نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever ؛ بازگشت پلنگ سیاه

جدیدترین فیلم دنیای مارول، قسمت دوم پلنگ سیاه اکران شد . همراه ما باشید تا به نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever بپردازیم.

مارول مدتی قبل اعلام کرد که فیلم پلنگ سیاه 2 را خواهد ساخت، اما با درگذشت بازیگر این شخصیت، چادویک بوزمن مواجه شد. شایعات زیادی منتشر که بازیگر دیگری را برای این نقش در نظر گرفته‌اند، اما در انتها مارول اعلام کرد که کسی به جای چادویک بوزمن نقش تیچالا را بازی نخواهد کرد و شوری، خواهر تیچالا جای او را خواهد گرفت.

این فیلم در 11 نوامبر 2022 اکران شد و توانست نمرات نسبتاً خوبی را دریافت کند. این فیلم وقایع پس از درگذشت شاه تیچالا بر اثر یک بیماری را نشان می‌دهد و ماجرا به جایی ختم می‌شود که شوری، خواهر تیچالا مجبور شد تا به جای برادر خود لباس پلنگ سیاه را بر تن کند. در این نوشتار قصد داریم تا به نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever بپردازیم و نقاط ضعف و قوت آن را بیان کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های پلنگ سیاه

تحلیل تریلر اول فیلم Black Panther Wakanda For Ever

نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever

  • بازگشت پلنگ سیاه

شما می‌توانید فهرست نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever
نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever

قسمت دوم فیلم پلنگ سیاه، ساخته مارول استودیو اکران شد و پلنگ سیاه جدید دنیای سینمایی مارول را معرفی کرد. درگذشت بازیگر تیچالا، چادویک بوزمن به این فیلم ضربه بسیاری زد و مارول مجبور بود تا بدون این بازیگر دوست داشتنی قسمت دوم ان را بسازد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever بپردازیم.

داستان پردازی

نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever
نقد فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد

در این قسمت از نقد و بررسی فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد به داستان پردازی آن می‌پردازیم. داستان فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد قابل قبول است و لحظات هیجان انگیزی را به تصویر می‌کشد، اما همچنان حفره‌های داستانی‌ای وجود دارد که به این فیلم ضربه می‌زند. برای مثال مرگ تیچالا در لحظات اول فیلم می‌توانست به بهانه بهتری به بیننده نشان داده شود.

در طول فیلم گفته می‌شود که تیچالا بر اثر یک بیماری از دنیا رفته است، اما هیچگونه اطلاعات بیشتری به مخاطب نمی‌دهد. ریتم داستان ملایم است و عجله‌ای برای ارائه جزئیات بیشتر ندارند. داستان پردازی این فیلم قابل قبول است، اما شاهکار نیست و مشکلات کوچکی دارد که به فیلم ضربه می‌زند.

جلوه‌های ویژه

نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever
نقد فیلم Black Panther: Wakanda Forever

در این قسمت از نقد و بررسی قسمت دوم فیلم پنگ سیاه به جلوه‌های ویژه آن می‌پردازیم. اگر جزو طرفداران مارول باشید، می‌دانید که مارول در فاز چهارم خود در زمینه جلوه‌های ویزه ضعف‌های زیادی داشته است. این فیلم از نظر انیمیشن و جلوه‌های بصری مشکل خاصی ندارد، اما در نقاط بسیار کوچکی از فیلم شاهد مشکلاتی در این زمینه هستیم.

بازیگری

نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever
نقد و بررسی قسمت دوم فیلم پنگ سیاه

در این قسمت از نقد فیلم Black Panther: Wakanda Forever به کیفیت ایفای نقش بازیگران می‌پردازیم. نقش اول این فیلم، شوری، خواهر تیچالا است که ایفای نقش این شخصیت از ابتدا به عهده لتیشیا رایت بوده است. او در این فیلم بسیار درخشان ظاهر می‌شود، اما می‌تواند در آینده کیفیت بهتری از بازیگری خود را به نمایش بگزارد.

شرور این فیلم، نیمور، با ایفای نقش تنوچ هوئرتا بسیار تحسین برانگیز است. هوئرتا موفق شد تا یک شرور نمادین دیگر را به کلکسیون شخصیت‌های مارول اضافه کند. نیمور کاملاً برای مخاطب قابل درک است و هر بیننده‌ای به لطف بازی فوق العاده تنوچ هوئرتا می‌تواند با او ارتباط برقرار کند.

نقاط ضعف

نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever
نقد و بررسی فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد

در این قسمت از نقد فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد به نقاط ضعف این فیلم می‌پردازیم. نقاط ضعف این فیلم بیشتر به سمت فیلمنامه بازمی‌گردد. داستان فیلم در ابتدا بسیار آرام پیش می‌رود و تا جایی مخاطب را خسته می‌کند. این فیلم در مورد مرگ تیچالا توضیح بیشتری از یک بیماری ناشناخته نمی‌دهد، اما این سوال پیش می‌آید که چه نوع بیماری وجود دارد که بتواند یک پلنگ سیاه را بکشد؟

این فیلم تنها به دلیل داشتن شروری به نام نیمور بسیار فوق العاده ظاهر می‌شود و تنها دلیلی که مخاطب می‌تواند تا انتهای این فیلم پای صفحه نمایش بنشیند نیمور است. بزرگ‌ترین مشکل این فیلم آرام پیش رفتن داستان می‌باشد، تا جایی که مخاطب را خواب آلود می‌کند.

نمره دهی

نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever
نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever

فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد، یکی از سرگرم کننده‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول است و یک داستان بسیار هیجان انگیز را برای شما به نمایش می‌گزارد، اما از آن انتظار یک شاهکار کمیکی را نداشته باشید. اگر به دنبال یک فیلم ابرقهرمانی متوسط هستید که بتواند شما را ساعاتی سرگرم کند، این فیلم انتخاب خوبی خواهد بود. نمره وب سایت فیگار به فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد 7 از 10 می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever ؛ بازگشت پلنگ سیاه

  1. من از شوخی های مارول خسته شدم. ولی خب خداروشکر توی این خیلی کمتر بود، البته شاید میخواستن بخاطر غم از دست دادن تچالا مزه نپرونن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *