همنواز

نقد و بررسی فیلم با ما به پایان می رسد (It Ends with Us)

در نقد فیلم با ما به پایان می رسد به بررسی و تحلیل این فیلم جذاب و عاشقانه که بر اساس یک رمان مصور ساخته شده است می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که آیا ارزش دیدن دارد یا خیر؟

فیلم با ما به پایان می رسد رمانی عاشقانه از «کولین هوور» است که در سال 2016 منتشر شد. It Ends with Us فیلمی درام و عاشقانه آمریکایی محسوب می‌شود که در سال 2024 به کارگردانی «جاستین بالدونی» و بر اساس فیلمنامه‌ای از «کریستی هال» ساخته شده است.

در این اثر ستارگانی همچون «بلیک لایولی»، «جاستین بالدونی»، «براندون اسکلنار»، «جنی اسلیت» و «حسن مینهاج» در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دانلود فیلم با ما به پایان می‌رسد 2024 (It Ends with Us) با زیرنویس فارسی


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


نقد فیلم با ما به پایان می رسد (It Ends with Us)

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

نقد فیلم با ما به پایان می رسد
نقد فیلم با ما به پایان می رسد

فیلم با ما به پایان می‌رسد با وجود دریافت نظرات متناقض از سوی منتقدان، به موفقیتی در گیشه دست یافت و توانست با فروش 335 میلیون دلار در سطح جهانی در برابر بودجه تولید 25 میلیون دلاری خود، به یک موفقیت تجاری تبدیل شود.

اکنون زمان آن رسیده است که به نقد فیلم It Ends with Us عمیق‌تری از این فیلم بپردازیم و نگاهی بیندازیم به اینکه چگونه داستانی حساس و پرمغز به پرده سینما منتقل شده است.

نقد و بررسی منتقدان

نقد فیلم با ما به پایان می رسد
نقد فیلم با ما به پایان می رسد

بررسی فیلم It Ends with Us از سوی منتقدان به‌طور کلی متناقض بود؛ اما تماشاگران به‌طور مثبت به آن پاسخ دادند. در وب‌سایت جمع‌آوری نظرات راتن تومیتوز، 57 درصد از 179 نقد منتشرشده مثبت بوده و میانگین امتیاز فیلم 5.6 از 10 است.

اجماع این وب‌سایت چنین بیان شده است:

با بازی‌های جدی اگرچه با دیالوگ‌های دست‌وپاگیر همراه است، اما فیلم در برخورد با عناصر تحریک‌آمیز منبع ملودرام خود، به‌طرز شگفت‌انگیزی در اوج زیبایی قرار دارد.

وب‌سایت متاکریتیک که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، به این فیلم نمره 53 از 100 داده که نشان‌دهنده نقدهای مختلط یا متوسط است. تماشاگرانی که در نظرسنجی سینما اسکور شرکت کرده بودند، به این فیلم نمره میانگین «A–» از مقیاس A+ تا F دادند. همچنین، نظرسنجی PostTrak نشان داد که 85 درصد از تماشاگران نظر مثبتی نسبت به فیلم دارند و 69 درصد اعلام کردند که قطعاً آن را به دیگران توصیه خواهند کرد.

«وندی آید» از روزنامه The Observer به فیلم 3 از 5 ستاره داد و در تحلیل فیلم It Ends with Us نوشت:

برای فیلمی که پایش را به آب‌های تیره خشونت خانگی می‌گذارد، به طرز غیرمنتظره‌ای آرزومندانه و تقریباً سبک‌سرانه به نظر می‌رسد.

«یوهانا شنلر» از روزنامه Globe and Mail از بازی «لایولی» تمجید کرد و نوشت:

علاوه بر اینکه او دقیقاً رنگ موهای قرمز «لایل» را به تصویر می‌کشد، لباس‌های فانتزی و جذاب و دفترچه بصری پر از گل‌ها را نیز به‌خوبی به نمایش می‌گذارد. او همچنین درخشش و قدرتش را منتقل می‌کند و به شما یادآوری می‌کند که تماشای یک اثر هیجان‌انگیز و عاشقانه، چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد.

«کوین ماهر» از روزنامه The Times به فیلم 4 از 5 ستاره داد و آن را یک اقتباس براق و گاهی اوقات جذاب توصیف کرد.

تحلیل روایی فیلم

نقد فیلم با ما به پایان می رسد
نقد فیلم با ما به پایان می رسد

فیلمسازان این پروژه، به‌ویژه «جاستین بالدونی» که کارگردان این اثر است، باید نشان می‌دادند که توانایی سازگاری با انتظارات مختلف مخاطبان خارجی که کتاب را خوانده بودند، دارند.

داستان فیلم، درباره «لایل بلوم»، دختر موقرمز و آرایشگری که در فیلم با بازی «بلیک لایولی» به تصویر کشیده شده، است و بسته به موقعیت مکانی شما، می‌تواند یک داستان زیبا و احساسی یا اثری ناامیدکننده و مملو از چالش‌های اجتماعی تلقی شود؛ اما به‌لطف نگارش دقیق، طراحی هنری جذاب و بازی درخشان «لایولی»، این فیلم با موضوعات دشواری همچون لطافت و اندکی خیال‌پردازی برخورد کرده است.

در صفحات کتاب، درک اینکه چه ویژگی خاصی «لایل» را متمایز می‌کند دشوار است؛ اما در فیلم سینمایی، حضور «لایولی» غیرقابل انکار است. بازیگر او این شخصیت را به‌طور کامل زنده کرده و او را از دسترس‌ناپذیری دور می‌کند.

او یک دختر زیبا، با گذشته‌ای پر از درد و رنج است که یک عشق عمیق و اشتیاقی برای باغبانی دارد. در طول این فیلم، او عاشق یک جراح مغز و اعصاب می‌شود که به‌طرز شگفت‌انگیزی شبیه مدل‌های تبلیغاتی است.

«لایل» همچنین با یک دوست شوخ‌طبع دوست می‌شود و آن‌ها در طول داستان فروشگاه گل‌فروشی عجیب‌وغریبی را افتتاح می‌کنند و در مسیر خود با دل‌شکستگی مواجه می‌شود و بعد از تأملات بسیار و پیچیدگی‌های داستانی، به شناختی از خود می‌رسد.

این مسیر دشوار است؛ اما «لایل» با سر بالا و با جرأت، به استقبال هر آنچه زندگی به او می‌دهد می‌رود. او تجسم زنی رویایی، آرزویی ایده‌آل و نمادی از عصر اینستاگرام است.

شباهت‌های بین «لایل» و یک دختر مدرن امروزی، به ما این امکان را می‌دهد که به بررسی عمیق‌تری از شخصیت‌ها و موضوعات این فیلم بپردازیم و ببینیم چگونه داستانی مدرن با نشانه‌هایی از گذشته‌های تلخ و چالش‌های عاطفی در هم تنیده شده است.

نقد فیلم با ما به پایان می رسد

نقد فیلم با ما به پایان می رسد
نقد فیلم با ما به پایان می رسد

«لایل» فرصتی برای تأمل در گزینه‌های وجودی خود ندارد، زیرا رویاهایش در پشت‌بام به‌زودی توسط جراح مغز و اعصاب، «رایل کینکید» قطع می‌شود. عشق بین آن‌ها به تدریج جوانه می‌زند و «لایل» با «رایل» همبستر می‌شود.

این فیلم که از رمان پرفروش کولین هوور اقتباس شده و گاهی اوقات سرگرم‌کننده و در برخی لحظات احساسی و غالباً مضحک است و با مدت زمان 2 ساعت و 10 دقیقه، خسته‌کننده می‌شود.

فیلم از نظر بصری و روایی شلوغ است و فلش‌بک‌های زیادی از دوران نوجوانی «لایل» است که دو خط موازی از داستان را ایجاد می‌کند. داستان‌های عاشقانه باید روی ما تأثیر بگذارند؛ زیرا عشق وجود دارد و تماشای زیبایی‌هایی که به زیبایی رنج می‌کشند، دلیلی است که سینما را به وجود آورد.

«لایولی»، کارگردان این اثر به‌خوبی برای این وظیفه مناسب است و لحظات قوی‌ای دارد؛ اما اغلب تحت تأثیر شیوه ساخت فیلم قرار می‌گیرد. فلش‌بک‌ها اطلاعاتی را اضافه می‌کنند، اما همزمان شما را از «لایل» بزرگسال دور می‌کنند و این تکه‌تکه کردن، شتاب تدریجی صحنه‌های فیلم را کاهش می‌دهد؛ اما «بالدونی»، همه چیز را زیبا می‌کند، تا جایی که هر جزئیات، ژست و لبخند به‌طرز عجیبی از واقعیت زشت و بی‌نظم دور بشود.

جالب‌ترین نکته درباره نقد فیلم با ما به پایان می رسد این است که چگونه همزمان از کنوانسیون‌های عاشقانه استفاده می‌کند و تلاش دارد تا از جنبه‌های عقب‌مانده این کنوانسیون‌ها دوری کند. یافتن تعادلی میان این عناصر دشوار است و بخشی از دلیلی محسوب می‌شود که چرا ایجاد داستان‌های عاشقانه قانع‌کننده در حال حاضر بسیار سخت است.

جمع‌بندی

نقد فیلم با ما به پایان می رسد
نقد فیلم با ما به پایان می رسد

It Ends with Us رمانی گاه‌به‌گاه غیرجدی و شیرین است، اما اقتباس فیلم «جاستین بالدونی»، با استفاده از فیلمنامه‌ای شلوغ، اما اجراهای برجسته، به‌ویژه بازی درخشان «بلیک لایولی»، داستان «کولین هوور» را به اوج سینمایی‌اش می‌رساند.

وب‌سایت فیگار به این فیلم نمره 6 از 10 را می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نقد فیلم با ما به پایان می رسد چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *