با چالش‌ها و درگیری‌های دو شخصیت اصلی مخاطب را بخنداند.

«تیتوم» وظیفه سختی داشته تا از یک مردی که در بخش‌های زیادی از این داستان عاشقانه از معشوق خود عصبانی است، یک قهرمان رمانتیک بسازد. او در واقع کاریزمای خاص خود را دارد که همواره مخاطب او را به عنوان قلب ناسا و یک چهره نگران و دلسوز می‌بیند. «تیتوم» توانسته تمام چیزی که این نقش نیاز دارد را به تصویر بکشد و با یک شخصیت دوست داشتنی طرف باشیم.

نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده

یکی از نکات مثبتی که در طول فیلم دیده می‌شود، رابطه بسیار جالب دو شخصیت اصلی، یعنی «کول» و «کلی» است. داستان به جای اینکه مانند بسیاری دیگر از فیلم‌ها، رقابت این دو را براساس تضادهای جنسیتی بنا کند، انگیزهای متفاوت شخصیت‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد و پیروز می‌شود که یک داستان عاشقانه بدون رقابت‌های جنسیت‌زده به تصویر بکشد.

شخصیت محوری دیگری به نام «مو برکس» با بازی «وودی هرلسون» در داستان حضور دارد. او «کلی» را از طرف دولت برای بازاریابی برنامه‌های ناسا استخدام می‌کند و به او برصتی می‌دهد تا از کلاهبرداری دست بردارد و به زندگی عادی خود بپردازد. «وودی هرلسون» با اینکه نقش کمتری نسبت به شخصیت‌های اصلی در این فیلم دارد، بازی مورد قبولی را ارائه داده که مخاطب نه از آن خسته می‌شود و نه خیلی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

داستان از جایی اوج می‌گیرد و حساس‌تر می‌شود که «مو» به «کلی» می‌گوید باید صحنه فرود سفینه به ماه را بازسازی کند تا اگر ماموریت شکست خورد، آمریکا در مقابل روسیه شکست نخورده باشد. این موضوع رابطه میان «کلی» و «کول» را تحت تاثیر قرار می‌دهد و جذابیت ماجرا از همینجا بیشتر و بیشتر می‌شود.

نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده
نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده

امروزه کمتر فیلمی می‌تواند طی دو ساعت ما را با شخصیت‌های بسیتری آشنا کند که همگی کارمند ناسا هستند و ما همه آن‌ها را دوست داشته باشیم. در طول فیلم ما با تک تک شخصیت‌ها و کارمندان ناسا ارتباط برقرار می‌کنیم و از ساعات کاری آن‌ها درکنار هم لذت می‌بریم.

نکته جالب اینجاست که همه ما پایان این داستان را می‌دانیم، اما گویی دوست داریم نتیجه زحمات کارمندانی که برای این ماموریت تلاش کرده‌اند را شاهد باشیم. داستان به جای تمرکز روی ماموریت و سیاست ماجرا، روی ارتباطات انسانی تمرکز دارد و این موضوع به فیلم روح داده است.

داستان فیلم جایی خود را ثابت خواهد کرد که با یک تعلیق بسیار جالب مخاطب را میخکوب می‌کند و در تمام مدت این سوال را می‌پرسیم که موفقیت می‌شوند یا همچنان دارند تظاهر می‌کنند؟ درحالی «کلی» و تیم ناسا تصاویر واقعی ماه را روی تلویزیون پخش می‌کنند، «مو» سعی دارد لحظات پخش زنده را رهبری کند، اما چالش‌های غیرمنتظره داستان را به جاهای جذابی می‌برد. Fly Me to the Moon موفق شده تا در دقایق پایانی فیلم امتیازات خود را به شکلی قابل توجه افزایش دهد.

جمع‌بندی

نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده

در فیلم مرا به ماه پرواز ده با یک داستان عاشقانه کمدی به همراه چاشنی تاریخی طرف هستیم که با یک ایده جذاب، پیچش داستانی خاصی را به تصویر می‌کشد. عملکرد بازیگران عالی است و فیلم توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد. اگر می‌خواهید این فیلم را تماشا کنید، در ابتدا بگزارید روند داستان پیش برود و به آن فرصتی بدهید تا به اوج خود برسد.

نمره وب‌سایت فیگار به فیلم مرا به ماه پرواز ده، 8 از 10 است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نقد فیلم مرا به ماه پرواز ده چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *